„Konečně pořádnej chlap.“ Trumpovo vítězství jako odraz hledání ztraceného světa
KOMENTÁŘ. Vítězství Donalda Trumpa v amerických prezidentských volbách může být pro mnohé překvapením, naplněním obav, které si nechtěli připustit, pro jiné zas návratem k „normálním hodnotám“. I když podle většiny komentátorů rozhodovala letošní volby ekonomika a témata s ní spojená, nebylo by dobré zapomínat ani na témata obyčejnější, možná až podprahová, která hýbou i západní společností. A v nichž část voličů hledá cestu zpět. Do „jistoty“.
V obchodě u pokladny spěšně skládám věci do tašky. Omlouvám se za zdržení kvůli objemnému nákupu. Pán za mnou má ale dobrou náladu: „Máme co slavit, vyhrál Trump a konečně to zas vezmou do rukou pořádní chlapi.“
Paní u kasy sebou cukne, ale odvětí, že ona se o politiku nezajímá. Můj zájem onen muž ale svým komentářem vzbudil. Co pro něj, podle jeho slov vysokoškoláka. lehce kolem sedmdesátky, znamená onen „pořádný chlap“?
Není spíše synonymem pro ztrátu části hodnot, na kterých křesťanská západní společnost dlouho stavěla svou existenci, které se ale s emancipací žen a liberalizací společnosti začaly nevyhnutelně rozpadat a části společnosti to bere pocit jistoty a bezpečí?
„Pořádný chlap“ vyhrál v Americe a po „pořádných chlapech“ volá rostoucí část evropské společnosti. Zavírat před nimi intelektuálně oči je stejně nebezpečné, jako zavírat oči před hořící svící, která právě spadla na koberec.
Ztraceni v době, nebo spíš v sobě?
Výsledky amerických voleb naznačují, že Donald Trump vyhrál nejen díky své stabilní základně bílých voličů bez vysokoškolského vzdělání, ale oproti minulým volbám ho volilo o 5 % více černošských voličů a o 13 % víc latinskoamerických voličů.
Ti nakonec zásadně přispěli k jeho vítězství, a to i navzdory tomu, že jedním z pilířů Trumpovy kampaně byla tvrdá rétorika proti přistěhovalcům. Co je kromě možné větší důvěry v růst ekonomiky pod Trumpovým vedením vedlo k této volbě?
Analytici probírají možnosti od shora dolů. Mezi diskutovanými aspekty se zmiňuje „levičáctví“ demokratické protikandidátky, vysoká inflace či její nejasný postoj k migraci.
Méně skloňovaným aspektem je prostý fakt, že Harrisová je žena a Spojené státy možná stále ještě na ženskou prezidentku nejsou připraveny. A je v důsledku jedno, jestli na rozdíl od Donalda Trumpa Harrisová ví, že Finsko není součástí Ruska a že Pobaltí je něco jiného než Balkán.
Možná až hlubší sociologické průzkumy budou schopny rozluštit, do jaké míry hrálo a hraje v rozhodování voličů podprahové hledání „dřívějších jistot“ onoho „pořádného chlapa“ v rychle se měnící západní společnosti. Slovy pána ze samoobsluhy „normálních hodnot“.
Každý ví, kolik je pohlaví
Nadšeného pána z fronty u pokladny se proto ptám, co pro něj tyto hodnoty představují. „Jsou to věci, který má přeci každý v sobě. Každý třeba ví, kolik je pohlaví. Jenže dnes už nemůžete říct ani to, každý se kroutí před nějakou korektností a autocenzurou. Trump vyznává normální hodnoty a snad se k nám přes ten americký středozápad a ty normální tradiční rodiny zas nějak vrátí, protože jinak si koledujeme o návrat fašismu,“ říká muž, který prý celý život pracoval jako ekonom; z obavy, aby nebyl označen za „dezoláta“, nechce říct své jméno.
„Nefandím Rusku. Jenže, když fandíte tradiční rodině, hned vás onálepkují jako příznivce dezinfoscény,“ naráží na jeden z aspektů současné rozdělené společnosti.
Jeho představa tradičních hodnot se neslučuje s progresivním vývojem moderní společnosti. V jeho pojetí mají ženy i muži jasně dané úlohy, kde žena pečuje o rodinu a muž ji „chrání zvenku“. Zkrátka pořádní chlapi si umějí doma zjednat pořádek a nemají ženy „zpovykané nesmyslnými kariérami“.
Jakkoli se podobné názory můžou zdát předpotopní a v nesouladu s hodnotami, k nimž moderní západní společnost svým vývojem dospěla, nebylo by rozumné před nimi zavírat oči.
Vyjadřují totiž jasnou obavu. Obavu části společnosti, která se cítí nejistě. A výsledky voleb nejen v Americe, ale i například v sousedním Rakousku nebo Německu, naznačují, že se nejedná o marginální část voličstva.
Poptávka po „pořádných chlapech“ v politice, zdá se, roste, což by ale pro ty politiky, kteří fandí faktům, rozhledu a nadhledu, nemělo být důvodem k výsměchu či popírání reality, ale podnětem k zamyšlení a k hledání řešení.
Jedině tak se totiž u dalších voleb, a je jedno, zda u nás nebo v kterékoliv sousední zemi, vyvarujeme šokovaných komentářů intelektuální bubliny překvapené z toho, jak se to jen mohlo stát.
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Investor Brůna: Levné a pohodlné bydlení? Hledejte oblasti, které ožijí za deset let
Investor Brůna: Kdo je vlastně bohatý? Na pěkný důchod už miliony nestačí
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
77 komentářů
To setkání ve frontě u pokladny jste si najisto trapně vymyslele, jenom abyste mohla ventilovat to svoje progresivistické rozhořčení. Ale smůůůla. Nejsem Trumpův příznivec, ale když vidím to kvičení lepšolidí tak jsem rád že vyhrál.
Ano paní Engelová, Trump má pro dost lidí přednosti.
-není zelený
-není gender
– není LGBT
-není ideologický, je pragmatik, je šance na ujednání okolo Ukrajiny
– jde ostře proti nelegální migraci
– je kašpar, budeme se dobře bavit
– na evropské soudruhy funguje povětšině jako dávidlo, přeji jim DOBROU CHUŤ
Už jen pro angažmá Muska si Trump za mě zasloužil vyhrát.
Musk bude mít místo v administrativě. Jourové pošle své hodnocení jejího úúřadu s písemně s prezidentským razítkem.
Další, kdo má slíbeno od Trumpa je Kennedy. Zajímavá postava. Jsem zvědav.
Cena útěchy pro demokraty. Do Kongresu dostali prvního transčlověka
To jim teda Khon přeju…
Ukazuje, kdo měl předvídavost, schopnost analýzy a kdo věřil bludům. Kdo zajistil dobrou pozici pro svůj stát a kdo prosral, co mohl.
Orbán má dnes (po vítězství Trumpa) přepychovou pozici. Trumpův největší podporovatel, má dobré vztahy s Putinem, Číňany. On teď může dělat POLITIKU. PePa, Lipavský, Fiala atd. mohou …. Co mohou? Doplňte si.
Jakou má dnes Orbán přepychovou pozici? 🙄
Od koho bude Maďarsko dostávat/nedostávat dotace, od Trumpa, nebo z EU, nebo snad z Ruska?
Normálně tomu říkáme navoněná bída. 😂
Když se opláchnete studenou vodou, možná že vám po částečném vychladnutí dojde, že Trump nebyl zvolen prezidentem EU.😂
Trump sice nebyl zvolen presidentem EU, to máte pravdu, ale jeho zvolení se do politické praxe EU bude muset promítnout.
