facebookový profil Andrej Babiš,

Babiš v zakázaném uvolnění, agresivní sluníčkáři útočí a kde je Ištvan, když ho člověk potřebuje?

Napsal/a Robert Malecký 26. května 2019

PSÍ UŠI. „Vaše otázka je nepravdivá,“ řekl ve čtvrtek v přímém přenosu České televize Andrej Babiš moderátorce Světlaně Witowské, a zaznamenal tak první zakázané uvolnění v dějinách české politiky. Tím jsme se nenuceně dostali až k hokeji, kde jsme též viděli pěkné úspěchy. Český tým dokonce dokázal vstřelit první semifinálovou branku od doby, co je Babiš ve vrcholné politice. Čili ono to nakonec půjde, ne že ne.

  • Když to nevyšlo proti Kanadě, chystá se vláda Andreje Babiše zdecimovat aspoň Řecko a Indonésii. Chystá se tam na diplomatické mise vyslat své úspěšné ministry Martu Novákovou a Dana Ťoka, třetí raketomet v podobě bývalé pražské primátorky Adriany Krnáčové teprve svůj cíl hledá.

“Premiér mi řekl, že proti mně nic nemá a ať si řeknu, co chci dělat. Třeba kdybych chtěla do diplomacie, že mě v tom podpoří. Řekla jsem, proč ne, tak diplomacie.”
(Marta Nováková o nabídce stát se velvyslankyní, Respekt, 23. května)

Zdroj: anobudelip.cz

Obrázek není pouze ilustrační. Připomeneme si, že ve věci tzv. poslaneckých trafik stále ještě vede Ivo Ištvan & jeho melody boys trestní řízení a že rétorika o kruté době nečasovské a starší je základem strašení lidí v podání hnutí ANO. Už poněkolikáté nám zde nezbývá než marné volání: Kde je Ištvan, když ho člověk potřebuje?!


Článek reflektuje dění uplynulého týdne v citátech a výrocích politiků.

Ty samy o sobě nestačí, proto je HlídacíPes.org s jemným odstupem usazuje do patřičného kontextu.


  • V české politice se prostě zabydlela lež. Vypadá to jako malichernost, vždyť přece jde jen o pravdu, ta se o sebe postará sama. Jenže nepostará. Lže prezident republiky, lže předseda vlády, představitelé jeho hnutí napříč republikou si vzali lež jako základní marketingový nástroj. Trvá to už nějaký čas, jak si připomeneme starším, dnes už možná pozapomenutým citátem předposledního předsedy vlády:

„Otázka je, co je pravda a co je lež. A já po těch čtyřech letech ve vládě vím, že Andrej Babiš je dobrý lhář a přesvědčivý lhář.“
(Bohuslav Sobotka hodnotí čtyři roky vládnutí s Andrejem Babišem, Česká televize, říjen 2017)

A nyní do žhavé současnosti. Ve zmiňované předvolební televizní debatě stranických šéfů došlo i na vyvádění peněz z Česka ze strany technologických firem. Pirát Ivan Bartoš kritizoval fakt, že Google a Facebook neplatí daně v ČR, a poškozují tak třeba český Seznam. Co na to Andrej Babiš?

„Seznam je kyperská firma, vyvádí tam ročně 500 milionů korun na dividendách.“

A teď fakta, jak je v reakci předestřel Seznam.

A tak je to tady se vším. Dlužno říct, že napětí mezi Babišem a majitelem Seznamu Ivo Lukačovičem trvá od loňského listopadu, kdy reportéři pořadu Zvláštní vyšetřování našli ve Švýcarsku Babišova syna a rozjeli kauzu „únos na Krym“. Na titulní straně MF DNES tehdy vyšla Lukačovičova karikatura s nepodepsaným textem následujícího znění:

„Televize Seznam zabrousila do rodinného zázemí premiéra, dokonce do chorobopisu jeho syna. Tím se jejich vlastník Ivo Lukačovič zařadil mezi magnáty podezřívané z toho, že svá média zneužívají pro vlastní byznysové zájmy. A muž, který si dosud přísně střežil své soukromí, musí počítat s tím, že i to už bude propříště věc veřejná.“

Válka trvá všemi prostředky, hodí se samozřejmě i obyčejná lež.

  • Byli zde zmíněni i regionální představitelé hnutí ANO, s těmi je taky pěkná legrace. Tak třeba v Děčíně odvolali ředitelku tamního zámku Ivetu Krupičkovou. Rozhodla o tom městská rada a primátor Jaroslav Hrouda (to je ten pán, co si nechal na služební vozidlo namontovat SPZku PRI-MATOR, aby každý věděl), to vysvětlil následovně:

„Je za ní vidět spousta dobře odvedené práce, které si velice vážím, nicméně současné vedení města má zcela jinou představu o řízení této příspěvkové organizace a fungování děčínského zámku, jednoho z našich nejvýznamnějších turistických cílů.“
(Jaroslav Hrouda v tiskové zprávě děčínského magistrátu, 15. května)

No a stejný primátor Hrouda se tento týden zjevil v děčínské Podmokelské polévkárně a mezi dvěma polévkami podepsal petici proti odvolání ředitelky zámku. Co kdyby se to náhodou otočilo, že? Teď už jen očekáváme, že na příští demonstraci Milionu chvilek pro demokracii dorazí i předseda vlády osobně, v hnutí ANO je zjevně možné cokoli.

