Šéfovi Rady ČT se nelíbí, jak televize pokryla jeho vlastní šachovou akci

Předseda Rady České televize Pavel Matocha si na Facebooku posteskl, že ČT „zatajila“ divákům část informací o šachové akci, kterou sám organizoval.

„Indičtí žurnalisté – na rozdíl od České televize – považují za důležitou informaci, že té charitativní simultánky se aktivně zúčastnil i předseda vlády a také kdo byl organizátorem akce (obě tyto informace Česká televize svým divákům zatajila a to jak na ČT1 v BBV v hlavní zpravodajské relaci, tak na ČT4 v pořadu V šachu),“ napsal Matocha na svém facebookovém profilu.

Matochova společnost Šach Mat a jeho spolek Pražská šachová společnost pořádaly nedávno v Obecním domě charitativní šachovou simultánku elitního českého šachisty Davida Navary, které se kromě jiných zúčastnili i premiér Andrej Babiš, poslanec za ANO Patrik Nacher nebo exministr zdravotnictví Roman Prymula. Výtěžek z akce podle Matochy putoval do indického státu Kérala, který bojuje s koronavirem, a k jednomu jihomoravskému vinařství postiženému tornádem.

Podobně se snažil „svou“ akci v roce 2018 zviditelnit i člen Rady ČTK Petr Žantovský, který tehdy na ředitele veřejnoprávní agentury naléhal, aby „četka“ ve svém zpravodajství zpětně zmínila udílení takzvaných Krameriových cen za nezávislou žurnalistiku – tedy akci, jíž byl Žantovský spolupořadatelem. ČTK to však neudělala a Žantovského za zmíněný lobbing veřejně kritizoval i tehdejší šéf Rady ČTK Miroslav Augustin.

300znaku.cz

Vše podstatné v glosách redaktorů HlídacíPes.org