Léčba přátelstvím. Studenti vyzvali prezidenta Pavla ke gestu vůči Němcům
Studenti pražského Gymnázia Jana Keplera přinesli letos na konci února do Kanceláře prezidenta republiky dopis. Navrhují v něm prezidentu Petru Pavlovi, aby učinil krok k historickému smíření Čechů a Němců. Ideální příležitost podle nich nabízí třetí ročník studentského připomínkového pochodu Postoloprty–Žatec. Hlavní inspiraci našli ve Francii.
Francie a Německo, dva rivalské a později nepřátelské státy, s obrovskými oběťmi v době první a druhé světové války, využili jednoduchou cestu k překonání „historického soupeření“: tak jako my máme Lidice vyhlazené Němci, Francie má své Oradour-sur-Glane.
A právě to se stalo symbolem vzájemného smíření. Společné smíření Čechů a Němců se však stále odsouvá.
Starý muž mezi troskami
Masakr v Oradour-sur-Glane se stal přesně dva roky po Lidicích, 10. června 1944. Tehdy 1. prapor SS pluku Der Führer velený Sturmbannführerem Adolfem Diekmannem shromáždil místní obyvatele pod záminkou potrestání francouzského odboje.
Muže stříleli do nohou ve stodolách a pak je zaživa upálili. Ženy a děti byly nahnány do tamního kostela, který byl zapálen. Kdo se pokusil zachránit, byl postřílen z pečlivě rozmístěných kulometných hnízd.
Bestialita celé akce zasáhla i samotné vedení SS, a tak byl velitel zásahu pohnán před vojenský tribunál. Řádění esesáků v kostele přežila jen jedna žena a jeden chlapec. Přežili ještě ti, kteří se včas dokázali skrýt a ti, kdo byli v tu dobu mimo domov. Mezi nimi i pozdější obyvatelka Jihlavy, která ještě nedávno žila: Amálie Kvitová.
Po válce Francouzi nevystavěli nový Oradour, ale ponechali ho v troskách jako válečný a protiválečný skanzen. Proto se zde mohlo 4. září 2013 odehrát ojedinělé smíření obou států k překonání „historického nepřátelství“.
V ruinách kostela se setkali prezidenti obou zemí Joachim Gauck a Francois Holland. Prošli kostelem až k oltářní menze, tam se zastavili a počkali až k nim dojde starý pán. Tím byl Robert Hebras, onen chlapec, který kdysi přežil nacistické vraždění.
Všichni tři se pak před menzou drželi za ruce. Prezident Gauck dával najevo, jak je dojatý. Společně pak vyšli z kostela a přátelsky spolu hovořili. Německý prezident pak poděkoval všem, kteří projevili vůli k usmíření.
Na vzpomínkovém pochodu
O přátelství politiků ochotných přinést gesta smíření svědčí již předchozí dvě setkání obou představitelů Francie a Německa na nejvyšších postech. Už v letech 1961 a 1962 se setkávali, před podpisem Elysejské smlouvy, Charles de Gaulle a Konrad Adenauer, v remešské a cášské katedrále. Navázali mezi sebou neobvyklé politické a lidské přátelství.
Zákopové boje u Verdunu během 1. světové války zase připomnělo a „pročistilo“ setkání Francoise Mitteranda a Helmutha Kohla na místě samém v roce 1984.
O to zajímavější je, že za celou poválečnou historii (zejména pak v posledních 35 letech) se českým (československým) a německým politikům nepodařilo najít podobnou oboustrannou vzájemnost. Vždy šlo pouze jednostranné většinou osobní vyjádření lítosti nad tím, co se kdysi stalo.
Právě proto studenti z pražského Gymnázia Jana Keplera (kde autor tohoto textu působí jako pedagog) společně se studenty lounského gymnázia Václava Hlavatého pořádají 3. června letos již třetí ročník připomínkového studentského pochodu Postoloprty–Žatec. Poprvé to má být za účasti české i německé veřejnosti. Proto se rozhodli poslat prezidentovi ČR Petru Pavlovi dopis s návrhem symbolického česko-německého smíření.
Navrhují v něm možnost oboustranného smíření na české půdě za účasti prezidentů obou zemí, a to dvěma symbolickými pietními akty během jednoho dne. Na reakci zatím čekají.
Autor tohoto textu je kastelánem hradů Točník a Žebrák a učitelem na pražském Gymnáziu Jana Keplera
DOKUMENT: Dopis studentů prezidentu Pavlovi
Vážený a milý pane prezidente,
dovolujeme si Vám napsat jako studenti a učitel pražského Gymnázia Jana Keplera a pokusit se tímto dopisem iniciovat oficiální státnické smíření mezi Čechy a Němci.
Rozhodli jsme se Vám napsat poté, co jsme zhlédli symbolické setkání francouzského prezidenta Francoise Hollanda a německého prezidenta Joachima Gaucka, které se konalo 4. září 2013 v troskách francouzského městečka Oradour-sur-Glane. Toto městečko bylo vypáleno a likvidováno jednotkami SS 10. 6. 1944, tedy přesně dva roky po našich Lidicích. Francouzi ponechali Oradour-sur-Glane v troskách jako připomínku masakru civilního obyvatelstva, a tak se mohli prezidenti obou zemí setkat před oltářní menzou v rozbitém kostele. Prezidenti se drželi za ruce a mezi sebe přijali Roberta Hebrase, který jako chlapec přežil vyvražďování.
Navázali tak na podobná symbolická setkání k překonání „historického nepřátelství“ mezi oběma národy a zeměmi, která se konala 22. září 1984 za účasti prezidenta Francoise Mitterranda a spolkového kancléře Helmutha Kohla na bojišti u Verdunu a projednávání Elyssejské smlouvy mezi prezidentem Charlesem de Gaullem a kancléřem Konradem Adenauerem v Remeši v létě 1962.
Ke společnému symbolickému setkání předních představitelů České republiky a Německa k zakončení „historického nepřátelství“ dosud nedošlo. Vždy šlo pouze o jednostrannou omluvu či gesto.
Dovolujeme si Vám navrhnout možnost oboustranného smíření na české půdě za účasti prezidentů obou zemí, a to dvěma symbolickými pietními akty během jednoho dne.
