Řídil britského krtka v StB i slavnou MI6: „Děsí mne ruská schopnost učit se z chyb.“
Pokud má správný pracovník rozvědky působit nenápadně, Sir Richard Billing Dearlove to dokonale splňuje. Kdo neví, těžko by hádal, že před ním sedí muž, který má za sebou čtyři dekády práce pro britskou MI6, již v letech 1999–2004 vedl jako její ředitel. Když v průběhu listopadu přijel do Prahy na konferenci týkající se Ruska, vracel se do míst, kde to kdysi jako britský špion velmi dobře znal.
„Kdykoli se vracím do Prahy, je to pro mne nostalgie,“ podotkl na úvod svého vystoupení na Mezinárodní konferenci Sovětská a ruská subverzní činnost proti Evropě v české Poslanecké sněmovně.
O daném tématu toho ví dost. Už v roce 1966, ve svých 21 letech, nastoupil do služeb britské rozvědky Secret Intelligence Service, známé pod zkratkou MI6, a dalších 38 let v ní zůstal. Většinu času se věnoval zemím Varšavského paktu a zejména Sovětskému svazu.
I po svém odchodu z MI6 se tématu ruského vlivu a působení věnuje na univerzitní půdě. Spolu s bývalým americkým ministrem obrany ve vládě Baracka Obamy a později šéfem CIA Leonem Panettou také připravuje i podcast zaměřený na bezpečnostní politiku One Decision. „Máme posluchače po celém světě,“ podotýká.
Smrt dvojitého špiona
Ale ještě k té nostalgii: v ní se Dearlove ve vzpomínkách vrací do 70. let minulého století. Pod diplomatickým krytím se do Prahy s rodinou přestěhoval v roce 1973.
Jeho hlavní prací ve skutečnosti bylo řídit síť informátorů a zejména pak vytěžovat klíčového agenta MI6, důstojníka II. správy SNB Miloslava Kroču, specialistu československé kontrarozvědky na Velkou Británii.
„Kroča byl součást naší zpravodajské hry a po mnoho let byl náš klíčový agent,“ zavzpomínal Dearlove. „V našem pražském bytě jsem v průběhu času našel asi dvacet mikrofonů, odposlechů, ale pro StB to byla ztráta času.“
Spolupráce s Kročou trvala řadu let, provalila se až shodou náhod poté, co v březnu 1976 zemřel na infarkt.
Vdova následně odevzdala dokumenty, které doma našla a jež považovala za součást manželova zaměstnání; na StB ve skutečnosti přinesla důkazy o jeho spolupráci s britskou MI6.
Podle historika Prokopa Tomka Kroča postupně vyzradil identitu stovek československých agentů a poskytoval detailní informace o akcích StB i tehdejší sovětské tajné služby KGB namířených proti Velké Británii. Podle závěrů samotné StB Kroča pro MI6 pracoval „nejméně od roku 1969, možná však již od roku 1962“.
Rusko s námi nehraje šachy
Dnešní Rusko Dearlove považuje za upadající mocnost – a právě to podle něj vede k současné krizi:
„Upadající impérium je extrémně nebezpečné. Je jasné, že Putin je přesvědčen, že Západ je pro Rusko fundamentální riziko a že chce zničit jeho režim. Pro Rusko nejsme hrozba tím, co děláme, ale tím, co představujeme. Právě to je v centru ruské války proti Ukrajině – to, že se Kyjev začal přibližovat Západu.“
Jak sám Dearlove připomněl, v čele MI6 stál mimo jiné v době útoku na newyorská dvojčata a na začátku války v Afghánistánu; tehdy si Západ mohl myslet, že díky boji s terorismem bude mít Moskvu na své straně.
„Mysleli jsme si, že vztahy s Moskvou se zlepší a třeba britský premiér Tony Blair byl svého času v Moskvě poměrně často, v Londýně se usídlili ruští oligarchové. Netrvalo ale dlouho, a vše se změnilo. Zlomem byla vražda Alexandra Litviněnka.“
Západ by si podle něj měl připustit, že s Ruskem už je ve válce: ekonomicky, informačně i vojensky. „Pro západní země je ale pořád obtížné tuto myšlenku přijmout. Pořád jsme psychologicky v míru a to nás oslabuje,“ konstatuje.
Hlavní cíl Kremlu je podle něj „podkopání a oslabení našeho demokratického systému“. „Rusko s námi nehraje šachy, hraje s námi hru Go, která se skládá z řady malých uzavřených operací,“ nabídl příměr Sir Dearlove.
Jak dodal, někdejší sovětská aktivní opatření se nyní opakují: válka o mysl lidí, dezinformace, nyní doplněná o práci s technologiemi, internetem a sociálními sítěmi. „Sovětská vojenská doktrína je stále platná: stálý tlak, překvapení, skrývání skutečných úmyslů, připravenost na válku, agrese, schopnost rozpoznat slabost protivníka a snaha přivést jej ke kolapsu.“
Z jeho zkušenosti je prý také zjevné, že Rusové mají dlouhodobě schopnost učit se ze svých chyb: „To, co mne děsí, je, že válkou na Ukrajině se Rusové zlepšují a učí pro budoucnost. V Evropě reagujeme pomalu, málo spolupracujeme a nedostatečně pomáháme Ukrajině.“
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
75 komentářů
Každá sláva polní tráva. VB má problémy jako každý stát Evropy, ale není každý stát nemocným muzem Evropy, jak je nyní VB označována. Rusko se z toho vymanuje, ale VB je na trajektorii neobvyklych změn. Sir Dearlove se tomu snaží vyhnout jako starý zbrojnos MI6 a nasmeruje rozhovor na Rusko.
