Reklama
Facebook Tomia Okamury, zdroj

Peníze na „analýzy a mediální zastoupení“ Okamurovy SPD šly k lidem spojeným s TV Barrandov a Parlamentními listy

Napsal/a Robert Břešťan 1. února 2018

AKTUALIZOVÁNO. I když byl Tomio Okamura původně rozhodnutý informovat o příjemci plateb ve výši 7,4 milionu z volebního účtu SPD jen „oprávněné kontrolní orgány“, nakonec si to rozmyslel.

Ve svém pravidelném videovystoupení na sociální sítí Facebook prozradil, že „obě tyto platby (2,9 milionu na analytickou činnost a 4,477 milionu na mediální zastoupení a poradenství v oblasti P.R., pozn. red.) šly mediální agentuře Play Net a.s“. 

Ta prý pro hnutí zajišťovala „analýzy voličského elektorátu, analýzu volební kampaně, mediaplány, strategické plánování, kampaně a analýzy reakcí na změny vnímání voličů“.

„S touto agenturou nemám osobně nic společného,“ ujišťuje Okamura. Firma se prezentuje jako expert na mediální komunikaci, jak ale upozornil server iDnes,  za uplynulé tři roky utržila jen něco málo přes milion korun.

SPD podle SANEPu

Jak ukazuje pavučina vazeb níže, přes majitele a statutární zástupce firmy Play Net lze dojít k známým firmám z mediálního byznysu.

Vzájemné vazby tak naznačují spíše to, že SPD si na trhu nekupovala ani tak nezávislou analytickou činnost a mediální poradenství, jako spíše vstřícnost vybraných médií, Okamurovi nakloněný obsah, případně stranickým preferencím nakloněné průzkumy veřejného mínění.

Vytvořeno v aplikaci ClueMaker. Zdroj dat: aplikace Cribis. ©HlídacíPes.org

Členem představenstva Play Net je Radomír Pekárek. Ten byl v minulosti ředitel výzkumné společnosti SANEP, která se mezi mediálními agenturami dlouhodobě netěší právě vysoké důvěryhodnosti.

Člen dozorčí rady Play Net Oldřich Zajíc je současným ředitelem SANEP. Právě tato agentura dlouhodobě připisovala SPD výrazně vyšší preference než ostatní výzkumné agentury. Teprve krátce před volbami se jejich předpovědi sblížily.

Akcionářem Play Net je společnost Astro Capital, jejímž majitelem je Jan Fulín (zároveň předseda dozorčí rady Play Net).

Kupte si obsah

Fulín a Pekárek jsou také jedni z původních zakladatelů TV Barrandov, na niž má Tomio Okamura viditelně silné vazby. V předvolebních debatách byl velmi častým hostem politických debat.

Televize Barrandov v souvislosti s tím vydala prohlášení, v němž se „důrazně ohrazuje proti tvrzení médií, že by se jakýmkoli způsobem podílela na přípravě předvolební kampaně nebo měla jiný obchodní vztah s politickou stranou SPD nebo agenturami, které pro tuto politickou stranu v rámci kampaně pracovaly“.

Faktem je, že jak Fulín, tak Pekárek v TV Barrandov působili předtím, než ji v roce 2013 koupil současný majitel (a moderátor politických pořadů) Jaromír Soukup.

Pánové Pekárek a Fulín společně působí i v Easy Communications s.r.o., spoluakcionářem je Our Media, vydavatel Parlamentních listů, kde majoritu drží senátor Ivo Valenta.

I Parlamentní listy jsou Okamurovi dlouhodobě pozitivně nakloněny. Není tajemství, že redakční obsah i vyznění článků tohoto webu si lze koupit (respektive takový obsah neoznačit za reklamní sdělení).

Easy Communications s.r.o samostatně provozuje například web Prvnízprávy.cz. Pekárek je zde šéfredaktorem, spolumajitelem serveru je Fulín.

 

11 komentářů

  1. Tondach napsal:

    Zase jen lže! Stejně jako Zeman, stejně jako Babiš! A téměř tři miliony voličů jim to furt baští….tady to nemůže dopadnout dobře!

    • Pavel Starý napsal:

      Lidé v SPD by se měli chytit pořádně na nos – Tomio jim opět tuneluje stranu a oni jen trapně přihlížejí. Přímá demokracie v praxi… Je to k pláči.

      • Oskar (hanák z Hané) napsal:

        Proč jen lidé v SPD? Spíše by se měli chytit za nos voliči SPD, ti to všechno zaplatí a my s nimi.

