Ondřej Neumann: Premiérem za každou cenu? Babiš do vlády klidně vezme lídra českých xenofobů
KOMENTÁŘ. Andrej Babiš se opakovaně nechal zvolit do čela hnutí ANO. Vzápětí oznámil své premiérské ambice a odmítl vyloučit možnou koaliční spolupráci s SPD Tomia Okamury. Neuškodí si tedy připomenout, co je Okamura a jeho SPD zač. Na pomoc si přitom vezmu pravidelné zprávy o extremismu v České republice.
Čerstvě staronový předseda ANO Andrej Babiš v neděli v pořadu Partie na TV Prima nevyloučil koalici s hnutím SPD. „SPD volí 500 tisíc lidí, proč bychom je měli vylučovat?“ řekl na dotaz moderátorky a dodal, že se s hnutím Tomia Okamury neshodne v otázce referenda o vystoupení z EU.
Podle aktuálního průzkumu agentury Kantar CZ by hypotetická koalice ANO a SPD čítala 115 mandátů, ve Sněmovně by tak měla pohodlnou většinu. Ještě před tím místopředseda SPD Radim Fiala – při blahopřání k znovuzvolení do čela ANO – Babišovi nabídl spolupráci při tažení proti současné vládní koalici. A s kým že to nemá Babiš problém vládnout?
Surfování na antiislámské vlně
Odbor bezpečnostní politiky ministerstva vnitra mapuje kontinuálně ve svých zprávách tuzemský extremismus od roku 2009. A Tomio Okamura, respektive jím ovládaná politická uskupení v nich zanechali výraznou stopu. Někdejší miláček médií Okamura je v nich poprvé zmiňován ve zprávě za poslední čtvrtletí roku 2012 a to následovně:
- „Podpora některých veřejně aktivních osob kriticky vystupujících proti ,establishmentu‘ byla reflektována i ze strany vedení DSSS (Dělnická strana sociální spravedlnosti). To nabídlo Danielu Landovi i Tomio Okamurovi neformální podporu strany. Ve druhém případě byla nabídnuta až po odstoupení T. Vandase z prezidentské kandidatury.“
- „Naopak část stoupenců PEX (zkratka lidí z ministerstva vnitra znamenající ,pravicový extremismus‘ , pozn. autora) inklinovala k podpoře kandidatury Tomia Okamury, a to vzhledem k jím prosazovaným ,národním hodnotám a hrdosti‘.“
Jednoduše řečeno – Tomio Okamura začal svými veřejnými výstupy oslovovat lidi, kteří dosud upínali své zraky k extrémní pravici, označení ,extremista‘ si však zatím od ministerstva vnitra nevysloužil. Ostatně stejně jako v letech 2015 a 2016, kdy je ve zprávách opakovaně zmiňován, a to v souvislosti s přiživováním se na obavách z imigrace lidí islámského vyznání.
- „Mezi jednotlivými populisticky, proti imigrantům a proti muslimům orientovanými subjekty byla rovněž zjevná snaha o vytváření koalic či partnerství. Výše zmíněný BPI (Blok proti islámu) komunikoval se stranou Úsvit, ND (Národní demokracie) pak s poslancem Tomio Okamurou,“ píše se ve zprávě o extremismu za druhé čtvrtletí roku 2015.
Ve zprávě za třetí čtvrtletí 2016 pak ministerští analytici konstatují, že „velká část islamofobně laděných občanů začala upřednostňovat stranu Svoboda a přímá demokracie (strana založení Okamurou v roce 2015). Ta se oproti jiným, čistě protiislámsky či protiimigrantsky založeným subjektům orientovala na širší okruh témat“.
A protiimigrantská jízda pokračuje i v roce 2017:
- „Nejvíce (…) z operování s tématy migrace a islámu těžilo hlasy hnutí Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura (dále jen „SPD“), které slavilo s 10,64 % (538 574 hlasů) významný úspěch. Hnutí SPD používá oproti extremistickým stranám kvalitnější a efektivnější politický marketing. Jeho představitelé navíc nejsou oproti DSSS a ND limitováni rozsudky soudů či probíhajícími trestními řízeními,“ píše se ve zprávě o extremismu v Česku ve zmiňovaném roce.
Vyluxování témat extrémní pravice
Hned v prvním čtvrtletí 2018 experti ministerstva vnitra hlásí Okamurův triumf:
- „Tradiční pravicově extremistická uskupení přestala být politicky relevantní. Nejefektivněji pracovalo s obdobnou agendou hnutí Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura.“ Ještě ovšem s dovětkem, že Okamuru a spol. „nelze označit za extremistické dle definice využívané Ministerstvem vnitra“. To se však již brzy má změnit.
Ale vraťme se ještě ke zprávě z počátku roku 2018:
- „Daleko více pozornosti ovšem vzbudily projevy spojené s hnutím Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura (dále jen SPD). V souvislosti s odkupem vepřína v Letech byly zaznamenány výroky některých představitelů hnutí na adresu bývalého pracovního, resp. cikánského tábora, ve kterém našlo za druhé světové války smrt několik stovek osob a další stovky byly deportovány do vyhlazovacího tábora Osvětim-Březinka. Policie ČR zahájila v únoru úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia proti třem poslancům hnutí, včetně předsedy Tomia Okamury. Výroky představitelů hnutí vyvolaly velkou kritiku u zástupců národnostních menšin, u přeživších holokaustu či u veřejně známých osobností, včetně některých politiků. V případě bývalého tajemníka SPD Jaroslava Staníka zahájili policisté trestní stíhání v souvislosti s jeho údajnými výroky v prostorách Poslanecké sněmovny. Stíhání je vedeno pro trestné činy podněcování k nenávisti vůči skupině osob, omezování jejich práv a svobod a popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia.“
- „Hnutí SPD ve svých výstupech nadále operovalo s migranty a muslimy. Navrhlo novelu zákona, která by umožňovala trestat už samotnou podporu nenávistných ideologií. SPD uvádí, že cílem novely má být postih ,nenávistné islámské ideologie‘.“
- „Severomoravská organizace SPD varovala před občanskými iniciativami, neziskovkami a aktivisty řízenými americkým finančníkem Georgem Sorosem. Tito ,vlastizrádci‘ měli údajně chystat ,český majdan‘. Bezpečnostní složky k takovým tvrzením ale nedisponují žádnými poznatky.“
V závěru roku 2018 ministerstvo vnitra konstatuje:
- Policisté prověřovali a odložili trestní oznámení na tři poslance hnutí Svoboda a přímá demokracie, Tomia Okamuru, Radka Rozvorala a Miloslava Roznera, za výroky na adresu tábora v Letech u Písku. Městské státní zastupitelství v Praze nicméně v případě Roznera vrátilo věc detektivům zpět. Pražští policisté následně požádali Poslaneckou sněmovnu o zbavení imunity tohoto politika. Případ se již dostal na půdu imunitního výboru, ve sledovaném období ale ještě nebylo poslanci rozhodnuto.
- U Obvodního soudu pro Prahu 1 začalo líčení s bývalým tajemníkem hnutí Svoboda a přímá demokracie Jaroslavem Staníkem, který čelí obžalobě, že na půdě Poslanecké sněmovny pronášel nenávistné výroky na adresu menšin.