Jinými slovy nemocný milan si nevšim, že rusácké „vymanění se z nemoci“ spočívá v tom, že rusácko klepe bačkorama. Nejen UK ale i taková Albánie jsou ve srovnání s rusáckem dokonale zdravé organismy.
Jenže britské impérium „zaklepalo bačkorama“ už před cca 75 lety, po druhé světové válce.
Kdyby se to ruské impérium nacházelo alespoň v takovém stavu, v jakém se nachází to impérium britské, tak by si to ruské impérium silně lebedilo a Rusové by si výskali radostí.
Skeptiku,
Rusko přišlo o satelity, které nikdy součástí Ruska nebyly. Britské impérium přišlo o své území, a to v rozsahu naprosté většiny (Indie, Kanada, Austrálie atd.).
Pro A. S. Pergill 9. 12. 2024 (10:55)
Pergille/Šimůnku, Rusko přišlo o satelity, ke kterým se chovalo stejným způsobem, jakoby součástí Ruska byly. A že jeho součástí ve skutečnosti nejsou mu bylo zcela u pr…. .
Skeptiku, i kdybyste započetl ty sovětské satelity, tak Britské impérium přišlo o víc.
No a vidíte Pergille/Šimůnku, přesto je na tom Velká Británie tak, že mu to nástupnická země po Sovětském svazu může pouze závidět. A podle všeho také závidí. Jak ruští oligarchové, tak řadoví Rusové, se do Velké Británie táhli jak švábi na pivo. Z Londýna udělali téměř Londongrad.
Skeptiku,
z \Londýn a je spíš islámistán, kde se bojí normální ženy vylézt na ulici.
Vy jste podle všeho Pergille/Šimůnku v Londýně hodně dlouho nebyl, pokud jste tam vůbec kdy byl. Asi čerpáte znalosti od agentů, kteří spáchali atentát na Litviněnka a od agentů, kteří se pokusili zabít Skripala.
Skeptiku,
v Londýně jsem párkrát byl a některé oblasti opravdu jsou téměř stoprocentně islámské. Existují i oficiální mapy „no go zón“, do nichž se vůbec nedoporučuje chodit. Až tam to soudruzi z britského království dopracovali.
Ale no tak Pergille/Šimůnku, téměř to samé jste se mi snažil tvrdit o švédském Stockholmu někdy před dvěma či třemi lety. Dokonce jste mi dal i odkaz v angličtině na webovou stránku, která vaše tvrzení měla potvrzovat. Myslel jste si tehdy, že si buď na té webové stránce vaše tvrzení neověřím, nebo že nebudu vámi citovanému textu rozumět. Jenže se tehdy ukázalo, že jste citoval pouze první část věty z první věty odstavce, který vyzněl zcela opačně, než vaše tehdejší tvrzení. Pouze jste se tehdy znemožnil a už nereagoval. Jste sice lhářem, ale Josef Goebels byl tím lhářem přece jen lepším. Vy jste tak asi na úrovni redaktorů Rudého Práva.
Skeptiku,
dal jsem vám odkaz na web, ze kterého jsem o něco dříve stáhl pdf dokument s mapkou „no go“ zón ve Stockholmu. Je možné, že ji neumíte na tom webu najít, je možné že mezi tím byla policie donucena tento politicky nekorektní materiál stáhnout Ani za jednu z těchto věcí nemohu.
MMCH, když zadáte do Googla „stockholm no go zones“, tak vám to vysype řadu článků a ještě nádavkem nabídne „stockholm no go zones maps“. Že něčeho takového nejste schopen a jen papouškujete lži bezcenných prolhanců, za to tedy také nenesu žádnou zodpovědnost. Jen mohu vyjádřit lítost nad tím, že i takto mentálně nedostateční jedinci, neschopní se dobrat na webu naprosto perfektně dostupných informací, mají volební právo.
Pro A. S. Pergill 15. 12. 2024 (11:48)
Pergille/Šimůnku, mě už doopravdy nebaví, vyvracet vám vaše neustálé lži a výmysly. Já vím dobře jaký odkaz jste mi dal. Opravdu mě považujete za takového nemožného hlupáka, který neví, jaký odkaz jste mu dal? Dal jste mi tehdy odkaz na text, ne na nějakou mapku. A v tom textu tehdy bylo něco úplně jiného, než co jste tehdy ve svém příspěvku tvrdil. A nebylo to tehdy zdaleka poprvé, co jste ze sebe toho hlupáka, který se spoléhal na hloupost druhých, udělal. Tehdy vám to nevyšlo a tak to nyní zkoušíte opět. A s tím papouškováním bezcenných prolhanců, to podle sebe pouze posuzujete druhé. Předvádíte to doslova v každém svém příspěvku a pokud vám někdo nevěří, nazýváte lhářem jeho. A tu odpovědnost nesete. S mojí odpovědností si nemusíte dělat starosti, já si jsem své odpovědnosti vědom, zatím co vy si za své kolaborantství připomínající příspěvky žádnou odpovědnost nepřipouštíte. S tím volebním právem máte pravdu. Nic bych nenamítal, kdyby právě vám bylo odebráno.
Zřejmě jsi soudruhu nepochopil, že proto je taky UK ve srovnání s rusáckem dokonale zdravý organismus. Kdo chtěl ten šel. Tak to funguje v normální společnosti, a nikoli vražděním jako v rusácku.
Akce SUP
Náhoda je jev, který nastane tehdy a jen tehdy, pokud mu předcházela určitá příčina.