  • Vy už jistě čekáte, jestli i dnes bude zviřátko na konec (bude) a zda to jako obvykle bude Tomio Okamura (bude). Tady ho máte:

Tak klidnou mysl a pozor na agresivní sluníčkáře.

Follow @malecak

Líbil se vám tento text? Pokud nás podpoříte, bude budoucnost HlídacíPes.org daleko jistější. A zabere vám to maximálně jednu minutu...Přispět 50 KčPřispět 100 KčPřispět 200 KčPřispět 500 KčPřispět 1 000 Kč

LockPlatbu on-line zabezpečuje Darujme.cz

Čtěte též

Reklama

4 komentáře

  1. petrph napsal:

    Mimochodem, když už jsme v tom „zasazování do správného kontextu“, samozřejmě že Seznam cz je už dávno většinově kyperská firma, jak se dalo dočíst dávno i v serioznějších médiích.
    https://www.lupa.cz/clanky/seznam-cz-zmenil-majoritniho-akcionare/
    „..zakladatel a většinový vlastník seznamu Ivo Lukačovič převedl majoritní podíl ve firmě na společnost Helifreak Limited se sídlem na Kypru. Vyplývá to ze zápisu mimořádné valné hromady Seznamu „…..Daňová optimalizace přes Kypr, který je součástí Evropské unie a zároveň má liberální daňové podmínky, je vcelku běžným způsobem, jak ušetřit peníze a zároveň zastřít, ke komu směřují, vysvětluje Lupa.cz…“ Takž těch 500 mega ročně (o které umenšuje to co platí u nás), může být pravdivých..
    Navíc, se dostáváme do zvláštní časové smyčky, když dle tvrzení HP „..,A teď fakta, jak je v reakci předestřel Seznam“,
    tedy rozumějme – v reakci na slova pana Bartoše z nedávné (pár desítek hodin staré) předvolební TV debaty,
    reaguje (prý) seznam.cz již půl roku předem – jak je ostatně i v citaci vidět – November 30, 2018….Zvláštní–

    • Robert Malecký napsal:

      To bude moje chyba, vložil jsem tam starší odkaz, který Seznam teď před dvěma dny skutečně v reakci na tu debatu aktualizoval. Najdete ho zde https://twitter.com/seznam_cz/status/1131912867383566337?s=19 a zní takto:
      Opakování je matka moudrosti, proto přibližně po půl roce opět ukazujeme, kolik peněz odvádíme do české státní pokladny. Od roku 2010 to bylo na daních a odvodech 4,9 miliardy korun. Co by se za ně dalo pořídit? 🤔 https://t.co/gY5P0YUmHV

      Za upozornění díky, upravím to a vložím ten čerstvý.

      • petrph napsal:

        Jasně, díky za opravu. Nicméně, chápete že v  kontextu nejde ani tak o to, kolik zaplatil na daních Seznam.cz u nás (natož dost bombastické P.R. co se za to mělo pořídit). Ale o otázku, zda a kolik odvedl Seznam, na Kypr, jak tvrdil pan Bartoš. A jak se tak dívám na onu inkriminovanou větu, říká tam dokonce „vyvádí tam ročně 500 milionů korun na >dividendách<-“, což je asi pravda.
        No a vzhledem k tomu že to byla kdysi česká firma, a těch 500 milionů ze zisku taky zůstávalo taky u nás, tak je kritika pana Bartoše vcelku oprávněná..

        Ale zase v širším kontextu to už nehraje roli, protože šlo o předvolební debatu, kde na sebe lili špínu v naivní víře, že to snad diváky zajímá..Volby jsou skončené, europašalíky si rozdělily partaje mezi sebou, a víc se o to starat nemusíme , protože pro nás stejně v Bruseli stejně neudělají..

        • Pavel Liška napsal:

          Díky za investigativní činnost. Taky jsem si to ověřoval na Justici…. A je to tak. 100% Seznamu. cz vlastní ta Helifreak Limited z Kypru. Takže Seznam je de jure kyperská společnost. Pro HP by mohlo být výzvou vyčenichat, kdo je beneficientem(ty) Seznamu. Pořád Lukačevič? A pak nás s výsledkem svého čenichání může seznámit. Obecně, je podle Vás fotbalová Slavia Praha český klub? A Škoda auto?….. A Seznam ?

Přidávání komentářů není povoleno
Reklama