Ve zprávě za první čtvrtletí roku 2019 ministerští analytici citují z rozsudky, ve kterém soudci propojili Okamuru a jeho stranu s prvním odsouzeným dokonaným teroristickým činem v Česku:
- „Krajský soud v Praze odsoudil Jaromíra Baldu pro teroristický čin a vyhrožování teroristickým činem ke čtyřem letům vězení do věznice ostrahou. Dále mu bylo uloženo ochranné léčení psychiatrické v ambulantní formě. Balda v roce 2017 ve dvou případech pokácel stromy na železniční trať ve středních Čechách s cílem vykolejit vlak. Prostřednictvím letáků, které na místě rozházel, se pak snažil připsat odpovědnost za tyto útoky muslimským imigrantům. Na různých místech v Čechách dále senior šířil letáky s výhrůžnými texty, které měly vyvolat dojem, že je psal imigrant vyznávající extremistickou podobu islámu. Oba teroristické útoky jen shodou náhod neměly fatální následky. Jak státní zástupce, tak i Balda, se proti rozsudku odvolali. Jedná se o první případ odsouzeného dokonaného teroristického činu v České republice. Během soudního líčení vyšly prokazatelně najevo Baldovy vazby na hnutí SPD. Soudní senát v rozsudku jasně hovoří o manipulaci veřejně vystupujícími osobami, které využívají strachu a důvěřivosti osob, jako je Balda, ve svůj prospěch.“
- „Hnutí SPD se potýkalo s vnitřními neshodami. Nejprve byla rozpuštěna vlivná severomoravská organizace. Poslanec a bývalý předseda této krajské organizace Lubomír Volný obvinil hnutí, že má v řadách neonacisty a rasisty. Společně z dalšími dvěma poslanci byl vyloučen z poslaneckého klubu SPD. Dalším významným momentem byla roztržka hnutí s vlivným webem Aeronet. Toto xenofobní a konspirační médium začalo publikovat texty kritické k jeho vedoucím činovníkům.“
- „Poslanecká sněmovna nevydala ke stíhání poslance SPD Miloslava Roznera za výroky, ve kterých označil tábor v Letech za ,neexistující pseudokoncentrák‘. Jeho vydání předtím nedoporučil mandátový a imunitní výbor. U Obvodního soudu pro Prahu 1 pokračovalo líčení s bývalým tajemníkem SPD a asistentem poslance Jaroslava Holíka, který čelí obžalobě pro podezření ze spáchání trestných činů podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod a popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia. Těch se měl dopustit provoláváním nenávistných výroků v Poslanecké sněmovně.“
- „Na tuzemské „alternativní“ mediální scéně byl v prvním čtvrtletí nejsledovanější událostí rozkol mezi Aeronetem a SPD. Tento web začal útočit na některé představitele Okamurova hnutí. Útočné články vesměs neobsahovaly nijak objevná tvrzení, nicméně se snažily vyvolat dojem, že přinášejí nová skandální odhalení. Hnutí SPD se snažilo na tyto texty reagovat. Celá roztržka byla velmi podrobně sledována jak xenofobně orientovanými aktivisty, tak i ostatními médii. Došlo tak k paradoxní situaci, kdy hnutí se silným parlamentním zastoupením bylo výrazně postiženo anonymním mediálním projektem. Tyto mediální projekty dokáží na jedné straně rychle získávat politickým subjektům body, na straně druhé je dokáží velmi rychle a účinně poškodit.“
Lídr mezi českými xenofoby
Ve zprávě za druhé čtvrtletí roku 2019 už si ministerstvo vnitra nebere servítky a řadí Okamurovu partaj mezi „xenofobně laděné subjekty“:
- „Pokračujícím trendem druhého čtvrtletí je nárůst nenávistných projevů namířených proti konkrétním skupinám osob či jednotlivcům pro jejich politické přesvědčení. Volby do Evropského parlamentu ukázaly jasnou dominanci hnutí Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura mezi xenofobně laděnými subjekty. Hnutí jednoznačně upozadilo tradiční extremistické strany.“
- „Tradiční pravicově extremistické strany se ve sledovaném období orientovaly hlavně na vztahy se zahraničními kolegy. Velkou část jejich domácích témat jim nadále přebíralo progresivnější a efektivnější hnutí Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura (dále jen „SPD“), případně další xenofobní a populistická uskupení.“
- „Vůdčí postavy pravicově extremistické scény se dlouhodobě nedokáží domluvit na spolupráci. Situaci jim komplikuje i vztah k hnutí SPD. Někteří pravicoví extremisté už se vůči Okamurovi vyhranili, jiní stále doufají, že s nimi předseda hnutí začne spolupracovat a oni budou moci využívat výhod, kterými disponuje tento parlamentní subjekt.“
- „Po dubnovém shromáždění hnutí SPD na pražském Václavském náměstí byly zahájeny úkony trestního řízení se dvěma osobami. Muži bylo ve zkráceném přípravném řízení sděleno podezření za hajlování. Trestním příkazem mu byl uložen podmíněný trest odnětí svobody a pokuta ve výši 30 000 Kč. S trestem ale nesouhlasil, jeho kauzu proto bude projednávat Obvodní soud pro Prahu 1. Dále je z trestného činu projevu sympatií k hnutí směřujícímu k potlačení práv a svobod člověka podezřelá i žena, která se viditelně ozdobila přívěšky s neonacistickou tématikou.“
- „Obvodní soud pro Prahu 1 uložil bývalému tajemníkovi SPD Jaroslavovi Staníkovi roční podmínku s dvouletým odkladem a pokutu ve výši 70.000,- Kč za rasistické výroky pronesené v roce 2017 v Poslanecké sněmovně. Staník se proti rozsudku odvolal.“
- „(Policisté) Zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod proti poslankyni SPD Karle Maříkové pro její výroky, ve kterých přirovnala muslimské imigranty k invazivním druhům rostlin a zvířat, kterým by měl být zakázán vstup na území EU.“
- „Xenofobní nálady části české společnosti nadále umně povzbuzovalo, zejména prostřednictvím sociálních sítí, hnutí SPD. Hnutí kontinuálně a záměrně vyvolávalo dojem, že je majoritní obyvatelstvo České republiky akutně ohroženo imigrací a islamizací, že je nutné se začít okamžitě bránit, jinak „budeme lidmi druhé kategorie ve vlastní zemi“. Představitelé SPD se velmi aktivně vyjadřovali k jakýmkoli zaregistrovaným tuzemským i zahraničním negativním jevům či incidentům spojeným s migranty či muslimy. Velmi účinně fungovala v tomto tématu symbióza mezi SPD a některými médii šířícími nenávistné předsudky. Před volbami do Evropského parlamentu hnutí výrazně sázelo i na partnerství s dalšími evropskými subjekty, zejména s francouzským Národním sdružením Marine Le Penové, nizozemskou Stranou pro svobodu Geerta Wilderse a italskou Ligou Severu Mattea Salviniho. Okamura se se Salvinim setkal nejprve v Praze a posléze v Miláně. Le Penová a Wilders se osobně zúčastnili dubnového shromáždění SPD na Václavském náměstí. Na této akci vystoupil i hudebník a bývalý neonacista Tomáš Hnídek (Ortel). Proti shromáždění SPD byla pořádaná i protestní akce s názvem Hluková olympiáda. Deset jejích účastníků bylo zadrženo pro neuposlechnutí výzvy úřední osoby.“
- „Volby do Evropského parlamentu znamenaly pro SPD se ziskem 216.718 hlasů (9,14%) jednoznačně úspěch. Hnutí zastínilo ostatní protiimigrační a protimuslimská uskupení. Novými europoslanci za SPD se stali Hynek Blaško a Ivan David. Hnutí SPD by se mělo zařadit, vedle Národního sdružení či Alternativy pro Německo a dalších subjektů, do celoevropské frakce s názvem Identita a demokracie.“
- „Aeronet nadále publikoval texty zaměřené proti SPD.“
- „Zejména představitelé hnutí Svoboda a přímá demokracie (dále jen „SPD“) se pokoušeli opětovně vyvolávat i protiromské nálady (v rámci oficiální prezentace se využívá termínu „nepřizpůsobiví“).“
- „Předseda hnutí SPD prezentoval i názor, že pandemie (koronavirová) je v západních zemích zneužívána k zavedení eutanazie seniorů. Cílem má být podle něj jejich likvidace, jakožto zastánců tradičních hodnot, a jejich nahrazení agresivní imigrantskou populací.“
- „Velmi intenzivní kritika směřovala rovněž na adresu některých médií, zejména České televize. Předseda pražské organizace SPD vyzval např. k defenestraci vedení této veřejnoprávní instituce.“
- „Bývalý tajemník SPD Jaroslav Staník neuspěl s dovoláním k Nejvyššímu soudu proti rozsudku za výroky, ve kterých navrhoval střílet ,buzeranty a lesby‘ a posílat homosexuály, Romy a Židy do plynu. Policisté požádali Poslaneckou sněmovnu o vydání poslankyně SPD pro její výroky na adresu migrantů. Mandátový a imunitní výbor, a posléze i Poslanecká sněmovna, ji však ke stíhání nevydaly.“
Ve zprávě za druhé pololetí 2020 jsou počiny Okamury a jeho SPD opět popisovány v jednom šiku s „xenofobně populistickými subjekty“:
- „Vedle neonacistických a jiných pravicově extremistických subjektů vyvíjelo ve sledovaném období aktivity i několik dalších xenofobně zaměřených populistických skupin. Tyto subjekty se však nedokázaly sjednotit, křehká spojenectví vzniklá v prostředí sociálních sítí se rozpadala. Jednoznačně dominantní úlohu hrálo hnutí Svoboda a přímá demokracie (dále jen SPD). To se před krajskými volbami vymezilo vůči jiným subjektům, které rovněž akcentovaly ,vlastenecká‘ témata. Hnutí Tomia Okamury si vůdčí pozici ve volbách uhájilo, získalo 6,13 % hlasů a celkem 35 mandátů. Ostatní podobně laděné subjekty neuspěly.“
- „Příznivci a členové některých méně významných xenofobních subjektů, kteří dříve SPD příliš nedůvěřovali a v čele „pronárodní opozice“ si přáli „etnicky vhodnějšího“ politika, začali postupem času měnit názor.“
- „V sledovaném období se uskutečnilo několik ,vlasteneckých setkání‘, kterých se zúčastnili vyhroceně nacionalisticky orientovaní politici a aktivisté. Tyto akce potvrdily trend rozmělňování ideologických dogmat, kdy se ve jménu ,ochrany národních zájmů‘ potkávají politici z různých částí politického spektra. V některých případech se těchto setkání zúčastnili představitelé SPD. Dostalo se jim zpravidla i publicity ze strany alternativních médií.“