V červnu si totiž připomínáme nejen vyvraždění a vypálení Lidic (10. 6. 1942), nýbrž také největší poválečné vyvražďování českých Němců na jednom místě v Postoloprtech a Žatci (3. 6. 1945). V druhém případě je dnes známo již více než 1600 obětí a mají je na svědomí převážně vojáci Československé armády (Svobodovy) pod přímým vedením KGB. Vaše účast, jako vojáka, na smíření by tak vedla k očistě jména československých vojáků a armády.
3. června t. r. se uskuteční 3. ročník připomínkového studentského pochodu z Postoloprt do Žatce, který organizují studenti pražského Gymnázia Jana Keplera a lounského Gymnázia Václava Hlavatého. Tento rok se poprvé účastní i česká a německá veřejnost.
Domníváme se, jako studenti, že současný svět potřebuje gesta vzájemnosti, tolerance a společného bytí evropských států a národů.
V Praze na Břevnově 21. 2. 2024
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Alberte, umyjte si ruce! Po pražských stopách Alberta Einsteina
Shnilé brambory, rybí ocasy, hlavy slanečků. „Zavřete rypáky!“ křičeli bachaři
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
89 komentářů
K oficiálnímu smíření Čechů a Němců nikdy nedoslo !!,vzpomeňte na výrok M.Zemana ,který to podkopával , že Němci mohli být rádi, že byli jen odsunuti.Nebo slova komunistů ,jak je P.Herman zrádce kolaborant ,který se účastní sjezdu landsmannschaftu …
No možná by si dnešní mladí měli zopakovat historii. Ano, „odpouštím vám“ 70 miliónu mrtvých v II. světové válce …
Hezky to otočili …., zmetci.
Navštivte pár koncentračních táborů, kde bez milosti vraždili i děti.
Kdo nezná historii je odsouzen k tomu, aby si ji zopakoval ….
Jedná se o události z období 2. světové války a krátce po ní. Nedávno v jednom televizním pořadu hovořila přímá účastnice, která ještě jako dítě přežila Osvětim i pochod smrti. Ta prohlásila: „na tyto prožité hrůzi nelze zapomenout a zároveň je nelze prominout“ !
TO mělo být uděláno již dávno.
Má někdo v Čechách dojem,že není smířen s Němci ? Tak se ptal už prezident Klaus.
Já to vidím takže taková akce nic nepokazí ,určitě prospěje,ale už jsme dál. Horko těžko jsme si přiznali naše zločiny,Němci ty své nepopírají a tudíž dalším krokem by mělo být sblížení.Já jsem pro,ALE pozor ! Jejich poměry,zákony a úroveň svobod je na nižší úrovni než ta naše,protože v případě Německa jde ještě pořád o poraženou zem .Proto oni mají přebírat naše zákony ne my jejich.Na tom oni vydělají,ale my bychom tratili.Jde o odzbrojenou zem s hromadou zákazů a na to my tu zvědaví nejsme. Další kámen úrazu je v nebezpečí,že by nám do Čech v rámci toho bratření šoupli ty svoje migranty a na to my taky nejsme zvědaví. Takže kamarádit se s Němcem ano,ale se skutečným Němcem a ne ke vzájemné škodě. Nicméně výuka němčiny by byla u nás vhodná a češtiny u nich zbytečná.To by se asi dalo udělat.Ať nám pošlou (a zaplatí) učitele do škol.
Uroven svobod? 😄😄😄
Cechum jeste na zadecku sedi skorapka realne socialistickeho pukavce a vy tu mluvite o nizsi urovni svobod.
Neplette si postkomunisticky bordel nastartovany polistopadovymi amatery a diletanty se svobodami jako takovymi.
Clovek, ktery nikdy “ neridil “ ani stanek s burty, zacal pres noc ridit hospodarstvi tehy 15ti milionove zeme. To snad staci.
u nás nemáme zakázané písničky,v Německu ano.U nás můžeme sbírat zbraně do r. výroby 1890,v Německu ani náhodou.U nás můžeme být vlastenci,v Německu se trestá i keltský kříž.A to je jen něco málo co mě zrovna napadlo.Němci nechápou presumpci neviny a většinou jde u nich o samosoudy kde nemusíte být ani obeslán.V Německu zaplatíte za vaše zatčení a za opotřebení pout a pendreku,v Německu nesmíte mít ani zavírací nůž atd. Je mi líto,ale v Německu je méně svobody než v Čechách.Proto si tuto nesvobodu nepouštějme do republiky.
(ty skořápky co píšete tak tomu nerozumím)
Dovolte, abych se zasmal. Hlavne ten keltsky kriz a zaviraci nuz. Ja nosim na trickach jak keltske, tak rytirske krize a nikomu to nevadi. A take tricka se symboly izraelskych specialnich jednotek s hebrejskymi pismeny a take to doposud nikomu nevadilo.
A ten zaviraci nuz? Jo, svycara taham u sebe porad. Jsem monter, takze ho mam permanentne ve sve veste. Plus i jine veci. Na HSV jsem proste zapomnel, ze ho u sebe mam. U vchodu jsem ho jen musel ulozit na miste k tomu urcenem a po fotbale jsem si ho zase vzal zpatky. Nemeckych trikolor ( cerna, cervena, zluta ) vidim v kazde zahradkarske kolonii desitky. Policie si vas, pokud nedelate to, co nemate, ani nevsimne. Za cela leta mne nikdy nikdo nekontroloval, nezastavoval, neotravoval. To, ze v nedeli prijede policie nejakeho idiota servat, kdyz otravuje sve okoli kvilenim cirkularky, naprosto schvaluju. A protoze se chovam slusne, dodrzuju pravidla a zakony, platim dane a muj stul je naprosto cisty, neni duvod mne zatykat. Takze problemy zatykanych a zatcenych mne vubec nezajimaji.
Věřím, že by bylo ještě lepší poníženě požádat Němce aby nám umožnili stát se další Spolkovou zemí Bohmen und Mahren, abychom to zbytečně neprotahovali. Je fakt, že sto tisíc Němci zavražděných a umučených Čechů za Protektorátu by se muselo v hrobě obracet, ale čo bolo, bolo, terazky som prezidentom 😄
Zabito bylo zhruba 30 tisíc Čechů,my jsme Němců zabili asi 40 tisíc.