Miloslav Kroča (1925), krycí jméno KADÁR, zemřel náhle rok po své padesátce na srdeční slabost 29. března 1976. Za čtrnáct dnů po jeho pohřbu přinesla jeho ruská manželka na kontrarozvědnou Správu nějaké věci z jeho pozůstalosti, které si asi přinesl z práce.
Dodnes není jasné, proč to udělala? Nalezené papíry mohla prostě vyhodit do smetí. Kročovi kolegové s úžasem zjistili, že jde o britské šifrovací tabulky, v jeho záznamníku našli údaje o schůzkách s operativci z britského velvyslanectví.
Určená skupina 5. odboru II. správy kontrarozvědky FMV vypátrala i písemné instrukce britské rozvědky. Byla vytvořena zvláštní komise ministra vnitra, která v rámci maximálního utajení dostala na starost případ vyšetřit. Došla k závěru, že Miloslav Kroča spolupracoval s britskou MI6, a to nejpozději od roku 1969. Některé signály naznačovaly, že spolupráce mohla být zahájena dokonce již v roce 1962.
Kročovo náhodné odhalení znamenalo pro činnost československé kontrarozvědky personální zemětřesení. Mnozí jeho kolegové byli přeřazováni na funkce mimo operativní úsek, někteří dokonce do aktivních záloh.
V rámci 2. odboru II. správy SNB (od roku 1977 v reakci na „proval“ – akce SUP – přejmenován na 3. odbor) proběhla rozsáhlá reorganizace. Státní bezpečnost se rovněž intenzivně zabývala myšlenkou, zda Kroča mezi jejími příslušníky nevytipoval svého nástupce. Jedním z opatření, které mělo takového člověka odhalit, byla zpravodajská hra s krycím názvem akce RYS. V jejím rámci měl být britské zpravodajské službě „podstaven“ kádrový příslušník II. správy SNB jako náhrada zemřelého Kroči. Akci v květnu 1976 navrhl a řídil zástupce náčelníka kontrarozvědky plk. Špelina, krycí jméno BUREŠ. Po zhruba dvouleté utajované korespondenci a několika marných pokusech dohodnout schůzku, byla komunikace z britské strany ukončena. Britský operativec „Apolon“ se nedal nachytat.
Miroslava Kroča, byl od roku 1953 příslušníkem Ministerstva vnitra, její státně bezpečnostní složky. O čtyři roky později udělal kariérní skok do rozvědky. Ženatý, otec tří dětí. Počátkem šedesátých let se dráha perspektivního operativce zadrhla. Na školení v Sovětském svazu se seznámil s místní ženou a opustil rodinu. Kroča kvůli tomu dostal vyhazov z rozvědky a musel se vrátit do kontrarozvědky.
Postupně se stal odborníkem na Velkou Británii. Veškeré akce, které naše služba v této zemi prováděla, procházely jeho „připomínkovým řízením“ stejně jako akce zaměřené proti Britům působícím v Československu. Nakonec se vypracoval do čela britské sekce kontrarozvědky. Zaměstnance britské ambasády příslušné k MI6, operativci naši kontrarozvědky mezi sebou rozpoznávali tak, že jim dávali jména antických bohů či postav, například Herakles, Apolon, Romulu.
Za svoji činnost v prospěch britské MI6 dostával Kroča odpovídající odměnu. Žil sice neokázale, nikoho neprovokoval, ale přesto si doma sem tam něčím přilepšil. Možná, že si lil do dvoutaktního motoru své „pomsty za Sudety“ – Trabanta lepší olej do benzínu. Manželky si dokáží všimnout i mírného vylepšení rozpočtu a pokládají nepříjemné otázky? Navíc se s ženou Króča seznámil při výcviku na speciální škole KGB nedaleko Moskvy. I když ji do „byznysu“ přímo nezasvětil, jede v tom stejně s vámi. Proto asi pro klid své duše přinesla nějaké Kročovy věci z práce.
Jaká byla příčina motivace důstojníka kontrarozvědky k spolupráci s Brity? Podle všeho nejenom peníze.
Na druhou stranu pro připomenutí o pomíjivosti lidského bytí v čase je dobré uvést jednu ostrovní špionážní epizodu.
Začínají 60 léta, píše se rok 1963. Johnovi Dennisu Profumovi, státnímu tajemníkovi pro válku bylo 46 let, když si začal s o polovinu mladší dámou Christine Keeler, která kromě něho spala ještě s Eugenem Ivanovem, námořním atašé sovětském velvyslanectví v Londýně. Fotografie Christine sedící rozkročmo obnažená na židli s opěradlem, jako na koníkovy, oblétla tehdy celý svět. Aféra vedla k pádu celé tehdejší vlády.
Christine Keeler zemřela 4.12. 2017, J.D.Profumo v roce 2006 ve věku 91 a E. Ivanov v roce 1994 ve věku 68 let.
kniha POLYGON, Grada 2019
Z chyb se poučí každý průměrný člověk a pokud ne, je to podprůměr. UST jsou už v rozkladu. Tam je snad všechno KO. Brzy občanská okořeněná o třetí stranu (imigranty) a tito kašpaři … kam budou utíkat proboha? V Hollywoodu už bezou bezdíci první vily. Fakt. Loss Angeles.
Poněkud bezobsažné povídání a spekulace špiona a ředitele špionů upadajícího britského impéria. Co tím sleduje, chce být zajímavý povídačkami a spekulacemi o impériu, se kterým soupeřil?
Bylo by zajímavé, jak by charakterizoval a popsal Západ.
