Víme, že vás reklamy otravují, můžete nezávislou žurnalistiku podpořit i jinak, například prostřednictvím systému Darujeme.cz.
Sabina Slonková. Foto: Profimedia
,

Nálepka dezinformátorů pro český web v ruštině ničí pověst majitele. O nápravu bojuje marně

Vinegret.cz je ruskojazyčný zpravodajský web určený rusky mluvícím cizincům žijícím v České republice. V roce 2015 ho šéfredaktorka Neovlivní.cz Sabina Slonková zařadila na seznam prokremelských webů jako Aeronet nebo Sputnik. Omylem, jen kvůli kontextové reklamě. Webu to však přineslo značné problémy, včetně ztráty části zadavatelů reklam. I když se Vinegret.cz proti zařazení na seznam problematických stránek opakovaně bránil, zůstává na něm dodnes.

„Ocitli jsme se na tom seznamu na základě banneru kontextové reklamy. Nikdo nám nikdy nezavolal, nezeptal se nás na důvody, neprověřil, o co se jedná. Copak tohle je poctivá žurnalistika? Najednou jsme byli na seznamu propagandistů vedle Sputniku. Ten seznam z Neovlivní.cz převzala tehdy další média a sedm let jsme nikde nenašli zastání,“ říká šéfredaktor webu Vinegret.cz Juri Mirzoev.

Podle Mirzoeva novinářka Slonková na jeho opakované žádosti o vyřazení ze seznamu dezinformátorů nereagovala až do letošního ledna, kdy se o věc začal zajímat HlídacíPes.org.

„Poté mě sama kontaktovala a přiznala, že nás označila za propagandisty kvůli kontextovým reklamním bannerům. Pak se ale, zřejmě po poradě s právníky, vrátila k rozmazanému vyjadřování,“ říká Mirzoev. Příběh je podle něj ukázkovým příkladem nekvalitní žurnalistiky: „Špičková česká novinářka pod rouškou své autority a postavení lže a manipuluje. Ostatní mainstreamová média jí věří na slovo a neověří si základní fakta,“ zlobí se Mirzoev.

Slonková: Tehdy splňovali kritéria

Sabina Slonková na otázky HlídacíPes.org nejdříve nereagovala, požádala však o kontakt na šéfredaktora Mirzoeva. Po rozhovoru s ním na stránkách Neovlivní.cz publikovala následující vysvětlení k sedm let starému článku:

Aktualizováno 2. února 2022: Dle měřítek redakce Neovlivní.cz již web v současné době nesplňuje kritéria pro zařazení mezi Ozvěny Kremlu a nyní jej nelze označit za projekt ruské propagandy. Na webu se nyní už žádné propagandistické bannery či odkazy neobjevují.“

Po opakovaném dotazu HlídacíPes.org na základě jakých kritérií zařadila Vinegret.cz na seznam dezinformátorů, zaslala Sabina Slonková následující odpověď: „V době, kdy tato položka databáze vznikala, tedy před téměř sedmi lety, web splňoval kritéria webu, který šíří ruskou propagandu. Ostatně v té době to nikdo nerozporoval, ani samotní zástupci webu.“

To ale Juri Mirzoev zásadně odmítá. Šéfredaktorku Neovlivní.cz se prý opakovaně snažil kontaktovat přes email, který má uvedený na stránkách portálu, i přes facebookový profil.

Hned poté, co vyšel článek, jsme se snažili s paní Slonkovou spojit. Několikrát jsme psali email i zprávy na facebookovou stránku Neovlivní.cz, ale nikdo nikdy nereagoval. Na webových stránkách Neovlivní není uvedeno žádné telefonní číslo. Co jsme tedy měli dělat? Čekat před redakcí, aby pak třeba mohla napsat,  že ji pronásledují ruští propagandisté?“ vypočítává Mirzoev pokusy o nápravu.

