Printscreen, www.arfa.cz,

Ondřej Neumann: Konečně pravda o Bakalově mediální sektě

Napsal/a Ondřej Neumann 22. června 2020

IN MEDIAS RES. Českem obchází strašidlo – strašidlo Bakalovy mediální sekty. V Bruselu její exponenti dlouhodobě špiní premiéra Andreje Babiše, čerstvě se spikli proti novopečenému titánovi veřejné služby, členovi Rady České televize, moderátorovi Lubomíru Veselému, který používá přezdívku Xaver. 

„Bacha! Po Xaverovi Veselém teď jde Bakalova sekta, spolčená v české buňce nadnárodní organizace IPI. Mezi její sponzory patří Evropská komise, Sorosovy fondy a německé nadace,” napsal neznámý autor na webu Argumenty a fakta ve středu 17. června.

A citace z mediálního monitoringu pokračuje:

„Skupina novinářů z organizace IPI, napojených na miliardáře Bakalu, žádá odvolání moderátora Xavera Veselého z Rady České televize. Jde o pomstu za Xaverovu reakci proti falešným informacím, které o něm šířil web jednoho z členů skupiny, a o snahu o posílení vlivu v Radě. Rada ČT za potlesku nejen odborné veřejnosti před měsícem obměnila své složení v neprospěch Bakalovy údernické kliky (antiZeman, antiBabiš). Klíčovou pravomocí Rady je možnost odvolání generálního ředitele ČT, vliv na ideologický obsah programu je minimální (formou doporučení). Válka nekončí.”

Legenda o Bakalově partě

Výše citovaná tvrzení doprovází koláž, na níž jsou fotografie Veselého alias Xavera, vedle něj šéfredaktora a vydavatele Forum 24 Pavla Šafra, vydavatelky a šéfredaktorky Neovlivni.cz Sabiny Slonkové, investigativního reportéra Seznam Zprávy Janka Kroupy a autora tohoto textu, jakožto ředitele Ústavu nezávislé žurnalistiky.

Koláž webu Argumenty a fakta

Kromě zmíněné čtveřice anonymní autor na webu provozovaném anonymními lidmi zmiňuje i další členy „Bakalovy údernické kliky“: Michala Klímu, člena správní rady Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, Josefa Šlerku, výkonného ředitele NFNŽ, Jakuba Patočku, zakladatele a šéfredaktora Deníku Referendum, a Jaroslava Kmentu, investigativního reportéra magazínu Reportér.

Všichni jmenovaní jsou skutečně členy české pobočky IPI (Mezinárodního tiskového institutu), která v reakci na vulgární útok Veselého na jednu z novinářek požádala poslance o jeho odvolání z Rady České televize.

Tvrzení, že se jedná o novináře „napojené na Bakalu“, je zlovolným výmyslem. Termín „Bakalova sekta“ už v minulosti pro znevěrohodnění novinářů použil Andrej Babiš a s vysokou mírou pravděpodobnosti se dá předpokládat, že se ho chytí „bratrské“ dezinformační weby typu Argumentů a faktů (sic!). Je na místě tedy hned na samém počátku uvést nesmyslné tvrzení na pravou míru.

Andrej Babiš o „Bakalově sektě“ v čase 11:25: 

Evropský rozpočet a já

Tak tohle se nebude hodně lidem líbit. Ale musel jsem to udělat. Vysvětlit evropský rozpočet a proč s hodně věcmi nesouhlasím. Má to skoro 20 minut, je tam spousta grafů a myslím, že to pochopí každý, kdo se stará o rozpočet domácnosti. Aspoň jsem se snažil 🤓

Zveřejnil(a) Andrej Babiš dne Neděle 31. května 2020

Stačí se podívat na minulost všech vyjmenovaných členů „Bakalovy úderky“.

Jaroslav Kmenta: nikdy nepracoval ve vydavatelství vlastněném Zdeňkem Bakalou

Janek Kroupa: nikdy nepracoval ve vydavatelství vlastněném Zdeňkem Bakalou

Jakub Patočka: nikdy nepracoval ve vydavatelství vlastněném Zdeňkem Bakalou

Josef Šlerka: nikdy nepracoval ve vydavatelství vlastněném Zdeňkem Bakalou

Pavel Šafr: z vydavatelství Economia odešel v květnu 2008, tedy dva měsíce před tím, než ho Zdeněk Bakala v srpnu 2008 koupil

Michal Klíma: ředitel vydavatelství Economia v době, kdy ho koupil Zdeněk Bakala, po roce (v září 2009) ve funkci skončil

Sabina Slonková: pracovala v Aktuálně.cz, které Zdeněk Bakala koupil v dubnu 2013, v listopadu téhož roku oznámila, že nastoupí jako šéfredaktorka Mladé fronty Dnes vlastněné v té době již Andrejem Babišem

Ondřej Neumann: v Economii vlastněné Zdeňkem Bakalou pracoval od roku 2008 do prosince 2013, kdy byl vyhozen z funkce šéfredaktora týdeníku Ekonom

Válka, která nekončí?