Pochopení pro Vladimira Putina
Rok 2021 ukázala, že osočování konkurentů či médií nemusí být beztrestné:
- „Představitelé xenofobně populistických subjektů, včetně hnutí Svoboda a přímá demokracie a nového uskupení Volný blok (viz dále), šířili nepodložená tvrzení z dezinformačních médií. Často jimi byla bagatelizována kauza Vrbětice.“
- „Obvodní soud pro Prahu 1 rozhodl, že se předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura musí omluvit za nepravdivé výroky o europoslancích Zdechovském a Svobodovi z roku 2017, kteří podle něj hlasovali pro uvalení sankcí na ČR za nepřijímání migrantů. Zdechovský a jeho rodina se poté stali terčem výhrůžek a byla jim přidělena policejní ochrana. Okamura se proti rozsudku odvolal.“
- „Vrchní soud v Praze dále pravomocně rozhodl o tom, že se předseda hnutí musí omluvit za své výroky na adresu webu HlídacíPes.org. Okamura ho označil za ,podvodný‘.“
- „Okresní soud Praha – západ odsoudil asistenta poslance Jaroslava Foldyny Michala Krafta pro trestný čin podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod, kterého se dopustil výroky proti migrantům, k peněžitému trestu 30 000 Kč. V případě nezaplacení bude muset nastoupit k výkonu trestu odnětí svobody na 60 dní. Verdikt posléze potvrdil i Městský soud v Praze.“
- „Dominantní pozici (mezi xenofobními projekty) si udrželo jednoznačně hnutí Svoboda a přímá demokracie (dále jen SPD), které v parlamentních volbách se ziskem 9,56 % (513 910 hlasů) získalo 20 mandátů. Předvolební kampaň hnutí byla relativně umírněná. Jeho představitelé si byli vědomi toho, že tvoří dlouhodobě etablovanou politickou sílu, která má i zahraniční přesah.“
- „Předseda SPD Tomio Okamura na svém facebookovém profilu zveřejnil omluvu Ústavu nezávislé žurnalistiky provozujícímu server HlídacíPes.org. Vrchní soud v Praze mu uložil se omluvit za výrok, ve kterém server označil za podvodný a za ,mediální žumpu‘.“
- „Policisté se zabývali setkáním regionálních romských politiků v restauraci na Českolipsku, kde zazněly agresivní výroky na adresu Tomia Okamury. Českolipská státní zástupkyně nicméně případ poslala do přestupkového řízení.“
V roce 2022 experti ministerstva vnitra zaznamenali Okamurovu dvojitou „ukrajinskou otočku“ i pokračující snahu prezentovat sebe a SPD jako „normální politický subjekt“:
- „Hnutí Svoboda a přímá demokracie (dále jen SPD) před ruskou invazí uvádělo, že Ukrajina chce s přispěním NATO vyprovokovat válečný konflikt s Ruskem. Tomio Okamura napsal, že: ,Fiala, Lipavský a Černochová nehájí zájmy České republiky, ale Bruselu a Washingtonu a jsou zaslepení nenávistí a touhou s někým válčit.‘ Po ruském napadení sousední země ale hnutí SPD ve stanovisku uvedlo, že se jedná o porušení mezinárodního práva. Jeho poslanci podpořili v únoru a v dubnu usnesení Poslanecké sněmovny odsuzující ruskou agresi. Postupem času se však hnutí začalo navracet k linii, která vyhovuje kremelským představitelům. Prosazovalo např. ukončení dodávek zbraní a munice Ukrajině čelící ruské vojenské přesile, podněcovalo českou veřejnost proti ukrajinským uprchlíkům, pokračovalo ve výpadech proti EU. Dne 25. června již jeho poslanci nehlasovali pro usnesení k podpoře územní celistvosti Ukrajiny a odsouzení válečné agrese Ruské federace. V prohlášeních představitelů SPD se objevovaly tradiční zmínky o muslimských imigrantech, před jejichž kriminalitou prý chtějí českou veřejnost chránit. Okamura, v souladu s kremelskými prohlášeními o speciální vojenské operaci s cílem údajné denacifikace Ukrajiny, nazval tuto zemi ,semeništěm neonacistů‘. Hnutí SPD rovněž kritizovalo blokační opatření namířená proti dezinformačním médiím, která lživě a manipulativně informovala veřejnost v souvislosti s ruskou agresí.“
- „Okamura neuspěl s dovoláním k Nejvyššímu soudu proti rozhodnutí Vrchního soudu v Praze, který mu uložil se omluvit za výrok, ve kterém označil server HlídacíPes.org za podvodný a za ,mediální žumpu‘.“
- „Městský soud v Praze v odvolacím řízení potvrdil, že Okamura lhal o politicích Tomášovi Zdechovském a Pavlovi Svobodovi, když tvrdil, že jako europoslanci hlasovali pro přijetí sankcí pro Českou republiku za nepřijímání imigrantů. Okamura se jim podle rozsudku musí omluvit na facebookovém profilu. Oba muži se následkem Okamurovy lži stali terčem výhrůžek.“
- „Obvodní soud pro Prahu 4 udělil půlroční podmíněný trest s roční zkušební dobou bývalému poslanci za SPD Miloslavu Roznerovi pro trestný čin popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia. Rozner se ho dopustil svými výroky o táboře v Letech, který označil za ,neexistující pseudokoncentrák‘.“
- „Státní zástupce podal obžalobu pro popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia na bruntálského zastupitele za SPD Daniela Makaye pro jeho výroky o ,výborné strategii‘ Vladimira Putina.“
- „Ve druhé polovině roku 2022 musela Česká republika čelit celé řadě společenských, ekonomických i politických problémů, které představují živnou půdu pro extremistická a xenofobní uskupení. Tyto subjekty ale nabízenou příležitost nedokázaly dostatečně využít. S výjimkou hnutí Svoboda a přímá demokracie lze považovat tuzemské subjekty za marginální. Zpravidla jde o skupiny, které mají omezený dosah, případně omezenou dobu fungování. Často je limitují i vzájemné rozpory.“
- „Komunální volby opět prokázaly, že hnutí Svoboda a přímá demokracie nemá v českém „pronárodním prostředí“ konkurenci.10 Představitelé hnutí si jsou vědomi svého výlučného postavení a pečlivě si ho hlídají. Konkurenční ,vlastenečtí‘ aktivisté se v některých případech pokoušejí vytvořit vůči hnutí Tomia Okamury alternativu. Zpravidla ale nejsou politicky úspěšní a postupně končí v zapomnění.“
- „Ve sledovaném období představitelé hnutí Svoboda a přímá demokracie upozadili xenofobní témata. Prioritně se věnovali kritice vlády, její domácí i zahraniční politiky.“
- „Silným tématem hnutí se stala válka na Ukrajině. Tomio Okamura v televizním interview např. uvedl, že neví, kdo válku reálně rozpoutal. K dotazu moderátora, zda ruský útok byl vyvolán nutností chránit ruskou tamní etnickou menšinu, uvedl, že ,na tom něco pravdy být může‘.“
- „Naprosto jasno mají politici hnutí o vládní podpoře bránící se Ukrajině. Okamura představitele vlády označoval za ,válečné štváče‘, poslanec Jiří Kobza psal o vládě ,vlastizrady‘, o služkách ,zaoceánských bankéřů‘ apod. Kobza rovněž obvinil ,novinářské prostitutky‘ či ,neukojené mocichtivé feny‘ ze snahy zatáhnout Českou republiku a celou Evropu do válku.“
- „Poslanci hnutí Svoboda a přímá demokracie nominovali jako svého kandidáta do prezidentských voleb Jaroslava Baštu. Předseda hnutí o něm uvedl, že ,chce jako jediný odvolat premiéra Fialu a jeho vládu‘. Ve snaze získat podporu voličů nespokojených se současnou vládou prezentoval Okamura protiústavní názor, že prezident má takovou pravomoc ,bez jakýchkoli dalších podmínek‘.“
- „Obvodní soud v Bruntále odsoudil k peněžitému trestu 45 000,- bruntálského zastupitele za SPD Daniela Makaye za jeho výroky o ,výborné strategii‘ Vladimira Putina během války na Ukrajině, doplněné např. i doporučením k využití vodíkové bomby. Trest za popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia potvrdil i Krajský soud v Ostravě.“
Fašistické hnutí
Oproti předchozímu období v roce 2023 ministerstvo vnitra Okamurovi a SPD věnovalo ve zprávě o extremismu poměrně malou pozornost. Ve zprávě za druhé pololetí dokonce není zmíněno ani jednou. Následující citáty lze nalézt ve zprávě za první polovinu roku 2023:
- „Většina xenofobních uskupení vzniklých v reakci na migrační krizi z let 2014–2015 již ztratila na významu, nebo přestala úplně existovat. Jedinou stálicí na této scéna tak zůstává hnutí Svoboda a přímá demokracie. Ve sledovaném období si vysloužilo pozornost prostřednictvím kontaktů představitelů hnutí s německou Alternative für Deutschland, resp. její mládežnickou organizací Junge Alternative. Německý Spolkový úřad na ochranu ústavy přitom stranu označil ve vazbě na pravicový extremismus za ,podezřelý případ‘, mládežnickou organizaci pak přímo za pravicově extremistickou.“
- „Městský soud v Praze v únoru zamítl žalobu hnutí (SPD) na ochranu dobré pověsti podanou na týdeník Respekt. Médium ho v minulosti označilo za ,fašistické‘.“
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Cattani Evropské unie? Praní špinavých peněz bude hlídat Italka
Ficovy čistky rok poté. Průvan ve slovenské státní správě v číslech a grafech
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
126 komentářů
„Babiš do vlády klidně vezme lídra českých xenofobů“
Pokud by nám to pomohla zbavit se zeleného úúdělu a získat zdravý odstup od EU, jsem pro.
Vám by asi pomohl zzzdravý ooodstup od příliš náhlého hnutí mysli.
V době kdy byl Babiš předseda vlády došlo ke schválení GreedDealu na zasedání Evropské rady za jeho přítomnosti. Později byl GreeDeal schválen Evropským parlamentem, kde pro hlasovali strany ANO, TOP 09, Piráti a proti ODS, Starostové a nezávislí, SPD, KSČM, zdrželi se KDU-CSL. Věřím ale tomu, že Babiš bude zastávat ten názor, který mu v dané době bude přínášet nejvíce hlasů.
