
Lubomír Vejražka: Napětí roste, dav se cítí silnější a únor 48 se připomíná
KOMENTÁŘ. Je to už 78 let od 25. února 1948. Přijde nám, že je to dávno, ale i přes propast mnoha desetiletí je namístě se k tomu datu vracet. Třeba vysvětlením, v čem je dnešek nepříjemně podobný období let 1945–1948.
Je známá věc, že demokraté za války a ještě i po roce 1945 podceňovali komunisty. Naprosto ignorovali lačnost KSČ po neomezené moci i totalitní charakter SSSR.
Moskvu vnímali s úctou, dokonce jí nadbíhali, kdežto k Západu přistupovali chladně. A zatímco veřejnost uklidňovali, že komunisté nejsou hrozbou, Moskva a KSČ systematicky připravovaly převzetí moci.
Ti, kdo tehdy vnímali realitu, věděli už na konci války, co KSČ a Moskva chce: zavést totalitní režim nikoli nepodobný tomu v SSSR. Nejen že nebyli vyslyšeni – bývali naopak označováni za nepřátele republiky. Převládal argument, že není možné pohlížet s nedůvěrou na ty, kdo nás osvobodili.
Platí jednoduché pravidlo: proruský je ten, jehož slova Moskva ráda slyší – to platilo po válce stejně jako dnes. Letos nás již Moskva dvakrát pochválila. Je zcela zjevné, o čem to svědčí.
Můj děda o komunistech předvídavě říkal: „Nedá se jim věřit, ačkoli se dnes staví do pozice vlastenců a slibují neznárodňovat živnosti a usedlosti, ačkoli slibují náboženskou svobodu a zapřísahají se, že se u nás komunizovat nebude. S nimi padne svoboda.“
Ukázalo se, že skeptici měli pravdu. Dne 25. února se Československo na dalších 41 let pohroužilo do rudé tmy. Komunisti kázali o spravedlnosti a světlých zítřcích, o rovnosti. A skutečnost? Jaká byla?
Pronásledování oponentů i těch, kdo se režimu aktivně neprotivili. Komunistická StB mučila stejně jako nacistické gestapo. Zasedly soudy a roztočily ruletu, která měla tato políčka: šibenice, rozsudky pět, deset, dvacet let i víc, doživotí. Režim se zahryzl do rodin uvězněných. Kradl majetky, vyhazoval ze škol, bytů, práce a zaměstnání, zamezoval lékařské péči v rodinách odpůrců.
Na únorový puč a následnou dobu přesto dnes někteří pohlížejí smířlivě – jako na údajně legitimní převzetí moci. Na roky 1970 až 1989 dokonce hledí pozitivně a tu dobu zamlžují. A co víc, jsou tu i paralely s dneškem.
Podobnost let 1945–1948 a dnešní doby
Už během války Moskva plánovala, jak rozšíří svůj vliv ve střední Evropě a sovětizuje ji. I dnes má ambice přenastavit mocenské poměry ve světě ve svůj prospěch, chce rozšířit svoje impérium a sféru vlivu.
Po válce Moskvě přisluhovali komunisti i část československé veřejnosti. Mnozí přehlíželi excesy sovětských vojáků (krádeže a znásilňování), únosy dřívějších občanů carského Ruska, kteří odtamtud po komunistickém puči v roce 1917 utekli a získali naše občanství.
Ignorovali komunizaci Polska, Rumunska, Maďarska a Bulharska. Pomíjeli, že SSSR byl skoro dva roky spojencem německé říše, kterou masivně zásoboval surovinami, ropou a potravinami a umožňoval tak nacistům devastovat Evropu a Velkou Británii.
Zapomněli, že válku začal Hitler po dohodě se Stalinem a že si rozdělili Polsko. Že SSSR zaútočil v listopad 1939 na Finsko, v roce 1940 anektoval Pobaltí, Besarábii a Severní Bukovinu.
I dnes část společnosti nahlíží shovívavě na ruskou agresi proti Ukrajině a zlehčuje ruské zločiny. Přehlíží vraždění civilistů, znásilňování, mučení, porušťování okupovaných území, nucení ukrajinských učitelů k proruské výchově žáků, unášení dětí, rekrutování Ukrajinců z okupovaných území do ruské armády, deportace některých Ukrajinců směr Sibiř.
I současný veřejný prostor zažívá vyhrocenou komunikaci, někteří politici a zástupci k politice tíhnoucích spolků v tom hrají silnou roli. Probouzí se nenávist, padají urážky, dehonestují se ženy „z druhé strany“.
Požadují odevzdat další kus Ukrajiny Putinovi. Chtějí ji donutit ke kapitulaci – jinými slovy: chtějí nechat Ukrajinu Ruskem podříznout.
Nepravdivě tvrdí, že Moskva za válku nemůže, to Západ ji prý vyprovokoval. Ignorují Putinova slova o neexistenci ukrajinského národa. Pomíjí, že Západ se dobrovolně „přivázal“ přes Nord Stream k ruskému plynu, což jistě neukazuje snahu o konfrontaci.
Nezmiňují naprostou rezignaci Západu na zbrojení, ačkoli Moskva anektovala Krym a vyvolala boje na východní Ukrajině. Zatímco Západ nezbrojil a naopak zbrojovkám házel klacky pod nohy (Pamatujete? To bylo řečí, že zbrojní výroba je neetická, neekologická), tak Moskva pilně zbrojila, vyhrožovala Torpédem posledního soudu, Burevestnikem, Kinžálem…
Platí přitom jednoduché pravidlo: proruský je ten, jehož slova Moskva ráda slyší – to platilo po válce stejně jako dnes. Letos nás již Moskva dvakrát pochválila. Je zcela zjevné, o čem to svědčí.
Rus Slovanům vlkem
Po roce 1945 kde kdo věřil, že z východu nic nehrozí. Dnes slýcháme totéž. Na konci války panovalo široké přesvědčení, že přeci Slované patří k sobě a Moskva má být v jejich čele, že slovanská vzájemnost zaručí bezpečí. A dnes? Podobný postoj tu máme opět, panslavismus žije dál.
Jenže kamkoli Rus−Slovan přišel, tam jiné Slovany (i Neslovany) uzurpoval, ničil, vraždil. Nezměnil se, stačí se podívat na Ukrajinu.
Napětí se stupňuje, dav odmítající demokracii se opět začíná houfovat. Pomáhají jim sociální sítě a neúnavné internetové boty, často z ruských luhů a hájů. Jak daleko je od slov k násilným činům?
Komunistická propaganda po válce pracovala s ostrou rétorikou, označovala odpůrce za nepřátele lidu a podněcovala nenávist. Leckdo ze sympatizantů KSČ na tu vlnu naskočil a přidal se k běsnícímu davu.
