Ondřej Neumann: Novinář Jakub Szántó pod palbou pohrobků Karla Marxe
IN MEDIAS RES. Když někdo veřejně vyhlásí „konec udržování statu quo v České republice“, je vždy na místě zpozornět. Obzvláště, když to doprovodí oblíbeným sloganem teroristického hnutí Hamás a deklaruje, že jedním z cílů jeho usilování je praktický návod, „jak budovat silné propalestinské hnutí“.
Na počátku mého zájmu o magazín Druhá : směna byl následující post na sociální síti:
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Pro ty, kteří neznají Jakuba Szántó, upřesňuji, že je dlouholetým reportérem a editorem zpravodajství České televize a svého času působil jako blízkovýchodní zpravodaj. O tom, co na Blízkém východě viděl, zažil a jak o tom přemýšlí napsal knihu Z Izrastiny s láskou s podtitulem Reportérem mezi dvěma zeměmi.
Reinkarnace Karla Marxe
Post, který uráží zmiňovaného novináře, je z dílny redakce webu Druhá : směna, který sám sebe označuje jako „kritický feministický web magazín“, který chce „spravedlnost v kuchyní a v celé společnosti“. Cílem Druhé : směny pak je „prezentovat feministické pohledy na společnost, které kladou důraz na sociální spravedlnost, postkolonialismus a queer zkušenost“. Teď už to redaktorky webu tolik na první dobrou nezdůrazňují, ale jde o levicový projekt. Za sebe dodávám, že radikálně levicový, vycházející z marxismu a navazující na něj.
O tom ostatně svědčí i „autorský výběr“ inspiračních zdrojů jednoho z vydání, tenkráte o „rodinném abolicionismu“. „Vycházely (jsme) z přední světové teoretické literatury od Charlese Fouriera, Alexandry Kollontai, Audre Lorde či Angely Davis po současné myslitelky, jako jsou Ruth Wilson Gilmore, Silvia Federici, Kim Tallbear, Kathi Weeks nebo Sophie Lewis,“ popsaly v říjnu 2022 v Deníku N redaktorky Eliška Koldová a Maja Vusilovič.
Pojďme si jejich seznam projít jméno po jméně:
François Marie Charles Fourier: francouzský filosof, jeden z hlavních představitelů předmarxovského socialismu, kritik raného kapitalismu. Doporučoval zakládat jakási družstva – falangy (základní jednotka utopické společnosti, obec skládající se z 1620 lidí), v nichž se společně pracovalo a výsledky práce se dělily v kolektivu.
Alexandra Michailovna „Šura“ Kollontajová: ruská komunistická revolucionářka, první žena – diplomatka, propagátorka volné lásky.
Audre Lorde: americká spisovatelka, filozofka, feministka a básnířka. Sama sebe označovala za „černošku, lesbu, feministku, socialistku, matku, válečnici a básnířku“. V prosinci 1989 po pádu Berlínské zdi napsala báseň „Východní Berlín 198“, ve které odsuzuje triumf kapitalistických demokratických svobod a západních vlivů.
Angela Yvonne Davisová: americká marxistická aktivistka a feministka, dlouholetá členka Komunistické strany USA, byla aktivní v hnutí Černých panterů. Od Gustáva Husáka dostala pamětní medaili k 50. výročí založení KSČ a v květnu 1979 jí byl v SSSR udělen Leninův řád.
Ruth Wilson Gilmore: americká aktivistka a profesorka angažující se v oblasti humanizace vězeňství.
Silvia Federici: přední americká marxistická feministická teoretička.
Kim TallBear: profesorka na University of Alberta specializující se na rasovou politiku ve vědě.
Kathi Weeks: americká vědkyně, marxistická feministka a teoretička.
Sophie Anne Lewis: německo-britská akademička a autorka, známá svými radikálními myšlenkami na zrušení rodiny a využití náhradního mateřství v celospolečenském měřítku.