    • Dagmar Lindauerová napsal:

      Kupodivu ten „nedůvěryhodný“ SANEP měl přesnější odhad preferencí SPD než ti „důvěryhodní“ mediální odborníci. Ovšem kdo hlavně lže to dokazuje ta štvavá kampaň proti prezidentovi Zemanovi. A mimochodem, kandidát na prezidenta sice dokládá čisté lustrační osvědčení ale chybička se tam jeho mecenášům vloudila. V archivu STB prý nemají žádný spis na Jiřího Drahoše. a TO PROSTĚ NENÍ MOŽNÉ! Pokud skutečně studoval a přednášel v zahraničí, tak na něho spis byl veden. Tak to prostě chodilo. Takže když není spis ani o zahran. studiích a přednáškách tak byl aktivním spolupracovníkem STB. Ten založený spis by nevadil. Více osobností a známých lidí se museli domáhat rozhodnutí soudu že aktivně s STB nespolupracovali – nedonášeli na známé, na kamarády, kolegy. Prostě Drahoušek. Při duelu s Milošem Zemanem na Primě se sdělení Jiřího Drahoše o vměšování se ruských tajných služeb do parlamentních voleb ČR dá kvalifikovat nejspíš na podezření z trestního činu dle § 357 trest.z.- šíření poplašné zprávy. On TO VÍ ale důkazy nemá DOKONCE ANI ON, NATOŽ NĚJAKÁ BIS ČR. A našim fundovaným a nezaujatým profesionálním novinářům to asi nějak uniklo a hlavně jim to nevadilo. ŘÍCT to Miloš Zeman, to by byla jiná. CO SE VYSÍLÁ NA ČT 1 pod taktovkou Václava Moravce a za peníze daňových poplatníků tady autor článku nijak nekritizuje. To bude tím předplatným p. Kalouska a europoslanců, nějakého Rozumka z neziskovky, a pod. Barrandov TV je soukromá televize a nijak neporušuje pravidla.

      • Vojtěch Berger napsal:

        BIS má o ruském vlivu v Česku očividně důkazů víc než dost, ukazují to její výroční zprávy. Přečtěte si je nebo si projděte třeba články na HlídacíPes.org. Je jich tu o tom řada.

  2. Ivan napsal:

    Vzhledem k počtu hlasů které SPD získala ve volbách byla práce agentur pracujících pro Okamuru výborná.
    Demagog je holt demagog. Ať zveřejní, kdo ho financuje!
    Vypadá to, že část novinářů za protizemanovskou kampaň dostala jen polovinu honoráře se slibem, že druhou polovinu dostanou až podle výsledku voleb. A tak teď zuří na Zemana a jeho podporovatele.

  3. zuzana napsal:

    Už jste trapni to na Okamuru nemáte něco nevyčpělého? A co takhle hospodaření jiných stran aby bylo nějaké ožívení? Zuzana P.S. Tu tisícikorunu o kterou žebráte dám radějině jakému bezdomovci ten alespon neškodí.

    • watabi napsal:

      Milá Zuzano, pokud Okamura opakuje to samé, co už jednou provedl (tuneloval Úsvit), tak holt upozorňování na tyto praktiky může některým jednodušším jedincům připadat vyčpělé. Ale to je jen váš problém.

    • Dagmar Lindauerová napsal:

      DOBŘE ŘEČENO. a T. Okamura nic neopakuje. Na Seznamu „nechápajícímu“ redaktorovi Kubíkovi vysvětloval jak to v Úsvitu s penězi bylo. Úvěr jim nikdo dát nechtěl, tak to zafinancoval sám a po volbách mu ty peníze vrátili. V současných volbách si s  Radimem Fialou vzali úvěr za který ručí každý celým svým majetkem. Zvláštní. Jiří Drahoš prošustroval svým mecenášům „pouhých“ 50 milionů. Bohatí nedělají nic zadarmo. On by nebyl ani nezávislý ani by nevěděl co má dělat. V ČÍNĚ by uvítali určitě jeho řeči o lidských právech porušovaných v ČÍNĚ A TO OD ZEMĚ S 10 MILIONY OBYVATEL CO SI NEPORADÍ ANI SE SVÝMI NEPŘIZPŮSOBYVÝMI. Uzavřeli by podnikatelé v jeho doprovodu nějaký obchod? Myslím, že by zavolali, slušně, doktora Chocholouška. Tím nezlehčuji porušování lidských práv kdokoliv, dokonce ani u nás. Ale ideologické a našprtané hlášky to nevyřeší. Jiřího Drahoše lidská práva dosud nijak nezajímali. Dokonce ani na konferenci v 4/2016 na půdě Akademie věd ČR kde měl velvyslanec Turecka horovat za pronásledování a trestání kritiků a odpůrců islámu. Jiří Drahoš proti tomu neprotestoval, byl přítomen a mlčel.

Přidávání komentářů není povoleno
Reklama
Vážený uživateli, tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. Více informací o cookies