V USA se bude moci volně mluvit o podvodech klimaalarmistů, Svědků Covidových a dalších skupin, které nás obtěžují a ohrožují. Pokud dojde v USA k odsouzení výrobců a distributorů „anticovidových“ pseudovakcín“ (slyšení s nimi proběhlo před US zákonodárci už za Bidena), bude se to muset nějak zohlednit v EU. Pokud Trump ukončí válku na Ukrajině, zničí tím bruselským totalitářům a jejich lokálním pohůnkům klacky, kterými bijí demokratické občany. Zapojení Elona Muska do US administrativy ztíží bruselským „politikům“ cenzurování sítě X. A mnoho dalšího.
A pokud bude EU ignorovat to, co se bude dít v těch USA na jmenovaných i nejmenovaných polích politiky a vědy, bude ji to vnitřně rozkládat a uspíší to její, pro nás jednoznačně kýžený, zánik.
MMCH, Billa Gatese obvinili v Nizozemí za šíření nepravdivé informace o neškodnosti „anticovidových vakcín“. Není sice nizozemský občan, ale protože působil jako člen skupiny, v níž byli nizozemští občané zastoupeni, souzen být může. Žalobu na tuto skupinu podali občané Nizozemí „vakcínami“ zmrzačení a pozůstalí po těch, které „vakcíny“ zabily. Tento proces bude zcela jistě kompromitovat věrchušku EU, vč. soudružky Leyenové.
Když čtu vaše řádky, tak se musím smát. Vidím myšlenky diletanta a jeho zbožná přání…😂
Třeba takové nijak nesouvisející a nic neříkající hlouposti.
1/ „V USA se bude moci volně mluvit o podvodech klimaalarmistů, Svědků Covidových a dalších skupin,…“😂
2/ „Pokud Trump ukončí válku na Ukrajině, zničí tím bruselským totalitářům a jejich lokálním pohůnkům klacky, kterými bijí demokratické občany…“😂😂😂
Jeden nesmysl za druhým.😂
Trump sám na klimaalarmismus nevěří a sotva bude podporovat tuto pavědeckou ideologii podporující cenzuru.
V zákonodárných orgánech USA už grilují zástupce farmaceutických firem a už z nich i ledacos vydolovali, např. že ta ikonická dvoumetrová vzdálenost je ryzí hausnumero, pro které neexistuje žádné na vědě stojící opodstatnění. A patrně jim bude ještě hůř, až se začnou řešit mrtvolky, které ty sajraty nadělaly (jednu takovou máme v rodině).
trump neukončí nic. Je to klaun, který zvládá pouze exhibice před televizními obrazovkami nic víc, stejně jako ty tady. Jestli bude hledat klacek na totalitáře orbána žebrajícího v bruselu o dotace netuším. Ale není to třeba, orbánistán se rozkládá i bez vnějšího zásahu. Prozatím se trump zajímal pouze o trumpa a zřejmě tomu bude tak i nadále. K odsouzení distribitorů pseudovakcíny sputnik již došlo. Minimálně byli k smíchu, stejně jako ty. Tvoje dojmy o „odsouzení Gatese“ jsou pro srandu. O tvých dojmech neví ani google, natož Gates nebo nizozemský soud.
MMCH Sputnik byl to samé, co „vakciny“ od Pfizera a dalších firem. Asi zapracovala i průmyslová špionáž.
Takže pokud byl ten svinstvo, platí to i pro jeho západní vzory a analogy.
Existuje francouzská vakcína, která je skutečnou vakcínou (směs virových antigenů), ale tu nám soudruzi upírají, byť je účinná a neškodná (nebo spíš právě proto).
Víš co je to Tesla, plavčíku? Největší zelený nesmysl vzniklý v USA, a taky samozřejmě pořádně dotovaný americkou vládou. A víš kdo má ten zelený nesmysl na triku, plavčíku. No ten tvůj vychvalovaný Musk. A když bude trump angažovat zeleného muska, není náhodou zelený i trump? To jsou paradoxy co. Uvědomuješ si je vůbec?
Elektromobil není jako takový nesmysl. Nesmyslem je jejich cpaní tam, kde jsou a ještě dlouho budou automobily lepší. Je to asi na té úrovni, jako by se měla třeba Velká Pardubická v rámci „pokroku“ jezdit auty, i se všemi skoky přes překážky.
Normální člověk nechce 666 „genderů“, ale dvě biologická pohlaví. Normální člověk nechce „boj proti klimatické změně“, která je prakticky zcela přírodního původu a se sodovkovým plynem nemá nic společného. Normální člověk chce demokracii, a ne „liberální demokracii“, což je jen jinak pojmenovaná totalita (podobně jako „lidová demokracie“ po roce 1948 u nás). Normální člověk chce tržní ekonomiku, bez pokřivování dotacemi, kvótami, zakazováním funkčních a tržně výnosných technologií apod. Normální člověk chce auto, a ne předražený elektrošrot s třetinovým (nebo ještě nižším) dojezdem a neskonale dražší v provozu i při pořizování. Normální lidé si nepřejí ani sociální skorování po vzoru Číny, které nám tu chce vláda zavést. Normální rodiče si nepřejí, aby do jejich dětí byly ve školách pumpovány odporné a zvrácené ideologie, jak tomu bylo před rokem 1989.
Tu normalitu má spojenu s Trumpem, ty abnormality a zvrácenosti s Harrisovou.
A, MMCH, bylo by docela zajímavé zjistit, nakolik byly naše průzkumy před volbami US presidenta „cinknuté“ (s víc než 60 % sympatizantů Harrisové), když teď, po volbách, se mi nepodařilo najít anketu, v níž by nějakých 60 – 70 % tázaných nebylo s výsledkem těch voleb „spokojeno“, nebo „velmi spokojeno“.
.
Druhá věc je, že podle některých údajů (i na našem mainstreamu) US voliči rovněž potrestali Demokratickou stranu za šíření lží a cenzurování pravdivých informací (viz kauza notebooku mladého Bidena, ale viz i celá smršť lží a desinformací ohledně covidu, a mnoho dalšího).
Nemyslím si, že je poptávka po „pořádných chlapech“, jako ve „středověku“. Je obyčejná poptávka po normálním životě. ČR a EU už nepředstavují normální život.
Levičáci a ekomagoři to těžce přehnali a mnoho z nás si to už nenechá líbit. Není normální, aby ekonomiku země řídili bez znalostí politici a úředníci dotacema, navíc se při tom množí jako prvoci dělením. Čím víc peněz berou jiným a hloupě rozdávají, tím větší jsou to gerojové i když „tomu“ rozumí, jako prase petrželi. Normální je konkurenční prostředí bez dotací, úředníků a politiků pouze tolik, kolik jsme z daní schopni zaplatit… Stejně tak jako rodinu tvoří muž, žena a jejich děti. Nemám nic proti dalším sexuálním orientacím, ale dávat peníze na jejich duhové pochody, nebo neziskovky nemám sebemenší chuť. Každý si platí své koníčky v první řadě sám, rybáři, motorkáři, automobiloví závodníci,…
Důchodci, kteří stále vznášejí nějaké nároky jsou ostudou ČR. Nepamatuji se, že by babičky a dědové za mého mládi byli tak drzí a neomalení. Navíc upracovaní umírali velmi brzy. Dnes je ČR jako chovná stanice na kňourající důchodce, kteří mnozí mimo jiné stihnou za 1 rok i 2x k moři a nemusí si přitom přivydělat v práci ani korunu.