No jak jak? Best of ne? Tedy dle jejich propagandy NARUBY by se vykraslili jako supermani. Vše co dělají říkají o druhých. Okupují více jak půlku planety a všechny jen terorizují. Odpouštějí si trestné činy (Bidet) včetně korupce a pedofilie. Už je čas, aby to ti “ubozí“ a okradení američané vzali věc do svých rukou, což bude brzy. A to naši fašističtí komunisté hrající si na demokraty pak zaplatí cenu nejvyšší.
…. on Dearlove píše o jinak o spolupráci s Ruskem při „boji“proti terorismu po 11.9.2001.. No ono to Rusko povolilo tehdy USA přelety jejich bombardérů na Afghanistán – tedy asi ne na dobu celé skoro dvacetileté války, protože pak ta válka tam už nikam nevedla – jen se nevědělo jak odsud utéct (to koneckonců tehdy povolil i Irán také přelety USA letadel na Afghanistán v domnění, že vztahy USA k Iránu se třeba tím zlepší -to se nestalo, protože Cheney a Rumsfeld to nedovolili…). A pokud dál píše Dearlove o Blairovi, že ten také do Ruska jezdil, no ten se zkompromitoval hned tou další válkou v Iráku.. Tedy tehdy ze strany Ruska byl určitě jakýsi náznak na normalizaci vztahů, to ale pak tou válkou proti Iráku padlo, protože tam Rusko nebylo a když se pak prokázala lež o zbraních hromadného ničení, tak se „Západ“ oklepal a začal „provádět“ barevné revoluce – což pak v r. 2007 potvrdil neocons v suitě George Bushe ml. Robert Kagan, že „oni se soustředí na jejich podpory“ v různých zemích.. To pak začalo nejprve na Ukrajině v r. 2004 a pak i v Gruzii… Měl by tedy „sir“ zkoumat i vlivy toho „západu“ a nemít v hlavě stále vymeteno, že pouze ten jejich názor je správný…
Prozatím se zkompromitoval akorát puťka válkou v čečně, agresí na Gruzii a Ukrajinu a pak tím, že byl dva měsíce zalezlý jako hitler v bunkru protože se panicky bál viru, zatímco jeho jediného spojence na Kavkaze si rozebírali turci na prvočinitele, víš milovníku ocelových ptáků.
…pavluša Š. opět střílí do vzduchu, protože válka v Čečensku je dávno za námi – což ale nebrání různým takovým „pavlušům“ ji neustále dokomentovávat „senem či slámou“, protože to Čečensko klade (aby zaujal) na vyšší úroveň než je spor třeba Hamás vers. Izrael.. Dtto i Abcházie – tedy ne Gruzie, protože ani tam se neválčí – ba dokonce ti gruzínci protestují proti své vládě, která se k Rusku netváří nepřátelsky, aby ti protestující to tak radši viděli opačně… No a Ukrajina teď – tak to je skutečně horká a hořká válka, která nemá snadné ukončení, protože to je – svým způsobem, opožděná občanská válka, která tedy nevznikla po r. 1991 , ale až „dovozem“ demokracie na „bodácích“ zastřelením do zad, resp. upálením na „vostro“, protože „ten dovoz demokracie něco stojí“ vč. mrtvých…
Do vzduchu stříleli soudruzi rusáci, milovníku ocelových ptáků … až sestřelili civilní let. To, že se ti nelíbí připomínání rusáckého vraždění, včetně kobercového bombardování civilních čtvrtí a chemických útoků v Čečensku, Gruzii, Sýrii a na Ukrajině je jen dobře. Bude ti to i nadále připomínáno milovníku ocelových ptáků. Tvoje blábolivé a nesouvislé snahy vydávat rusáckou agresi na Ukrajině, za něco jiného na tom nic nezmění.
Sira Dearlova děsí ruská schopnost učit se z chyb. Nás by měla daleko víc děsit schopnost EU se naprosto ze žádné své chyby nepoučit.
Jestli je Rusko upadající impérium, platí to pro Velkou Británii tím tuplem.
Go je silně strategická hra, ne samé dílčí šarvátky, tak se může jevit jen naprostému začátečníkovi. Nauka o zahajovacích tazích v go (fuseki) uvádí, že partie se dá prohrát už v prvních tazích („tah číslo dvě mi prohrál partii“, to jsou často citovaná slova jednoho z velmistrů této hry). Go jsem asi deset let hrál závodně.
Prozatím, v případě rusácka vidíme místo poučení regresi ve formě taktiky první světové války. Snad se teda poučí a místo masových vln nevycvičených a nevyzbrojených ivanů a kimů, které každodenně po tisících vykrvují ukrajinská děla, drony a kulomety, odtáhnou tam kam patří.
Vy jste josefe lepší než „sir“. Vy nemáte v hlavě vymeteno. Vy máte v hlavě pečlivě vyluxováno.
… těžko můžu mít v hlavě vymeteno více než „sir“, protože ten tu svoji jednoduchost tady dokonale popsal – že tedy ta VB „je čistá jak lilie“, aby ostatní – až tak nesouznící s VB a s tzv.západem, byli zavrženihodný plebs… S takovýmto „ohodnocením “ od „sira“ tedy „(euro)skeptik zcela souhlasí jako ideově správné…
Vy josefe nejen že máte v hlavě pečlivě vyluxováno, vy jste se ještě buď nenaučil číst napsaný text, nebo vám vaše vyluxovaná hlavička neumožňuje smysl jakéhokoliv napsaného textu chápat.
napsaný text „sirem“ (asi sice ne, ale budiž) jsem pochopil velice dobře… Z jeho strany by to mělo být školení od „chytrých“ (jako tedy on) zřejmě ke slepým a hluchým a ještě přitom mlaskat blahem nad tím, že jaké jedinečné a unikátní rozumy tady plodí „sir“ a okolí… No z toho už jsem vyrostl (já tedy stále obdivuji Antonína Panenku, protože to jeho „dílo“ stále stojí za obdiv..)