Kam podrobným výčtem „ideových majáků“ redakce Druhá : směna směřuji? Známý Marxův výrok zní: „Filosofové svět jen různě vykládali, jde však o to, jej změnit.“ A přesně o to jde i redaktorkám. Proto horují například pro redefinici milostných i sexuálních vztahů, zrušení rodiny a nejlíp celého kapitalismu.
Nepřekvapí, že v okruhu přispěvovatelů („autorstvo“) lze nalézt jména ekologických aktivistů, novinářky Apoleny Rychlíkové či Tadeáše Žďárského, propagátora tzv. nerůstu.
K tomu přidejme, že „feministický magazín“ dva roky podporovala Nadace Rosy Luxemburgové, což je z peněz německých daňových poplatníků placená neziskovka zřízená stranou Die Linke. Ta usiluje o „demokratický socialismus“ a v její pražské kanceláři sedí mimo jiné Jan Májíček, který pracoval jako mluvčí iniciativy Ne základnám, jejímž deklarovaným cílem bylo zabránit výstavbě radarové a raketové základny USA v České republice.
Když Izraelce masakrují „události“
A jak se tohle všechno má k zostouzení českého novináře, státu Izrael a řečnění na propalestinské demonstraci 20. ledna v centru Prahy? Zmiňované řečnění bylo zakončeno slovy: „nikdo z nás není a nemůže být svobodný, dokud není od řeky k moři svobodná Palestina. A proto – From the river to the sea Palestine will be free!“ Co má společného vykřikování hesla požadujícího likvidaci státu Izrael a jeho židovské populace na demonstraci v centru Prahy s feminismem, jakkoliv marxistickým či radikálním?
Druhá : směna nabízí na svých sociálních sítích následující vysvětlení. Kromě dalších pozoruhodností doporučuji pozornosti především eufemismus „pak přišly události 7. října“. Jako by snad ony „události“ měly nějaké nožičky po nichž „přišly“ a vesměs barbarským způsobem pozabíjely přes tisícovku Izraelců a sedmdesát cizinců. To „události“, nikoliv „Palestinci“…:
Začít rok 2024 palestinským číslem jsme plánovali*y už dobrého půl roku. Chtěli*y jsme v něm ukázat, proč náš feminismus nikdy nesmí podporovat koloniální projekty a naopak by měl usilovat o osvobození těch nejvíce marginalizovaných skupin obyvatelstva. Pak přišly události 7. října, následované vystupňováním izraelského koloniálního násilí, které nabralo bezpecentních rozměrů, a to ať už jde o počty zavražděných Palestinců nebo o podobu zločinů, které Izrael páchá.
Druhá : směna se snaží být hlasem utlačovaných, což během probíhající genocidy platí dvojnásob. Proto jsme chtěli*y v tomto čísle dát prostor těm, za které v české společnosti neustále mluví někdo jiný – příslušníkům*cím regionu SWANA (Southwest Asian and North African). Společně s nimi budeme během ledna odpovídat na otázky jako jsou: Co je to hasbara a jak se projevuje ve veřejném prostoru? Co se skrývá za izraelským pinkwashingem a jak proti němu bojovat? Proč nás bílý západní feminismus nemůže osvobodit? A především – jak budovat silné propalestinské hnutí? (I s chybami převzato z jejich stránek, pozn. red.)
Takže tu máme „události 7. října“ na straně jedné a „bezprecedentní koloniální násilí“ či „zavražděné Palestince“ na straně druhé. Tohle samozřejmě nemá s novinařinou nic společného. A nemá to nic společného ani s životním prostředím, ani s feminismem – ostatně, on nás „bílý západní feminismus“ stejně „nemůže osvobodit“, takže skrupule stranou! Čeho tu jsme tedy vlastně svědky?
Na seznamu smrti
Než si odpovím, dovolím si krátkou vzpomínku. V roce 1992 jsem jako tehdejší student Filozofické fakulty Univerzity Karlovy levicového smýšlení (a v rámci revolty proti rodině) pobýval ve squatu v ulici Pplk. Sochora v Praze 7, který „organizovala“ legenda tuzemských anarchistů Jakub Polák.