Jenže v té době byl GD dosti nekonkrétní. Např. dekarbonizace po dostavění pár desítek jaderných bloků je zcela realistická a možná, dekarbonizace do totální energetické bídy, jaká je prosazována nyní, nutně musí budit odpor.
Nebo-li školkovní výmluvy. Greendeal byl a je závazný a velice konkrétní. Burešek nevěděl, co všichni ostatní věděli roky před tím, tedy když nebudeme plnit, tak budeme platit, takže způsobil čr bilionové škody. Burešek patří holt do školky a nikoli do parlamentu, nemluvě o vládě.
Nebyl konkrétní a řada věci byla postavena relativně rozumně či alespoň málo škodlivě. Právě po jeho schválení začali ekologové (u nás hlavně Piráti a STAN) zkracovat termíny, třeba zákazu spalovacích motorů, bezemisnost budov a podobné nesmysly o celé pětiletky na termíny nesmyslné a nemožné.
Celý Green Deal je třeba z větším části zrušit a zbytek totálně překopat. A pokud to EU neudělá, bude třeba z ní odejít.
Pergile, já propagátor Green dealu, ale dejte si dohromady fakta a nejprve dohledejte znění, které se v rámci Evropské rady v roce 2019 schvalovalo. Je tam jasně uvedeno, že do roku 2050 bude dosaženo klimatické neutrality v rámci EU. Babiš tomu buď nerozumněl nebo si nenechal vysvětlit o co jde, nebo se mu to zdálo, že to je tak dlouhý časový horizont, že mu to může být jedno, hlavně když to bude sypat nějaké peníze pro stát ze strany EU, o čemž v souvislosti s Green dealem mluvil.
Pardon, ještě doplňuji, že v úvodu mého příspěvěku chybí slovo „nejsem“, tedy nejsem nějaký propagátor Green Dealu.
Romane,
pokud EU půjde tímto směrem, tak tu do roku 2050 prostě nebude, jako tu není RVHP. To by se nemusel bát podepsat kdokoli.
Asi jako když mi exšéf slíbil poté, co jsem dělal fotky na jeho narozeninové (80) oslavě, že až mě bude 80, tak mi takové fotky udělá taky. No, kdyby se to skutečně stalo, oslava by se zvrhla na hororovou povídku o chodících mrtvolách.
Romane,
ten rok 2050 by byl relativně rozumný, protože poskytuje čas na postavení dostatku jaderných bloků, případně zavedení nových technologií apod.
Ekofanatici z nevládek a z EUroparlamentu z toho udělali rok 2035, což je naprosto nereálné.
Druhá věc je, že se stále silněji rýsuje, že celá „klimatická nouze“ je účelový podvod, který do toho roku 2050 zcela jistě praskne.
A.S.Pergil> píšete “ ..když to Babiš podepisoval, byla většina cílů stanovena na rok 2050″ – ano na rok 2050 byl stanoven finální cíl – uhlíková neutralita. Když nyní pomineme diskuze o tom, jak reálný cíl to je a jestli jsou ta opatření jsou potřebná, tak mohl asi jen někdo opravdu bláhový očekávat, že se nebude 20 let nic dít a pak se všechny ty reformy budou odehrávat najednou v letech, které budou těsně předcházet roku 2050. Babišovi se spíše začaly v očích protáčet eura jak strýčku Skrblíkovi, když v dokumentu viděl ty miliardy na podpoře dosažení těchto cílů. Nedivil bych se, kdyby Agrofert začal v nebližších letech fušovat do odvětví, která s tím souvisí.
Romane,
bylo by dost času na spoustu věcí, včetně vysoké pravděpodobnosti, že „klimatická nouze“ bude do té doby odpískána a GD tím pádem taky.
A.S.Pergil: Už asi nevíte jakou větší taškařici byste vymyslel, Babiše z toho stejně nevykroutíte. Takže podle vás Babiš hlasoval pro Green Deal s tím, že už v té době stejně věděl, že se to s nějakou pravděpodobností později odpíská ? Nevím jestli je Babiš takhle falešný, ale rozhodně je vidět, že vám falešné jednání velice imponuje, když mu toto vkládáte do hlavy.
Romane, falešné jednání prostě do politiky patří.
Romane, možná ještě jedna věc: Je naprostý nesmysl dosahovat klimatické neutrality přechodem z uhlí na skleníkovější metan, vypínáním jaderných elektráren, vypouštěním superskleníkového SF6 z OZE (skoro všechny větrníky a velké FV elektrárny), náhradou aut na benzín a naftu elektromobily, které prakticky ve všech zemích vypouštějí víc CO2 než ty dříve uvedené (u nás asi 3,5 krát tolik); pochopitelně, komíny elektráren. Ani pokrývání obrovských ploch černými deskami není zcela OK, protože přispívají k ohřevu klimatu také (byť trochu jinak než skleníkové plyny) a vodík rovněž vadí: není skleníkový, ale blokuje rozklad silně skleníkového metanu v atmosféře a jako „bonus“ likviduje ozónovou vrstvu).
Čili, pokud by se „dekarbonizovalo“ a „skleníkově chránilo“ racionálně, opět by nebylo ono získání „uhlíkové neutrality“ nějaký zásadní problém a zcela jistě by to šlo bez ekonomické a technologické devastace všech států EU.
Problém je, že co ekolog to korupčník, bojující pouze a jenom za své zájmy, klima neklima. V tom táboře „bojovníků za klima“ prakticky chybí entusiasté, dělající to pro dobro věci. Snad s výjimkou slečny Grety, která to ovšem nevytrhne a navíc ji trochu diskvalifikuje i to, že je ten její entusiasmus výsledkem psychiatrické diagnózy.
Jinými slovy, další školkovní lži a výmluvy. Takhle ztrapňovat bureše snad nemuší. Bureš samozřejmě dobře věděl co dělá, když odsoudil občany ČR nést bilionové náklady. Burešovi to vyneslo a vynáší miliardové dotace.
Biliony jsou nový požadavek soudružky Leyenové z letošního roku. Takže zase jen žvaníte.
Fajn, že přiznáváte, že Babiš jednal v tomto ohledu falešně. Ano jistě, faleš v politice existuje a falešní lidé volí falešné politiky.
Jinak nějak jste utekl od tématu. Green dealu není předmětem tohoto článku a diskuze k ní, takže na nepravdivá fakta co jste v tom uvedl reagovat nebudu (a to nejsem zastánce Green Dealu). Jinak pokud víte, že jsou někteří ekologové podplacení, tak uveďte jména a ty, kteří je podplatili a jaké zájmy tím sledují, jinak je to zas plkání ..
O těch ekolozích informoval poslanec Zdechovský, který se účastnil příslušného šetření europarlamentem. Pokud padla konkrétní jména, budou na jeho poslaneckém webu. Já jen cituji, co uvedl jako výcuc z výsledků této akce.
Pergile, na webu europoslance Zdechovského se žádné vámi uváděné informace nenacházejí.
Romane, pokud neuvádí konkrétní jména, má pro to nějaký důvod (třeba aby je nepoplašil). Nicméně při různých příležitostech konstatoval jejich existenci.
Možná ještě jednu věc k tomu Green Dealu: V době, kdy ho Babiš podepisoval, jsme ještě neměli zákaz frakování (ten pochází až od ekologického bastlíře Fialy), a tudíž bylo možné v ČR postavit cca dva Temelíny v geotermálu (tedy rychleji než jaderné bloky)
Pergile, shodou okolností poté co zde začla diskuze na téma Babiš a Green Deal, tak vyšel velmi trefný článek na toto téma:
https://neovlivni.cz/databaze-lzi-babis-a-green-deal/
Je tam odkaz na onen Babišem schvalovaný dokument, kde je psáno, že do roku 2030 se sníží emise na 50% z norem roku 1990 a následně do roku 2050 bude plánována plná neutralita.
Dále Babiš se v roce 2021 hlásí ke Green Dealu: “Vyjednali jsme obrovské množství peněz. Vyvázat se ze (Zelené dohody) jednostranně nelze, přišli bychom tím o zdroje EU, které mohou dosáhnout až bilion. Poškodilo by nás to,” prohlásil například v roce 2021 v reakci na slova tehdejšího prezidenta Miloše Zemana, který chtěl od dohody odstoupit.
V únoru 2022 Babiš ještě dokonce dodal, že nezúčastnit se Green Dealu v podstatě znamená nebýt v Evropské unii. „To je tisíc miliard, které máme dostat hlavně na investice do vody, do lesů, do životního prostředí, do ekologizace průmyslu, což je pro nás výhodné. Uvažovat o vystoupení ze Zelené dohody není vůbec namístě,“ zopakoval expremiér.
Pergile, jste buď lhář nebo si neověřujete fakta, která vám někdo nakuká. Frakování není geotermální energie, to ví i žák základní školy. Zásoby z břidlicového plynu by rozhodně nestačily za dva bloky Temelínu. Od frakování se obecně ustupuje i tam kde mají velká ložiska jako třeba ve Francie a Bulharsku.
Od podepisovače green dealu bureše, který z podobných zlodějin žije, nemůžeš očekávat že se ho zbaví, plavčíku. Evidentně ti to není známo, jako mnoho ostatních věcí, ale náckové byli první zelení evropy.
