Robert Malecký

Původním povoláním programátor, zeměměřič a učitel rodinné výchovy. Novinařině se věnuje od roku 1998, působil jako redaktor Svobodného slova, vedl redakci Deníku Litoměřicka, domácímu zpravodajství se věnoval v Nedělním světě a Lidových novinách. V letech 2009 až 2012 vedl domácí redakci Zpravodajství ČT a působil i jako editor hlavní zpravodajské relace Události. Od ledna 2014 do června 2015 byl šéfredaktorem serveru Česká justice.

Komunistické čistky v galeriích a muzeích. Téma HlídacíPes.org, které zaujalo porotu Novinářské ceny

„Rudý sever“, též zvaný laboratoř české politiky, má tu výhodu, že kam novinář „kopne“, narazí na téma. Nadsazené heslo se redakci HlídacíPes.org mnohokrát osvědčilo v praxi. Stejné to bylo i v případě odvolání pětice ředitelů krajských muzeí a galerií, k němuž došlo loni na jaře. Důkladným zkoumáním tématu HlídacíPes.org odhalil sérii podivných kroků a souvislostí v kroku komunisty ovládaného …

Ústí nad Labem a Lovosice. Dvě smlouvy o propagaci, každá jiná. Chybí povinná autorizace

Neděláme nic špatného, podobné smlouvy s televizemi mají i jiná města. Tak ústecký magistrát hájí podezřelou smlouvu s Regionální televizí Ústecko, na základě které se prostor v regionálních médiích prodává politikům. Do jisté míry je to pravda: srovnatelnou smlouvu jako v Ústí nad Labem mají třeba v Lovosicích. A právě srovnáním obou dokumentů vynikne, v čem je praxe ústeckého magistrátu výjimečná a proč …

Trojice předsedů nejvyšších soudů chce schůzku s prezidentem Zemanem. Hledá se nástupce Rychetského na Ústavní soud

Předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský žádá o schůzku prezidenta Miloše Zemana. Chce s ním řešit otázku svého nástupce v čele soudu. Jak už uvedl dříve, za ideální osobu považuje nynějšího šéfa Nejvyššího správního soudu Josefa Baxu, kterému vyprší mandát letos na podzim. Schůzky u Zemana by se měl zúčastnit i Baxa a předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal.

Politická reklama jen pro někoho. Za peníze všech. Co vadí na placené inzerci ústecké radnice?

Zjištění HlídacíPes.org o tom, jak se v Ústí nad Labem prodává prostor v regionálních médiích politikům, zaujalo Českou televizi. V nedělním pořadu Newsroom ČT24 zazněla kritika neoznačených reportáží, za které ústecká vládnoucí koalice platí z veřejných peněz 90 tisíc korun ročně. ČT upozornila i na další případy, ten ústecký z nich ale vybočuje extrémním popřením pravidel nezávislé žurnalistiky.

Hnutí ANO v kontinuální kampani. Proč Andrej Babiš potřebuje svoje lidi na Úřadu vlády?

GLOSA. Vypadá to jako roztomilá drobnost. Politický marketér šéfa hnutí ANO Marek Prchal užívá kancelář na Úřadu vlády, aniž by byl vládním zaměstnancem. Podobně jako mluvčí hnutí Lucie Kubovičová. Byla by to roztomilá drobnost, kdyby neukazovala systémové nepochopení fungování státu ze strany Andreje Babiše. V jeho pojetí stát slouží jako základna pro jeho hnutí ANO, a …

Státní zastupitelství plete spiklenecké sítě z novinářů, kteří píší o Babišovi. Jsme zase o kus dál na východ

GLOSA. Obě vrchní státní zastupitelství, pražské a olomoucké, vyrazila do boje proti únikům informací. Chvályhodné. Na výslechy jsou zváni investigativní novináři, kteří jsou dotazováni na případy související s politikou. Hlavně s Andrejem Babišem. Na hony z takového počínání čouhá selektivnost: popotahovaní reportéři jsou totiž ti, kteří o kauzách píší nejkritičtěji. Sami novináři upozorňují, že vedlejším efektem je snaha …

Raději to pošleme k soudu. Státní zástupci nemají odvahu, stíhá se zbytečně, říká advokát Mečl

MAPA JUSTICE. Bývalý náměstek nejvyššího státního zástupce, dnes advokát Stanislav Mečl říká, že státní zástupci jsou málo odvážní a trestní řízení vedou formalisticky a laxně. Přehazují odpovědnost na soudy. „Soudy by neměly být zahlcovány případy, které za to nestojí. A jsem naprosto přesvědčený, že v řadě případů jde o účelový manévr, jak tu odpovědnost přehodit na jiný orgán,“ …

Prodej televizního zpravodajství v Ústí posoudí vysílací rada. Chce záznamy vysílání Regionální televize

Vysílání ústecké Regionální televize, která skrytě propaguje město Ústí nad Labem, posoudí Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Jak upozornil HlídacíPes.org, televize neoznačuje jako inzerci reportáže, na které má s městem uzavřenu smlouvu, a pobírá za to desetitisícové částky. Rada si teď vyžádá odvysílané reportáže k posouzení, zda neporušují zákon.

Vážený uživateli, tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. Více informací o cookies