Až zase uslyším, že za komunistů bylo lépe… Komunisty na důchodce. Za komunistů měli minimálně o 12-14 let menší délku dožití než dnes. Opravdu hodně lituji, že to těm kňorajícím nemůžeme dopřát. 😂
Nějaký „český Trump“ by se hodil. V ČR bohužel není v politice vůbec nikdo, kdo mi může ve volbách nabídnout normální život. Tady je to jenom přehlídka prolhaných a neschopných kreatur, bez vyjímky. Toto smutné období začalo proruskými klony, Klausem a Zemanem, pokračuje StBáckou kreatůrou Babišem a bezbarvým levičákem Fialou. Drzý Kalousek chtěl v roce 2006 vládnout s komunistama…🙄 Okamuru bych neřadil ani do kolonky „člověk“, ale rovnou do sloupečku „proRus“. Jeden větší namistrovaný hňup, než druhý… Fiala dokonce vypadá, že se tam dostal omylem, když hráli na dvoře čáru a padla mu jedinému panna. 😂
Dost bylo bezpohlavního socialismu a proRusáků!👎
V USA mají výhodu. Stálé právní prostředí. Žádné překážky v podnikání, takže je jedno, kdo tam bude, nebo je prezidentem. Vydělám, zaplatím daně a mám klid. Žádná přiblblá měsiční „kontrolní hlášení“ = vedu státu účetnictví zadarmo, místo neschopných na FÚ. Nikdo neotravuje s blbou „občankou“, jestli je platná. Na „STK“ splní emise a nepotřebují, aby ta auta někdo fotil úředníkům do alba… Všechny ty zbytečné socialistické kraviny v ČR i EU prodražují normální život, berou chuť do života, hlavně asi těm chudším, co musí ještě více papírovat. Socialismu v ČR a EU zmar!
Minimum je nechodit k volbám, nevolit, není menší zlo je jenom zlo. Oni to alespoň dříve „přivedou na buben“.😂
Pane Doucho,
vcelku souhlas. Nemám ovšem problém s podporou G a L párů, aby měly děti. U L je to „odzakázání“ jejich umělého oplodnění (oficiálního), u G právní úprava náhradního mateřství (což obojí prakticky nic nestojí, na rozdíl od „Pride“ pochodů a jejich podpory státem). Zapomenul jste na problematiku homo a trans ideologie ve školách, kterou by bylo vhodné řešit zákazem a tvrdými sankcemi. Tedy, aby bylo jasno, klidně ať se děti v biologii dozví, že existují lidé s opačnou sexuální orientací a opačnou sexuální identitou, ale ať jim to není podáváno ve stylu „G, L a T osoby jsou nadlidé a vy budete jen podlidský póvl, jestli se sebou něco neuděláte“, jak se to pod taktovkou soudruha Beka začíná na školách dít.
Pokud se týká těch důchodců, oni vytvořili prakticky vše, co v tomto státě ještě funguje. I to, co současná vláda cíleně promrhala. Mnozí dosud pracují a další alespoň hlídají vnoučata, takže umožňují „zapojení do procesu“ svým dětem. Ona se s nikým dalším nehlídaným dítětem v podstatě nedá dělat ani home office.
Ono „za komunistů bylo lépe“ do značné míry reflektuje skutečnost, že prakticky celá 80. léta se poměry ve státě zlepšovaly, včetně snižování ideologických represí apod. (a spělo to k nějaké smíšené ekonomice na způsob Jugoslávie), zatímco od vstupu ČR do EU se prakticky vše zhoršuje a s perspektivou dalšího zhoršování v dohledné budoucnosti. Až nuceně vypneme další uhelné elektrárny (za řádově měsíce), čekají nás nejspíš blackouty nebo periodické vypínání, jaké pamatuji ze svého dětství, a jaké v těch 80. letech rozhodně nebylo. A máme už politické vězně a u jednoho z nich dokonce slavný soud zažertoval, že je vlastně recidivista, protože seděl jako politický už za komunistů.
A budu hodně zlý: Těch cca 30 % respondentů, co podporuje ono „za komunistů bylo lépe“ +- odpovídá zastoupení těch lidí v populaci, kteří před rokem 1989 měli rodinu a starali se o její existenci, takže jsou s to srovnávat obojí na základě autentické vlastní zkušenosti.
V USA to zdaleka není takové, jak si malujete. Demokraté za Bidena zavedli „ekologické a sociální skórování“, které v řadě oblastí znemožňuje podnikat. A kdyby v tom státě skutečně fungovaly soudy, tak by nejspíš Trump právě končil své druhé presidentské období, protože ultralevičáci v talárech odmítali svědectvími a materiálními důkazy podložená podání na volební podvody. I v současné době bylo jasné, že Trump vyhraje, jen ne to, zda o tolik, aby to rozsáhlé podvody Demokratů (včetně státní administrativy, tajných služeb apod.) stačilo převážit.
A pokud nebudete volit, tak budete jen hračkou v rukou těch, kteří k volbám chodí. Optimální je volit antisystémové strany, které představují reálnou šanci na změny v ekonomice i společnosti. A klidně ať nás vyvedou ze svazku EU, ta organizace je ve stavu jak SSSR před nástupem Gorbačova, a toho, co se v ní bude dít poté, se opravdu účastnit nemusíme.
Nemá smysl zabíhat do detailů úchylek, které za nás v EU stejně Trump nevyřeší.
Co se týká důchodců. Protože jsem skoro na prahu důchodu, tak jasně vím, že dnešní důchodci nic nevytvořili, pouze obhospodařovali dříve komunisty nakradené…, až to skončilo bankrotem v listopadu 1989. 😅 Mám samozřejmě na mysli technologie a průmysl. Králikárny pro lidi potřebovali komouši, aby je lid hned nepověsil…😂
Jedině ti, kteří po listopadu 1989 založili nějakou prosperující firmu, nebo společnost si mohou poklepat po ramenou. Zbytek pouze systematicky vysává platby schopnějších a pracovitějších a nakonec dělá všechny dluhy.
Pro mě jsou všechny strany v ČR levicové, antisystémové, proto nemám koho volit. Už vůbec nebudu volit proruské hlupáky.
Neexistuje menší zlo, je jenom zlo. Jít k volbám, když nekandiduje žádná pravicová strana, kterou nevede český Ronald Raegan, nebo Margaret Thatcher je stejné, jako si každé ráno namočit a nakálet doma na zem.
Nejsem debil, abych házel hlas někomu, kdo mi zvýší daně a řekne mi, že ti co nepracují (důchodci), nebo přímo škodí (státem placený aparát) si ty peníze zaslouží víc a mě zůstávají ty státní dluhy.
Pane Doucho,
nemáte pravdu. Za komunisté dnešní důchodci postavili páteřní dálnici D1 a základy několika dalších. Byly postaveny nebo předělány z jednokolejné na dvoukolejnou mnohé železniční trati. Já pamatuji (70. a 80. léta), jak byly na trati Brno – Blansko kompletně přestavěny všechny železniční tunely. Postavily se nové továrny (takže bylo co privatizovat), školy, nemocnice a mnoho dalšího.