(Uvádí se přes 300 tisíc československých občanů,ale šlo o holocaust (šoa) Židů ,národnostně Čechů bylo jak uvedeno výše.)
Byli to naši spoluobčané.
Navíc, až by je Němci zlikvidovali, jsme byli na řadě my.
My se jim budeme ještě omlouvat?
Pracoval sem v Německu mezi lety 2005-2016. Stále sme pro ně půlčáci, verbež z východu. Němec, je náš přirozený nepřítel. Jste hlupáci.
Je úsměvné, jak se tu bijete v prsa a sám ani neumíte napsat česky krátký komentář. Pomlouváte Němce, ale brát 10 let jejich peníze jste se neostýchal. Klidně nazývejte ostatní hlupáky, ale styďte se Vy.
Asi jste pracoval s tou nejnizsi sortou lidi a nemel jste na to, abyste se vypracoval do stredni tridy. Jestli jste v SRN nezjistil, funguje tam “ Class System „. Sice ne tak vyrazny jako v U. K. , ale funguje.
Pokud nekdo ve stredni tride nekomu predhazuje narodnost, puvod, rasu ci viru, znamenalo by to spolecenskou sebevrazdu. To je prost striktne tabu. Navic, Nemec dokaze ocenit, pokud opravdu neco vyrazneho umite.
Pokud jste pro ne byl povl, pohyboval jste sr taky mezi povlem.
Až na systematickou, státem organizovanou, genocidu Lužických Srbů.
Možná by si ten pochod smíření zasloužil i vzpomínku na koncentrační tábor pro židovské míšence v Postoloprtské bažantnici, který tam Němci provozovali. To, co tam čs. vojáci nalezli, možná přispělo k tragické události, jenž tento pochod má připomenout.
Ležáky, Terezín, Javoříčko a podobné drobnosti studentům a autorovi tohoto textu nestojí za řeč.
Za ty Lidice jsme se měli Německu omluvit už dávno, teď už to nebude tak upřímné!
Studenti štěkají na špatný strom a měli by si nastudovat moderní dějiny. Různé symbolické akce smíření se konaly opakovaně hned od listopadu 1989 po celá 1990s, méně často probíhají i po 2000.
Jestli má dnes část CZ populace problém s Německem, není to kvůli válečné minulosti, ale kvůli tomu, s jakou arogancí Berlín v Bruselu vnucuje ostatním státům EU svou destruktivní zelenou politiku, podporu neomezeného zaplavování EU milióny muslimských a afrických ilegálů. Ani německé snahy umlčet a trestat kritiky této politiky v rámci Německa i EU nevyvolávají žádné sympatie.
Ve východní části EU navíc od 24.2.2022 existuje silná kritika německých sympatií k Russku a neochoty a podrazů Scholzovy vlády vůči Ukrajině.
Vaše odpověď není úplně jasná, ale chápu, že jste PROTI tomu, aby prezident republiky výzvu přijal, „protože EU“ (je tam zmíněna 4x, ještě častěji než Německo). Přijde mi to škoda to odmítat s tak pochybnými důvody. Zvlášť když s prvních dvou vět to vypadá, že proti smíření s Neměckem principiálně nejste …
Krásně to napsal český spisovatel částečně židovského původu Jan Kovanic: „Nemám problém s odpuštěním Němcům. Stačí pouze to, aby všichni moji příbuzní, které povraždili v koncentračních táborech, vstali z mrtvých.“
Jsou prostě činy a zločiny, které se odpustit nedají. A zejména je to akcentováno v situaci, kdy z Německa nastupuje další totalitní ideologie – ekologie. Z určitých aspektů potenciálně ještě horší než ten nacismus.
A nade vstup toho gymplu by se měl vyvěsit velký nápis:
„Velkovýroba vlastizrádců“.
Omluvit se Hitlerovi, že protektorát Čechy a Morava nezabránil porážce nacismu v ČR. Kdyby Hitler neprohrál, nebylo by vyhnání sudeťáků z pohraničí. Sami jsme to zavinili a musíme se omluvit. Nacismu zdar.
Podpis: studenti gymnázia Praha.
Češi Němce nikdy nenapadli – omlouvat se mají oni !!!
kdo Vás k tomuto zmanipuloval ?
Nikdy jsem neslysel, ze by Nemci Cechy napadli. Cechove jim vse bez jedineho vystrelu vydali na stribrnem podnosu. “ Svoji “ zem, armadu, prumyslove podniky, zidovskou populaci. Tak o jakem napadeni tu mluvite? 😄😄😄
Pane Zakruzny, máte pravdu Němci nas nenapadli, oni nás zabrali. Byli jsme jim předhozeni. Jak píšete spadli jim do klína průmyslové podniky ale hlavně celá hospodářsky prosperující zem. Za odměnu nám vyvraždili
360 000 nevinných lidí. Němci nás nikdy nevezmou jako partnery, to si uvědomte!
Oni nas zabrali ne s armadou, ale hromadou srotu. Slysel jsem od pametniku, ze onoho slovutneho 15. brezna, za te sloty, lemovali Cechove prijezdove cesty posmechem vitali Wehrmacht, prevazne na kolech a konich. Motorizaci meli Nemci tenkrat velmi slabou a i to malo se Jim po ceste beznadejne sypalo.
Ze nas predhodili? A kdo? Nas spojenec zabozrout? Jen vul mohl po velke valce vsadit vsechno na Francouze a amater Benes to udelal. Jinak jsme krome statu Male dohody zadne jine spojence nemeli.
Apropos, vy byste se nechal predhodit? Ja tedy ani nahodou. Ziju ve Spolkove republice cela leta a partner tedy jsem. A vite proc? Protoze jsem se dokazal rvat a kdyz na to prislo, dat i nekomu do drzky. Tvrde jim dat najevo, ze si pred nima nikdo na zadek nekecne. Podat lepsi vykon nez oni. No vidite, ono to funguje.
Těchto tzv. „usmíření“ a „odpuštění“ byla již celá řada. Bohužel to vypadá, že jejich účel je jiný, neustále se „vracet“ a bojovat již ukončenou válku. A to jak na úkor událostí budoucích, současných ale i minulých s 2. sv. válkou nesouvisejících. Tedy hlavně těch, co se nehodí dnešním ideologům.