Současný veřejný prostor rovněž zažívá vyhrocenou komunikaci, někteří politici a zástupci k politice tíhnoucích spolků v tom hrají silnou roli. Probouzí se nenávist, padají urážky, dehonestují se ženy „z druhé strany“.
Napětí se stupňuje, dav odmítající demokracii se opět začíná houfovat. Pomáhají jim sociální sítě a neúnavné internetové boty, často z ruských luhů a hájů. Jak daleko je od slov k násilným činům?
KSČ po roce 1945 zkreslovala obraz meziválečných poměrů a vykreslovala je jako období všeobecné bídy. Nouze sice v některých časech a místech existovala, avšak menší než v řadě zemí střední a východní Evropy. A nesrovnatelně menší než v Sovětském svazu.
Podobnou rétoriku lze slyšet i dnes, kdy určité kruhy tvrdí, že minulá vláda zanechala „spálenou zemi“. Jak potom vysvětlit, že ekonomika v loňském roce vykázala solidní růst?
Vezmeme vám papír
I tehdy existovala skupina fanatických sympatizantů KSČ ochotných násilně vystupovat proti odpůrcům – připomeňme závodní, později lidové milice.
Dnes zaznívají výhrůžky občanskou válkou v souvislosti s Evropskou unií, objevují se snahy o organizování nelegálních polovojenských struktur. Nabízí se otázka: proti komu by měly být určeny? Je skutečně nutné vyvolávat z temna podobné běsy?
Hned po roce 1945 komunisté obsazovali ministerstva i národní výbory loajálními kádry, odbornost byla vedlejší.
Paralely lze hledat i v současnosti, kdy vidíme nucené odchody profesionálních úředníků jen proto, že nejsou dostatečně poddajní. Upřednostňována je opět osobní oddanost před odborností – mechanismus známý i z minulého režimu.
A konečně: tehdy hrozili politici redakcím, které nepsaly „správně“, odebráním přídělu novinového papíru. Dnes lze sledovat jiné formy tlaku: omezování přístupu novinářů na tiskové konference, odmítání odpovědí, veřejné zlehčování jejich práce či snahy zasahovat do nezávislosti veřejnoprávních médií.
Zároveň některé skupiny absurdně tvrdí, že nemají svobodu slova, přestože v mediálním prostoru i na sociálních sítích působí bez omezení.
Najde se někdo na výši doby?
V roce 1945 komunisty většina společnosti podcenila, stejně tak i většina nekomunistických politiků.
Dnes se přehlíží směřování k oligarchicko-autoritářským modelům, které silně vybočují z demokratického rámce a směřují k ruskému vlivu. Podobné režimy jsou na vzestupu na celém světě.
Často slibují stabilitu výměnou za omezení svobod, spoléhají na manipulaci veřejnosti. Oligarchové se mezi sebou vždy dohodnou, rozparcelují si stát a štědré dotace, zbytnělé státní zakázky. Nebudou dbát o rozvoj společnosti, o kvalitní životní prostředí.
Džin autoritářství se snadno vypouští ven, jen těžko se vrací zpět. A často semele i ty, kteří ho vyvolali, samozřejmě i zástupy obyčejných lidí.
Model „chléb a hry“ obvykle funguje. Tedy dát těm dole co nejméně a zároveň tolik, aby se nebouřili. A zmanipulovat je, aby na své vládce hleděli jako na zachránce, aby své otrokáře milovali.
Politické elity selhaly na sklonku druhé světové války, důsledky byly fatální. Politické elity nejsou na výši doby ani nyní.
Chybí nám státníci – vizionáři schopní provést nás úskalími v mlze před námi. Jedni jsou hokynáři bez schopnosti vnímat širší souvislosti, druzí mají vizi autoritářského státu.
Těch nemnoho slušných, avšak obvykle bez jasnozřivosti, to nezachrání.
Nepřehlížet varovné signály
Únor 1948 je připomínkou, jak rychle se může demokratický systém zhroutit, pokud společnost podcení varovné signály. Mějme jej na paměti o to víc, že dnes už se Moskva nechová plus minus přijatelně jako třeba ještě v roce 2006. Už neexistuje stabilní euroatlantická vazba, Evropa je oslabená.
Neznamená to, že dnešek nutně směřuje ke stejné tragédii, ovšem historie nás učí ostražitosti. Co když jsme na cestě k nějaké „lehčí formě“ února?
Možná jsme na rozcestí. Nebo už taky na cestě do přítmí. Zvraty k nesvobodě bývají náhlé, jindy přichází poznenáhlu.
Džin autoritářství se snadno vypouští ven, jen těžko se vrací zpět. A často semele i ty, kteří ho vyvolali, samozřejmě i zástupy obyčejných lidí. Dokážeme se z minulosti poučit?
Pop-up mobil Mobile (207451)SMR mobil článek Mobile (207411)SMR mobil článek 2 Mobile (207416)SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)SMR mobil pouze text Mobile (207431)Recommended (5901)













115 komentářů
O jaké demokracii tady pořád žvaní?
Je to utopie, stejně jako komunismus, ani jedno nikdy nikde na světě nebylo. Je to jen věčná rvačka o koryta .Od 16. století jsme pořád pod cizí nadvládou, kromě těch dvaceti let za První republiky. Jsme jen nesvéprávná, vyrabovaná kolonie s loutkovou vládou, jejímž prostřednictvím nás dusí cizáci.
Totalita je horší, než za těch nenáviděných komunistů, tolik zákazů, omezení, příkazů a regulací snad nebylo ani za německé okupace. Komunisté se lidem ani zdaleka nepletli do života jako tyhle zrůdy. Perličkou je, že si neohrožení bojovníci proti komunistům dosadí na post prezidenta angažovaného komunistického lampasáka a aparátčíka. Tomu se říká schizofrenie.
Blábolíte a lžete…
Úryvek s článku, který jste Tome četl brýlemi ruské výroby:
Platí přitom jednoduché pravidlo: proruský je ten, jehož slova Moskva ráda slyší – to platilo po válce stejně jako dnes. Letos nás již Moskva dvakrát pochválila. Je zcela zjevné, o čem to svědčí. Konec citátu. Nad vaším příspěvkem Tome nyní v Moskvě nadšeně jásají.
Lžete. V Kambodži se Pol Potovi už komunizmus povedlo nastolit.
Souhlas. Rádo by demokraté s ODS pomlouvají a haní Konečnou až to lidem znechucují. Pořád radši Konečnou než soudruha estébáka a bankéře Fialu nebo další převleč kabáty. Dobře si pamatuji jak soudruzi z ODS skandovali na věčné časy s SSSR a nikdy jinak!!!!!!!!!!!!!!!
Opravdu jste chtěl napsat lidem? To asi ne.