Dálnici měli v plánu už za 1.republiky a začal je stavět i Hitler…😂 Vaši Důchodci se hloupě neinspirovali 1. republikou a nepostavili dálnici mimo velká města, ale přesně naopak z Prahy do Brna.., čímž stížili rozvoj velkých měst a prodražili stavbu budováním nesmyslných megauzlů v Praze i Brně. Možná by vám prospělo, podívat se na původní plány z 1.republiky. Hloupost zvítězila a kolony nemají žádné řešení…😂
Vysledek je myslím celkem přehledný.
V roce 1937, bylo Československo s 3 mil. německou menšinou 5. nejvyspělejší stát v Evropě a 11. na světě. V roce 1989, končilo čistě „slovanské“ Československo bez Němců na 48. místě ve světě, mezi rozvojovými zeměmi.😂
Jenže vůbec nejde o to Pergille/Šimůnku, co ti dnešní důchodci za komunistů postavili, ono jde totiž o to, co všechno by ti dnešní důchodci bývali mohli postavit, kdyby u nás komunismu nebylo a co se v důsledku existence komunismu u nás nepostavilo.
Problém je, že zelené žabičky už mnoho desetiletí blokují okruh kolem Prahy, se kterým se počítalo a transitní doprava by šla okolo a do města by šla jen ta doprava, která tam končí, a to cestou od nejbližšího sjezdu z toho okruhu. Jak je to ostatně u Berlína.
Skeptiku,
jenže EU v tomhle vychází hůř, než ti komunisté.
A. S. Pergill 10. 11. 2024 (10:28)
Jeden citát z wikipedie pro vás Pergille/Šimůnku: Jedním z příznaků i důsledků demence je postupná ztráta paměti. Vytrácejí se vzpomínky, návyky i schopnost orientace a nemocný přestává být schopen vytvářet si nové vzpomínky. Ztráta paměti bývá frustrující jak pro člověka s demencí, tak pro jeho pečující. Konec citátu. Na rozdíl od vás Pergille/Šimůnku si pamatuji stav jak za komunismu u nás, tak stav v EU po pádu komunismu u nás. Byl to tehdy velký šok a to zdaleka nejen pro mě. Měl byste se svojí pamětí něco dělat. Jinak jednou špatně skončíte, pane doktore.
Oprava: Můj příspěvek 13. 11. 2024 (12:03) se týká A. S. Pergill 12. 11. 2024 (10:25).
Vážený Skeptiku,
mám možnost porovnat své autentické zážitky se zakládáním rodiny, péči o potomstvo atd, za komunistů s tím, co nyní absolvují moje děti. Jistěže ne vše je nyní horší, ale spousta věcí, bohužel, ano.
Ostatně, asi nejsem s tímto názorem osamocen, protože spousta lidí ve věku, kdy se alespoň vážněji uvažuje o založení rodiny a další generace volila v USA Trumpa a v EU volí „nesprávné“ strany.
Jenže ve svém 9. 11. 2024 (10:44) píšete ne o nějakém zakládání své rodiny, o kterém nic nevím a vědět nemohu, tak že si můžete plkat co je vám libo, ale píšete o tom, co údajně za komunismu dnešní důchodci postavili. Jak jste si zakládal či nezakládal rodinu je vaše věc, která se mě ani nikoho jiného netýká. Já psal o tom, co ti dnešní důchodci postavit mohli a kvůli existenci komunismu u nás nepostavili a postavit nemohli. A toho je podstatně více, než co ti dnešní důchodci za komunismu postavili. Kdybyste po pádu komunismu navštívil EU jako já, viděl byste totéž co já a neplkal byste při své ztrátě paměti takové nehoráznosti Pergille/Šimůnku.
Skeptiku,
jednak to, co bylo za minulého režimu dostupnější a levnější než nyní, dost silně souvisí s tím co vybudovali ti současní důchodci, jednak v současné době by postavili leda velký kulový, což je jasně vidět na tom, jak se u nás od vstupu do EU, v podstatě skoro nic nepostavilo a nestaví. Po téhle stránce je režim EU jednoznačně horší než komunistický.
Opět ukázka vašich blábolů a vyslovených lží podle kremelského scénáře Pergille/Šimůnku. Já na rozdíl od vás mám v živé paměti oprýskané a šedivé domy jak ve městech, tak i na vesnicích, stavební materiál jako nedostatkové zboží, silnice ve stavu připomínajícím snad Afriku, o železnicích už nemluvě. Výroba v našich továrnách orientovaná na dodávky do Sovětského svazu, za které nám Sovětský svaz platil či neplatil podle vlastního uvážení, dálnice pouze jedna spojující Prahu s Bratislavou, řeka Labe doslova zahnojená odpady, vzduch v severních Čechách, který se nedal dýchat a přes který nebylo občas kvůli exhalacím vidět. V obchodech se nenakupovalo, ale shánělo. A bez známého prodavače se shánělo velmi těžce. Ledaže byste Pergille/Šimůnku nakupoval v prodejně pro prominentní komunisty, kterým jste před listopadem 1989 byl. Pak tyto skutečnosti ovšem znát nemůžete. Já a většina občanů však těmi prominentními komunisty nebyla. Já a většina občanů této země jsme byli nuceni tehdy žít pod vládou lidí, které nám nakomandovalo politbyro Ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu.
Skeptiku,
zase hlásáte nesmysly:
Co bylo potenciálně k mání, to se sehnat dalo, byť se třeba musela zapojit širší rodina. Děti měly oblečení podle Burdy, já stříhal látku a manželka šila (jak v mnoha rodinách).
Problematika poměrů v Severočeském kraji je trochu složitější, nakonec se ukázalo, že veškerá tamní zhoršení zdraví (vč. kratší délky života) se dají vysvětlit vyšší mírou a vyšší agresivitou autoagresívních prvků životního stylu, jako je např. kouření.
Nicméně jsme měli lacinou energii, nikdo nám nezakazoval topit uhlím nebo koksem, nakonec bylo i dost a levného plynu. Potraviny byly levné a mnohdy ve vyšší kvalitě než nyní. Bydlení pro mladá manželství bylo dostupnější než nyní. Stát masívně podporoval individuální i družstevní bytovou výstavbu, současná vláda zrušila již dost očesané stavební spoření (a místo toho podporuje lysenkoidní nesmysly jako OZE). Byl problém s exotickým ovocem, ale tuzemského bylo dost (a v podstatně nižší ceně než nyní, pokud vůbec je).
Sezónní zeleninu si řada lidí pěstovala sama.
Stát garantoval zaměstnanost všem, kdo chtěli pracovat. Stát daleko důsledněji potíral kriminalitu. Za socíku nám chatu vykradli asi tak jednou za 2 – 3 roky, za současného režimu několikrát ročně.
Jistěže byla spousta věcí horších, ale, bohužel, od 90. let, kdy nám bylo relativně nejlépe, se spousta věcí zhoršuje, protože padáme do stejné žumpy, z jaké jsme se vyhrabali v tom roce 1989, akorát není rudá, ale modrá.
Pokud zohledníte trendy, tak se nemůžete divit tomu, že spousta lidí považuje současný režim za horší než předlistopadový. A, obávám se, brzy snad ani to zohledňování trendů k takovému závěru potřebné nebude.
Jak jsem se již zmínil, jednak jste podle vašich vyjádření musel nakupovat v prodejnách pro komunistické prominenty, kterým jste tehdy na rozdíl od většiny obyvatelstva byl, a jednak se vás skutečně týká citát z wikipedie ohledně ztráty paměti, tak vám jej zopakuji, neboť si nejste už schopen zapamatovat mnou zmíněný citát: jedním z příznaků i důsledků demence je postupná ztráta paměti. Vytrácejí se vzpomínky, návyky i schopnost orientace a nemocný přestává být schopen vytvářet si nové vzpomínky. Ztráta paměti bývá frustrující jak pro člověka s demencí, tak pro jeho pečující.
Skeptiku,
nenakupoval jsem v prodejnách pro prominenty (občas v Tuzexu za se strachem nakoupené bony). Museli jsme pracovat druhou směnu v domácnosti, ale spousta věcí, které dnes vyhodíte, se dala opravit, auto ze Škodovky bylo sice „DoDo“ (dodělej doma), ale zase se tam dala udělat svépomocí spousta servisních zákroků, s nimiž dnes musím do servisu. Někteří známí dokázali ve své garáži i vyměnit spojku a opravit převodovku.
O oblečení jsem se zmiňoval, část bytu jsme zařídili svépomocí, potraviny se nějaké sehnat daly (a byly zpravidla ve vyšší kvalitě než dnes), ostatně Rakušáci a Němci u nás nakupovali jak vzteklí, spoustu věcí jsme vypěstovali, zavařili, nasušili a jinak konzervovali. Než přišly děti, vydělali jsme něco s manželkou na brigádách.
Byl to možná tvrdší život než dnes, ale na principu „co vás nezabije, to vás posílí“.
Topili jsme nejprve koksem, posléze plynem a bez problémů, jaké jsou či hrozí nastat s topením v současné době. A oboje to topení bylo v relaci s platy levnější než dnes.
S manželkou jme měli novomanželskou půjčku, jejíž zbytek jsme vynulovali narozením prvního dítěte. Většina našich vrstevníků měla stavební spoření, velmi výhodně dotované státem.
A. S. Pergill 20. 11. 2024 (20:29)
Prominentním komunistou jste Pergille/Šimůnku byl a že jste nenakupoval v obchodech pro prominenty je tedy velmi ubohou a trapnou výmluvou. Co se vašeho tvrzení o kvalitě potravin za totality a dnes týče, pouze se projevuje mnou zmíněná vaše ztráta paměti nebo přímo pokročilá demence. Nelze se divit, máte na to už věk. Svépomocí jsem si za totality i já musel ledacos pořídit, protože jinak než svépomocí se velmi mnoho věcí prostě pořídit nedalo, nebylo to z různých důvodů možné. Nakupujícího Rakušáka jsem u nás potkal za totality pouze jednoho. Bylo to v roce 1985 při mé návštěvě Brna, kdy jednou v sobotu odpoledne naštvaný a žíznivý Rakušák v centru Brna hledal nějaký stánek nebo obchod, kde by si mohl koupit něco k pití a nemohl nic najít, protože bylo všude zavřeno. Musel jsem jej nasměrovat až do hotelu Grand. Nakupující Němce jsem skutečně u nás tehdy potkával. Byli to Němci z bývalé NDR. Jiné vztekle nakupující Němce jsem tehdy za totality u nás neviděl. Ti západní Němci se přede mnou asi schovávali a z úkrytu vylézali pouze tehdy, když viděli vás. Zdá se, že vyprávění pohádek vás baví Pergille/Šimůnku. Pamětníci se alespoň pobaví.
Hele Doucho, ti zlí komunisté postavili nové město, které se zove Havířov. A j tomu spoustu továren, přehrad, elektráren, i tu přečerpávající, která je naprostým unikátem, postavili spoustu škol, obchodů, nemocnic a zdravotních středisek. Nemluvě o dálnici, zavedli autobusové linky do všech oblastí ČSSR a mnoho jiného.
A zanechali po sobě stát bez dluhů, s 11 tunami zlata, hospodařili s přebytkovými ropočty.
Dnes máme 3 biliony dluhů a nic pořádného se nepostavilo za 35 let. Ani ta blbá přehrada na Krnovsku.
1/ Komouši 1945-1950 okradli právoplatné majitele o všechen majetek, továrny, doly, budovy, statky, usedlosti, pozemky,…
2/ Komouši zbankrotovali už 1.června 1953. Znehodnotili lidem všechny úspory, hotovost i Korunu českou.
3/ v roce 1937 bylo Československo 5. nevyspělejším státem v Evropě a 11. na světě. Když se komouši v listopadu 1989 samovolně svalili, tak bylo Československo na 48. místě světového ekonomického žebříčku světa.
4/ Připadá vám úpadek z 11. na 48. místo ve světě jako nějaký budovatelský úspěch?
5/ V Havířově jste stále jenom kopali uhlí, zatím co normální svět vymyslel a stavěl počítače , číslicové stoje . Tak kdo byl větším přínosem pro lidi? Falešný komunistický svět určitě ne.
6/ Většina v ČR si volí projídání peněz bez užitku na dluh, tak se nedivte, že nejsou peníze na rozvoj ČR, tak to přece u voleb chcete. Výsledky jsou jasné.
pro Doucha karel :
jak kdysi uvedl Ivan Pilip, že po II. sv.válce byly zestátněny cca 2/3 průmyslových podniků… – tedy „ukradnutí“ je hodně silné douchovské slovo (ale od něj se vyskytuje velice často).. A pokud po únoru ´48 došlo k ukradnutí komunisty, tak jedním z prvních porevolučních zákonů byl zákon “ o navrácení majetku KSČ a SSM lidu..“ – tedy už někdy v r. 1991 byl majetek vrácen státu.. A dále pak to jsou opětně další ohrané trudomyslnosti dopisovatele K.D.
Pane Doucho – k bodu 3
Máte pravdu, my jsme rostli pomaleji než západní státy, a ty nás předbíhaly. Ale rostli jsme a životní úroveň šla stále nahoru. Dnes je situace taková, že nerosteme, naopak jde životní úroveň dolů a ještě je to podporováno vládou – viz miliony, co dostaly organizace, hlásající „nerůst“ (v reálu stagnaci, úpadek a zánik).
Pro A. S. Pergill
Co si pravidelně a opakovaně volíte ve volbách to máte…🙂
Za vše, co se stalo na území ČR od roku 1993 si mohou jenom voliči a obyvatelé ČR sami.🙂
Svobodné volby jsou soutěží inteligence. O nic jiného nejde. 🙂
Pro josef
V roce 1937 bylo Československo 5. nevyspělejším státem v Evropě a 11. na světě. Když se komouši v listopadu 1989 samovolně svalili, tak bylo Československo na 48. místě světového ekonomického žebříčku světa. Připadá vám úpadek z 11. na 48. místo ve světě jako nějaký budovatelský úspěch?
pro Doucha Karel 13/11 : no ono srovnávání r. 1937 s r. 1989 je „trochu“ mimoběžné.. V roce 1937 jsme ještě třeba dobudovávali Podkarpatskou Rus, následně už se určitě i víc zbrojilo kvůli Německu a byla ještě relativně krátká doba po světové krizi… Je tedy třeba si zvolit jiné údaje – ale ne GDP per capita… A možná by bylo dobré si v paměti „přehrát“ od západu na východ tehdejší naší republiky, že co se vše od Aše až za Michalovce vyrábělo… V Aši byla Tosta – zmizela, Cremona Luby – zmizela, Amati Kraslice – zmizela, Škoda Ostrov – zmizela, Belet Vejprty – (asi) zmizela, atd. atd. A tak si můžete dle krajů vybavit podniky, které tam působily a co tam je teď… Bude výročí 17.listopadu ´89 a pak krátce přivedl Petr Miller na Václavák dělníky z ČKD z Vysočan, kde dnes ČKD z (nejen) z Vysočan je ? Kdo by dnes z těch Vysočan „šel“ hypoteticky poslouchat projevy Václava Havla ? No asi dělníci z bank a dělníci politologie, že ? Kolik HDP „přineslo“ to ČKD a kolik HDP „přinesou“ ty banky a politologové ? Dnešním měřítkem, tedy ty banky a politologové určitě mnohonásobně vyšší než tehdy to ČKD, že ? „Hmatatelně“ to můžeme porovnávat každodenně, protože žádný dělník z ČKD denní publicitu nemá, ale ty banky a politologové mají „zastoupení“ co „šedesát“ minut…
Pane Doucho, já je nevolil a podle počtu propadlých hlasů při posledních volbách je nevolila většina občanů.