Přes den se v baráku pohybovali mladí muži a ženy v kožených bundách či kabátech a chystali aktuální čísla časopisu A-kontra. Hodně se mluvilo o zničení systému a volné lásce. Citovali se roztodivní lidé, například i z výše zmíněného seznamu redakce Druhá : směna, hojně se nadužívala cizí – nejlépe co nejméně známá – slova a obraty.
Přes noc jsme vesměs zůstávali tři. Jakub Polák, který měl v domě dekret na byt, já a stejně starý mladý muž, který se v roce 1989 přistěhoval do Prahy z tehdejšího východního Německa, známého též pod zkratkou DDR.
Jmenoval se Thomas Franke a s revolucí a socialismem to na rozdíl ode mě myslel vážně. Jednou v noci se mi svěřil, že už prý má (mají) vypracovaný seznam lidí, kteří budou po vítězství revoluce „odstraněni“ z veřejného života. Dokonce mi i ukázal nějaký papír. Mezi tehdejšími špičkovými politiky a lidmi, které jsem neznal, jsem nalezl i své jméno.
Trochu jsem se podivil – nic jsem neznamenal, nikomu nepřekážel. Jen jsem tak úplně vážně nebral to jejich schůzování a radši jsem se po okolních hospodách a pak ve spacáku ve squatu vypisoval z nešťastné lásky.
Thomas mi vysvětlil, že takový jako já jsou prý ti nejnebezpečnější. Vlastně jsem skoro jako oni, ale jen „skoro“. A o to jsem prý větší riziko. Asi nějaká marxistická tradice. Nevěnoval jsem tomu pozornost, ostatně squat koncem roku 1992 vyklidila policie. Já přišel o spacák a plechovku sardinek. Další ubytování jsem pak řešil maloburžoazním způsobem – podnájmem.
Nebezpečí touhy po lepším světě
Proč to zmiňuji? Vzpomněl jsem si na ty požehnané časy při pročítání materiálů z webu a socsítí Druhá : směna. Ten zápal, ta exoticky znějící jména autorů výroků, o kterých se nediskutuje, ta záplava cizích slov a bizarních slovních spojení.
Ta nespokojenost, ta touha měnit svět, ta víra, že ten „nový svět“ bude lepší. Sice nikdo pořádně nevěděl, jaký bude, ale všichni cítili, že určitě spravedlivější. Ten pocit, že jste u zrodu něčeho velkého. Zasvěcení, oddaní, odhodlaní.
Druhá : směna si do štítu vetkla boj za „spravedlnost v kuchyni a celé společnosti“. Proti tomu těžko cokoliv namítat. Představy o nových pořádcích mají roztodivné. Zde se v mnohém neshodneme. V každém případě vědí, že je potřeba „přestat udržovat status quo v České republice“, jinak se jejich sny nevyplní.
Jako spouštěč jim slouží sen o „osvobození Palestiny“, „protože nikdo z nás není a nemůže být svobodný, dokud není od řeky k moři svobodná Palestina. A proto – From the river to the sea Palestine will be free!“
Takže vyložily karty na stůl. Začalo to podporou teroristické organizace Hamás a pokračuje to urážkou Jakuba Szántó a požadavkem, aby stát Izrael vydal své obyvatele do libovůle lidí, kteří se netají tím, že všechny Izraelce by bylo nejlepší zabít – a pokud možno co nejodpudivějším způsobem. Za mě: Je na místě zpozornět!
P.S. Při psaní článku jsem si vygoogloval, že Thomas Franke v České republice zůstal. Zůstal věrný i svému úsilí o „lepší svět“. Hnutí, ke kterému se hlásí tvrdí, že „nikoho neobviňuje ani nezostuzuje“ a výslovně se prohlašuje za „nenásilné“. Teď aktuálně se Franke angažuje za rychlejší snižování emisí a v rámci svého tažení se demonstrativně (a nepříliš úspěšně) přilepil ke stolu ve studiu DVTV:
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Kdo jsou poradci šéfa ČT Součka. Televize hledá seznam jmen už měsíc a půl
Aleš Rozehnal: Charta pracovníka ČT, kterou navrhuje Jan Souček, je protiústavní
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
34 komentářů
Nic jsem o existenci Druhé : směny do přečtení článku sice nevěděl, ale doufám, že o té Druhé : směně ví BIS a snad i policie. Abychom jednou nebyli překvapeni jako naši předkové v únoru 1948.