Můžete mi prosím příčetně vysvětlit proč označujete pana Fialu za bankéře a estébáka?
V Bibli je tzv. zmatení jazyků označováno za Boží trest. Jste jím postižen?
Jeví se mi, že ano…
A nebo jen tak bohapustě žvaníte?
Nikoli, to je zcela záměrné zmatení pojmů tak aby ztrácely pojem. Klasický případ, komunisté nadávají na Pavla, že je komunista ale komunista Babiš a nebo Zeman nevadí. Kdo není espéďák je levičák, ekolog je nadávka. Vzdělaní lidé jsou podezřelí protože obtěžují pracující myšlením a mnoho dalšího. Vzývají VŠŽ a selský rozum a požadují krátká hesla.
Jiří napsal:
24.2.2026 (9:14)
Ano, dobře si to pamatuji, mému dědečkovi z otcovy strany, vysokoškolskému profesorovi vystudovanému ve dvacátých letech v Paříži (na kluka, co se narodil v roce 1905 v chudé horské chaloupce poblíž Vysokého nad Jizerou, fakt výkon), který byl zakládajícím mozkem Vysoké drážní školy v Žilině a z jeho skrypt se dodnes učí statika, tihle lidé nadávali do zasranejch intelektuálů…
Ještě na základní škole jsem si užil šikanu soudružek učitelek které upozorňovaly mé spolužáky, že jsem z vykořisťovatelské buržoázní rodiny a vyzývaly je k ostrakizaci…
To znám, jsem z buržoazně-aristokratické rodiny a matka i babička byly v domácnosti.
Soudružko konečníková teď už je vám to sraní si do vlastní držky k ničemu.
Naprostá pravda
Nerouhejte se…
Ano, hrozí nebezpečná konstelace bolševika po boku sarajevského pučisty, který už svrhnul vládu Klause, a blížícího se výročí Vítězného února, kdy bolševik s pomocí agresívního davu svrhnul demokraticky zvolenou vládu… pak bude třeba zopakovat Listopad 89 na obranu parlamentní demokracie a výsledků demokratických voleb.
Opozice a její aktivisté chce svrhnout vládu za kroky, které jsou v EU běžné (financování médií z rozpočtu) nebo které koalice Spolu sama do politiky zavedla a prováděla:
– VYDÍRÁNÍ PREZIDENTA Zemana předsedkyní PS Pekarovou (zbavením svéprávnosti), Skopečkem a Ferjenčíkem (snížením rozpočtu Hradu na nulu),
– ODMÍTNUTÍ L-159 UKRAJINĚ Černochovou,
– PORUŠENÍ ZÁKONA O ROZPOČTU nedodáním SFDI, mimorozpoč.půjčkou
– PENÍZE NA OBRANU 2025 2,02%, 2026 zvýšeno na 2,07%
Prozatím to vypadá, že svrhneš burešovy hemoroidy tím, jak vehementně se mu dereš mezi půlky.
jste ubohej a sprosták…holt tzv.,,pavlovo slušní,,
Takovou míru sebekritiky bych od tebe ubohý soudruhu nečekal.
Pavliku. Vy jste opravdu čtyřprocentní 0, protože pořád melete to samé. Zkuste vypustit ty srágory z hlavy do septiku a potom se zastavte na patologii jestli tam nemají nějaký volný mozek z osla. Když vám ho dají do hlavy, tak hned budete mít IQ vyšší o 100%.
Kdybych něco vypustil do žumpy teplý kučero, tak ti to pristane na hlavě.
Přesně tak a dalo by se to hodně moc doplnit o další body.
Doplňujte, hodně, moc…
Pane Misote,
souhlasím s Vámi na 100%.
Dovolím si Váš článek doplnit o mé informace:
Václava Klause svrhla „Klika-Havlolidi“, Ruml a spol.
K roku 1948, si dovolím vrátit se o roky zpět.
V roce 1917 operoval masarik v Rusku a snažil se vtáhnout ČS legionáře do revoluce na stranu ruských komunistů.
V roce 1918 Masarik rozbil Monarchii R-U hnaný touhou být na pražském hradě a na bílém koni, na poštovních známkách. To se mu zdařilo a přitom podrazil Dr.Milána Rastislava Štefánika. I přes varování a prosbu posledního císaře R-U Karla 3. že nebudeme jako malý stát odolní proti Rusku, Německu a Francii. Podvedl i prezidenta USA Wilsona. Sekundoval mu Dr. Edwad Beneš. (pozdější prezident)
Ten v roce 1938 poslal depeši ministerskému předsedovi Velké británie Chamberlainovi, po ministru Sociálních věcí ČSL republiky, jmenoval se Nečas.
Aby Chamberlain jménem Velké británie umožní Sudety obsadit Německem.
Potom Beneš rezignoval a emigroval do Londýna.
Nebudu hodnotit diletantsky provedený atentát na Heidricha. který pohřbil kvanta nevinných českých občanů. Který je u nás oslavovaný.
Po 2. válce se Beneš vrátil do Prahy a usurpoval si funkci prazidenta, z které před válkou rezignoval.
Beneš byl zrádce Čechů a Slováků.
A silně inklinoval k bolševickému Rusku. Odmítl „Maršálůw plán“- hospodářské pomoci – USA.
Pomohl českým komunistům získat moc nad republikou. Opět zradil národ a jmenoval komunistu Gottwalda předsedou Vlády ČSR.
Uvedené prezidenty jsem zažil. A osobně je pamatuji od krvavého truhláře Gottwalda až po současného záškodníka Pávka.
„LIDÉ BDĚTE ALE NEBLBNĚTE“
Blábolíte…
Co to tady žvatláte o tom, že „bolševik s pomocí agresívního davu svrhnul demokraticky zvolenou vládu“. Nastudujte si historii než začnete něco vytrubovat. Převzetí vlády komunisty v roce 1948 bylo ústavnější než změna režimu v roce 1989. Komunisti nesvrhli vládu, v té demokraticky zvolené vládě neměli většinu, i když byl Gottwald jejím předsedou. Vše zavinili nekomunističtí ministři, kteří odstoupili. Bohužel se jim nepodařilo přesvědčit ministra obrany Svobodu a ministra zahraničí Masaryka, takže komunisté pouze doplnili stávající vládu, protože počet ministrů neklesl pod polovinu.
A vy jste petrohradský robot?
Žvaníš z cesty soudruhu. Nelegální zatýkání (včetně vraždění), nasazení nelegálních band označovaných následně jako lidové milice proti neposlušným, vyhazování demokratických soudců, policistů a úředníků a dosazování zcela nevzdělaných ale poslušných podržašek na jejich místo, to vše splňuje znaky komoušského zločineckého puče.