Napsaný text „sirem“ už vy josefe nebudete schopen pochopit do konce svého života. Vás to jistě nemrzí a ani mrzet nemusí. Vy nějaké chápání ke svému štěstí ani nepotřebujete.
pro (euro) skeptik 7/12 : já jsem si nějak odvykl poslouchat rozumy nad kterými bychom asi měli mlaskat… No to nechám na (euro)skeptikovi, aby se nad „sir“em rozněžnil a jeho výplod obdivoval…
Pro josef 9. 12. 2024 (12:59)
Že jste si zvykl poslouchat a mlaskat nad názory přicházejícími z Ruska jsem si všiml už před delší dobou josefe.
pro (euro)skeptik 9/12 : no já až tak nad názory Ruska nemlaskám – nebylo to potřeba, protože teď „mlaskám“ nad „mírotvůrci“ v Sýrii, které jsou USA, Izrael a Turecko, které tam tedy nikdo nepozval, ale ti všichni ji tam „demokraticky“ bombardují… A náš ministr Lipavský zrovna nyní jedná u nás se svým protějškem z Turecka – no copak mu asi řekl (říká, řekne) ? Že se také musí Turecko vrátit ze Sýrie do svého státu vč. celého vojska ( .. a pak ta válka skončí, že ?) No, asi se Lipavský chytil do své „obtloustlé“ pastičky…
Já nemám tušení, co řekl nebo řekne ministr Lipavský tureckému ministrovi zahraničí a přiznám se, že je mi to celkem jedno. Vy to nevíte také, pouze blábolíte a cucáte z palců jak je vašim zvykem. To mlaskání nad názory přicházejícími z Ruska nám tu převádíte už několik let ve svých příspěvcích. Ani vepříci u korýtka by se za takové mlaskání nemuseli stydět.
pro (euro)skeptik 10/12 : no přece od narození zásadový ministr Lipavský musí i tomu tureckému kolegovi říkat jenom pravdu… Ale jaká to je „pravda“, kterou si ten kolega z Turecka vyslechl, tak to nám taktně neřekne… K Rusku ten Lipavský má rozum bystrý i o půlnoci..
O tom, co musí říci ministr Lipavský svému tureckému kolegovi nerozhodujete a nebudete zaplaťpánbůh rozhodovat vy josefe. A jsem si jist, že se pan ministr Lipavský z vysoka vykašle i na vaše rady. Jistě se vám to nelíbí, ale budete se s tím muset smířit vy i vaši přátelé v Rusku.
pro (euro)skeptik 12/12 : Lipavský – věren své vrozené zásadovosti a neochvějnosti, musí přece v duchu demokracie tomu tureckému kolegovi „vyznačit naše ideové mantinely“, které jsou jen správné a nezpochybnitelné… Předpokládám, že takto to světu (a míru) oznámí jeho mluvčí Daniel Dr.Ejk (a ten bude slavný jako Dr.Voštěp…).
Jsem si jist josefe, že pan ministr Lipavský věren své vrozené zásadovosti a neochvějnosti se právě s vámi nebude vůbec bavit o tom, co musí nebo nemusí. Pokud pan ministr Lipavský něco doopravdy a na 100% musí, pak musí jedině jednou umřít. Stejně jako vy. Akorát že u pana ministra Lipavského k tomu s největší pravděpodobností dojde po podstatně delší době než u vás.
pro (euro)skeptik 12/12 : jak uvádíte (po mně), že ministr Lipavský věren své vrozené zásadovosti… – no on měl před dodatečným jmenováním od prezidenta Zemana takový „problém“, že byl „propalestinský“ a proto ho Zeman nechtěl jmenovat…Ale jak je vidět, že „časem prozřel“, protože jsou-li ve VS OSN projednávány nějaké protiizraelská usnesení, tak náš zástupce v OSN Jakub Kulhánek hlasuje vždy proti jejich přijetí… Je to tedy takové obrácení Ferdyše Pištory…
Pro josef 14. 12. 2024 (19:43)
Tak o tom, že by prezident Zeman nechtěl jmenovat Lipavského ministrem zahraničí pro jeho sympatie k Palestincům čtu poprvé. Pan Zeman sice Lipavského ministrem jmenovat nechtěl, ale o něčem takovém, že by to mělo být kvůli propalestinským sympatiím ministra Lipavského tehdy pan Zeman ani nepípl i když se pan Zeman tehdy neváhal navážet do jemu nesympatických lidí z daleko méně závažných důvodů. Naskýtá se otázka, proč právě pana Lipavského pan Zeman tak šetřil a o jeho propalestinských sympatiích mlčel jako ryba? Sem tam zajdu dokonce i na Parlamentní listy, abych zjistil, co se nám kremelští soudruzi snaží nabulíkovat, ale ani tam jsem nic takového nečetl. Jste josefe tentokrát schopen uvést spolehlivý a nekonspirační zdroj, kde bych si toto vaše tvrzení mohl ověřit? Nebo si mám podle vaší tradice ten váš zdroj najít sám? A proč jste toto své tvrzení a poměrně závažné obvinění neuvedl hned na začátku diskuze a přicházíte s ním až po pěti dnech diskuze o panu Lipavském?
