Víme, že vás reklamy otravují, můžete nezávislou žurnalistiku podpořit i jinak, například prostřednictvím systému Darujeme.cz.
Facebook ANO,

Válka mezi televizní a vysílací radou: Kvůli Babišovi a podlézání politikům

Člen Rady ČT televize Zdeněk Šarapatka ostře napadl Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, tzv. vysílací radu. Prohlásil o ní, že je „Babišovou služkou“. RRTV v minulých dnech vyzvala Českou televizi, aby vysvětlila své reportáže o majetkových poměrech místopředsedy vlády Andreje Babiše. „Státní úřad, kterým RRTV bezpochyby je, se může přetrhnout v šikaně zpravodajství a publicistiky České televize,“ píše Šarapatka v textu pro HlídacíPes.org.

Babiš v lednu a v únoru napsal na Českou televizi čtyři stížnosti a poslal je oběma radám. A zatímco Rada ČT má o Babišových stížnostech jednat dnes, „velká rada“ už konala: ČT vyzvala k vysvětlení.

Šarapatka to ovšem považuje jen za zastírací manévr. „Proč rada žádá vysvětlení , když si v požadavku na ČT hned sama odpovídá, je nasnadě. Má dopředu jasno, stačí pár vět z obsahu  její výzvy veřejnoprávní televizi,“ tvrdí.


Celý text Zdeňka Šarapatky najdete zde:
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání je Babišovou služkou


Cituje přitom ze stanoviska RRTV: „Reportáž dále jednoznačně evokuje dojem, že k nákupu akcií došlo účelově s cílem vyhnout se placení daní a že společnost Agrofert je protežována při získávání veřejných zakázek, aniž by reportáž  tyto domněnky jakkoli prokázala.“

Podle Šarapatky formální řeči o vysvětlení působí v této souvislosti jen jako cudný list, „zakrývající přítulnost RRTV k potenciálnímu premiérovi“. Ten totiž členy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání na doporučení sněmovny jmenuje.


PSALI JSME: Čtyři dopisy v jedenácti dnech. Podívejte se, na co všechno si Andrej Babiš stěžuje Radě ČT

Mezi Českou televizí a Babišovými médii přituhuje. ČT zveřejnila otázky MF Dnes k reportáži o PR službách

Ministr financí a stížnosti na ČT: Posílal je Agrofert i Babiš osobně


 

O Babišových stížnostech bude standardně jednat také Rada České televize, sejít se má dnes.

„Proč vysílací rada při tak halasných pochybnostech o vyváženosti reportáže k Babišovým dluhopisům nezahájila s ČT rovnou správní řízení?“ ptá se Šarapatka.

Dovozuje, že RRTV spěchala, než svůj verdikt vynese Rada ČT. „Šancí na slávu a nejspíš i na úspěch by totiž měla poskrovnu. Zato naspěch mít musela, ještě než se Babišovými stížnostmi začne zabývat Rada České televize. Ta má dohled nad ČT přímo v popisu práce a k výkonu  mandátu nepotřebuje předsedu vlády,“ píše Šarapatka.


ČTĚTE TAKÉ: Dělení médií podle Andreje Babiše: Ta, co mi jdou na ruku a pak už jen „zkorumpovaná pakáž“

Všímá si pořad Reportéři ČT nepřiměřeně Andreje Babiše? Spočítali jsme to

Líbil se vám tento text? Pokud nás podpoříte, bude budoucnost HlídacíPes.org daleko jistější.Přispět 50 KčPřispět 100 KčPřispět 200 KčPřispět 500 KčPřispět 1000 Kč

LockPlatbu on-line zabezpečuje Darujme.cz

Nebyl vložen žádný komentář
Přidávání komentářů není povoleno