Svoboda byl agent NKVD…
Sovětští agenti, kteří připravovali puč byli na území ČSR od roku 1945…
„Dopoledne 26. února 1948 zatkla tajná policie generálního tajemníka národně socialistické strany Vladimíra Krajinu. Odvedli jej do Petschkova paláce, kde sídlila vyšetřovna Státní bezpečnosti a tam mu oznámili, že byl zadržen „pro vážné podezření, že připravoval útěk“. Avšak ještě téhož dne odpoledne byl propuštěn na svobodu, údajně na základě intervence prezidenta Beneše. Krajina později vzpomínal, že ti, kdož jej zatýkali (alespoň někteří z nich) byli Rusové. On sám se prý domníval, že se jednalo o sovětskou NKVD. Jeden z nich mu prý řekl: „Eto mirovaja revoljucija, vy znajetě?“
Přeloženo z ruštiny, světová revoluce.
Pro vás Misote platí totéž, co výše pro Toma:
Platí přitom jednoduché pravidlo: proruský je ten, jehož slova Moskva ráda slyší – to platilo po válce stejně jako dnes. Letos nás již Moskva dvakrát pochválila. Je zcela zjevné, o čem to svědčí. Konec citátu. I nad vaším příspěvkem musí Moskva nadšeně jásat. Kupte si s Tomem letenku a leťte tam, kam vás srdce táhne. Nám se tu po vás stýskat nebude.
Nu dobře.
Chybí mi zmínka o podobném vývoji v letech kolem roku 1938 v Německu.
No a chybí mi rada, co má dělat obyčejný občan, který nemá rád ani hokynáře, ani autorytáře – moc jiných politiků v našem veřejném prostoru nevidím.
Obyčejný občan by měl hájit parlamentní demokracii.. Současná koalice nedělá nic horšího než minulá a pokud pod různými záminkami bude svržena, tak nastane vláda jedné strany (koalic ODS) na věčné časy jako v 1948..
Pokud nazýváte současnou vládu Agroferní mafie, společně s ruskými propagandisty standartní demokracií, je s Vámi něco hodně v nepořádku. Zřejmě Vám k životu chybí ti patologičtí zabijáci z LM na titulní fotce.
Jiříku. Tobě nevadilo 4 roky když si tady Brněnská a Kolínská mafie rozdělily republiku a všemu velel capo di tuti don Pablo. Sundej si z očí ty slepecké brýle a podívej se jaká skutečnost.
Konkretizujte. Pak to zvážím.
A něco konkrétního, kromě papouškování žvástů dotačního zločince, prudícího na internetu v pořadu pro idioty, který se jmenuje Čau lidi, by nebylo?
Obyčejný občan má především chodit k volbám. Jeho další povinností je pak bedlivě sledovat to, co jím volená reprezentace prakticky provádí a porovnávat to s tím, co slibovala před volbami. Své hodnocení politické situace pak musí občan porovnávat s hodnocením i z jiných, vícero hodnověrných zdrojů. V hodnocení svého politického favorita musí nezastupitelnou roli hrát i jeho dokladovaná nedávná minulost. Pokud budu volit do vedení státu dotačního podvodníka, defraudanta podezřelého z krácení daní při nákupu nemovitosti v zahraničí a člověka zneužívajícího svojí předešlou politickou moc k likvidaci obchodní konkurence, tak výsledek vlády nemůže být ani v nejmenším dobrý, což se bohužel již potvrzuje.
I když máte naprostou pravdu v té první větě. Tak je nutné doplnit jistou podmínku – prioritně toto občané musí vyhodnocovat právě vůči té poslední vládě (která před těmi volbami vládne). Protože – o její změně v těch volbách rozhoduje. Pokud by s ní byli občané spokojeni, tak její pokračování ve volbách pouze potvrdí.
Zatímco aplikovat toto pravidlo – proti politickým subjektům, které byly v před-poslední vládě a pak další před-před poslední, atd…(přičemž dokonce v těch před před před minulých vládách byly stejné politické subjekty jako v té poslední) už je – i z hlediska analýzy informací při jejich porovnávání, velice složité.
DNA sem z Ruska tahal i Masaryk.Bohužel,dnes se také nacpou ukrajinsko ruské DNA takže se nelze dovoit tomu,že se zde pak rozrůstá ruský narativ.vždyť to sem všichni naváží.Občanství se má dát jen tomu,kdo podepíše a zaváže se státu,že nebude bourat demokratický právní řád.SMLOUVY SE STÁTEM a jinak ven…….že někdo pracuje není žádný závazek státu do kterého lezu.
Lepší emigrant, klidně i muslim než rudý důchodce co budoval socializmus.
👍Souhlasím a podepisuji.
Každý pracovitý člověk je mi milejší, než stádo líných ANOvyžírků ve společnosti, kteří za života nic kromě socialismu nepředvedli. Viz exkomouši a StBáci.
Na Ostravsko chodili slováci dělat a dnes tam potomci hulákají,že je má život stát a čučí v sociálním systému.
Doucho tak táhni do Kyjeva tam ti bude dobře a vezmi sebou tu svoloč z náměstí.
Tou svoločí míníte ty milicionáře na fotce ze Staromáku? Doufám, že ano.
Debata s ANOparazity je ztráta času. Zatím jsem nepotkal žádného s mentální výbavou pro smysluplnou debatu a ty to jenom potvrzuješ. Odstěkuj se do Rusácka, ke své mentalitě a soukmenovcům, Slovane.😂
Doucho. Souhlasím s tím že je v republice velké stádo líných vyžírků z pětidemolice vedených komouši a stbáky.
Tak nevyžírej líná šestidemolice.
Babiš, komouš a estébák je z pětikoalice? To jsou mi věci.
Pracovitost muslimů vidím v praxi…..další geenrace se jen množí a čučí v sociálním systému.To samé udělají rusko-ukrajinští migranti.Další generace skončí čučet v sociálním systému a budou volit státní regulace a znárodňování.DNA se vymazat nedá.Rudí důchodci jsou totiž ti,kteří mají to východní DNA a to je to co kritizujete.
Tedy, děkuji za tu historickou vzpomínku. Ono ale přece jen je nutné připomenout jeden docela zásadní aspekt.
Že totiž komunisté měli u nás velice silný vliv ve veřejnosti už během první republiky – už v průběhu v 20.let. (1925, 13 procent hlasů, 1929 10 procent, 1935 13 procent)
A už tedy, jejich poslanci, sdělovali lidem svou politiku – že pokud se dostanou do vlády, udělají tady podobné zestátnění, jako v SSSR.
Jenomže, k tomu, za první republiky nikdy nedošlo.Částečně díky tomu , že ta potřebná -většina lidí- měla- rozum – takže je nevolila, ale dokonce i díky tomu že státní a veřejná správa jako celek dostatečně apolitická , aby jí komunisté nemohli kontrolovat. (dokonce tehdy apolitické policie a armády).