pro (euro)skeptik 15/12 : že tedy neznáte minulost (minulého „piráta“) ministra Lipavského, tak to mě překvapuje, protože člověk, který rád uvádí poznatky z knih až na úroveň čísel stran a i čárek a háčků, tak to bych do takového člověka neřekl, že „neví“… Já tedy to sdělení o tehdejší „nechuti“ prezidenta Zemana jmenovat Jana Lipavského MZV si ještě docela dobře pamatuji… On Zeman původně říkal i to, že Lipavský je mladý a nemá zkušenosti a k tomu dodával tu „pirátskou pravdu“ o Izraeli – říká i Markéta Gregorová, ta ale stále, kdežto ten Lipavský obrátil kabátek…
Pro josef 16. 12. 2024 (15:49)
Jenže tady nejde ani tak o minulost ministra Lipavského, ale o minulost pana Zemana. O propalestinských sympatiích Lipavského pan Zeman nikdy nic ani nepípl, tak že o takovém jeho prohlášení nic ani vědět nemůžu. Chtěl jsem od vás konkrétní a věrohodný zdroj pro ověření vašeho tvrzení. Jelikož jste žádný takový zdroj nebyl schopen podat, považuji vaše tvrzení za hoax a jeden z vašich mnohých blábolů.
pro (euro)skeptik 16/12 : no Zeman mluvil, že Lipavský není primárně proizraelský – tedy, že má (měl v té době) inklinaci pro palestince… A pokud jste to tehdy od prezidenta Zemana nezaznamenal, tak to jste udělal chybu… Já tedy rád poslouchám i „nepřítele“ , abych se třeba něco dozvěděl (a to se občas stalo).. Spíše tak nečíst Mitrochina a věnovat se poslechu „současných klasiků..“.
Pro josef 17. 12. 2024 (21:28)
Dost možná jsem jednu chybu udělal josefe. Udělal jsem chybu, když jsem od vás chtěl odkaz na údajné tvrzení pana Zemana, který nemáte a podle všeho ani mít nebudete.
Zdá se, že vůbec nechápete, že Rusové a Rusko se chová tak jako se chovalo již za dob kdy mu vládla carská rodina- vedli válku z důvodu rozšíření území Ruska- viz 2.světová válka, kterou rozpoutali Němci společně s Ruskem-rozdělili si Polsko a Československo už na počátku války a nakonec po válce vládli v podstatě celé střední a východní Evropě, po 2. světové válce komunistický SSSR měl i bez satelitů území 22 milionů km2.
… (kupec) sámo by měl vědět, že Rusko před I.sv.válkou mělo území na západ až za Lodž… A po konci II.sv.války „daroval“ SSSR Polsku území za Odrou a Nisou, které – co do „bonitnosti“ území, bylo daleko bohatší než ten polsko-ukrajinský východ.. A jinak dále to jsou samé plky, protože (kupec) sámo tam motá SSSR a Rusko – což jemu asi splývá, ale asi tu minulost až tak nezná… A ani těch 22 mil. km ? tehdy SSSR neměl – to by k tomu musela být napočtena i Indie..
Ale milovník ocelových ptáků určitě vědět nebude, že rusáci polsku nic „nedarovali“, naopak ho chtěli sežrat i se zbytkem Evropy, a to přesto, že se polských výsostných území vzdali ve prospěch císařského německa, které bylo vzápětí poraženo. Takže ano, milovníku ocelových ptáků, samé plky tady předvádíš.
… no poté co zvítězil Lenin, tak prosadil vystoupení z bojů I.sv.války a tím tak to Polsko znovu vzniklo… Kolika takových území se třeba vzdaly USA, když vystupovaly ze všech svých válek po světě ? Ono to bylo spíše obráceně, že tam všude instalovaly pak své „protovlády…“. Texas byl válečně „odebrán“ Mexiku a nediskutuje se o tom…
A to ses dozvěděl na pšm ve školce, milovníku ocelových ptáků. V něčem máš pravdu, soudruh lenin se smluvně vzdal území. Ergo rusovětsko na toto území nemělo a nemá na ně nárok ani nástupnické rusácko. Jaksi se ti ovšem nedoneslo, že toto území rusáci smlouvou z Brest-Litevsku darovali jen a pouze němcům. Takže poláci získali toto území od němců, ovšem s tím, že nikoliv darem ale proto, že němci stejně jako rusáci projeli válku. Tvoje mimomísní fantasmagorie na téma „odebírání“, které opět dokumentují jak málo z historie víš, na tom nic nemění.
„Děsí mne ruská schopnost učit se z chyb.“ 😂
A k tomu závěru došel pán jak?
Rusáci se v ničem nepoučili. Jsou stejně zabednění, natvrdlí a primitivní, jako 14. února 1919, 4.listopadu 1956, 21.srpna 1968, 24.prosince 1979, 20. února 2014, 24. února 2022,… Rusákům ještě neskončil pravěk i když mají moderní zbraně, tak mozečky primitivně zakrnělé…😂
Je mi líto. Z chyb se učí daleko efektivněji než celá slavná EU.
Vaše zášť k EU je možná oprávněná, ale nemá nic společného s Ruskem a jeho schopnostmi se poučit ze svých chyb.🙂
Němci v EU se evidentně z válečných chyb poučili… Volné britské sdružení zemí „Commonwealth“ se evidentně z historie poučilo též.
No a teď to „slavné“ Rusko.
Název Ruské impérium podle podle Petra Velikého, který přijal titul imperátora, vzniklo v roce 1700. USA vznikly v roce 1776.
Můžeme tedy směle porovnat výsledky, jak se obě tyto země poučily z vlastních chyb.
Výsledek může těžko někdo zpochybnit.