Pro josef
Máte krátkou pamět. Drtivá většina komunistických továren pouze v potu tváře pokračovala na ukradeném z 1. republiky, Ringhofferovy závody-Tatra, Vagónka Studénka…, Wikov-Agrostroj, Baťův Zlín-Svit Gottwaldov, ZPS, MAS Sezimovo Ústí,…
No a co se vyrábělo za komunistů? Tupé železo, zatímco v normálním světě polovodiče, procesory, pamětí, počítače, číslicové stroje,… V roce 1990 se potkala primitivní výroba z komunistického Československa s vyspělým světem a nepřežily to ani protekční JZD Slušovice.😂
Staré československé vetešnictví, které nikdo nechtěl s top technologiemi z normálního světa. Československé krokové NC frézky měly u sebe v roce 1990 dva samostatně stojící, tunu vážící rozvaděče, aby mohly vůbec fungovat, obří motory, max. otáčky do 2800 ot/min….zatím co plynule jezdící CNC obráběcí centrum z USA mělo „na sobě“ 2 plechové skříňky s procesory, logickými obvody, 15HP motor vřetene s měničem 10 000 ot/min. a trafo, které se dalo zapojit kdekoliv na světě jednofázově, třífázově, 120/220/380/400V 50/60HZ… 🙂
Trump nevyhrál kvůli psychóze „chlapáctví“, ale v důsledku vyvolání atmosféry strachu z rozpoutání občanské války, pokud nezvítězí, v nerozhodnuté části populace. Někteří mu to „hodili“ ať je klid, ostatní raději zůstali doma ( protože kamery jsou všude ). Demokraté ignorovali jeho jednoznačný signál ( podpořen aktivitou jeho fandů na shromážděních ), že výsledky voleb uzná pouze, pokud zvítězí !
Podle již provedených analýz ho volili mladí voliči a zejména prvovoliči. Stejný jev lze pozorovat i v EU, kdy „nesprávné“ strany začínají volit tyto věkové skupiny. Takže se soudruzi „vymření dezolátů, co špatně volí“ asi nedočkají.
IMHO je to proto, že tito lidé přicházejí na to, že jim progresivisté a liberálové kradou budoucnost. Likvidací průmyslu a ožebračováním společnosti. A naháněním společnosti do nesmyslných aktivit, které jsou pouze vejvarem pro na ně napojené skupiny „podnikatelů“ (třeba s OZE).
.
MMCH, dá se s trochou zjednodušení konstatovat, že Trumpa volili lidé nezbytní pro fungování společnosti, kteří pracují a svou prací vytvářejí hodnoty, zatímco pro Harrisovou masově hlasovali lidé zbytní, od odborníků na různé humanitní pseudoobory, přes různé „celebrity“ (které rozhodně nelze počítat za elitu), až po všelijaké pochybné existence, žijící z politického aktivismu. Zbytní proto, že bez nich bude společnost fungovat stejně dobře, pokud ne rovnou lépe.
To se obávám že to bylo obráceně, lidé se obávali že při pokračování politiky Demokratů by mohlo dojít ne k občanské válce ale k anarchii, k čemuž už směřovaly a směřují akce woke culture.
Zatímco občanská válka skrze Trumpa? Jak si snad každý všiml při onom útoku na Kapitol v lednu 2021 vymetla Národní garda ty rowdies docela rychle. (Tedy, přesněji, až přišla , po 3 hodinách, když jí zavolali že se něco děje).
To asi na občanskou válku nevypadá, takhle by nezpatlali revoluci ani v Rusku..
Nakonec, oni Američané historicky občanskou válku zažili a učí se o ní ve školách, takže dokáží sami srovnávat.
Btw, jistě že ten výsledek volby značně ovlivní globální politiku USA, určitě i válku na Ukrajině, a pod.. Pokud to tedy ty průměrné Američany zajímá…
Trump má určité přednosti, ALE.
Z Trumpvých slov o tom, že si Evropa musí financovat válku na Ukrajině sama, povykukuje záměr, dostat se do situace, která už tu byla v minulém století 2x.
Na Starém kontinentně zuřila zničující válka, USA dodávalo zbraně, za které si nechalo dobře zaplatit. S ochotou poskytovali půjčky na obnovení rozflákaných měst a infrastruktury.
A v USA začala panovat PROSPERITA.
Pokud na TOHLE naši pacholci přistoupí, je to na widle.
Co byste vlastně chtěl, chytrolíne?🙂
Evropánci rozjeli dvě světové války, které nebyli schopni zastavit. Mimo jiné. V té první válce zradili Čecháčkové svůj stát v té druhé vydali svoji novou „drahou vlast“ okupantům bez jediného výstřelu s kompletní armádní výzbrojí i výstrojí a celou válku pilně sloužili a pracovali pro Třetí říši. Stejně tak pilně sloužili sovětským okupantům dalších 44 let.
Bez dodávek z USA Sovětskému svazu by nebylo žádné vítězství Sovětského svazu…
Za 2. světové války bojovaly USA na 5 frontách. S Japonskem, vylodily se na Sicílii, zásobovaly Sovětský svaz, Velkou Británii, vylodily se v Normandii.
To měly dělat zadarmo? Co jste vy v životě udělal zadarmo pro druhé?🙄
Podívejte se na sebe a svůj druh, zadarmo si nedokážete ani uklidit kolem baráku, nebo v ulici…😂
Vy jste tak ten pravý, kdo může hodnotit USA.🙄
Zatím co kluci z USA umírali na frontách za svobodu druhých, tak se čecháčkovská holota válela v Protektorátu, jako podsvinčata. Hned po válce okradla své spoluobčany a za všeobecného soudruhování proválela dalších 44 zbytečných let s Rusáky v táboře socialismu… A ještě to válení a život na dluh neskončil…Chytrolíni.🙄😅
Nicméně i přes Vámi uvedené body, si mislím a nebudu sám, že opakovat zkušenosti z 20. století by pro nás nebylo výhodné a měli by jsme se snažit, se do takové situace nedostat.
Nicméně i přes vámi uvedený příspěvek údajný Admirále si myslím a nebudu sám, že byste si měl zopakovat vyjmenovaná slova po m a psát ve slově myslím y.
Od roku 1618 nebylo Rakousko naším státem. Rakouského degeneráta jsme sesadili přesně podle zákona a ten a jeho potomci zde po Bílé hoře vládli v podstatě stejně jako Němci po roce 1939.
Kdo je degenerát? 😂
GDP per capita:
13. Rakousko, 58.669 USD
39. ČR, 31.366 USD
Pořádek, životní úroveň, příroda, budoucnost,…, Austria. 😂
Habsburkové v důsledku příbuzenského množení nebyli s to dodat někdy od poloviny 18. století na trůn jedinou mentálně kompetentní osobu. Jen přehlídku psychopatů a oligofreniků. A to se do toho státu nakonec muselo promítnout. Dokonce i pokud byl František Josef I výsledkem úletu své matky se švédským velvyslancem, byl po mateřské linii natolik degenerovaný, že na vládnutí mentálně neměl.