Takže tohle je ten zásadní vzkaz první republiky – právo svobodného projevu svých názorů měli tehdy i komunisté,
právo být voleni, pokud si je -voliči zvolili (pokud se domnívali, že zastupují jejich požadavky) taky.. Ale tehdejší, předválečná demokracie byla dostatečně silná – v dodržování svých principů, že se jim ubránila.
A že k tomu převzetí moci došlo – až po té druhé světové, z toho hlavního důvodu, že nás Rudá armáda – během toho osvobozování, skutečně i okupovala – a s tím související další řada aspektů, že by se o tom dala sepsat kniha.
No a teď jde právě o to, co si z té historické paralely odneseme. Už to že Fialová vláda, jako jeden z prvních opatření po začátku války na Ukrajině, nařídila „vypnutí štvavých vysílaček (web serverů), muselo řadě pamětníků připadat jako (temně) groteskní. A ani soud s jistou českou učitelkou je asi nepřesvědčil, že toto je ta správná cesta jak se ubránit ruským okupantům.
Spíše se zeptat, nejen jako je silná naše armáda (málo), ale hlavně
„a co NATO“, do kterého jsme tak před 2 dekádami, vstupovali. A že bohužel v tom ohledu , je současný, antagonistický vztah EU a USA, „nešťastný“, a tuto situaci se snažit analyzovat a řešit.
Ovšem, věc druhá – nakolik jsou u nás složky státní a veřejné správy „zcela apolitické“ a kvalitní , jak by asi být měly. Aby byli občané ochotni ten stát bránit – nezávisle na tom, kdo je zrovna u vesla.
A to sis vycucal z kterýho prstu groteskní petříku, že rámcové vzdělávací programy jsou předmětem volné diskuze rusáckých podržtašek. Pro info, tu rudou krávu nikdo nesoudil. Naopak soudružka podalal žalobu, kvůli tomu, že byla vyhozena z práce kvůli nekomeptenci. A dále groteskní petříku nikdo nic nenařídil. SOudruzi z kremlu jednoduše nedodržovali podmínky webhostingových společností. ALe je saozřejmě na místě aby šíření rusácké genocidní propagandy bylo trestným činem, a to i pro firmy.
Soudruhu, užívejte si spokojeně svého komunistického důchodu a neotravujte nás tady svými zbytečně dlouhými demagogickými komentáři. Blábolíte stejně nesmyslně jako váš slovenský Vůdce Bábiš. Akorát tu češtinu umíte trochu lépe.
Pane Kroulíku, petrph má nějaký názor, a chová se tu vždycky slušně. Vždycky. Což se nedá říci o Vás. Jste odporný hnusný hulvát první hrající si elitu.
Viděl jste South Park: Peklo na Zemi?
Stokrát raději si přečtu peprnou reakci namířenou přímo na cíl, než rozplizlou, křivou a plíživou omluvu a relativizaci zla medovým jazykem podanou…
Pane Skrbku, to nemění nic na tom, že pan Kroulík je arogantní hulvát.
Vy máte zásadní chybu. Považujete kolaboraci s nepřítelem za normální. Ta dotyčná “ učitelka“ byla aktivním šiřitelem ruské propagandy když ji za zneužití svého postavení šířila na škole. Odporný jedinec.
Jestli bych se zeptal, ono bylo snad soudem prokázáno, že by ta učitelka byla nějakou, najatou, organizovanou agentkou Ruska? Samozřejmě že nebyla.
Tudíž – a „pouze“ šířila svůj vlastní názor – a za to si pak nesla svou vlastní -i trestní zodpovědnost. Přičemž, nutné vzít do úvahy 2 věci,
1) Že náš stát určité extrémní formy toho vlastního názoru, zakazuje a trestá, podle trestního zákoníku. (a je věcí diskuze, zda to je dobře nebo špatně).
2) Že ty svoje názory šířila mezi dětmi ve škole. Tady se dostáváme do určitého konfliktu zájmů
– že jednak platí bod 1 (zpřísněně, mezi dětmi ve škole),
– ale že a současně stát účast dětí a mládeže v politické diskuzi podporuje a vítá .Je to opravdu nebezpečný konflikt – aby se třeba někdo z těch školáků nedivil, až jeho pak stát obviní z extrémního názoru – a bude i ty žáky chtít trestat, stejně jako tu učitelku.
A že by ses taky zeptal proč ta soudružka neplnila to co měla předepsáno v náplni práce, groteskní petříku.
Kolaborant může být i z přesvědčení. V šíření propagandy je to lhostejné. A vlastní názor? Hmm, kdybych měl třeba názor, že Vás mám vyhnat z domova a podříznut, bylo by správné kdybych ho veřejně hlásal ve škole?
Jak jsem to napsal výše, „stát .. určité extrémní formy toho vlastního názoru, zakazuje a trestá, podle trestního zákoníku. (a je věcí diskuze, zda to je dobře nebo špatně).
Takže snad chápete, jaká je moje odpověď. Tohle potom mají posoudit soudy.
Aha, takže názor zpochybňující právo na Vaši existenci je v zásadě v pořádku a měl by být předmětem diskuse. Tudíž názor komunistů na likvidaci třídních nepřátel byl v zásadě legitimní když ho zastávala zvolená většina a potvrdily rudé soudy? Vzato do důsledků schvalujete holocaust. Ve své době neodporoval zákonům. No, máte zajímavé úvahy.
Jiří napsal:
22.2.2026 (17:49)
Zásah, potopená…
Petrph : s výměnou talárů pak vysoudí učitelka odškodné. Na něj budou vydělávat ti zatčení banderovští přisluhovači.
Obávám se, že jediná výměna která tě čeká je výměna povlečení na slamníku ve vězeňské cele, soudruhu.
Na “ Vítězný únor“ čekáte marně soudruhu.
Jařku, to snad vidíte, že k určité výměně režimu už došlo, v říjnu vyhrálo volby ANO.. Už paradoxem je, že k pravomocnému odsouzení, odmítnutí odvolání té učitelky došlo až po těch volbách.
Každopádně Babišova vláda neudělala nic pro zrušení jejiho rozsudku (ministr spravedlnosti v tom určité pravomoci má), asi tak podle hesla, Nechoď Vašku s pánem na led.
Ale aby došlo k výměně těch skutečně vlivných soudců v talárech, tak na to si skutečně počkáme. Když si připomeneme, že ty nejmocnější na Ústavním soudu, si navrhl před nedávnem generál prezident Pavel, tak to asi bude trvat dlouho..
Soudruhu, už jste stejně odporný jako komunisti, nejspíš jste i sám zapšklý komunista. Vaše vlhké sny o podřízení justice vašemu vůdci Bábišovi a jeho bandě jsou opravdu odporné.