V tom máte pravdu a ekologové se v podstatě od těch nacistů moc neliší. Už jsem zaznamenal i hlášku, že se nemá podporovat zítřejší blokáda Prahy, protože jeden z jejích organizátorů (bloger Vidlák) je Žid. Prostě, náckové jako vyšití.
Ale kde jste Pergille/Šimůnku vámi zmiňovanou hlášku zaznamenal??? Proč tuto závažnou skutečnost neuvádíte? Proč nám svůj zdroj tajíte? Vždyť právě tento údaj je velmi důležitý!
Milý skeptiku,
opravdu nemám chuť ani zájem zapisovat veškerý hnus, který na netu zahlédnu. Navíc jsem příznivcem onoho Voltaiirovského: „Nesouhlasím s vašimi názory, ale budu se bít do krve za to, abyste je mohl hlásat“.
A svým způsobem je dobře, že ta slova padla, alespoň je jasně vidět, jaké svinstvo proti těm protestům stojí.
Jestliže Pergille/Šimůnku nejste schopen tak jako obvykle uvést zdroj, od koho ten hnus pochází, tak nemáte žádné právo se na něj odvolávat. Když tak rád citujete Voltaira, měl bych také nějaké Voltairovy citáty. Například: „Chceš-li se mnou konverzovat, přesně vysvětli pojmy.“
Nebo: „Važte si těch, kteří hledají pravdu, ale střezte se těch, kdo už ji našli.“
Vy jste už Pergille/Šimůnku přesvědčen, že jste ji našel.
Pergile, bez uvedení konkrétních faktů a zdrojů informací, jsou vaše příspěvky jen na úrovni hospodských řečí
Dnes od ješitných teologů (Fiala +Výborný) zazněly daleko horší urážky na demonstranty
Stejně jako v případě A. S. Pergilla: žádné údajné urážky jste neuvedl. Naprosto nic. Vypadá to honzo, že pouze plácáte a žádné „urážky“ nemáte.
Fiala i Výborný se nechali slyšet, že jde o ruské agenty. Soudruh Vondra dokonce vytáhl asi dva roky (údajně) starý dopis sepsaný na ruském psacím stroji (údajně) jedním z organizátorů akce. Ten dopis byl už před těmi cca dvěma roky analyzován Policií ČR a identifikován jako podvrh.
Asi jako ony pornofotografie Marty Kubišové, na jejichž základě (údajně) jí soudruzi Husák a spol. zakázali zpívat. Podobnost čistě zákonitá, totalita jako totalita.
MMCH, jestli jsou tu nějací ruští agenti, tak jsou to prosazovatelé Green Dealu. To se týká i našich politiků.
Ruští agenti tu zcela jistě jsou Pergille/Šimůnku. Vy to musíte přece sám nejlépe vědět.
Skeptiku, ruské agenty hledejte mezi těmi, co prosazují Green Deal. Včetně vládních politiků.
Vy Pergille/Šimůnku prosazujete green deal? Tak toho jsem si opravdu nevšiml.
Já, na rozdíl od některých (stávajících i bývalých) členů EK i šéfů některých ekologických organizací, nejsem agent Kremlu a tudíž GD neprosazuji.
Mimochodem, soudruh Vondra roztomile tvrdil, že neví, co je v tom dopise napsáno, protože rusky neumí, a tak na něho vytáhli jeho oficiální životopis (asi někde z netu) kde ruštinu uvádí mezi jazyky, které ovládá 🙂
Že nejsou agenty Kremlu tvrdí všichni agenti Kremlu Pergille/Šimůnku.
Ješitný teolog rusánáckovství honza, si neuvědomuje, že se dopouští trestného činu.
Tohle už tu bylo, myslím vláda Bureše a skončilo to katastrofickým dluhem několika miliard. Děkujeme, zkus to zase jinde.
Bábiš by se měl fofrem vrátit na rodné Slovensko, jeho bolševický soukmenovec Fico by pro něho určitě měl nějakou prácičku, například vyrabovat státní finance.
Za prvé, těžko můžete ta snahu o konsolidaci financí označovat dosavadní Fialovo schodky pod 300 miliard, když ale navic se současně řadou smluv se zadluzuje i do budoucna to máte 150 miliard stíhačky tady, biliarda i víc za 4 jaderne reaktory aj další. Cize bych řekl že ani za Fialy se rozpočet rozhodně nezkonzoliduje.
Pokud jde o Babišovo rozhazovani peněz – stát nařídil podnikům během covidu zavřít – takže nic neprofukovali a nevydelavali, stát jim za to proplatil náhrady, aby měly třeba vůbec na výplaty mezd a další nutné výdaje. Jinak by se už tenkrát spousta podniků položila. Navíc, ono to nebylo neadresne, finančáky si to hlídaly a ráda podniků pak ty podpory musela i vracet. Ale zase pochybuji že by to Fiala řešil líp, nakonec seděli si tenkrát v parlamentu a meli Babišovi vládu na lopatě, mohli ji odvolat a řešit si covid sami.. Ale nějak mu jim to nestálo za to.
Jinými slovy petřík zas netuší v čem konsolidace spočívá (především v úpravě legislativy). Za druhé, petřík se tváří jako by netušil, že většina burešem rozázených veřejných financí neměla s covidem lautr nic společného. Za třetí, kdokoli to řeší líp než bureš. Ten by neuřídil ani trafiku na nádraží bez dotací.
Proč by se měl vrátit na rodné Slovensko, když má v průzkumech kolem 35% procent a slušnou šanci na to, že se stane premiérem? 🙂
Pro slušnou šanci na pruhované tepláky zde, podržtaško.
Několik miliard není u nás žádný katastrofický dluh, to už je dnes pod rozlišovací schopnost současných politiků , u nás i v EU.
Ty trable začínají někde u stovek miliard, když se ten celkový státní dluh propadá do biliard.
Ale pokud sledujete zprávy, tak dobře víte, že ty stejné dluhy dokáže nasekat i současná Fialová vláda, jenom si to jinak zdůvodní.
Za současné vlády byla alespoň snaha o konsolidaci veřejných financí. Netvrdím, že to bylo všechno dobře, ale jsem si jistý, že Babišova vláda by se ve stejném čase chovala stylem „po nás potopa“ a dluhy by byl mnohem větší. Vzpomeňte na neadresné vyplácení podpor za doby covidu ve stylu helicopter money.
Jenže tohle si vyřvala opozice, prakticky totožná se současnou vládní koalicí. Přesto ale nechal Babič ekonomiku státu v daleko lepším stavu, než je nyní po dvou letech vládnutí katastrofální pětidemoliční vlády.
Pergille jen tlumočíte obecné fráze, které nadhazuje opozice. Když tu Babišova vláda zanechala dluh ve výši 420mld a pro další rok zaplánovala 360mld, tak žádná vláda na světě nemůže přijít a kouzelným proutkem vytvořit vyrovnaný rozpočet, zvlášt když charakter toho schodku je převáženě strukturální.
Proto se soudruzi vrhli na nákupy předražených a co do funkce pochybných US stíhaček schopných nést jaderné bomby a činících nás proto cílem jaderného úderu od kohokoli, kdo se dostane do křížku s NATO,
Proto soudruzi z vlády začali podporovat výstavbu dalších silně dotovaných Občasných Zdrojů Energie, které v podstatě nic nevyprodukují a ve zdravé tržní ekonomice by byly prostě zlikvidovány. Proto také zvýšila cenu emisních povolenek a provedla řadu dalších pestev, ničících naši ekonomiku. A cíleně zlikvidovala řadu prosperujících podniků, které byly významnými položkami rozpočtu na straně příjmů. Sklárny, ocelárny, hutě …
Pergile, jaderné bomby může nést většina stíhačů jako například F-16 (takže máme kliku, protože Slováci je budou mít dřív než my a budou první na ráně? :-), dále F/A18, Mirage 2000N a další, Děláte z toho moc velkou senzaci. Klíčové asi je, jestli jsou v dané armádě ve výzbroji jaderné taktické pumy, což v naší nejsou. Cenu emisních povolenek neurčuje vláda, aspoň si o tom něco přečtěte na wikipedii. Můžete popsat jakým způsobem tato vláda cíleně zlikvidovala řadu prosperujících podniků a jaký prospěch z toho měla ?
Romane,
kvalitní vláda by emisní povolenky zrušila, i za cenu odchodu z EU.
Umělé zvýšení cen energií (máme jedny z nejvyšších cen energií v EU) zlikvidovalo řadu podniků a vláda za to možná dostala prémie od svých loutkářů.
Kvalitní vláda dodržuje mezinárodní závazky, ke kterým se zavázala ta předchozí. Jinak by totiž hrozily závažné sankce. Burešovy bláboly na tom nic nemění. Naopak jeho soustavný bruselský předklon ho usvědčuje ze lži.
Pavle, To bychom například museli (a nejen my, ale celá bývalá „třetím říše“ a jí okupovaná území) pokračovat v holokaustu, ke kterému jsme se zavázali po 15. 3. 1939.