No…za chvíli se budeme pohoršovat nad články v Blesku či Aha,nebo naší pravdě toto má stejnou relevanci…Kdyby to vysšlo třeba v Respektu, to je jiná
V respektu by takové škváry nikdy vyjít nemohly.
,Ale vždyť levice je pořád stejná, jak jsou někde hromadné hroby, popravčí čety, tak jsou tam vždy oni ,-viz. podpora SSSR.. Pol-pot studoval na Sorbonně a tam se u levičáků vyučil tak, jak dobře známe ty miliony mrtvých. Veškeré totalitní státy, jako severní Korea, Venezuela apod. mají podporu levičáků z celého světa, divím se, že spolu s teroristy nejsou stíháni i oni. Oni vždy chtějí brát těm, co mají a jsou pracovití/na rozdíl od levicových netáhel/, jejich prostředky, aby živili sebe a své kámoše, jim nevadí bomby ve vlacích nebo letadlech, je to jejich levicový boj. Oni jsou klasická škodná…
Vynikající článek! Mám podobnou zkušenost, neb jsem byl v mládí anarchista levicový (ovšem, vzhledem k roku narození to mládí bylo v sedmdesátkách) s „Che“ na klopě.
Naštěstí jsem z toho exhibicionizmu (nic jiného to nebylo) vyrostl.
Jsou („levice“) stále stejný. Krásná slova a za chvíli začínají nakazovat, vykazovat a potom vraždit.
V sedmdesátých letech jsem byl taky anarchista, ale na rozdíl od tebe pravicový. Nenáviděl jsem Rusáky, bolševiky a další podobnou verbež. Asi jediné, co nás tehdy spojovalo, byla volná láska.
Opravdu zajímavý článek. Člověk ve své sociální bublině prakticky nemá možnost na nějaké extrémisty narazit. Je strašné pomyšlení, že pořád tady kolem nás žijí lidé, kteří se vůbec nepoučili z krvavých dějin komunismu a nacismu vyznávající zločinnou marxistickou ideologii doplněnou tvrdým nacistickým antisemitismem. Doufám, že příslušné bezpečnostní orgány státu mají extrémistické buňky pod kontrolou.
Poněkud zmatené udání na „nepřátele“ redaktora. Nic proti ničemu, Szántó straní Izraeli. Problém má jen Česká televize. Neměla by cenzurovat skutečnost a měla by dát dát slovo i lidem opačného stranění. Vždyť ty masakry v ghettu Gaza a problém izraelského budování okupačních osad by si to zasloužily.
Zmatený radomír chtěl říct, že na hamásnické vraždění nejen v Gaze má opačný názor. Tedy, hamásníci můzou vrždit, Izrael se nesmí bránit, a chtěl by aby ho čt pozvala do vysílání. Obávám se radomíre, že na pobavení v čt úplně stačí pitomiova vystoupení.
… no ono to „hamásnické hnutí“ vzniklo až v r.1987-88 a to už Izraeli „bylo 40 let… Bylo by tedy dobré si položit otázku, že proč tedy ten Hamás vůbec vznikl, protože za tu dobu trvání 40 let Izraele tam přece musela být už jen samá harmonie a symbioza v té celé oblasti… Že by tomu tak nebylo, no to by pro mě byla novinka.. U nás vznikla Charta 77 skoro 30 let po únoru 48 a jak je slavná…. Tady ten vznik Hamásu byl ještě o 10 let „posunut“ proti Chartě, ale není oslavován ( a že měl lůno z Muslimského bratrstva, tak to není až tak podstatné, protože i ta Charta 77 měla také lůno…Sice ze Západu, ale tedy také měla… Lůno jako lůno)…
Ty sis tu otázku evidentně vůbec nepoložil, josef, respektive si se na nějakou relevantní odpověď nezmohl. Malá nápověda, zjisti si jak je na tom tzv palestinská samospráva s rozkrádání těch miliard, které jim tam každoročně přitečou.