Aha, takže nepředpokládáte další volby a počítáte s vládou ANO na věčné časy? Jen abyste se nepřepočítal, Babiš není věčný a jeho balzamování je nepravděpodobné.
Tak jestli, jak sám píšete, došlo k výměně režimu, pak je ten nový režim protiústavní, neb naše ukotvení je garantováno Ústavou…
Nebo jste jen nepochopil a špatně použil slovo režim?
Už se vám to v hlavě všecko pomotalo, máte nejvyšší čas ukončit tuto diskusi, pokud se ovšem nechcete ještě více ztrapnit!
No, hlavně se tady motá kdo na co reaguje a co myslí vážně a co je parodie…
Skoro, jako by tenhle diskuzní modul nebyl navržen na diskuzi 😛 .
Většinově hloupý český „národ“ si lepší budoucnost nezaslouží.
Československo dostali od USA v roce 1918 zadarmo. Nikdy za „svoji“ zemi nebojovali, zato se 2x úspěšně vzdali a kolaborovali s nacistickými i rusáckými okupanty celkem 50 let.
Už 100 let (1925-2025) si pravidelně ve volbách do parlamentu volí komunisty a exkomunisty. Jako správní levičáci a komunisté, okradli Čecháčci své spoluobčany, průmyslníky, podnikatele a majitele firem o všechen majetek již v roce 1945, díky Benešovým dekretům. Stejně tak díky dekretu č.60, zbavili ze dne na den všechny Čechoslováky na Podkarpatské Rusi československého občanství a uvrhli je do rusáckého otroctví. 120 000 Čechoslováků opustilo všechen svůj majetek a uprchlo bez náhrady před rusáckým svrabem do zbytku Československa. Čecháčci si začali říkat „národní správci“ a mysleli si, že budou stejně dobří, jako původní majitelé. Přehlídka neschopnosti české lůzy se završila v roce 1989, krachem. Jako jediní na světě dali Čecháčkové ve svobodných volbách nejvíce hlasů komunistům v roce 1946. Na komunisty po roce 1948 už zbylo jenom okrást drobné živnostníky a malé podnikatele…
Bohužel, jsme se jich zbavili jenom na chvíli, díky líným českým hlupákům už je tady máme po volbách 2025 zase i když se jmenují ANOjinak. Naštěstí už není koho a co ukrást, tak alespoň zadluží své děti a svá vnoučata… Líné a prolhané slovanské geny se nezapřou.😂
Zapomněl jste na totální likvidaci českého zemědělství po 48, když vyhubili sedláky a ze všech nadělali dělníky v zemědělství, čili nádeníky ( pacholky a děvečky) a to se už nikdy nevzpamatovalo a díky agrobaronům ani nevzpamatuje. proti nim jsou i kulaci a velkostatkáři zlatí hospodáři venkova.
Ano na zemědělce jsem zapomněl. Děkuji za připomenutí. Asi proto dnes jezdím raději nakupovat potraviny do Polska. Tam to komunistické šílenství nedotahli tak daleko, jako v umělém, komunisticko-aktivním Československu.
Mimochodem, tvrzení , že „..Československo dostalo od USA v roce 1918 svobodu zadarmo“, je samo o sobě vulgarizací dějin.
Američané, v první světové rozhodně nebojovali za osvobození Československa. Ti bojovali – na západní frontě s Německem, a dokonce i v tom uzavřeli s Německem příměří. Čili dokonce ani do politických věcí samotného Německa se moc nepletli.
Zatímco – co se dělo, v Rakousku, to bylo Američanům šuma fuk, za svobodu národů v něm /ani Čechů) nebojovali vůbec.
Dokonce se dají dočíst i názory tehdejšího prezidenta USA Wilsona, že by sice byl rád, kdyby se – v zájmu stability Evropy udržela rakouská říše, jak byla . Ale soráč, měla si to zařídit sama, svými vlastními silami a vlastními politickými dohodami.
A když se ta rakouská říše sama rozpadla, tak potom Američané začali jednat s jejími lokálními nástupci. Aj s námi..
Ano, Československo vzniklo pouze a jenom díky USA. Viz
„18. října 1918 (Wilsonova nóta): Prezident Wilson odpověděl na rakousko-uherskou žádost o příměří. Ve své nótě oznámil, že pouhá autonomie národů (bod 10 z jeho 14 bodů z ledna 1918) již nestačí. USA uznaly Československou národní radu jako prozatímní vládu již 3. září 1918, a v říjnu tak podmiňovaly mír uznáním jejich práva na sebeurčení.“… Stejné uznání pro Československo a Jugoslávii.
To ovšem ještě 28. prezident USA Woodrow Wilson netušil, že TGM a čecháčkovský spolek jsou stádo poťouchlých lhářů, kteří nedodrží slib a nevznike československá federace po vzoru USA…
Čeští lháři a po roce 1945 i zloději jsou po zásluze trestáni rozpadem a slabý ekonomický růst bude pokračovat. Ze lhaní a zlodějny se bude platit stále…🙂
Což, tedy nemění nic na tom, co jsem napsal
„..Ale rakouská říše ,si to měla zařídit sama, svými vlastními silami a vlastními politickými dohodami. Což se tedy nestalo
Ke konci války bojovalo Rakousko hlavně na italské frontě, a tamo potom podepsalo příměří. Americké armády vůbec do -vlastní rakouské říše nevstoupily, a nebojovaly za změnu jeho vnitřního uspořádání.
Ta rakouská říše se fakticky rozpadla sama, v těch posledních týdnech, nejen my , ale i ostatní státy si vyhlásily svoje státy. Dokonce aj samo Rakousko si vyhlásilo republiku a donutilo císaře k rezignaci.
Pokud jde o představu Wilsona o federaci, to byla jeho dosti naivní chyba -něco takového tehdy nebylo v nacionalisticky rozhádané Evropě možné- Nakonec, jak známo o potvrzení poměrů v Evropě po první světové válce nerozhodoval prezident USA Wilson, ale Versaillská konference v roce 1919 A ty tamo uzavřené dohody nevydržely ani 2 dekády.
Skvěle a pravdivě popsáno , moc děkuji autorovi za tento článek a upomínku na to, co nám hrozí..
V Praze jsou plná náměstí a provolávají slávu prezidentu, který se právě vrátil z Hradu. Máme přímé přenosy nadšených lidí, volající po revoluční spravedlnosti a demokracii.
Ať žije náš prezident.
Nelžete prosím…
Ano, lidé chtějí prezidenta komunistu na Hradě. Ať žije náš prezident.
Tak to mají smůlu, transko. Komouš bureš to ve volbách projel.
Komouši a StBáci v parlamentu.