Pergille, pokud máte tak informace o tom, že je vláda podplacena tak můžete podat trestní oznámení a zveřejnit to ve všech možných médiích, což samozřejmě neuděláte ze zcela zřejmého důvodu. Vy jste asi starší ročník co žil za socíku v jistotách a beze změn. Dnešní doba je více turbulentní a chápu, že lidé důchodového věku to hůře snáší. Mohu vás ale ujistit, že z EU naštěstí nevystoupíme, protože pokud příští volby vyhraje ANO, tak ani oni z EU vystupovat nechtějí, protože pro Babiše je stále výhodnější zůstat v EU než z ní vystoupit. Vám nezbyde nic jiného než naříkat v diskuzích. Vám, který slyší jen na jednoduchá řešení, nemá smysl vysvětlovat něco o dopadu odchodu naší proexportní ekonomiky z EU (cca 85% exportu jde do zemí EU).
Romane, pokud zůstaneme v EU, tak ve velmi dohledné době nebudeme mít jak vyrábět (zhroucení ekonomiky made in zelený Brusel; zejména zásobování elektřinou) a i kdybychom něco vyrobili, nikdo v EU to od nás nekoupí (plošné zbídačení celé EU Green Dealem. Takže to, co uvádíte, je naprosto bezperspektivní. Bude třeba se orientovat na trhy mimo EU a odchod z EU by nám pomohl i v tom, že bychom nemuseli dodržovat shitnormy ISO (+ veškeré bezcenné ekonesmysly), které naši produkci drasticky zdražují a činí nekonkurenceschopnou.
Pergile, ČR vyveze ročně zboží a služby v celkové výši okolo 5000 mld Kč, více jak 80% toho jde do zemí EU, vývoz tvoří velkou část HDP. Pokud se podíváte na komoditní strukturu exportu, tak se jedná převážně o stroje, dopravní prostředky a průmyslové zboží, tohle chcete vyvážet kam ? Do Afriky na dálný východ, kde po tom není poptávka ? Nehledě na to, že jsme u nás zapleteni do částí subdodavatelských řetězců kde se nelze přeorientovat na jiné trhy, to platí například v automotive nebo chemickém a zpracovatelském průmyslu. Jsme ve středu Evropy, orientace na jiné trhy mimo EU je totální nesmysl. Vy zřejmě nejste z obchodu ani z výrobní sféry, jinak byste nemohl tohle napsat. Běžte se zeptat přímo do firem, kterých by se to týkalo a je moc dobře jasné kam by vás s tím poslali.
Romane, jakmile začne EU hospodářsky krachovat, tak z toho vývozu stejně nebude nic, , nebo to od nás vezmou, ale nezaplatí nám, jako za socíku Československu některé rozvojové země.
Čili, měli bychom se přeorientovat zčásti na trhy mimo EU, zčásti zajistit vlastní trh (např. zajistit plnou soběstačnost v potravinách, ale i dalších komoditách). A výrobci se prostě budou muset přizpůsobit, jinak stejně dojedou na Green Deal a v době, kdy jim nebude pomoci.
Pergile, já myslím, že vůbec nemáte přehled, jen tady plácáte a motáte vše dohromady. Nebavíme se o potravinové soběstačnosti, to s tím nemá souvislost, jinak produkty zemědělství a potravinářství dělají podíl na vývozu okolo 1%. Viděl jste někdy komoditní strukturu exportu? Vy asi žijete v tom, že vyvážíme suroviny. Já budu reagovat fakty. Největší podíl cca 35% exportu tvoří stroje, dopravní prostředky a jejich části, dalších cca 20% dělají elektrická zařízení, elektronické přístroje včetně počítačů a optické přístroje. 12% tvoří pryžové, plastové a kovodělné výrobky, které jsou zpravidla určeny jako součástka jiného výrobku, který se vyrábí v EU a na jiném trhu než EU prakticky nemá využití. Na které konkrétní trhy byste toto chtěl vyvážet ? Jakým způsobem by se měly podniky přeorientovat na jiné trhy, kde momentálně poptávka po jejich zboží není ? Toto zboží se nedá prodat na vnitřním trhu našeho státu, naše ekonomika je silně závislá na jeho exportu.
no jasně, teď je to výýýýrazně lepší..
To co předváděl bureš, je asi tak na úrovni úchyla průši. Současná vláda vedle bureše vypadá jako skupinka superinteligentních Mirků Dušínů.
Kdo neslouží novému náboženství antibabiš, musí být odkloněn za každou cenu. To jste to „demokrati“ dopracovali, padesátky vítejte zpět.
Tak proč tomu náboženství babiš sloužíš. To že tě bureš odkloní jak to učinil už desítkám lidí je jasné tak jako tak.
Sbližování slovenského komunisty s japonským fašistou je očekávatelné a naprosto přirozené. Předpokládám, že Bábiš kvůli svoji radikalizaci ztratí svoje zbývající umírněné voliče, kterým postupně dojde, jak fatálním nebezpečím je tzv. ANO pro náš stát, a znova s pětikoalicí prohraje parlamentní volby. Potom vzteky praskne, vypadne do azylu ke kamarádu bolševikovi Ficovi na rodné Slovensko a budeme mít od něho klid a svatý pokoj na věčné časy a nikdy jinak.
Stále více lidí chápe, že EU v současné podobě je ryzí zlo a nic jiného. Buď na ni bude vyvinut dostatečně silný tlak, aby se vrátila k onomu volnému pohybu osob, zboží a služeb (a zrušila vše, co do toho ranku nepatří, všechny dotace, kvóty atd.), nebo z ní bude nutné odejít. Klidně hromadně spolu s dalšími státy.
Klidně z té EU odejděte Pergille/Šimůnku. Vždyť na světě je tolik zemí, které v EU nejsou. Prchněte do některé ze zemí, ze které do EU přicházejí uprchlíci a vysvětlete jim, jak je ta EU hrozná. My ostatní vám budeme Pergille/Šimůnku nesmírně vděční, když tyto uprchlíky přesvědčíte, aby se té příšerné EU zdaleka vyhnuli.
Já si myslím,, že spíš by měli z EU odejít nebo být odejiti ti, kdo se ji snaží přeměnit na křížence Číny a Severní Koreje. Což se týká i politiků tč. ve vládě.
S tou první větou ve vašem příspěvku Pergille/Šimůnku naprosto souhlasím. Proto jsem právě vás vyzval, abyste odešel.
Skeptiku, totalitní ideologie, blízké fašismu nebo bolševismu, tu vidím dvě: Liberální demokracii a ekologii. Nejsem přívržencem ani jedné z nich.
Čeho jste Pergille/Šimůnku přívržencem vím už dávno. Hodně dávno. Proto jsem právě vás vyzval, abyste odešel do země s takovým režimem, jehož přívržencem jste. Přeji vám v takové zemi příjemný pobyt.
Tedy že jsem si se zájmem přečetl, čeho se ti ukrutní xenofobové dopouštějí a co vidí oči mé,
– souzen za výroky, stíhán za výroky, rozšiřoval výroky. Asi tak nejhorší, , jak psáno „..soudci propojili vliv Okamury a jeho strany se známým případem pomateného důchodce Baldy, který se pokusil vykolejit vlak (leč, nikomu se nic nestalo).
Že to tak ale musíme dneska napsat, potom co sotva před 2 měsíci vzorný a nadaný student filozofické fakulty postřílel během pár minut 14 lidí, tak asi ti Okamurovo xenofobové nebudou tím hlavním nebezpečím.
Ono obecně, pokud se snad někdo obává vulgárnosti politické diskuze, ta už dnes skutečně vulgární je – jenomže na všech stranách – tedy včetně Babišových a Okamurových oponentů. Čili, ani kdyby se vystřidali ve vládě , ta oboustranná vulgarita bude stejná.
Jenomže, ono jde i o něco jiného . I tady na HP byla vedena diskuze o tom, zda by někteří lidé neměli být povolání na obranu státu, když vlastní zbraň. Přitom ale řada z těchto xenofobů by tuto nabídku přijala (ostatně sami nabízeli pomoc, při ostraze hranic) – jenomže to by se s nimi elity státu musely dohodnout co a proč a taky proti komu by se se vlastně mělo bránit. V tom mají obě strany – jak i z článku vyplývá, naprosto rozdílné představy.
Ovšem, v takovém případu – a že je názorů v tomto státě více, je diskuze o tom, kdo je ten „zbytečný trubec“ co nechce bránit (co vlastně? a proti komu ) dosti složitá..
vystoupeni z EU babise desi (prisel by o dotace), ale vystoupeni z NATO je pro nej asi v pohode …
Ano děsí ho to, ale stejně bude své voliče před volbami krmit řečmi o tom jak je ta Evropská unie špatná a kritizovat všechno GreenDealem počínaje a migrační politkou konče, ale jestli ve volbách vyhraje, tak bude rád, že může z EU čerpat o sto šest.
S těmi dotacemi je to tak, že nedotovaný podnik nemůže konkurovat dotovanému (to je i jeden z důvodů chystané jízdy zemědělců na Prahu). Pokud bychom odešli z EU a zboží dotovaných firem zatížili cly, které by vliv těch dotací na jeho cenu eliminovaly, nebo naopak, protože by nám to už neměl kdo zakázat a prachy bychom odstřižením se od bruselské černé díry na peníze měli taky (odstřižení se od škodlivého Green Dealu by taky udělalo svoje), bychom mohli dotovat naše podnikatele na úrovni starých zemí EU (v nichž jsou dotace na úrovni mnohonásobku těch našich, a přesto jsou tč. nepostačující vzhledem k dopadu GD na ekonomiku). V obou případech by pak dotované zboží z EU přestalo být problémem, jaký v současnosti je.