…to že se může – a asi i mohlo „něco“ ztratit, tak to vyvracet nebudu, máme koneckonců i zjištěnou skutečnost u Ukrajiny, kde tu a tam se něco proflákne – a to jsou rozhodně vyšší částky než té Palestině… Ale meritum mého předchozího příspěvku bylo o něčem jiném – a tady jsem se žádné odpovědi nedočkal (co bych také mohl od „pavluši“ čekat, že ?).
Opět je důležité nezaměňovat tvoje dojmy se „zjištěnou skutečností“. Tou zjištěnou skutečností je, že naprostá většina těch gigantických miliard z OSN, EU i odjinud byla tzv. palestinskou samosprávou rozkradena. Nulová věrohodnost a neschopnost zajistit cokoliv této organizace vedla ke vzniku Hamasu. Takže teď rozkrádá hamas.
… Hamás vznikl až v r. 1987-88 – a to bylo Izraeli -jako státu, už 40 let… A těch 40 let koexistence žití Izraele a Palestiny vedle sebe a spolu, bylo zřejmě plné harmonie a symbiozy, že jim to mohlo závidět i Švýcarsko se svými mnoha kantony… Určitě tedy by to Švýcarsko se mělo jet podívat na tu Palestinu v harmonii s Izraelem…
Milý Pavle, obviňujete mne nepoctivě a používáte nepoctivou manipulaci. Odsuzuji jak teroristické odbojové akce Hamásu proti nevinným izraelským civilním obětem a braní rukojmí, tak i teroristické a okupační akce státu Izrael a extrémních izraelských organizací proti nevinným civilním palestinským obětem a budování okupačních osad a zahánění Palestinců do blokovaných ghett a uprchlických táborů. Cenzura je nepěkná věc a Česká televize má problém, že zamlčuje nebo zlehčuje podstatná fakta a souvislosti. Vám jednostranné a správně vybrané informace možná vyhovují, ale pro svobodné utváření názorů by si svobodný občan měl mít právo zvážit všechna podstatná fakta a informace.
Jinými slovy zmatený radomír „odsuzuje“ hamásnické vraždění nejen židů ale jaksi ho pokaždé zapomene zmínit, místo toho nezapomene zrecyklovat komunistické lži na téma Izraele.
… no to právě ten Szántó za tu svoji dobu reportéra ČT v Izraeli a okolí nikdy nedokázal tedy nebýt poplatný…. V porovnání s nynějším redaktorem Davidem Borkem je to podstatný rozdíl – tedy v neprospěch toho Szántó… Naposledy jsem ho slyšel v tomto týdnu na ČRo plus kde ho zpovídala Barbora Tachecí, která mj. je erc- proizraelská, ale ten Szántó ji mnohokrát převýšil svoji loajalitou k Izraeli, že i ta Tachecí vypadala jako mírová palestinská holubička, kterou tedy ona rozhodně není… Já osobně jsem si „svůj obraz“ na Szántó učinil ještě v době kdy tam byl zpravodajem na Blízkém východě, kdy ta jeho reportáž „obdivovala“ americkou letadlovou loď, která tam v té době sloužila jako válečná základna proti Iráku, ale i proti Afghanistánu, protože ty obě války tam byly přece jen správné…
To, že ti fakta nejdou pod nos, josef, na těch faktech nic nemění.
… no fakt – jako takových objektivních, tak těch jsem se od Jakuba Szántó nedočkal…
Důležité je nezaměňovat tvoje lidově rusácké a pro hamásnické fantasmagorie, josef. Těch ses samozřejmě dočkat nemohl. Před fakty, jako obvykle strkáš hlavu tam, kde slunce nesvítí.
Že byste právě vy josef věděl, jak vypadá objektivita?
… no od těchto dvou připomínek („Pavluši a proHavloskeptika“)jsem se skutečně žádných podnětů nedočkal…
Až budete nějaké skutečné podněty josefe podávat, pak se třeba i nějakých podnětů dočkáte.
… proHavloskeptika, tak já jsem „popisoval“ toho Jakuba Szántó,který tehdy obdivoval USAletadlovou loď, ale jaksi mu nedošlo, že ona tam slouží „nemíru“… Že bych z toho měl mít nějaký podnět já, tak já jsem to jen komentoval a „pavluša“ tam honem přidal hamás a rusko … A o tom to nebylo už vůbec…
Tak že vaším podnětem mělo být asi toto: Jakub Szantó neměl popisovat americkou letadlovou loď, měl popisovat vaše moudra.
…tak Jakub Szántó moje moudra nezná, ale kdybych mu je položil, tak by možná nevěděl co odpovědět… A on tehdy na té letadlové lodi dozajista věřil, že tam v té oblasti podporuje jenom mír – a žádné vedlejší myšlenky určitě dozajista neměl… Kdyby je měl, tak by se na tu loď asi necpal a mohl dál zkoumat žití pospolu izraelců a palestinců tam – to alespoň mně od něj scházelo a schází…
Ono vám toho schází daleko více josefe. A ani Jakub Szantó by vám nebyl schopen nic z toho poskytnout.
Jenomže o tohle jde.
Ona totiž mládež je vždycky plná revolučních ideálů o změně tohoto světa v nějaký lepší příští. Ve verbálních a mediálních projevech je to legální vždycky. Dokonce aj trestní zákoník pro trestnost vyhrožování vyžaduje tzv důvodnou obavu.
Jenomže – pokud už ta revoluční mládež přechází doslova od slov k činům, musí to zákon tvrdě posoudit, aby sami poznali kde jsou limity legitimního protestu.
Že náš systém ani moc trestnou činnost soudit neumí, je věc jedna.
Ovšem věc druhá, proč se vládní politici – kteří jsou obvykle postaršího věku, požadavky těhle mlaďochů vůbec přijímají, aby tu revoluci udélali legislativní formou za ně. V tom případě musí vědět, že pro právě oni za to nesou vlastní politickou zodpovědnost. Tak aby se pak při příštích volbách nedivili…
Tvrzení, že soudy neumí „přípravnou“ teroristickou činnost posoudit je moc tvrdé a ničím nedoložené. Viz třeba kauza https://www.lidovky.cz/domov/sefovi-ceskych-teroristu-prodlouzili-vazbu.A150821_145053_ln_domov_jzl
Čeští politici nejsou jen postaršího věku, jsou tam i ti, které obvykle hodně kritizujete: třeba Piráti, kteří se snaží oprávněné požadavky mlaďochů legialativní formou přijímat, třeba ty ekologické
K tomu prvnímu odkazu, že jsem si ten případ vygooglil až do konce, skončil fiaskem.
Obvinění anarchisté se hájili tím, že je i k té přípravě navedli policejní konfidenti. Což tedy musela i policie přiznat, že mezi nimi skutečně byli. Takže ta otázka kdo tu přípravu řídil , zůstala
eprokázaná a soud ty anarchisty nakonec osvobodil.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/anarchiste-utok-vlak-terorismus-soud-petr-sova-ignacak-extremismus.A180918_101211_domaci_linv
Btw, čímž vůbec nechci tvrdit, že policie si všechny podobné případy vyrábí sama. Skutečně, dít se mohou, a zažili jsme to před pár týdny.
Nicméně, tím „.. doslova od slov k činům“ jsem myslel i menší a správní delikty. (třeba nepovolený zábor budovy při squatu, poškozování majetku při demonstracích, nepovolené demonstrace, a pod) Zákon má platit pro každého – a i tyhle relevantně tvrdé penalizace (pokuty, veřejné práce, a pod.) by jako výchovné fungovat mohly.
A k tomu druhému.
Bohužel, je to tak. Za to že si ODS nechala vnutit do vlády tyhle mlaďochy z Pirátů a vůbec projednává nebo i přijímá jejich extrémní požadavky, si skutečně zodpovědnost nese a i za to u voleb tvrdě zaplatí..
Ano, Druhá směna se hlásí k radikální levici (na našem politickém spektru zcela okrajové), a z toho vyplývá i její pohled na arabsko-izraelský konflikt. Ten můžete klidně kritizovat i bez toho, že budete čtenáře nejprve dlouho ladit na správnou notu výčtem lidí, k nimž se Druhá směna hlásí. Nebo bez toho, že jim budete podsouvat podporu Hamásu.
Že nemají rádi Jakuba Szántó, že je přirozené, protože politicky stojí na zcela odlišné straně než oni (tj. napravo, někde na úrovni izraelské sekulární pravice), někdy svůj pohled dává najevo docela vášnivě a je to „mluvící hlava“. Samozřejmě, mohli to prezentovat i vkusnějším způsobem.
Ale mohl jste být ten rozumnější. Zatím má značná část české „debaty“ o arabsko-izraelském konfliktu podobu vzájemného osočování z podpory genocidy.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Nebo také, po x pokusech o rozumnou komunikaci s levičáky rudými či hnědými je jasné, že je to marný.
Dobrý den.Nemohu jinak než souhlasit.Už jsem tenhle extremistický spolek zaznamenal v konzervativních internetových kruzích.Dokonce mám pocit jestli nedostávají státní finanční příspěvky,minimálně jim (snad vnitro) přispělo na knihu kterou nedávno Druhá směna vydala.V západních zemích je hodně těchto extrémně levicových organizací na jejichž činnost přispívá stát nebo různé nadace a filantropové.Průvodním jevem nebo myšlením je směs klasického marxismu s neomarxismem.Tedy k rozkladu společnosti a k rovnoměrně řízené chudobě naordinováním socialismu a komunismu (skrze dělnickou třídu se to v západních zemích,hodně díky USA,zatím nepodařilo) se přihodí za pomoci kulturních válek tvrdě prosazované novodobé a už řádně zpolitizované ideologie jako je třeba genderismus,multikulturalismus,kritická rasová teorie nebo klimaalarmismus (chápu že s tím výčtem nemusí všichni souhlasit).Stejně jako v šedesátých nebo v sedmdesátých letech v západním světě se tak děje za velkého přispění studentů které organizují právě tyto aktivistické spolky a znovu bojují za lepší svět.Jenže tentokrát je to za většího zájmu médií,politiků,osobností a vzdělanějších lidí,označujících navíc sami sebe za liberály.Tento novomarxismus,který má za cíl rozvrátit a vykořenit společnost,už navíc mnohde úspěšně proniká do státních institucí,univerzit,do mediálního prostoru a pomalu a jistě i do soukromého sektoru.To vše je lemováno rostoucím antisemitismem,který se třeba naplno projevil v západním univerzitním sektoru během podzimu ode dne kdy teroristické hnutí Hamás napadlo Izrael.Jelikož je toto vše v západní společnosti už natolik zakořeněné je nahlíženo ne tento extremismus shovívavým pohledem,ba je dokonce brán za pokrok.Proto možná tyto extémně levicové spolky nejsou tolik sledovány tajnými službami (nebo se o tom aspoň člověk nikde nedočte) jako jsou sledovány ty extrémně pravicové,což je samozřejmě v pořádku,s tím souhlasím.I když dnes se za extrémně pravicové považují i konzervativní postoje.Z toho pro mě plyne že jsou lidé nepoučitelní a snadno podlehnou na první pohled třebas některým líbivým ideologiím.Jak to může dopadnout víme.
Thomas Franke – nasel jsem prvne to jmeno prave v souvislosti s blokovanim dopravy v Praze. Zajimave si ted o nem precist dalsi souvislosti.
Takze enderak