Co by asi dokázali obyvatelé USA, kdyby měli takové územní a surovinové možnosti, jako Rusko a jeho obyvatelé?🙂
Mé oblíbené měřítko „GDP per capita“:
6. USA, 86,601 USD
65. Rusko, 14,953 USD
Německo se „poučilo“ tak, že zbytku Evropy násilím vnucuje další totalitní ideologii (ekologii), jejíž vědecký základ je na úrovni srovnatelné s vědeckostí nacistických rasových teorií, a k tomu ještě multikulturalismus, genderismus a neregulovanou imigraci.
Rusko mělo smůlu spíš na režimy, nicméně se do revoluce rozvíjelo dost podobně jako ty USA.
Navíc Rusko nepáchalo genocidu domorodců, jakou páchaly USA ještě v první polovině minulého století, a nebujel v něm rasismus. Naopak děti domorodců i smíšených párů byly brány jako rovnocenné čistokrevným ruským.
A když jsme u toho, tak Rusko (jako SSSR) vyhrálo závody o první družici, prvního člověka ve vesmíru, první ženu ve vesmíru, první lety s vícečlennou posádkou, první oblet Měsíce a získání obrazu odvrácené strany – až závod o Měsíc prohrálo (a je otázka, zda se na tom nepodílela smrt jejich šéfkonstruktéra v kritické době, kdy se snažili dát dohromady měsíční raketu).
MMCH, kdyby takto předčasně zemřel von Braun, tak by se možná mise Apollo taky nekonala.
… vzdal se toho Lenin – a prosadil to, když chtěl vystoupit z bojů I.sv.války, protože ta válka (I.světová) byla válka imperialistů a tím (imperialistickým) se už Rusko po „auroře“ nepovažovalo… Že tehdy to území „dostalo“ Německo, tak to mělo logiku, protože Německo (Prusko) bylo všude okolo ( pokud by tam bylo tehdy Rakousko -Uhersko, tak by to bylo stejné, protože obě „mocnosti“ válku prohrály). Zároveň tak Lenin „dal“ opětně po cca 125 letech Polsku znovu státnost – to aby pavluša š. se trochu poučil…
… no němci“ se z válečných chyb nemohli poučit, protože jim je to stále diktováno pod hlavněni USAvojsk, kteří po II.sv.válce ani myšlenkou Německo neopustili… Jim bylo vše nadiktováno okupačními mocnostmi – a to trvá (viz „příběh“ USAvelvyslance Richarda Grenella, resp. odposlechy samotné Merkelové, zákaz dostavby Nord Streamu II. bombardování Jugoslávie v r. 1999 -prakticky jen, z německa aj., aj.)… Tedy z toho Německa jde hlavně o pokornost vůči hegemonovi…
NATO bombardovalo Srbsko, protože 2 roky říkala Evropa srbským komunistům: „Nestřílejte do kolon prchajících civilistů, nezabíjejte civilisty, nedělejte etnické čistky…
… tak opětně pro neznalého Karla Douchu… USA od března 1999 celých 78 dnů bombardovalo nejen Srbsko , ale i Černou Horu, protože tehdy byla ještě Jugoslávie… To mě tedy překvapuje, že takový suverénní znalec Karel Doucha děla takové chyby a nezná minulost… USA tehdy bombardovaly i Čínské velvyslanetví v Bělehradě a tam byly zabity (demokraticky dozajista, že ?) i dvě osoby … To byly také ty vaše kolony, že ? A také mj. veškerou energetickou soustavu celé Jugoslávie, lodě v přístavech, lodě na Dunaji, mosty s tam chodícimi lidmi, vlaky s cestujícími, atd., atd… Vy jste schopen pro „vaši“ úroveň demokracie omluvit všechno… A takový kanadský generál Lawrence Mac Kenzie, který byl přímým účastníkem toho bombardovacího štábu USAgenerála Wesleye Clarka, byl alespoň takový charakter, který přiznal krátce po bombardování, že „bombardovali jsme špatnou stranu…“ – to máte „výsledek“ od člověka, který se na to díval z bezprostřední blízkosti a nevydával – na rozdíl od vás, takové bezduché pravdy…
Můžete nám sdělit josefe, kde jste narazil na citát onoho podle vás kanadského generála Lawrence Mac Kenzie? Na internetu jsem nenašel žádného kanadského generála Lawrence Mac Kenzie, natož jeho údajný citát, na který se odvoláváte. Našel jsem pouze britského generála Lawrence MacKenzie-Smith z doby druhé světové války, účastníka bitvy u Arnhemu, který zemřel, když jeho letadlo, kterým letěl, bylo Němci sestřeleno. Nepopletli vám josefe v Lubjance údaje?
Josef aka milovník ocelových ptáků jako obvykle nezmiňuje skutečnost, že onen „kanadský generál“ byl suspendován, protože bral prachy od srbů.
… zase páté přes deváté… Pokud uvádíte „dějiny a la Doucha“, tak musíte rozlišovat co bylo Rusko a SSSR… Na to vám naskočí jen ti jednodušší…
„Rozlišovat Rusko a SSSR…“ oblíbená mantra (post)komunistických zoufalců.
Oba státní útvary jsou totožné a mají stejné vidění světa. Po rozpadu SSSR (1991) se Rusko dobrovolně přihlásilo k nástupnictví po SSSR se všemi právními důsledky…
„Rusáci“. Jediným nepřítelem jim byl jejich vlastní smluvní partner Adolf Hitler se kterým společně rozpoutali 2. světovou válku napadením Polska, Finska, Litvy, Lotyšska, Estonska, Bukoviny a Besarábie…
Od 8. května 1945 si nikdo nedovolil napadnout území ovládané Rusáky. Naopak, sami Rusáci od toho data napadají své přátele a sousedy. Začalo to Maďarskem v roce 1956 a dnes to pokračuje na Ukrajině od roku 2014….