Tady se nebavíme o dotacích do zemědělství tedy přímo pěstitelům, kde nemá Agrofert tak významný tržní podíl, ale do následného zpracovatelského řetězce, například do potravinářství. Tam stačí až budou zase na ministerstvech dosazení opět loajální úředníci, kteří mohou vypisovat dotační tituly šité na míru přímo konkrétnímu podniku ze skupiny Agrofert, viz. například programy podpory vývoje nových uzenářských produktů (Kostolecké uzeniny) nebo stamilionová dotace no novou inovativní výrobní linku toustového chleba (Penam).
Jenže i na ty dotace ve zpracovatelském průmyslu dosáhnou i jiné podniky než Agrofert.
Jistěže, ideální by bylo všechny dotace a další regulativy, zavedené zde k naší škodě EU, zrušit. Ale to bez odchodu z ní asi nepůjde.
Ale právě ty ze skupiny Agrofert je měli napsané na míru s ohledem na velikost, která jiná firma by mohla čerpat dotaci na novou linku na toastový chléb ? Proč někdo vypisoval dotace na inovaci technologie v masozpracovávajícím průmyslu ?
Jenže tyhle podmínky stanovuje Brusel, ne Praha. Nebo snad má Babiš obšancovaný Brusel?
Pergile, jste na omylu, konkrétní dotační programy z evropských strukturálních fondů jsou řízeny přes ministerstva, zde konkrétně šlo o MPO. Přes ně jde kompletní agenda – žádosti, schválení, peníze, vyúčtování a kontroly. Ministerstva ručí za to, že jsou podmínky vyplácení dotací v souladu s podmínkami EU.
Romane,
„Ministerstva ručí za to, že jsou podmínky vyplácení dotací v souladu s podmínkami EU.“
Čili podmínky dotací určuje EU, a té snad Babiš nevelí.
A. S. Pergill: podmínky čerpání dotací jsou technikálie a je to něco jiného než dotační tituly nebo výzvy, které vypisují ministerstva a následně schvalují žádosti a povolují čerpání. Takto funguje podstatná většina fondů. Projektů přímo financovaných z EU bez účasti nějakého místního orgánu je minimum. Viz například citace ze stránky https://www.dotaceeu.cz/getmedia/2225ee42-2c1e-405d-b62a-05d9935dbf7d/1
„V rámci sdíleného řízení finančních prostředků EU nese odpovědnost za provádění daného programu Evropská komise společně s vnitrostátními orgány zemí EU. Tímto způsobem je řízeno přibližně 70 % programů EU. Vnitrostátní, regionální a místní správní orgány v zemích EU rozhodují o tom, které projekty se budou financovat, a odpovídají za jejich každodenní řízení.“
sice se Buresovi neda verit ani nos mezi ocima, ale myslim, ze by to byl schopen udelat, prednost by dal nejspis „pravemu kridlu ODS“,byt to ted mozna vylucuje, u nej to nic neznamena, a je mozne, ze po volbach bude PF sesazen a pak by to uz slo…no hezke to nebude v kazdem pripade a kdokoliv se s nim da do holportu, tak na to samozrejme dojede, hlaven kdyz bude zase u lizu a potecou dotace, statni ksefty atd…
Problém vidím v tom, že ono pravé křídlo Fiala už prakticky celé vyzmizíkoval. Něco najdete v Trikolóře, něco je v dalších stranách. Spolupráce ANO s tandemem SPD Trikolóra by asi byla racionálnější a pro tento stát užitečnější. Měli bychom v příštím roce ve volbách zapracovat na tom, aby strany pětikoalice oslabily natolik, že nebudou atraktivními koaličními partnery.
Vy už na tom, aby strany pětikoalice oslabily natolik, aby nebyly atraktivními koaličními partnery, pracujete už dávno Pergille/Šimůnku. Naštěstí se vám v tomto ohledu příliš nedaří.
Ony na tom pracují samy. Dobrovolně a rády.
Vzpomínám si, že konec pětikoalice jste vehementně prohlašoval hned krátce poté, co vznikla. Nějak se nic takového neděje a přání je u vás otcem myšlenky. A o případnou koalici s ANO by stála pouze SPD.
Skeptiku, jenže pětikoalice skutečně neexistuje. Existuje jen na té úrovni, jako onen příklad (snad ze Stanislava Lema), kdy jeden má škrtátko a druhý sirky a ať se nenávidí sebevíc, oheň rozdělají jen spolu.
Ostatně v EP jsou členové pětikoaličních stran v různých frakcích a většinou i hlasují proti sobě navzájem. Takže kde vidíte jakou koalici? To je jen spolek hrabajících pod sebe a závislých při tom hrabání jeden na druhém, nic víc.
Poslanci v europarlamentu většinou řeší jiné problémy, než řeší poslanci naší poslanecké sněmovny. A vůbec bych se tedy nedivil, kdyby naši poslanci hlasovali každý jinak, protože pro europarlament žádnou koalici nesestavovali. Zcela určitě jinak hlasují europoslanci za SPD a ANO a jinak hlasují europoslanci za ODS, Top 09, KDU-ČSL, STAN a Piráty. A ač se vám to Pergille/Šimůnku nelíbí, pětikoalice v naší poslanecké sněmovně prostě existuje a nejspíš bude existovat až do příštích voleb. Možná se s tímto faktem lépe smíříte, když do sebe vlijete velkého panáka stoličné vodky. Možná vám k té vodce v Karlových Varech, kam občas rád jezdíte, přidají i trochu kaviáru.
Skeptiku, to by ovšem nesměla jít pětikoala do nadcházejících voleb do EP jako koalice. Přitom jsou mezi jejími kandidáty lidé, kteří sedí v různých frakcích EP. A, pochopitelně, její „desatero“ (snad si ho zvládnete najít) je o evropských a ne našich otázkách.
Pergille/Šimůnku, pletete si dojmy a pojmy. V koalici kandidují do europarlamentu pouze tři strany, ne pětikoalice. A že jejich „desaterem“ jsou otázky evropské a ne české, je zcela normální, jestliže kandidují do europarlamentu a ne do české poslanecké sněmovny vy mudro.
Opravdu kandiduje celá pětikoalice, jinak by nebudilo kontraverze to, že na jedné kandidátce jsou Vondra (ODS) a Niedermeyer (STAN), doufám že jsem mu nezkomolil jméno), kteří hlasovali skoro vždy opačně.
Echo24.cz: Jedničkou TOP 09 na kandidátce Spolu pak bude nynější europoslanec Luděk Niedermayer, do voleb má jít ze třetího místa společné volební listiny. Konec citátu. Nečtěte tak zarputile ty Parlamentní listy Pergille/Šimůnku. Blbne to hlavu.
Skeptiku, omlouvám se, myslel jsem opravdu, že je Niedermeyer za STAN.
Nicméně to nemění nic na skutečnosti, že členové vládní koalice v EP často hlasují zcela opačně, a přitom jdou do voleb do EP s „jednotnou kandidátkou ‚Demokratické Fronty‘ „. Už to činí hlasování pro ně silně problematickým.
Jednotná kandidátka Demokratické fronty pro volby do evropského parlamentu je pouze váš výmysl a nesmysl. Jeden z mnoha.
Pětikoala jde do EUrovoleb s jednotnou kandidátkou a publikovala jakési „desatero“, které je IMHO naprostý nesmysl, a kterým chce přilákat voliče.
„Jednotná kandidátka Demokratické Fronty“ je, pochopitelně, nadsázka. Ale, bohužel, ne velká.
Pergille/Šimůnku, blábolíte a lžete jak když azbukou tiskne. O kandidátech a jednotlivých kandidátkách se může každý přesvědčit na http://www.programydovoleb.cz/volby/evropske-volby/161 Žádnou jednotnou kandidátku pětikoalice do eurovoleb tam prostě nenajdete. Ten váš kremelský manuál vyhoďte.
Ano, hnutí ANO, SPD a Trikolora- to jsou samí dobří bývalí komunisti a jejich pohrobci- ti si budou rozumět s Putinem podobně jako Bělorusko. V takovém případě – sbohem svobodo slova a zase pokvete papalášství stejně jako za komunistů. Dobře se budou mít horní desetitisíce a zbytek bude třít bídu s nouzí.
Komunisty najdete i ve vedení EU. V bývalé EUrokomisi dokonce dělala „ministryni zahraničí“ komunistka snad původem z Itálie. V té předchozí byl zase maoista Barroso atd.
Vyvolává to ve mně takový dojem, jako by například bývalý zloděj vyčítal jinému zloději, že také kradl, že bývalý soudruhu Pergille/Šimůnku.
Skeptiku, „drobný“ rozdíl je v tom, že ani v Itálii ani ve Španělsku nebyl komunistický režim a nebylo možné se tam odborně uplatnit bez patřičné stranické legitimace.
Ale bylo to možné Pergille/Šimůnku, bylo. Neměl byste takovou moc a tak vysoký plat, musel byste snášet různého druhu šťouchance nebo i podrazy, ale bylo to možné. Spousta lidí to zažila na vlastní kůži. Já také.
Skeptiku, bylo mi explicitně řečeno vedoucí ústavu, že pokud nezareaguji kladně na výzvu studentské organizace KSČ, tak nemám na ústavu s místem žádnou perspektivu, protože bude muset dát přednost členovi / kandidátovi KSČ, i kdyby byl blbý a odborně bezperspektivní.