Kandidát KSČ Foldyna (KSČ-SPD), Válková (KSČ-ANO), Ševčík (KSČ-SPD), Zůna (KSČ-SPD), Babiš (KSČ-StB-ANO), Klempíř (StB-Motoristé),…..
Doucho. Nějak vám z toho seznamu vypadlo celé osazenstvo ODS kterou založili komunisti křiváci (převlékači kabátů jako ten komouš z hradu), hodně poslanců ze stánkařů i několik poslanců od pirátů a ještě tak polovina ÚS a pětidemoliční část senátu.
Vaše nemoc, čecháčkovská dojmologie je směšná a trapná zároveň. Člověk, který nedokáže vypotit pro svá tvrzení žádné důkazy je trapný a směšný zároveň. Šestislepenec ve vládě je obrazem čecháčkovské spodiny voličů, což vidí každý průměrně inteligentní člověk.
Soudem usvědčený zloděj dotací a bývalý udavač StB je ostudou většiny v ČR. Svět nedokážete nijak překvapit, všichni víme, že nikde na světě nevládne odsouzený zloděj, jenom v ČR, díky líným a hloupým ANOparazitům.
Vy jste to pověstné dno.👎 Slovani. 😂
Pane Doucha, co jste Vy? Němec? Rakušan? Kvalita Vaší češtiny svědčí jasně o tom, že jste západní Slovan jako většina obyvatel České republiky. Proč tu vůbec žijete, když jsou Vám Slovani tak odporní?
Zdá se, že se Vaše psychická narcistní choroba čím dál víc prohlubuje. Vy se v té nenávisti jednou utopíte….Proč se neodstěhujete ze slovanského prostoru nepřestěhujete třeba do anglofonního, germánského, ugrofinského, nebo románského? Pane Doucha, co Vám kdo udělal, že neustále trpíte komplexem méněcennosti, a musíte si ho léčit v diskuzích, a zrovna nenávistí ke Slovanům? Běžte se léčit na psychiatrii, a přestaňte laskavě otravovat diskuzní prostor. A ještě na konec, voliči bývalé vlády pětikoalice Slované nebyli? Poměrně ekonomicky úspěšní Slovinci jsou přece také Slované…
Martin napsal:
23.2.2026 (22:33)
Slovanský prostor…
Eh, tak slovanských genů je u nás cca. 35%…
A to se ještě můžeme bavit o tom, kolik se jich sem dostalo v roce 1945 s vlnou znásilňování vojáky Rudé armády…
Jděte s tou panslavistickou propagandou, víte kam…
Pane Skrbku, žijete v České republice, kde je úředním jazykem čeština. Tou píšu já, Vy, autor článku, i pacient Doucha. Ten jazyk patří do západoslovanské jazykové rodiny. Takže se Slovany máme něco společný jazyk, a určitý genový podíl vyloučit nemůžete.
Jestli prabábu prabáby Vaší babičky znásilnil Švéd na Karlově mostě, to už dneska dokázat nemůžete.
A tím jazykem se mluví na území ČR, kde žijete i vy. Čekal jsem, kdo panu Douchovi přijde na pomoc, ale tak pitomou reakci s panslovanskou propagandou jsem nečekal, to jste se pane Skrbku, překonal. Nikde tady nebásním o žádném slovanském dubisku. ke kterému je třeba se přimknout. Jenom mě překvapuje argumentace, že slovanské geny má 35% české populaci, což si zřejmě spojujete s volebními výsledky loňského roku. Ale být Vámi, radši bych se takovým pohledem veřejně v diskuzi pod svým jménem nechlubil, protože je to stupidní.
Samozřejmě, že ke znásilňování žen sovětskými vojáky docházelo, ale vliv na šíření ,,slovanských genů“, které s panem Douchou zřejmě automaticky považujete za vadné, je také docela hodně vágní. Pokud byste napsal (nebo Doucha), že jsou voliči AB hloupí, že volí de fakto kriminálníka, to se dá pochopit. Ale že do toho má někdo potřebu plést Slovany?
Házet do jednoho pytle jeden národ je volovina, ale celou jazykovou rodinu? To mě docela zaujalo. To musí pan Doucha nenávidět stejně Ukrajince jako Rusy. Protože Slovan je ten, kdo na Ukrajině umírá pod raketami, stejně jako ten, který rakety na cíl navádí.
Slovanským prostorem jsem nazval ten prostor, kde se mluví slovanským jazykem. To znamená velkou část střední Evropy, východní a jižní Evropu, a část Asie.
Zákonitě jsem se pana Douchy ptal, za koho se považuje on, když nadává svým spoluobčanům do Slovanů. Už použít slovo Slovan jako nadávku značí o silně omezené inteligenci jedince. Uvidíme, na jaký hadí jed se pan Doucháček zmůže…
Martin napsal:
24.2.2026 (11:44)
S tím, co píšete, v podstatě souhlasím.
Spojovat Babišovy voliče s procentem slovanských genů u nás mne nenapadlo, jde o náhodnou shodu.
Že je panslavismus, byvší carská koloniální doktrína a propaganda, kterou převzal Sovětský svaz, opět na vzestupu, je ale bohužel fakt…
Martin napsal:
24.2.2026 (11:44)
S tím, co píšete, v podstatě souhlasím.
Spojovat Babišovy voliče s procentem slovanských genů u nás mne nenapadlo, jde o náhodnou shodu.
Že je panslavismus, byvší carská koloniální doktrína a propaganda, kterou převzal Sovětský svaz, opět na vzestupu, je ale bohužel fakt…
No, s těmi 35 procenty jsem to myslel na pana Douchu, u kterému tomuto zhovadilému výkladu věřil víc. Nejsem si úplně jistý, zda se jednalo v případě panslavismu z 19 století přímo o aktivitu carského Ruska, ale spíš o snění o určité části českých obrozenců o velké slovanské Unii, která se samozřejmě nikdy nemohla uskutečnit, už s ohledem na zcela pochopitelný odpor Poláků k Rusku. Ale v současně době nevidím, že by se panslavismus začal prosazovat v politice v ČR. Nikdo tady Rusko neadoruje, kromě asi zanedbatelně skupiny lidí. Nikdo se tady rusky ani neučí. Ani voliči Babiše nejsou proruští. Jenom asi mají nějak zpřeházené hodnoty, když jsou ochotni volit člověka s podivnou předrevoluční i porevoluční historií svázanou jednak s podivnými aktivitami bývalých PZ a StB, po revoluci podivnými aktivitami v kontroverzní privatizaci. Jejich věc, no.
Pavel je jenom bývalý komunista, a je Čech. A současný komunista, estébák, zloděj a kriminálník, cizinec, nepřizpůsobivý migrant ze zaostalého Slovenska, primitiv Bábiš, ten vám jako premiér nevadí? Podle toho jste nejspíš taky zastydlá komunistka.
