Uživatel

Vojtěch Berger

Babišova charita v jeho vlastních médiích. Nadaci Agrofert nejčastěji propaguje holdingový tisk

To, že Andrej Babiš využívá svá média pro vylepšování vlastního image, HlídacíPes.org popsal už dříve na příkladu volnočasových magazínů vydavatelství Mafra. Šéfovi hnutí ANO ale pomáhá i jeho mediální „vlajková loď“, tedy deník Mladá fronta Dnes a jeho přílohy či web. Propaguje hlavně nadaci Babišova holdingu Agrofert, která podporuje rodiče-samoživitele. Právě kvůli samoživitelkám letos Babiš

Luxus placený koncesionáři a populisté na koni. Tvrdší kontrola veřejnoprávním médiím pomůže

Na podobný přešlap veřejnoprávních médií čekali jejich kritici léta. Aféra bývalé šéfky německé veřejnoprávní televize ARD Patricie Schlesingerové, která si za peníze koncesionářů užívala luxusní život, teď posloužila jako argument všem, kteří by veřejnoprávní média nejraději zrušili. Právě Německo a jeho mediální rady přitom byly ještě nedávno považované za možnou inspiraci, jak kontrolovat i činnost

Kolik kupujeme alkoholu? Český rozhlas chce za podrobné informace 390 tisíc

Když HlídacíPes.org nedávno upozornil na společný večírek části Rady Českého rozhlasu a generálního ředitele ČRo během karlovarského filmového festivalu, mělo celé téma dvě roviny. Kromě faktu, že ředitel veřejnoprávního média má očividně příliš blízko k radním, kteří ho mají kontrolovat a kromě pravomoci odvolat ředitele mu schvalují také odměny, šlo právě i o konzumovaný alkohol – a

I veřejnoprávní média nakupují alkohol. Rozhlas chce za poskytnutí podrobného přehledu 390 tisíc

Za peníze z koncesionářských poplatků se v České televizi a Českém rozhlase občas nakupuje i alkohol. Tak jako v jiných velkých firmách se to týká například cateringu na společenských akcích nebo pořizování dárkových předmětů. Ani jedno z médií však nedokáže z množství účetních dokladů jednoduše určit, kolik za alkohol vlastně zaplatilo. Zatímco ČT na dotaz HlídacíPes.org poskytla alespoň dílčí informaci,

Když teror odpůrců očkování vede k sebevraždě. Smrt rakouské lékařky se týká i Česka

KOMENTÁŘ. Smrt venkovské rakouské lékařky Lisy-Marii Kellermayrové, která po brutálních výhrůžkách odpůrců očkování spáchala sebevraždu, českými médii v minulých dnech proletěla jako krátká zpráva. Případ si ale zaslouží podrobnější popis, už proto, že příště nemusí být spouštěčem podobné nenávisti covid, ale třeba témata migrace nebo války na Ukrajině, která budí vypjaté emoce i v Česku.

Čtení na léto od Babiše: Hnojomet na ČT mezi křížovkami a recepty

Časopis Rytmus života z portfolia vydavatelství Mafra, které přes svěřenské fondy patří Andreji Babišovi, vměstnal mezi recepty na borůvkové koláče, křížovky a rozhovory s VIP osobnostmi i hanopis na veřejnoprávní Českou televizi. Čtenáři – či spíše čtenářky, na které je tento segment titulů Mafry orientován především – se z textu dozví, že ČT je „nenasytný moloch“, možná „vydírá

Spolek vrátil Okamurovcům dar pro hasiče v Českém Švýcarsku: „Zviditelňují se na našem neštěstí.“

Hnutí SPD chtělo vytěžit politické body i z požáru v národním parku České Švýcarsko. Přes Spolek přátel Jetřichovic zaslali Okamurovci padesátitisícový dar „na pomoc hasičům v Hřensku“. I když původně slíbili, že se darem nikde chlubit nebudou, o poskytnutí daru vzápětí informoval na svých sociálních sítích sám Tomio Okamura. Spolek proto peníze straně vzápětí poslal zpět. „Aby se

Vláda lavíruje kolem veřejnoprávních médií. Pocit, že „maďarská cesta“ už nehrozí, je mylný

ANALÝZA. Když současná vládní koalice loni, tehdy ještě v opozici slibovala, že posílí nezávislost veřejnoprávních médií, často sahala ke srovnání s Maďarskem. Je dávno po volbách, ale novely zákonů o ČT a ČRo postupují jen pomalu a koalice otevřeně říká, že zvyšovat koncesionářské poplatky nechce. Od „maďarské cesty“ přitom dělí Česko jen jeden volební výsledek s opačným znaménkem

Babišova brožura o rakovině. Stát zaplatil její přípravu, ANO ji vytisklo a rozdává v kampani

Loni, krátce před parlamentními volbami, chtěl tehdejší premiér Andrej Babiš poslat lidem do schránek i „státní brožuru“ o prevenci rakoviny, v níž nechyběla jeho fotografie a průvodní slovo. Po silné kritice, že si tím za veřejné peníze dělá kampaň, Babiš vydání a distribuci brožury stopnul, i když tiskové podklady za statisíce už byly hotové a zaplacené.

Xaverův Šlachta, Šlachtův Xaver

Rada České televize dala na středečním zasedání prostor Robertu Šlachtovi pro pětiminutové vystoupení. Šlachta se v něm obracel na generálního ředitele ČT s dotazy na údajné zastavení reportáže o kauze Lysolaje, která se týkala bývalého náměstka pražského primátora Petra Hlubučka. Celou věc otevřel před měsícem právě Šlachta, když naznačil, že publicistika ČT šla Hlubučkovi na ruku. ČT