… opět zoufalý dogmatismus s GDP per capita, který se rádo uvádí a schází tam ještě ten „Havlíček“ a Rusko před cca 170 ti lety…
No to byl problém. Rakouského císaře skutečně české stavy roku 1618 sesadily ovšem ten nově zvolený král Friedrixh Falcký z Čech utekl po bitvě na Bílé hoře. Co s tím?
Poražené české stavy pak požádal rakouského císaře o milost. Čímz ho zase uznaly ale navic pak v rámci Obnoveneho zřízení zemského v roce 1627 bylo vyhlášeno dědičné právo Habsburků na český trůn…
No můžete to pripodobnit jako Němci po ro e 1939,vsak oni se pak Češi těšili ze náš během 30..leté války přijede osvobodit. V, osvobodit nikdo, leda vyrabovat. Tož jsme zůstali na krku Vídni..
Neutekl, ale byl nelegálně vyhnán. Tažení na Prahu, které skončilo u Bílé Hory, bylo asi stejně legitimní, jako tažení Ruska na Ukrajinu.
A kdože jste to vy „my“, Pergille?
Obyvatelé českého království.
Mimochodem nikoliv, ty dodávky za války byly z USA bezplatné a ty investice na obnovu po válce taky. Krom toho musely USA zbrojit taky. Jasně že to zvedlo produkci, ale zaplatila to americká vláda z vydaných dluhopisů které pak dlouho splacela.
No a v případě války na Ukrajině USA ty trable s financováním přenechájí EU. Taky velmoc,jak o sobě tvrdí, ne?
Nebyly bezplatné. Měly se platit národními měnami. To by patrně (mj. zabránilo komunistům v provedení měnové reformy.
Kolik států na světě má za prezidenta pořádného chlapa? Venezuela? Některý ze států Afriky? Už se ozval druhý, je v Česku a dělá kampaň v červené kšiltovce. Není to Machr protože ten je jen jeden (Trump překlad-machr), tak kdo je to? Great Guy (kabrňák).
U nás nemáme žádného Great Guy. Máme pouze velkohubého vejtahu s nevymáchanou a prolhanou hubou, který v parlamentu křičí, jak jsou drahé potraviny, přičemž nám ty potraviny sám zdražuje. Názornou ukázkou je máslo, na jehož zdražování má sám velký podíl. Který stejně tak současné vládě vyčítá a kritizuje důchodovou reformu, o které sám ví, že je potřeba, přičemž on sám o důchodové reformě v minulosti občas mluvil, ale co se důchodové reformy týče, neudělal v s ní absolutně vůbec nic. V době, kdy byl on sám ve vládě, měl osm let na to, aby vymyslel a provedl důchodovou reformu lepší než je případně ta důchodová reforma současná, ale neudělal v té věci absolutně vůbec nic. Co se digitalizace stavebního řízení týče, opakuje se ta samá situace v bleděmodrém jako s důchodovou reformou. Pouze mnoho řečí a slibů ohledně digitalizace stavebního řízení v minulosti, ale poté nechal celou věc usnout, přestal o ní během své vlády mluvit a opět neudělal nic ani s digitalizací stavebního řízení, dokázal jen spílat pirátům, když se o digitalizaci stavebního řízení alespoň neúspěšně pokusili. I na tu jím slibovanou digitalizaci stavebního řízení měl on sám osm let a mohl tedy pirátům ukázat, jak se taková digitalizace stavebního řízení má úspěšně provádět. Nejedná se tedy o žádného Great Guy, ale o pouhého velkohubého tlučhubu s nevymáchanou a prolhanou hubou a slibotechnu s nulovým potenciálem své sliby splnit. Současné vládě lze vyčíst ledacos, ale že by jako náhrada za onu současnou vládu měl přijít tento velkohubý tlučhuba se svými kumpány, kteří jsou stejní jako on? Tak to by byl pořádný posun z deště pod okap nebo přímo pod vodopád.
Exprezident Trump zvítězil a vrátil se,stalo se tak podruhé v amerických dějinách. Může to být přímá cesta k izolacinalismu,tedy rušení základen a členství v nadnárodních organizacích a paktech.Budou jen doktríny, přímá jednání a příprava na dlouhodobé soupeření z Čínou.USA nejsou v dobré pozici jsou slábnoucí supervelmoc,které na zadá dýchá miliardová Čína.Evropa a EU s NATO balancují na pokraji propasti.Evropa je stařenka ,řekl papež František a bude stát mnoho sil a úsílí ,aby se z ní stala opět sebevědomá žena. To je návrat k realitě ,tedy žádné oblbovačky s Genderem a zelenou zběsilostí.Svět se zásadně proměnuje a pro Evropu číhá dlouhodobé nebezpečí a nepřátelství za svoji koloniální minulost.
Trump už to popsal minule slovy, America First.
Čili vojenské základny jen tam kde na tom budou mít právě USA zájem. Nadnárodní organizace zase jen ty o které bude mít zájem. To není izolacismus, to je poznání že ty některé nadnárodní organizace USA spise omezují než spolupracují.
Nicméně USA je pořád velmoc a svoje bezpečí a zájmy si ohlídâ samo.
Na rozdíl od EU jehož centrum tvoří dosti složitý řídící moloch který nedokáže vyřešit efektivně nic.
Někteří nefér Kamalovci si potřebovali vyklepnout svou nenávistnou žluč a perlí perlí … oponenti s komentáři nepropadnou sítem .. No jo, ono demokracie si nezadá se žádným scestným náboženstvím vynucovaným silou, dodnes i vojenskou
Trumpa Američanům přeju,my to ale odskáčeme.Špatně je,že se Rusko raduje a je-li Trump chlap,pak má válku vyhrát a ne prohrát.
Tamti budou teď dělat to co v prvním volebním období-znevažovat a podkopávat Trumpovu vládu.A navíc způsobí USA zákeřné ekonomické problémy přes Bilderberg a to přes manžela té Indky .Rusko přinutí Trumpa ke kontraverzním krokům v té válce a bandy úchylů budou v USA provokovat za peníze demokratů.
To co nás čeká budou nehezké věci.
Z dlouhodobého měřítka na tom můžeme vydělat. Pokud padnou ekonesmysly, libtardismy a další zvrácenosti, tak na tom vyděláme hodně. Pokud by padla EU, mohli bychom začít růst jak v 90. letech.
argumenty pro to, aby tento clovek nebyl prezidentem, tu byly celkem pádné, bezohledný byznysmen, prolhany člověk, nevyzpytatelný psychopat, morální zrůda, trestně stíhaný podvodník, šílenec, který, pokud se mu to hodí, lživě prohlásí volby za zfalšované a pošle rozzuřený dav šílenců vyplenit Kapitol aby následně byl opětovně zvolen ve volbách, které zčistajasna již zfalšované nejsou. A kde brát jistotu, že takový šílený prezident v čele velmoci nepoškodí svou zemi a celý svět, ano dříve se lidé také domnívali, že Hitler není hrozba a nějak jej přežijí, jistě, přežili, někteří, hlavně když na ukrajině zuří ruští okupanti a barbaři, kteří se jen tak rozhodně nezastaví a chtějí o dost víc, než jen ukrajinu, a pokud trump výrazně oslabí nejen pomoc ukrajině, ale i NATO, což sám deklaroval, tak máme opravdu dost zásadní problém, takže pro nás je to naprosto špatně, je jen otázka, jak moc špatné to bude. pro ameriku to není taky moc dobré, ale ta to nějak zvládne, byt trumpeta se pokusí zničit instituce a ovládnout je, hlavně aby nešel náhodou bručet, což mu do ted reálně hrozilo, ted už asi ne..
