pixabay.com, zdroj

Jak Babišova MAFRA finančně podpořila prezidentského kandidáta Kulhánka

Napsal/a Jakub Mikel 4. ledna 2018

GLOSA. Druhým největším finančním podporovatelem prezidentského kandidáta Vratislava Kulhánka je MAFRA a.s. Tedy vydavatelství ve svěřenském fondu Andreje Babiše. Ukazuje to zběžný pohled na webové stránky Hlídač státu, které monitorují platby na transparentních účtech. Jenže vysvětlení je ve skutečnosti úplně jiné. 

Ve skutečnosti někdo v ODA, za niž Kulhánek kandiduje, neumí posílat peníze za inzerci do novin. MAFRA je sice v přehledech donátorů vedena jako sponzor ODA i Kulhánka, ale jen proto, že MAFRA posílá na jejich účty vratky z duplicitních plateb.

Formálně vzato však vydavatelský dům spojený s Babišem zůstává druhým největším přispěvatelem Vratislava Kulhánka.

Sehnal na politice nešetří

Kulhánek kandiduje pod stranickou vlajkou Občanské demokratické aliance (ODA). Tuto, dříve celkem úspěšnou značku, se snažil před sněmovními volbami oživit podnikatel Pavel Sehnal.

Spojil se proto třeba s kontroverzním youtuberem Mike je Pán a „nejvíc nejlepším“ marketerém Janem Plavcem. Celá spolupráce vydržela pár dní, než se půlka českého internetu sesypala na Sehnala, který tlak nevydržel a oba „odborníky“ propustil.

To byl zároveň nejvýraznější bod celé kampaně ODA, a tak strana ve sněmovních volbách získala 8 030 hlasů, procentuálně vyjádřeno: 0,15%.

Sehnal se ale evidentně nevzdal a do boje o prezidentský post vyslal bývalého šéfa Škody Auto a hokejového svazu Vratislava Kulhánka. A na svém kandidátovi nešetří.

Sám do Kulhánkovy kampaně už nalil přes čtyři miliony korun, a je tak bezkonkurenčně hlavním Kulhánkovým sponzorem.

MAFRA, sponzorská dvojka

Ovšem sponzorskou dvojkou je – chtě nechtě – již zmíněná MAFRA a.s. Ta podle oficiálních údajů poslala Kulhánkovi přesně 179 685 korun.

Jenže vysvětlení je prosté. Někdo z Kulhánkova týmu poslal platbu za inzerci v Mafře dvakrát a ta jen peníze poctivě vrátila. Při pohledu na transparentní účet Vratislava Kulhánka  se lze u platby dočíst, že se jedná „vratku duplicitní platby z 26.9.2017 a 12.10.2017“.

Není to tedy důkaz toho, že se Andrej Babiš se rozhodl zpřetrhat pevné spojenectví s Milošem Zemanem. Spíš ukázka, jak někdo z podnikatelské strany ODA bojuje s nástrahami internetového bankovnictví.

Čtěte též

Reklama

1 komentář

  1. sundialer napsal:

    A proč má tedy, proboha“ článek titulek „Jak Babišova MAFRA finančně podpořila prezidentského kandidáta Kulhánka“. To snad autor neví, že naše ctěná veřejnost, po níž je nejčtenějším médiem Blesk, čte jenom titulky?

Přidávání komentářů není povoleno
Reklama