Jako že by nám Němci konečně vyplatili válečné repatriace které nám jako jediným dosud odpírali? A jak to vnímáte s politikou návratu sudetských Němců a zrušením Benešových dekretů o které Němci neustále usilují? Budeme překopávat dějiny a dělat ,že se nic nestalo? Benešovy dekrety vznikly na popud vítězných mocností a Jaltské konference. Nejsem proti smíření – za jasných podmínek.
Cesi si ony reparace vyplatili svevolne sami. Po vyhnani tech tzv. Skopcaku se vrhli na opusteny majetek, at movity ci nemovity a rozkradli a vyrabovali, co se dalo.
Zbyva otazka, jestli se tento majetek pouzil na obnovu CSR, mimochodem valecnym besnenim ne tak dotcenem ve srovnani prave s Nemeckem, kde pomalu nezustal kamen na kameni.
A pote se rozevrely nuzky. Zatimco se tehdejsi burzoazni NSR stala jednim z nejvyspelejsich statu sveta, bolsevicka CSR obnovena na bazi stalinismu jela supem dolu.
malá poznámka pro autora. Učitel by měl vědět. Něco jsme mohli SHLÉDNOUT. Protože zhlédnout je prvopisně špatně. Z znamená zevnitř ven. Stejně jako jsme jeli „s kopce dolů“ a ne jeli jsme „z kopce dolů“.
Učitelé obecně jsou prorežimní a cíleně vymývají děckám hlavy podle režimu, který je právě u moci. Když se změní režim, učitelé se překabátí jako první. Takže se nedivte autorovi, který je kam vítr, tam plášť. Ti ubozí studenti za to nemohou, ani neví, co dělají. Ale kantor, ten se chce zalíbit za každou cenu, aby dostal nějakou cenu.
První krok by mělo udělat Německo. Ono jej udělalo solovem Poselta a jeho surdeto- německého landsmannschaftu. Lézt germánům do zadku by jsme zásadně neměli.
Nic proti usmíření – je vždy vítáno. Ale studenti by se měli doučit dějepis a zeměpis. Zlo nezačalo v r.1944 a nepokračovalo v r.1945. Zlo vůči Československu začalo už v roce 1938! A začalo v Německu. Studenti by se měli zaměřit při usmířování na to kolik studentú bylo popraveno jen v Brně během okupace! Kdo něco ví o popravách studentů v Brně a o tom jaká to byla vyhledávaná podívaná pro nové německé občany Brna se nediví, že právě studenti byli organizátory odsunu Němců z Brna. Usmíření ano. Ale překrucovat dějny NE.
Možná byste se měl doučit dějepis vy. Zlo určitě nezačalo s rokem 1938.
*
Zlo začalo minimálně v říjnu 1918 vznikem uměle vytvořeného Československa, které by se mělo podle počtu obyvatel jmenovat spíše Českoněmecko, protože Němců bylo v roce 1918 3x vice než Slováků. Každý 3. obyvatel „Československa“ byl tehdy Němec…
*
Němci nikdy nechtěli žít v uměle vytvořeném a na lži vzniklém Československu. 4. března 1919 demonstrovali obyvatelé v Sudetech. Následně přijela „slavná“ československá armáda a do neozbrojených obyvatel střílela. O život přišlo asi 54 lidí, včetně dětí a starců. „Sudetská demonstrace“ https://cs.wikipedia.org/wiki/Sudetsk%C3%A1_demonstrace
*
Dalším podrazem na Němcích byly poslední svobodné volby v Československu (1935). „Českým přepočtem“ byl vítěz voleb, Sudetoněmecká strana, okraden o počty křesel v parlamentu, kde nejvíce křesel obsadila z voleb v pořadí druhá agrární strana…
*
Svět se naštěstí po dobách komunistickém šílenství pomalu, ale jistě vrací k normálu. Češi v roce 1918 obelhali Slováky s konfederací a skončilo to rozdělením. Ekonomicky to vypadá, že ČR nikdy neoslaví 50 let existence. Pomalu přichází čas, kdy by měla vláda ČR sepsat poníženou supliku a požádat o připojení, jako 10. spolkovou zemi Rakouska, nebo 17. spolkovou zemi Německa. Ekonomická čísla hovoří o samostatné ČR a jejich „pracovitých a „pravdomluvných“ obyvatelích celkem jasně. 🙂
Ja Vam tleskam. Mohl jste toho urcite napsat vic. Treba neco o “ statnikovi “ Benesovi.
Ale i to, co jste zminil, staci. 😁
Zlo začalo už v cca polovině 19. století, kdy se Němci začali prohlašovat za „panskou rasu“ a v podstatě zlikvidovali „zemské vlastenectví“, které sdružovalo všechny občany státu, bez ohledu na etnicitu. A v podstatě už národní obrození bylo odpovědí na poněmčovací aktivity německého zlonároda.
A kdyby Rakousko – Uhersko nepadlo pod vládou německého senilního dementa do područí německých nacionalistů, nebylo by bývalo potřeba monarchii rozbíjet.
A Němci v meziválečném Československu měli menšinová práva, o jakých si současné menšiny v Německu mohou leda nechat zdát.
Můžete prosím uvést nějaký konkrétní příklad pro své tvrzení, že se Němci v 19. století začali prohlašovat za panskou rasu? Jak to vlastně probíhalo? Nebylo to náhodou tak, že Čecháčkové sami „němčili“, aby se stali více panskými? 🙄😂
Ono to 19. století souvisí vlastně s 1. republikou, kde většinu firem vlastnili Němci a Židé. V 19. století zřejmě také většinu vlastnili Němci, souviselo to s inteligencí přirozeným výběrem.
Vlastně i po roce 1989 se vše vrátilo do přirozeného normálu, „Češi“ opět nevlastní většinu hlavních firem. Je to opět otázka inteligence a přirozeného výběru. 🙂 O „obrozencích“ si myslím své. Obrozenectví z části postavené na lhaní… Nemohlo to dopadnout dobře a ani nedopadne. Lhát a krást není dobrým základem pro žádný stát. 👎
Ono to souvisí s tím, že po Bílé Hoře byla postupně ze všech úřadů a dalších složek státu vytlačována čeština (spolu s dalšími neněmeckými jazyky).