Co čekat od Ruska, kde mají doživotního vůdce, majora KGB SSSR Putina, 1985-1990, tlumočník a překladatel ruština / němčina.😂
Karle, nejsou. SSSR vnucoval povinný model socialismu sovětského typu (ostatně stejně, jako nám Brusel vnucuje „EUrosocialismus“), zatímco Rusko do ekonomiky ostatním státům nekecá.
A když jsme u toho, tak ještě na přelomu 19. a 20. století bylo naprosto nemyslitelné, aby si v USA vzal běloch černošku, indiánku nebo Číňanku (byť se konkrétní podmínky stát od státu lišily), a pokud se nějak dali dohromady, tak se na jejich děti hledělo jako na podřadné bytosti.
Oproti tomu Rusové si dost běžně brali ženy z neruských národů a děti těchto párů nebyly nijak diskriminovány. Ostatně, V. I. Uljanov měl jednu babičku Židovku a druhou Kalmyčku a mohl chodit na vysokou školu (vyhodili ho kvůli členství v revoluční organizaci, ne z rasových důvodů), zatímco v USA té doby by šanci na získání VŠ vzdělání neměl.
Vaše dojmologie je k smíchu. Fakta hovoří jasně. SSSR i dnešní Rusko je stejný agresivní, imperialistický, útočný stát, kde mají primitivní lidé odhodlaní vraždit a okrádat své sousedy vymyté mozky. Smutná a něťastná země, která se z toho nikdy nedostane. 👎
pro Karel Doucha 11/12 : no oni ti sousedi Ruska – kromě Běloruska, jak ze západu až k jihu(od Norska, Finska, Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Ukrajiny, Gruzie – ale i Švédska, Slovenska, Rumunska, atd.) všichni rádi válčili v tom Afghanistánu a i v Iráku – tedy to jste tedy se svým „vrozeným charakterem a neochvějnou rozhodností“ nějak vynechal… Cítili tam nebezpečí, že ? Tyto země tam válčící byly také imperialistické , nebo jen „tábory míru“ ?
Pane Doucho, před časem jsem tu v diskusi uvedl odkaz na youtube vlog jedné ruské školačky z Tveru, je to docela normální holka, která se od těch tuzemských liší akorát tím, že mluví rusky.
No jestli někdo válčil v Afghánistánu tak by to měl být vzhledem k rusácké historii, rusácký rodný bratr, milovníku ocelových ptáků. No jestli to nebude tím, že zmíněné země podporovali afghánskou vládu v odporu proti pákistánskému agresorovi s názevem taliban, zatímco rusáci zavraždili právoplatnou afghánskou vládu a snažili se zmasakrovat domorodé Afghánce.
Věčně živý Lenin.😂 Mongoloidní bolševik. 😂
Rusko je stejné jako býval Sovětský svaz. Obyvatelstvo je většinově hloupé, líné a poslušné. Nejraději by veleli všem kolem, kteří by na ně museli pracovat. Dříve to byl „slavný“ tábor socialismu, RVHP,… Dnes blábolí o své vedoucí roli v jakési Eurasii (asi jim byl Sovětský svaz málo), Novém světovém řádu, zřejmě následovník bolševismu a upínají zraky k BRICSu. Než ostatní pochopí co jsou Rusáci zač a proč jim chtějí velet. 😂 Má to jenom jiné názvy, ale obsah je stejný. Agresivní rozpínavý líný hlupákov. 😂 Oni už si je Číňané srovnají do latě.😂
… no až si ta čína srovná to Rusko do latě, tak stejně Rudolf Doucha bude prskat, protož ten má srovnánu svoji lajnu na takových dogmatech typu GDP per capita, Havlíček „a la“ r.1850 …, hodinky nebo holinky – to je jedno …
„GDP per capita“ nejsou žádná dogmata, ale přesný opak, suchá ekonomická čísla, jeden z ukazatelů ekonomické vyspělosti.
Karel Havlíček Borovský patří k českým velikánům o kterém se dodnes učí na českých školách.
Celkem i chápu proč z něho mají Rusomilové a bolševici při svém lhaní i po tolika letech husí kůži. 😂
… právě ta vaše GDP per capita je takový údaj, kteří rádi používají chytráci… Dám vám příklad (který ale asi vám to stejně tu bezduchost uvádění nezmění), že třeba do GDP se započítává vše – tedy třeba i „výkony“ advokátů, exekutorů, insolvenčních správců (protože jsou také „podnikatelé“ OSVČ), a dalších podobných služeb, které ale obyčejnému občanu nepřinesou žádné hodnoty… Největší advokátní kancelář cca před 3-4 roky vykazovala tržby cca 1,6 mld Kč , s DPH by to byly skoro 2 mld. Kč a jaký to byl nový přínos ? Tam uspěje jedna strana, aby tedy druhá neuspěla… Je to tedy takový status quo petrifikace – ale nový „přínos“ je kde ?
Číňanům zoufale chybí lidé schopní samostatného uvažování, zatímco Rusku ne.
Vygooglete si „mentalita pěstitele pšenice“ a „mentalita pěstitele rýže“.
Poslechl jsem vaši výzvu a podařilo se mi vygooglit „mentalitu pěstitele kopřiv“ Pergille/Šimůnku.
Na první pokus:
https://zoom.rba.cz/clanky/psenice-nebo-ryze
Kdybyste nevěděl, kde to tam najít, tak druhý odstavec.
Divím se, že se vůbec dokážete připojit na Hídacího psa demokracie.
Když tak už po několik let čtu vaše příspěvky Pergille/Šimůnku, zůstanu u té „mentality pěstitele kopřiv“. Zcela vyhovuje.