MMCH, když jsme u těchto věcí: Byli i slušní komunisté a přibývalo jich, což v roce 1989 vedlo k tomu, že se k požadavkům demonstrantů přidávaly celé ZO KSČ (je to zdokumentováno v tzv. „Bílé knize“ o událostech 17. 11. 1989 a dál), takže nakonec režim skončil proto, že se jeho vůdcové dostali na pozici „generálů bez vojska“.
Možná jsem k tomu trošku přispěl i já v komisi pro přijímání nových členů, když jsem se snažil, kde to bylo možné, pomoci k přijetí slušným lidem a házet pod nohy klacky hajzlíkům.
Vzpomínám si na jeden vtip z doby totality. Podle tohoto vtipu existoval trojúhelník, v jehož třech vrcholech se nacházela následující slova: slušný, inteligentní a komunista. Člověk, který dosáhl na dva z některých těchto tří vrcholů, nedosahoval už na vrchol třetí. Byl to sice vtip, ale dokonale „seděl“.
Právě proto, že členství bylo podmínkou pro řadu pracovních postů, byla KSČ na sklonku totality docela zamořena slušnými a inteligentními lidmi, kteří ji po 17. 110 1989 učinili akceneschopnou, protože neměli zájem na tom, aby dál vládli papaláši typu Štěpána, Jakeše nebo senilního Husáka (o Biľakovi ani nemluvě).
Podle onoho zmíněného trojúhelníku žádní slušní a inteligentní lidé v KSČ nebyli a být nemohli. Pokud byli v KSČ, tak buď nebyli slušní nebo nebyli inteligentní.
Skeptiku, byli i slušní a inteligentní komunisté, jsou i slušní a inteligentní křesťané. Od rodičů vím, že existovali i slušní nacisté, kteří např. upozorňovali své sousedy, že si ten zahraniční rozhlas pouštějí moc nahlas a někdo by je mohl udat (jestli byli inteligentní, to nevím).
Proste v totalitě, ať už je křesťanská, nacistická či komunistická musí i slušní a inteligentní lidé nějak přežít.
Druhou stránkou mince je, že s inteligencí je dost často (jistě ne vždy) spojena určitá politická naivita. Příkladem budiž prof. Einstein, který zcela jistě měl inteligence na rozdávání, a přesto se zařadil do Pugwashského hnutí (doufám, že to nekomolím), které bylo projektem KGB, což daleko méně inteligentní vědci než on chápali a nešli tam
Nevymyslel jste Pergille/Šimůnku vůbec nic nového. Stejné nebo podobné chabé výmluvy uvádějí na ospravedlnění svého selhání a šlápnutí vedle všichni nebo drtivá většina bývalých komunistů. Nejste tedy vůbec žádnou výjimkou. Přežít chtěli i ti, kteří ve straně nebyli. A podařilo se jim to. I když to jejich přežití nebylo tak pohodlné a snadné, jako to přežití vaše.
Uveřejnění zpráv Ministerstva vnitra je zajímavé, protože ukazuje, jak se postupně, v čase, mírní odsuzování politiků, kteří podle ministerstva „vybočují“ z přijatelné řady. Jasně je vidět jak s probíhajícím časem Fialovy vlády ubývá tvrdých odsudků a přechází se, dalo by se říci, na mírnější úroveň.
Zajímalo by mě, kdo je odpovědný za úroveň této, jakési, ostrosti. Zda ji určuje Ministerstvo vnitra, což nepředpokládám, nebo nějaký útvar, který není vidět.
Jisté kolísání „ostrosti“ je pozorovatelné zejména na posuzování kategorie desinformací a na výměnách, dokonce abdikacích některých osob, které se desinformacemi měy zabývat.
Ovšem je třeba konstatovat, že velmi ubylo i takových, velice trapných a vulgárních výstupů jakých se dopouštěla třeba ministryně obrany Černochová. Ta se v hledáčku
extrémních vystoupení ve zprávě Ministerstva vnitra neobjevila.
Předpokládám, že tento příspěvek u hlídacího psa, tedy u cenzorů v redakci psa, neprojde.
Na památku si pořídím kopii.
Opravdu, velmi zajímavá zpráva ukazující i to, co se líbí Hlídacímu psu, který hlídá příspěvky do diskuse a nezveřejní je, když se mu nelíbí. Zajímavá alternativa svobody tisku.
Jak vidíte, tak vám nikdo příspěvěk nestornoval. Dnes se běžné, že diskuzi většině serverů někdo moderuje nebo je vyžadována předchozí ověřená registrace (viz. např. seznam nebo idnes), na to autoři tohoto serveru nemají asi technické možnosti. Zde je možné diskutovat bez nutnosti přihlášení zcela anonymně, což mohou například zneužívat reklamní roboti za cílem umísťování nežádoucích reklam, takže ověření zveřejněného příspěvku chápu. To nemá nic společného se svobodou nebo nesvobodou tisku.
Už někdy před dvaceti lety bolševická verbež vkládala na Facebook svých politických protivníků „závadné“ příspěvky, printscreenovala je a nahlašovala „závadné profily“. Bohužel, bolševicko fašistický mor, jako jsou liberální demokraté, progresivisté či ekologové, nutí provozovatele webů k jakési prevenci proti podobným aktivitám.
Nezapomněl jste Pergille/Šimůnku do té bolševické verbeže započítat i sebe? Mohl jste nám sem ke svému příspěvku i okopírovat svoji stranickou legitimaci KSČ a vysvědčení z VUMLu.
A.S. Pergill, tento Váš příspěvěk je vyloženě urážlivý a nenávistný. Smíchat dohromady bolševiky, fašisty mor s liberálními demokraty vyžaduje asi hodně žluče. Jinak označovat svoje názorové protivníky za fašisty dělají především v Rusku.
„Liberální demokracie“ je cosi hodně podobného „lidové demokracii“, kterou tu zaváděli po únorovém puči komunisté. Je to prostě totalitní ideologie, popírající demokracii. Ještě nedošlo na gulagy a podobné mocenské prostředky, ale pokud její lídry nezastavíme, dojde i na ně.
Pergille/Šimůnku, uveřejnění vašeho příspěvku a možnost, aby si jej mohl každý přečíst, svědčí o tom, jak uboze lžete. Podobně jako vy ve vašem příspěvku se píše snad jedině v manuálu Kremlu. A to pomíjím fakt, kolik takových příspěvků jste už v minulosti napsal a stále takové příspěvky píšete, aniž by vás kdokoli do vězení nebo do gulagu poslal.
Skeptiku, sankce proti politickým odpůrcům tohoto režimu skutečně existují a politické vězně už dávno máme. Nebude-li tento režim zastaven, může klidně dojít i na mě.
Dojde na vás Pergille/Šimůnku, až budete překračovat zákony. Hloupé blábolení na diskuzích nezákonné není a vy to dobře víte, proto tak s takovým nadšením činíte.
Skeptiku, i zde si tu a tam posteskne někdo z diskutujících, že mu byl smazán příspěvek. A to je HP asi jeden z nejdemokratičtěji vedených webů.
A faktem je, že verbální trestné činy, které do našeho zákonodárství protlačila směska fašistů a bolševiků, nemají v zákonech demokratického státu co pohledávat. Pochopitelně, něco jiného je verbálně prováděná příprava trestného činu, ta trestána být musí.
Čili „císařpán je vůl.“ by trestné být nemělo, „ty zjisti, kdy chodí císařpán do parku, na který je vidět z domu X, ty sežeň flintu, která na tu vzdálenost dostřelí, a ty se uč na tu vzdálenost trefit“ by už trestné být mělo.
A jinak, pochopitelně, platí, že jakákoli „demokracie s přívlastkem“ demokracií není. A není jí ani „demokracie s omezeními“.
Doporučuju vám navštívit na delší dobu některý stát, kde opravdu funguje vámi deklarovaná totalitní ideologie, abyste si mohl udělat porovnání. Zkuste se tam veřejně projevovat tak jako to děláte tady a brzy vystřízlivíte. A když by vám nevyšla ta cesta tak alespoň zavítejte na wikipedii a přečtete si co znamenají pojmy totalita a fašismus.
A.S.Pergill: můžete jmenovat konkrétně ty politické vězně? Jinak je to je plácání tak jako obvykle u vašich příspěvků..
Jenže tu už dávno nejde o „císaře pána“. Jestliže Babiš v nějakém projevu veřejně napadne nějakým tvrzením například Piráty nebo nějaký časopis a prohlašuje o něm vyslovené lži, které není schopen dokázat, pak se jedná o trestný čin a je zcela v pořádku, jestliže je za to potrestán. Stejně tak jako když někdo někomu nebo jeho rodině vyhrožuje násilím. Vyhrožování násilím není žádným projevem demokracie. I mně nebyly HP uveřejněny některé příspěvky a za cenzuru to nepovažuji.
A.S.Pergill: můžete jmenovat konkrétně ty politické vězně? Jinak je to je plácání tak jako obvykle u vašich příspěvků..
Najděte si Holešovskou výzvu a její materiály. Kdyby pan Google předstíral její neexistenci, zkuste duckduckgo.com
Snažíte se to uhrát, že se něco tají? To je laciné. Stran té Holešovské výzvy, to myslíte toho Metelku, který dostal tuším za napadení policisty podmínku? No tak znovu, jmenujte konkrétní jména politických vězňů.
Tresty za „napadení policisty“ byly běžně udělovány i členům Charty 77.
Tohle tvrzení ale není důkazem toho, že tu jsou v dnešní době političtí vězni.