Němci se stavěli proti Čechům i v roce 1848, později vyhlásili program násilného poněmčování. Kdyby nedošlo k rozbití Rakousko – Uherská, byla by dnes čeština mrtvý jazyk
Tak to ,že si nepřipomínáme mnichov ,okupaci zbytku země ,německé zločiny v naši zemi před válkou i během ni a vlastně i osvobození by už snad mohlo stačit ,ne? Co ještě více máme udělat ? Převzít vinu?
Vy jste všichni snad zešíleli! S národem, kteří zavraždil minimálně 343.000 našich občanů se chcete usmiřovat a pomníky těch, kteří padli za naše osvobození bouráte! Jak si můžete vůbec dovolit plivat na více jak 200.000 vojáků Rudé armády, Polské armády, Rumunské královské armády, kteří při osvobozování Československa padli.
1/ Rudá armáda žádnou svobodu do Československa nepřivezla, pouze nahradila 6 let trvající německou okupaci a nacistický mor na 44 let sovětskou okupací a komunistickým morem. V americké zóně se žádné podobné zvěrstvo nekonalo.
*
2/ Rudá armáda nejen že na území bývalého Československa vraždila, znásilňovala, rabovala průmyslové vybavení a soukromý majetek, ale v červnu 1945 ukradla 1/7 území Československa, Podkarpatskou Rus. Zrádce a kolaborant Edvard Beneš později v srpnu 1945 vydal další svůj „Benešův dekret“ č.:60, kterým zbavuje všechny obyvatele Podkarpatské Rusi československého občanství. O všechen svůj majetek přišlo asi 120 000 Čechslováků, kteří museli z Podkarpatské Rusi uprchnout do zbytku Československa …
*
3/ Na rozkaz z Moskvy, vtrhly 21.srpna 1968 do Československa některé armády „Varšavské smlouvy“. Do 31.října 1968 opustily Československo armády všech ostatních států, kromě té sovětské, která československo okupovala až do 21.června 1991, kdy odtáhnul poslední sovětský primitiv z Československa zpátky na Východ. Veliké děkuji Kocábovi a spol. 👍
Jenom pro doplnění. Leonid Brežněv byl etnický Rus, který se narodil ruským rodičům na území Ukrajiny… Vzpomínám si, že první sovětští okupanti v Československu byli malého vzrůstu a měli šikmé oči, takže nic evropského…
*
4/ Vůbec si nemyslím si, že bych měl být sovětské armádě a ruským primitivům za něco vděčný. Naopak mi dluží za 27 let života v komunisticko-socialistickém koncentráku, obehnaném třemi ploty z ostnatého drátu, což jim nikdy nezapomenu …
Tleskam!!!
Já tay moooc děkuju. Myslím si totéž.
Rudá armáda nás zachránila před totálním vybitím či poněmčením: „Třetinu Čechů vybít, třetinu poněmčit a zbytek odsunout na Sibiř“, to byl německý plán, jehož realizaci RA zabránila.
Aktivity sovětů, včetně obsazení Podkarpatské Ukrajiny byly schváleny v Jaltě a v Postupimi.
21. srpen 1968 z dlouhodobější perspektivy vedl k pádu socialismu v celém východním bloku.
Uvěznění jsme byli už za Němců.
Možná byste měl přestaty lhát a začít malinko studovat historii.
1/ Kde jste vzal podklady pro své tvrzení:„Třetinu Čechů vybít, třetinu poněmčit a zbytek odsunout na Sibiř“. Nacistické „konečné řešení“ se týkalo pouze a jenom Židů, zbytek si vymysleli komunisté… Pro své tvrzení jste nepředložil jediný důkaz. Možná to „z úst“ vypustil nějaký komunista, který si to po válce vymyslel.
2/ Rudá armáda nikoho nezachránila, pouze nahradila hnědou totalitu rudou totalitou.👎 Nebýt pomoci USA, tak by dnes začínalo Rusko (Sovětský svaz) někde na Urale.
3/ V Jaltě a v Postupimi se o žádné Podkarpatské Rusi nikdy nejednalo. Byla to soukromá akce zrádce a kolaboranta E.Beneše. Američané, Britové a Francouzi nikdy nesouhlasili s vyháněním, přesídlováním ani změnou hranic v poválečné Evropě, jak je praktikoval Sovětský svaz a Čecháčkové.
4/ 30.září 1938, 15.březen 1939, 21.srpen 1968 a 44 let dobrovolného komunistického chudobince a hlupákova, jsou věčnou ostudou zbabělců a jejich umělého státu Československo ve kterém se navíc chovali bezdůvodně povýšeně k židovským a německým spoluobčanům. Boží trest je neminul a další je ještě čekají. 🙂
Přečtěte si projev Reinharda Heydricha ze dne 2. října 1941 v Sídle 5íšského protektora v Praze.
A přestaňte papouškovat výlevy obskurního „historika“ Tomáše Krystlíka, kterého nikdo soudný za historika nepovažuje, neboť jeho sci-fi tvorba byla zcela v režii a za peníze našich milých bývalých spoluobčanů.
Pro Horymír:
Projev jste asi nečetl vy, ač se tady na projev odvoláváte…
Projev jsem samozřejmě četl a o žádných třetinách k likvidaci tam nění ani slovo. Samozřejmě je tam vyzdviženo odvěké spojení s německou říší. Připomíná Přemysla Otakara, Karla IV i svatého Václava. Co tam je napsáno o Slovanech je myslím celkem výstižná pravda. Naštěstí my Češi, ač používáme slovanský jazyk, Slované nejsme, což Reinhard Heydrich v roce 1941 nemohl ani nechtěl vědět. Tušil to již K.H.Borovský v roce 1846, když navštívil Rusko a potvrdili to genetici na začátku 21. století. Geneticky jsme z 1/3 Keltové, 1/3 Germáni a 1/3 Slované, tedy žádní Slované… Ono je to také vidět ten rozdíl v chování, když jedete dále na Východ a Jih Evropy. Samozřejmě i v ČR se dají potkat vyjímky se slovanským chováním a není jich vůbec málo.🙂
Já to vědomě zjednodušil, aby nemusel opakovat ty lidi dobré rasy a dobrého smýšlení a špatné rasy a dobrého smýšlení a špatné rasy a špatného smýšlení a dobré rasy a špatného smýšlení…. Znáte, ne?