Mě osobně vadí oba. Je třeba měřit stejným metrem. Buď půjdou oba a nebo nikdo. O tom je taky demokracie, že všem se měří stejně. Jak říkal Václav Havel: Komunista bude komunistou navždy, Takže jednou boleševická svině, pořád bolševická svině, tak ať táhnou oba nebo ani jeden. Všem podle stejného metru.
Máte pravdu jen částečně. I v Bibli se píše o návratu ztraceného syna a napraveném hříšníkovi. Tím nedávám Pavlovi rozhřešení ale dívám se na něj shovívavě. Přijatelnější než zarputilý komunista, který i na smrtelné posteli bude třímat rudý prapor a drmolit Internacionálu.
1) Prosím odkaz na ten citát od V. Havla… Tuhle ptákovinu totiž V. Havel nikdy nemohl říci, protože by odporovala jeho celoživotním snahám a přesvědčení… Mimochodem, nemalá část charistů byli komunisté, kteří prohlédli a bolestivě si odpracovali svůj omyl… Jak níže píše jiří, „Bohu je stokrát milejší napravený hříšník, nežli svatý“.
2) Dávat rovnítko mezi dva bývalé komunisty, z nichž se jeden vypracoval na vysokého činitele NATO a druhý nikdy nepřestal se svými podvody, zlodějnamy a krádežemi všeho druhu… To už chce notný kus selektivní slepoty…
Vystihl jste to naprosto přesně.
.. k tomu ad 2) on ten první bývalý komunista se až tak nevypracoval na vysokého činitele NATO, protože on tam byl „jmenován“ naší tehdejší vládou (což byl Sobotka) a prezidentem Zemanem, protože v té době byl u nás tady na funkci NGŠ… Nám (ČR) ta možnost obsazení této funkce byla nabídnuta od NATO – tedy žádné vypracování… Jinak řečeno, že kdyby tehdy byl u nás na funkci NGŠ jiný generál – tedy určitě ne třeba stávající plk- až nyní arm.gen. Řehka, tak by tam do Bruselu na funkci šel ten, který by byl tehdy na forhontu… Tehdy tedy Petr Pavel do Bruselu nešplhal, to vojáci nedělají, ti čekají na politický povel a to on tehdy dostal…
Je jasný, milovníku ocelových ptáků, že ty o práci nic nevíš. Pro info, to žes byl konfident stb neznamená, žes pracoval.
Uvedu na pravou míru slova PP : není to naše válka, ale válka té malé skupinky, která nepodporuje Ukrajinu, ale kyjevsko banderovský režim který je fašistický a Ukrajinu zničil. Výměna talárů už dokoná co je třeba.
A kterou válku myslíš, soudruhu. Evidentně válku malé skupinky místních rusáckých podržtašek včetně tebe proti většinovému názoru Čechů podporujícího svobodnou Ukrajinu v boji proti rusonáckovskému kremelskému režimu.
Jediný nacistický, imperialistický režim je dnes v Rusku.
Ukrajina nikoho nenapadla rusácký věrozvěste. Kolik států světa pdporuje Ukrajinu a které kreatůry Rusácko? Tady bych místo slovanské dojmologie hledal normální názor.
Těšíte se zbytečně, Vaš i Polednová už zcepeněli.
Včera se bavili všichni jak vítali i koně PP. Já se obávám, že ho šli nakopnout.
Soudruhu, Vy jste takový hlupák, že by jste snad byl schopen i jet do Moskvy.
Jiří píše se “byste“
Jsem ze staré školy. Tehdy bylo “ byste“ patvar.
Takže jsi dostal do držky soudruhu.
Pražáci si svůj polistopadový socializmus a vládu nad zchudlým venkovem vzít nenechají
Venkov zchudnul po roce 1945 a následné době socialismu. Centrální přerozdělování daní v Praze udržel ministr financí Václav Klaus blahé paměti… Venkov chodí k volbám a podle toho se i má. Hlupáci si nikdy nedokáží zvolit ČR chytrou vládu, pouze ty hloupé a levicové, což je jedno a to samé. Sebehloupější, soudem usvědčený zloděj, komlouš a StBácký donašeč je venkovu milejší, než normální lidé a politici. Tak co byste chtěli za zázraky?😂👎
Říkám to nerad ale Češi jsou opravdu většinově bytostní komunisté což dokazují už od husitských válek kdy se zcela programově vyčleňovali z Evropy a zůstalo to přes třicetiletou válku a zdivočelé obrozence a 48. až dodnes. Nevím co je tak magicky přitahuje na východě, do Asie. Asi geny.
Pane Jiří, Vám ten antikomunismus už definitivně zatemnil mozek – husitské hnutí bylo reakcí na nefunkční poměry v tehdejší církvi, která byla tak rozeklaná a znesvářená, že se rozdělila do dvojpapežství.
Namístě je také zmínit její totální zkaženost v době vlády Karla IV. Byl to pokus o reformaci, který nevyšel, protože na něj nedozrál čas. Češi (a zdaleka ne všichni, napřiklad Morava se poměrně distancovala, a česká velká také), se opravdu postavili pro církvi.
Budete tvrdit o lutherské reformaci v Německu o sto let později jako o účelovém vyčleňování z Evropy? A Luther v mnoha bodech s Husem souhlasil.0
Protestanství je jedním z náboženství západoevropského severu. Bylo jak v Západním, tak Východním Německu.
V době Bílé hory se Češi nijak z Evropy nevyčlenili, jenom zůstali součástí Habsburské monarchie a prošli rekatolizací.
V čem byli obrozenci zdivočelí? Že se snažili obrodit český jazyk, kterým Vy tady píšete svá moudra? Proč nepíšete německy? Kromě pár rusofilů nás nikdo na Východ netahal.
Po válce to byla reakce na Mnichovskou dohodu, kdy Západ nedodržel spojenecké smlouvy. Byl to omyl….
„Napětí roste, dav se cítí silnější“
Popisuje se v souvislostech příprava Miliónu chvilek na VYVRCHOLENÍ?
Dobro došli.demokrati.
Úryvek z článku:
Napětí se stupňuje, dav odmítající demokracii se opět začíná houfovat. Pomáhají jim sociální sítě a neúnavné internetové boty, často z ruských luhů a hájů. Konec citátu.
Na vás jako ušité admirále s pramičkou.
Přesně odpovídá úvodní fotce. Rozběsněná vraždící lůza věrně sloužící svým pánům v Moskvě.
Myslíte jako čuník a píšete jako čuník…
Nakonec, proč ne? Alespoň každý pozná, co jste zač…
Trochu poupravím autora článku – u ilustrační fotografie má popisek „Lidové milice v únoru 1948“ jenže na fotografii mají ti bolševici v prackách Sa vz.58 . V únoru 1948 drželi povětšinou německé Kar98k