No vlastně Trump je typicky dnešní politik, řada jiných by se zachovala podobné.
Nicméně k té Ukrajině. Bohužel to vypadá právě tK že i přes tu podporu USA (ještě ji platí) tak tam ti Rusové zuří dal. Ani s tou podporou je Ukrajinci neporazí. A taková válka s mnoha oběťmi může být ještě dlouhá.
Čili to co teď Trump nabízí je dosažení kompromisu.Valka skončí ale i Ukrajinu to bude něco stât. O téhle variantě se mluvilo od začátku, ale záleží jen na Ukrajině jestli ji přijme.
No a za druhé. Jasně že kdyby někdo napadl členský stât NATO a právě USA mu nepřišly na po o, tak tím celé NATO totálně zkrachovalo.to ano takže musíme doufat že se tak nestane.
Černý den pro zelený úúděl: Trump odstoupí od Pařížské dohody o klimatu, dekret je už napsaný.
Tak to jim teda Khon přeju.
Aby to bylo zajímavější. On už Trump ten dekrety od odstoupení podepsal za své minule vlády. Jenomže pak to odstoupení zase zrušil Biden. Takže teď to to odstoupení nařídí Trump podruhé.
Takový střídavý přístup k manipulaci s klimatem je fakt na palici.
A co jiného by to mělo být než to zmíněné ‚Jeho představa tradičních hodnot se nesrosnava s progresivním vývojem moderní společnosti.
To přece není o tom. že by si myslel že mi ta žena musí být jakkoliv podřízena muži. To je pouze o tom, že by tě rodině měli byt pouze muž a ŽENA. A nikoliv muź a něco jako muž nebo něco z 50pohlavi s něčím druhým takovým.
To už je pro toho pána natolik progresivní že nebude volit politiky kteří tohle podporují..
Pritom ale není sám, to že to není v pořádku vidí i jiní. Stačí si třeba připomenout onu trans boxerku, která pak tvrdé úplně jako chlap mlátila svoje ženské protějšky v ringu. Ale to bylo dle progresivistů v pořádku.. Přece právo na to podle jejich pohledu má.
No vlastně ještě jednu poznámku ohledně toho proč Trump vyhrál.
On totiž ten chlap dokáže chránit nejen tu svou ženu ale i celé okolí když je potřeba.
Na tomhle zobrazení může-hrdiny ktery bojuje s desperaty a všeho druhu pracovala americká média v dobrodružných filmech přes 100 let.
Btw to jistě není důvod proč by Harrisova nemohla vyhrát, kdyby se dokázala stylizovat do jiné kladné postavy.
Jenomže tu bitvu ji prohráli její Demokraté.
Psalo se o tom doslova pár dní před volbami, jak Demokratičtí úředníci v N. Y.odebrali doma chovanou veverku Peanut a pak ji utratili. A nevšimli si ze to byl známý maskot na sociálních sítích, který dokud žila sledovalo přes půl milionu fanoušků.
Ten efekt když, z její majitel oznámil její smrt z rukou demokratickych uředniku, byl mnohem silnější.
Tak možná i potom pochopila řada Američanů že to vymáhání práv ze strany Demokratů pro všechny možné menšiny vlastně nechrání vůbec nikoho.vlastne jediný kdo na tom může vydělat jsou právníci kteří za ně žalují ostatní lidi.
Po prezidentských volbách v USA se jasně ukázalo, že ti američtí voliči nejsou ani o trošku chytřejší, než ti voliči čeští.
Spíš se ukázalo, že nejsou hloupější než Evropané.
Ano, jsou jsou při volbách stejně hloupí. Rozhodně nejsou ani o trochu chytřejší.
Nezvolili odpad, který je vedl k ekonomické katastrofě, ale člověka, který se bude snažit dát společnost a stát do pořádku.
Jenže na to měl už v době své minulé vlády čtyři roky. V současné volební kampani pouze opakoval sliby, které dával už v předvolební kampani v roce 2016. Nesplnil je. Nevidím žádnou záruku, že by tyto sliby měl splnit nyní. Situace stejná, jako v případě našeho velkohubého tlučhuby, který má pouze velkou, nevymáchanou a prolhanou hubu, který vyčítá současné vládě drahé potraviny, které on sám zdražuje, vyčítá jí důchodovou reformu, na jejíž tvorbu a uvedení do praxe měl on sám osm let a neudělal v tomto směru absolutně vůbec nic i když ji sám sliboval, stejně tak měl na digitalizaci stavebního řízení také osm let, také ji sliboval, také neudělal vůbec nic, pouze spílal pirátům, když se o digitalizaci stavebního řízení alespoň neúspěšně pokusili. To je přesně tento typ lidí, kteří dokáží pouze mlátit svou velkou a prolhanou hubou a kteří s pomocí svých dobře placených poradců jsou schopni ohlupovat voliče. Pánbůh s námi i s americkými voliči.
Skeptiku, nyní má většinu v senátu i sněmovně zástupců, takže toho může udělat daleko víc, než kolik mohl udělat jak za svého prvního období, tak i kdyby v něm pokračoval (protože v obou případech měli Demokraté většinu v senátu a ve sněmovně byla nejistá většina Republikánů, protože někteří zástupci hlasovali proti Trumpovi s Demokraty). Zachytil jsem krásnou hlášku, že se volební podvody před 4 lety vrátily Demokratům jako „okovaný bumerang“.
Aha, tak že Donald Trump tehdy v roce 2016 vědomě sliboval voličům něco, o čem v některých případech věděl, v jiných případech minimálně tušil, že své sliby nebude moci splnit. Prostě stejný tlučhuba jako náš velký agropodnikatel. A co se oněch volebních podvodů týče tak doufám, že až se Donald Trump ujme úřadu, tak nám konečně přesně, konkrétně a nevyvratitelně sdělí, kdo, kde, kdy a jak měl ony údajné volební podvody vykonat. Bude mít k tomuto kroku všechny možnosti. Čekám na tento krok od Donalda Trumpa už řadu let a doposud tak neučinil. A vy Pergille/Šimůnku už vůbec ne, ale ve vašem případě ani nic takového po zkušenostech s vámi neočekávám.
Skeptiku, spoustu věcí opravdu dokázal, protože presidentské pravomoci v USA jsou docela vysoké. O další se vážně pokusil, což se nakonec vymstilo Demokratům při letošních volbách, protože si je voliči (správně) ztotožnili s oněmi „žábami na prameni“. A Biden taky dělal co mohl, aby Demokraty totálně zdiskreditoval. Ostatně, nyní se Biden snaží vyprovokovat Rusko k jaderné válce. Konec konců, jemu už na životě záležet nemusí.
Pokud Donald Trump během svého prezidentování něčeho jak tvrdíte dosáhl, pak se o tom v minulé předvolební kampani nějak zapomněl zmínit. Asi čekal, že mu to připomenete Pergille/Šimůnku. A co se vyprovokování jaderné války s Ruskem týče, měl byste zároveň i Bidenovi připomenout, aby s tím vyprovokováním konečně začal. Biden asi nečte vaše příspěvky na Hlídacím psu.