Budete se asi divit, ale sv. Reinharda docela ranilo, když mu jeho pavědci začali předkládat první výsledky výzkumu z nichž vyplývalo, že většina Čechu je na tom rasově lépe než většina Němců .
Blábolíte nesmysly. Už K. H. Frank plánoval vydláždit Václavské náměstí českými lebkami.
Němci nás prostě chtěli vybít, měli k tomu dost nakročeno a sověti jim zatli tipec.
Prostě menší a větší zlo, když dobro bylo kdesi na vandru.
Pro A. S. Pergill:
Proč lžete? Pro svá tvrzení a dojmologii o „dláždění Václavského náměstí českými lebkami“ jste nepředložil žádný důkaz. Lhát je snadné, tam kde chybí znalosti. Komunisté provozovali lhaní 44 let, jako státní ideologii, životní styl a vy jste se evidentně nepoučil, kam lhaní vede.🙂
Je mi líto, K.H. Frank to za války řval do rozhlasu. Oba moji rodiče to slyšeli na vlastní uši a zmiňují se o tom i některé tlustší dějepisné knihy.
No, a taky jsem měl kdysi možnost mluvit s pánem, který prodělal koncentrák a byl zachráněn na poslední chvíli (Američany, z čehož pak měl politické problémy). Po vylíčení všech jeho peripetií z pobytu v onom „rekreačním zařízení“ jsem se ho zeptal, jestli jsou i nějací slušní Němci. I usmál se a řekl:
„Samozřejmě,“ a ukázal prstem dolů, „tímhle směrem, asi tak dva metry, je jich spousta.“
V „konečném řešení“ byly slovanské národy hned v závěsu za Židy. Ostatně, on je chtěl vybít už Karel Marx, coby národy, bez jejichž vybití nebude moci zvítězit světová proletářská revoluce. Ostatně kvůli tomu dostal v londýnské kavárně přes hubu od českého barikádníka Friče, což byl první kontakt našeho národa s marxismem.
Beru a tleskám,ale mám pochyby, že spousta magorů to nepochopí Poválečné Československo se chovalo hůř než nacisti. Takzvané Rudé gardy byly směsi kolaborantů a najednou měli moc a odneslo to spousta nevinných
Po svobodě žádný nevinný Němec nechodil. Dostali ani ne to, co si zasloužili.
A řada informací o „poválečném teroru“ jsou jen snůšky lží a výmyslů. Nehledě i k takovým věcem, že např. „Brněnský pochod smrti“, při kterém nikdo nezemřel, spoustě Němců, především těm, kteří do Brna přišli na konci války z „východních území“, zachránil život, protože sověti se s těmi „východními osadníky“ (vzhledem k tomu, jak si tam počínali) vůbec nekašlali a šmahem je stříleli.
Nikdy nesmíme zapomenout jaká zvěrstva páchali jednotky ss na lidech všichni studenti by měli navštívit některý z koncentračních táborů aby nemleli takový sračky
Student vyzvali prezidenta ke gestu vuci Německu, ano to je , ale velmi snadná léčba, pratelstvim. Prezident Pavel by měl zareagovat
na recnickou výzvu prezidenta Putina „proč by Rusko napadalo Polsko, ČR nebo Pobaltské státy.“ Odpověď premiéra Fialy a celných představitelů Petikoalice je, že mu nevěří. Odpověď že strany prezidenta by měla být konciliantni a začít vést rozhovory, sice nesnadné, ale smysluplné. Na studentské vyzvy je času dost, válka je zásadní výzva a příměří je vojenská záležitost. Vojáci, bojovali jste statečně, nastal čas k jednání parlamentaru.
Tak nějak studenti buď ze zloby nebo z arogance a hlouposti pozapomněli, že o takové věci nemá právo rozhodnout skupina horlivých, ani sám prezident. o referendu v článku není nic. Pokud by se takové mezinárodní záležitosti daly řešit prostřednictvím vůle jednotlivců, tak Němcům již dávno vyjádřili přátelství například ministr Emanuel Moravec, básník a novinář Jaroslav Seifert, ministr Richard Bienert, dědeček vnučky Ferdinanda Peroutky. anglický výsadkář Čurda a i jiní. Jaký je rozdíl mezi výzvou servilních studentů a zvacím dopisem pár komunistů k invazi armád Varšavské smlouvy 1968? Co by mohlo takové věci legitimizovat. I když, Petrpvi Pavlovi zabránilo podepsat zvací dopis pouze to, že nebyl dospělý.
To slunickareni je v Praze horší než mor…
Mimochodem, jak čtu ten francouzský přiklad, ten byl ale taky jednostranný.
K omluvě za to že by zlí Francouzi měli vraždit hodné německé civilisty nedošlo. To by si ani francouzský prezident nedovolil.
Tož – v našem případě, a že aj to téma poválečného násilí na Němcích při odsunu není žádné tabu (dokonce jsme se za něj i omluvili), tak by ta – jak v závěru zmíněná double akce – tedy se 2 symbolickými pietními akty během jednoho dne“ možná byla. Samozřejmě záleží na prezidentu Pavlovi, zda on to na svou politickou zodpovědnost udělá. To už se asi přesvědčil za ten rok na Hradě, že všem se zavděčit nedá
Zase se chce nekdo patlat se Skopcaky.
Nemci nedělají male chyby.
Proto si musime udelat energetiku,ale s touto vladou Slepence?
Pepa107 take zadna vyhra..
Česko-německá deklarace 1997:
Česká strana lituje, že poválečným vyháněním, jakož i nuceným vysídlením sudetských Němců z tehdejšího Československa, vyvlastňováním a odnímáním občanství bylo způsobeno mnoho utrpení a křivd nevinným lidem, a to i s ohledem na kolektivní charakter přisuzování viny. Zejména lituje excesů, které byly v rozporu s elementárními humanitárními zásadami i s tehdy platnými právními normami, a nadto lituje, že bylo na základě zákona č. 115 z 8. května 1946 umožněno nepohlížet na tyto excesy jako na bezprávné a že následkem toho nebyly tyto činy potrestány.
IV
Obě strany se shodují v tom, že spáchané křivdy náležejí minulosti, a že tudíž zaměří své vztahy do budoucnosti.