Sečteno, podrženo. Pět z osmi vyjmenovaných nikdy pro Zdeňka Bakalu nepracovalo, dva byli vyhozeni a jediná žena ze seznamu naopak dala Bakalovi profesní kopačky sama.

Proč vůbec věnovat pozornost špíně z anonymní klávesnice anonymního webu, který nese mnoho znaků dezinformační platformy?

(Jedinou dohledatelnou zmínkou o redakci či vydavateli je tvrzení: Příspěvky uveřejněné na webu ARFA.cz jsou kolektivním dílem různých autorů. Doménu propůjčil ing. Ondřej Höppner, IČO: 74515799. Doména je na prodej. Hoppner.cz. Sám Höppner po celou neděli nereagoval na zaslaný mail.)

Pojmenoval to sám autor anonymu plného lží, nesmyslů a překrouceni: Válka nekončí. Měl zjevně na mysli válku o ovládnutí České televize. (Psal jsem o ní naposledy v článku: Rozkaz zní jasně – dobýt Kavčí hory!) . V širším kontextu se však vede boj o ovládnutí mediálního prostoru.

Co se nepodařilo přes miliardové investice do velkých mediálních domů, mají teď dokončit platformy jako Argumenty a fakta, AC24, Aeronet či Parlamentní listy, případně Kremlem otevřeně placený Sputnik.

Nálepky, jakou je právě „bakalovec“, jsou promyšlené a dobře se hodí. Stejně jako blouznění o tom, jak jsou údajně štědře placeni Sorosem, Bruselem nebo Němci.

Cílem je totiž relativizovat a zpochybnit všechny novináře, kteří zůstávají věrni pravidlům své profese. Ať již pracují ve veřejnoprávních médiích, nebo malých nezávislých projektech.

Líbil se vám tento text? Pokud nás podpoříte, bude budoucnost HlídacíPes.org daleko jistější. A zabere vám to maximálně jednu minutu...Přispět 50 KčPřispět 100 KčPřispět 200 KčPřispět 500 KčPřispět 1 000 Kč

LockPlatbu on-line zabezpečuje Darujme.cz

Čtěte též

6 komentářů

  1. Tondach napsal:

    Pane Neumanne, vámi napsaná pravda je opravdu smutné čtení …. Babiš má pařáty všude a dokud bude premiérem, „klid a mír“ tu nebude!

    • Libor Mašek napsal:

      Zajisté máte právo si myslet svoji pravdu. On ten Xaver vypadá tak miloučce, nevinně, ale podle té vaší pravdy je to pořádný gauner s neomezenou mocí – nejdříve zničí ČT a pak i celou českou mediální sféru. Co když se vrhne do meziplanetárního prostoru? To ho nedokáže nikdo zastavit? Nebo že by senát? Ta nejistota je sžíravá.

      • Ornyl napsal:

        Xaver vypadá miloučce? Vždyt se na něj vůbec nedá dívat podobně jako na Dotálovou a další dvě korpulentní dámy z vlády…

  2. Jan napsal:

    O tom kolik jde dividend mimo republiku, rozhoduje zdanění. Pokud je to nepoměr, stačí zvednout daně, nebo lépe, minimální mzdu.

    To komu jdou dividendy do zahraničí, je pro mne nejasné. Spousta Českých oligarchů má sídlo firmy v zahraničí.

    Ty lepší zahraniční firmy mají na trhu své akcie. Poměr oligarchů ke zbytku občanů je na západě menší než v postkomunistických zemích. To znamená, větší, silnější střední třídu. Ty lepší zahraniční firmy mají na trhu své akcie. Vracejí ty dividendy zase akcionářům.

    Oligarchové ze zisku nic nikomu nevyplácí. Možná bance úroky, mají-li půjčku.

    Otevření trhu, zrušení celních zón, je také benefit. Mohl ho Babiš zmínit.

    Problém s půjčkou od EU je, pokud jsou parametry pro každého stejné, i tak pro nás výhodnější když máme nejnižší zadlužení k HDP.

  3. nemec napsal:

    Mám dojem, že spíš existuje mediální sekta kolem pna Babiše. Typicky estébácká sekta s propracovaným zadáním a jistě dobře placena. Poslouchat rozhovr Xavera s  O. Hejmou je návrat do minulosti, kterou Babiš vzkřísil.

  4. Petr Kaminsky napsal:

    1) Je to marne. Nekterym lidem pripada skutecnost tak malo zajimava/skutecna, ze uveri libovolne kravine, aby byl zivot zajimavejsi a rec nestala. 2) Tim, ze na jejich nehoraznosti reagujete, jste dosahli jejich cile – nekdo je konecne cituje a tim ziskaji (jinak nepredstavitelnou) relevanci. 3) Je srandovni, ze clovek, ktery vynika sirenim falesnych informaci a lzi, nekoho obvinuje, ze o nem siri falesne informace. Zlodej krici: chytte zlodeje! Xavere, vseho docasu. 4) „Potlesk nejen odborne verejnosti“ – ukazkova manipulace. 5) Ta kolaz je fakt povedena. Vyzrany Xaver a vedle nej 4 normalne vypadajici lide. Volim Bakalovu sektu, na vecne casy a nikdy jinak!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *