Uživatel

Vojtěch Berger

SPD šíří účelově sestříhané video: zpravodaj ČT v něm „potvrzuje“ oficiální verzi Kremlu

Hnutí SPD v Libereckém kraji sdílelo na svém facebookovém profilu video České televize upravené tak, že vyvolává dojem, že zpravodaj ČT v Moskvě říká o válce na Ukrajině totéž, co oficiální ruská propaganda. „Vůbec mě nenapadlo, že je to nějak sestříhané,“ hájí se místopředseda krajské buňky Okamurovců Bronislav Kalvoda. Video prý SPD jen převzala z internetu.

Trest za mrtvé na hranicích z dob železné opony. Němci se bez české pomoci dál nepohnou

Už pátým rokem vede Christian Härtl německou větev vyšetřování střelby na hranicích totalitního Československa. Teď vrchní státní zástupce z bavorského Weidenu jasně říká: Vše, co se dalo vyšetřit v Německu, jsme vyšetřili a při dalším postupu jsme odkázáni na českou stranu. V Česku se však řízení s bývalými komunistickými funkcionáři v pokročilém věku a s podlomeným zdravím dál protahuje.

Evropští politici ve službách Ruska řeší dilema: teplá místa placená Kremlem, či odmítnutí války

Ruský vpád na Ukrajinu postavil před zásadní rozhodnutí i řadu vysloužilých politiků. Konkrétně ty, kdo v minulých letech přijali lukrativní místa v dozorčích radách ruských státních, polostátních i komerčních firem nebo se zapojili do činnosti think-tanků blízkých ruskému státu. Tváří v tvář ruské invazi na Ukrajinu někteří z nich od Kremlu dávají ruce pryč, jiní lavírují.

Slovenská RTVS „zaspala“ válku na Ukrajině. Šéf zpravodajství skončí

Šéf zpravodajství veřejnoprávní RTVS na Slovensku Vahram Chuguryan skončí. Kritice čelil delší dobu, odstoupil ale až po kritice za to, jak veřejnoprávní televize pokrývala v posledních dnech konflikt na Ukrajině. Nejprve tento týden pozvala RTVS do vysílání expremiéra Jána Čarnogurského, který dlouhodobě patří mezi nejhlasitější zastánce ruského režimu na Slovensku. Přímo ve vysílání ho moderátorka nechala

Radní ČRo Kňourek kritizoval rozhlas za „jednotvárnost“ směrem k Rusku

Pouhý den před ruskou invazí na Ukrajinu se místopředseda Rady Českého rozhlasu Tomáš Kňourek neúspěšně pokusil protlačit do usnesení rady kritiku rozhlasu za „jednotvárné a nepluralitní“ pohledy na politiku Kremlu, a to v rámci odpovědí na stížnosti posluchačů: „Rada se se stanoviskem ředitele Pokorného ztotožňuje pouze částečně. O dění v Rusku či jeho politice na stanicích Českého

Zemanovi věrní na Jadranu. Jak fungují sítě mezi Hradem, spřízněnými byznysmeny a médii

Manželka hradního protokoláře Vladimíra Kruliše se loni na podzim pochlubila vernisáží svých obrazů v luxusním hotelu na chorvatském pobřeží. Resort patří podnikateli Jaroslavu Třešňákovi, jednomu z největších sponzorů kampaně Miloše Zemana. Ten se zase za vznik Třešňákova hotelu dříve přimlouval u chorvatských politiků. Vernisáž moderoval šéfredaktor Frekvence 1, který s prezidentem pravidelně vede exkluzivní a zpravidla vstřícná interview.

Louče hoří, šibenice stojí. Protivládní protesty před domy politiků: nebezpečná hra s ohněm

KOMENTÁŘ. Zveřejněním adres poslanců hlasujících pro novelu pandemického zákona překročilo hnutí Chcípl pes červenou linii. Za ní už leží jen přímé výhrůžky politikům, náboje v obálkách a nakonec i fyzické násilí. Zcela realisticky to ukazuje dění na Slovensku, kde stejnou taktiku „ukazování vlastizrádců“ použila krajní pravice i část takzvaně demokratické opozice. V Německu – kde je to

Zastávka, jakou svět neviděl. Jak radnice v Úštěku měnila, až vyměnila

Malé městečko Úštěk na Litoměřicku je dotačním královstvím. Týká se to i jednotlivých spádových obcí, kterých má Úštěk přes dvacet. Tam se lidé občas nestačí divit, co se kvůli využívání dotací na vsi děje. Třeba v Kalovicích město nechalo postavit novou autobusovou zastávku, za rok ji zase zbouralo a odvezlo o pár kilometrů dál do Vědlic.

Televize Prima hrozí novináři za článek soudem. „Skandální zásah do svobody slova,“ říká autor

Společnost FTV Prima pohrozila trestním oznámením novináři Juraji Koišovi za to, že ve svém komentáři popsal, jak se diváci Primy teoreticky mohou vyhnout sledování reklam. I když se na stejné téma objevilo v poslední době více textů, televize u žádného dalšího právními kroky nehrozí. Koiš, šéfredaktor portálu tvkompas.cz, hrozby Primy označuje za „skandální pokus o zásah