Odpustit mohou jen Ti mrtví co Němci zabili nebo jejich příbuzní, nikdo jiný k tomu není kompetentní!
Jaképak usmiřování s těmi, kteří na nás stále nehledí jako na rovnocenné?! Německá nadřazenost leze krkem kdekomu v EU a my nemáme sebemenší důvod jim lézt do pozadí. Chování jejich obchodních řetězců na našem trhu, celou věc krásně ilustruje. Dvojí cena a dvojí kvalita. S tím ať jdou Němci někam!
Staré české přísloví praví: Těžko berana s vlkem smířiti.
Dodatek:
Ještě bych navrhl do toho smíření zahrnout masakr českého obyvatelstva v Českém Malíně na Volyni během II. svět. války. Hlavně tam se formovala Svobodova armáda a volyňští Češi po válce osídlili Žatec a okolí.
Nelze se jim divit, že se uchýlili k revanši na Němcích, v tehdejších poměrech to zřejmě považovali za spravedlivou odplatu. K násilí a nespravedlnostem docházelo na obou stranách, na to bychom neměli zapomínat.
Takže smíření ano, ale oboustranné.
Souhlasím, ing.J.Ducháček
Dětičky by se měli jet podívat do Lidic, Terezína nebo Osvětimi.
Neznají nic ale papouškují to co jim do hlavy nalilo naše korektní a liberální duhové školství.
Pro Němce jsme byli, jsme a budeme vždy slovanský odpad a jako k odpadu se k nám i chovají.
Stačí se podívat na rozdíly mezi životní úrovní, sociálním systémem kdy ani běženci nechtějí v ČR zůstat, mzdou a kvalitou potravin ( a to nemluvím o cenách jejich obchodních řetězců a cenách energií ).
Jenomže to dětičkám nikdo nepoví !
Za zivotni uroven a uroven hospodarstvi je kazda zeme odpovedna sama sobe. Jake si to kdo udela, takove to ma. Kazdy je strujcem sveho osudu.
To, ze Cechove zkurvili, na co sahli ( uz staleti nazad ) nesvadejte na vsechny okolo. Trochu sebereflexe by nezaskodilo.
Německo opět posilá proti Rusku vojáky, zbraně, a vojenskou techniku, a stojí u hranic Ruska, které i pro naše osvobození obětovali ve II.světové válce miliony životů vojáků RA a občanů tehdejšího SSSR. Němci jsou nepoužitelní, stačí znát historii.
to jako fakt???? takze zase polezem nemcum do zadku?????? a jak hluboko?????
nesouhlasím,neví vůbec nic o utrpení našich lidí,jejich rodin…německá strana nám dodnes nedala náhradu -válečné reparace !
Vzhledem k tomu že jsem válečný ročník,mám dojem že tento krok by měl udělat první německý národ,který svými historicky nejkrutějšmi spůsoby zprovodil ze světa několik desítek milionů občanů s celé Evropy.Vy mladí dnes žijete ve svobodné společnosti,která Vám umožňuje se svobodně rozhodnout čím chcete být,kde chcete žít.To Vám závidím,ale přeji aby jste vše plně využili.!!!
Obávám se, že pan Zemánek zapomněl na česko-německou deklaraci a mylně učí studenty, že k ničemu takovému nedošlo. Nebo ho nadchl nápad sezvat si prezidenty jako bonus pro studenty, které vyučuje.
Řekla bych, že s křížkem po funuse. V roce 1997 byla podepsána rozumná deklarace o usmíření. Poté co ji o několik let dříve navrhnul prezident Havel. A Jak to dopadlo? Takhle: (cituji ČR) “ Některé vstřícné kroky učinil na začátku devadesátých let Václav Havel. Jenže zástupci Sudetoněmeckého krajanského sdružení, čili landsmanšaft, si jeho slova vyložili jako uznání viny a vznesli požadavky na odškodnění vyhnaných Němců a anulování Benešových dekretů.“
Známé poučení o tahání čerta za ocas by si měli vzít i tito naivní studenti.
Nedoporučuji, jezdil jsem tam 35let týden co týden a tolik nenávisti a arogance jsem vůči Slovanům nikde jinde ve světě nezažil.
Podle očekávání to tu v diskusi vyvolalo obrovskou odezvu, je tedy názorně vidět, že takové akce moc potřebujeme. Co mě potěšilo bylo i pár pozitivních příspěvků …
Byl jsem první, kdo v diskuzi reagoval. Můj příspěvek ale někdo asi smazal, protože jsem ho nenašel. Napsal jsem: Co tím pan profesor a kastelán v jedné osobě sleduje? Jestli takoví pedagogové učí a vychovávají žáky a studenty, pak nám pomáhej Bůh! Neměli by to být především Němci, kteří by se měli omluvit a iniciovat usmíření? Hezkým gestem by pro to mohly být reparace válečných škod způsobených Čechům od září 1938 do května 1945. Nezaměňujte pane „profesore“ úlohu viníků a obětí. Češi sudetské Němce z republiky nevyhnali a dobrovolně se nevzdali velké části svého území. Češi nevyvraždili občany Lidic a nesrovnali obec se zemí. Češi nevyvraždili více jak 300 tisíc Čechů v době šestileté německé okupace! Nejsou to Češi, kdo by se měl cítit viníkem a nejsou to Češi, kdo by měl prosit za odpuštění! Byla to absolutní většina Němců v (nejenom) českých Sudetech, kdo vítr mezi doposud dobrými sousedy zasel a byli to zákonitě oni, že sklidili bouři! A netahejte do toho prosím naše osvoboditele od těch nacistických netvorů. Vojáci Svobodovy armády na cestě od Charkova přes Sokolovo a Duklu až do Prahy viděli takové hrůzy proti lidskosti, že vám se o tom pane kasteláne ani nezdálo. Divíte se spolu s vašimi adolescenty, že neudrželi svoji nenávist k Němcům „na uzdě“? Já ne! Styďte se, kolaborante!
Dr. Edvard Beneš v Táboře 16. 6. 1945:
„Chtěl bych za nás všechny v Československu dodat dvě věci: 1. Nikdy nezapomeňme, co nám Němci v této válce udělali a co s námi zamýšleli udělat. Bylo to tak strašné a hrozné, že si to musíme navždy pamatovat. 2. Rozhodněme se, že musíme republiku odgermanizovat, a to všude a ve všem. Zvažte, jak bychom to měli udělat. Půjde o odgermanizování názvů, území, měst, zvyků – půjde o všechno, co se vůbec dá odgermanizovat. Dnes je na to čas. Vzpomeňte si, kolik germanizace jsme už za ta staletí od husitství prodělali. Naším heslem tedy bude: Odgermanizovat republiku všude a ve všem.“
Všimněte si věty o tom, co nám Němci udělali a CO S NÁMI ZAMÝŠLELI UDĚLAT!
Nestihli nás díky především armádě SSSR, ale i USA a spojencům, jako rasu a národ vyhladit a zotročit. Naši rodiče a prarodiče přísahali, že nezapomenou na své osvoboditele a na statisíce obětí, které také pro naši svobodu položili své životy. My se jim odvděčujeme hanobením jejich hrobů, památníků, soch a odstraňováním jejich jmen z názvů ulic a náměstí. Oni snad můžou za poválečnou politiku? Takto by měl pan kastelán vzdělávat a vychovávat své studenty.
PS: admine, proč mi mažete příspěvky? To je zakázané mít na něco vlastní názor a veřejně ho sdělit?
Viděl bych jako docela velký rozdíl mezi slovy „zapomenouot“ a „odpustit“ …
Mimochodem vaše nářky na mazání příspěvků, kterých tu máte asi nejvíc ze všech jsou trapné. Nebo si podvědomě myslíte, že si veřejné odmítání zaslouží a proto se o ně bojíte?
Tuto myšlenku bych chtěl zdůraznit: Nikdy nezapomeňme, co nám Němci v této válce udělali a co s námi zamýšleli udělat.
Ti, kteří hanobí a zpochybňují hrdinství našich osvoboditelů – vojáků RA, ale i občanů SSSR – by si měli uvědomit, že bez nich bychom jako národ a stát už neexistovali! Za „růžový tank“, za sochu Koněva ve skladu, za odstranění názvů ulic, za plivání na památku našich osvoboditelů, za předsudečnou nenávist by měli být jejich původci souzeni a potrestáni!
Jako z bolsevicke ucebnice dejepisu pro 7. tridy ZDS. 😄😄😄
Co je na tom bolševického?
„… Za „růžový tank“, za sochu Koněva ve skladu, za odstranění názvů ulic, za plivání na památku našich osvoboditelů, za předsudečnou nenávist by měli být jejich původci souzeni a potrestáni!“
*
„Občan“ – Přezdívka hovoří jasnou řečí. Do roku 1989 – „Na upozornění (udání) z místa bydliště…“👎🙄🤮
*
Vlastně proč ne, až budou souzeni a potrestáni všichni ostatní… E. Beneš za zradu a útěk před odpovědností, po návratu za okradení občanů Československa, za kolaboranství se Sovětským svazem,… Všichni komunisté a jejich služebnictvo za totalitní vládu od února 1948… Všichni kdo nařídili postavit 3 ploty z ostnatého drátu na hranici s normálním světem… Všichni, kdo pronásledovali občany prchající za svobodou, všichni kdo je vraždili, stříleli na prchající a kradli jejich majetek, který zůstal v Československu… Všichni komunisté-kolaboranti a zrádci rodné země, kteří po 21.srpnu 1968 podepsali v prověrkových listinách a nových přihláškách svůj kladný vztah k okupační mocnosti, což byli všichni, kteří vlastnili legitimaci KSČ 1969-1989… Všichni, kteří ztrpčovali život nestraníkům, nebo odpůrcům komunistického režimu 1945-1989… Potom teprve můžete zkusit obvinit někoho z hanobení těch vašich ruských a komunistických primitivů.🙂
Vsichni ti, kteri z Ceskoslovenska udelali bolsevicky koncentrak stalinskeho typu. Vykonstruovane procesy, vyslechy StB gestapackymi metodami. Pritomnost ruskych poradenku. Kolektivizace. Popravy. Rozkulacovani. Umistenky. Odmitnuti Marshallova planu. Ukradeni Zakarpatske Ukrajiny bolsevickym CCCP. Bezmezna orientace kdysi jednoho z nejvyspelejsich statu sveta na krupansky Vychod, ktery stal a stale jasne stoji na nizsi civilizacni urovni a jehoz zakladem je byzatsky bordel. Predelani krestanskeho Jeziska na dedu Mraze. Atd. atd.
Pane Doucha, jsem rad, ze tu mam spojence. 😁😁😁
Doufám že část studentu se podívala na historiky dokument s nazvem „Kuratorium“, tu dobu jsem nezažil, narodil jsem se těsně po válce a mnohe jsem si doplnil. Každá doba nese pro mládež těžké uděly,to čeká i tyto maturanty a mladší. Nikdo neví jaká, bude budoucnost, proto některé výzvy jsou mladicke neuvazenosti. Biblické, „mladíku chraň si své mladi“ , bylo použito v americkém filmu o Vietnamské válce. Gesta jsou gesta a někdy se za ně tvrdé plati. Stáří latinici říkají budoucnost je nejistá,. Minulost je perfektum.
Odpustit lze jen tomu, kdo přiznává vinu, kaje se za ni a o odpuštění prosí. To se u Němců zdaleka neděje. Naopak dodnes vinu popírají a dodnes překážejí těm, kdo by chtěli následky jejich zločinů zmírnit. Němcům strašně chybí to, že americký Projekt Manhattan skončil tak pozdě, že na ně nemohly být jeho výsledky aplikovány.
Lžete. „Prosím o odpuštění. Německý prezident se v Polsku omluvil obětem nacismu “ https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-polsko-prezident-valka-historie-nacismus-agrese-pieta.A190901_095956_zahranicni_luka A tovýchto vyjádření najdete za poslední desítky let stovky.
A omluvil, se někdo obětem u nás? A byla taková omluva Němci přijata? Pokud je mi známo, tak Karl Jaspers byl za svou esej „Otázka viny“ (1946) o vině Němců na válečných zločinech vyštván (1948) do Švýcarska.
Němci dodnes žádnou vinu nepřiznávají, odmítají napravit zločiny, které spáchali (ty, které napravit lze), takže nelze k nim mít ani ty sebemenší ohledy.