Tajemství Sergeje Lavrova

Na seznam dezinformačních médií působících v Česku se Vinegret.cz dostal v roce 2015. Server Neovlivní.cz tehdy vytvořil databázi tzv. „kremelských ozvěn“ v Česku. Na něj podle Slonkové patřila kromě webů šířících jasnou propagandu i „média, která nekomentované Putinovské vidění světa nabízejí mezi standardními zpravodajskými texty“. To měl být i případ textu „Neznámé rodinné tajemství Sergeje Lavrova“ na webu Vinegret.cz.

„Po kliknutí na článek se otevřel další ruský web, kde se mezi spoře oděnými modelkami a bulvárními zajímavostmi objevují texty o Vladimiru Putinovi nebo již zmiňovaném Sergeji Lavrovovi. Text o rodině Lavrova začíná slovy: „Ruský ministr zahraničí je jedním z nejoblíbenějších ministrů v zemi..,“ popsala v roce 2015 Sabina Slonková v článku, kde vysvětlovala, proč Vinegret.cz zařadila mezi dezinformační média.

Podle šéfredaktora Jurije Mirzoeva ale text nepocházel z jejich redakce. „Paní Slonková se podívala na naše webové stránky a servis kontextové reklamy jí ukázal bannery na proputinovská témata. My jsme tyto bannery osobně neumísťovali a vůbec jsme nevěděli o jejich existenci, nám se jednoduše nezobrazovaly,“ říká Mirzoev.

Reklamu na jejich web p umístila teaserová společnost, kterou redakce v té době testovala pro případnou spolupráci. V dubnu 2015, tedy měsíc před vydáním článku na Neovlivní.cz, jsme obdrželi nabídku na spolupráci od ruského servisu kontextové reklamy marketgid.com. Zaslali nám smlouvu, my jsme se však dohodli na předběžném testování, abychom systém vyzkoušeli. Poprosili jsme je, aby nastavili náš účet tak, aby se u nás neobjevovaly bannery propagující hazard a erotický či politický obsah. Marketgid.com nám to slíbil,“ tvrdí Mirzoev.

Marketgid podle něj testovala redakce tři týdny a vše se zdálo být v pořádku. Tedy až do chvíle, kdy vyšel text Sabiny Slonkové upozorňující na dva „proputinovské texty“.

Ty ale vůbec nepocházely od nás. Byly to bannery na články v ruských médiích a nám se navíc vůbec nezobrazovaly. Jakmile jsme zjistili, že je tam tento problém, ihned jsme systém odpojili a s marketgid.com ani nezahájili spolupráci. Pokud by nám paní Slonková zavolala před uveřejněním své zprávy a zeptala se nás, o co jde, určitě by se to vysvětlilo,“ kritizuje Mirzoev.

Likvidační cejch

Dopady zápisu na propagandistický seznam přitom nejsou pro malý portál jako Vinegret.cz, který primárně sdílí přeložená shrnutí článků českých médií, vůbec zanedbatelné.

„Tento cejch nám způsobuje zcela konkrétní materiální škodu. Přicházíme o příjmy z reklamy. Ukrajinští, ruští a běloruští klienti, kteří nás pravidelně čtou, sice vědí, že Vinegret.cz je neutrální webovou stránkou, proto si u nás reklamu objednávají. Ale pro české firmy, které nás dobře neznají, je to první, co z vyhledávače vypadne o Vinegret.cz, seznam dezinformátorů na Wikipedii a článek Sabiny Slonkové. Pak ztrácejí o reklamu u nás zájem,“ stěžuje si Juri Mirzoev, pro kterého má nálepka „propagandisty“ následky i v osobní rovině:

„Za jedenáct let, co tu žiji, se Česká republika stala mým domovem a já nechci, aby mne lidé považovali za přisluhovače putinského režimu. Mé jméno a má pověst byly poskvrněny. Nic špatného jsem přitom neudělal. To všechno kvůli dvěma bannerům kontextové reklamy.“

Seznam „kremelských ozvěn v ČR“ převzaly od Sabiny Slonkové Hospodářské noviny, které ho v roce 2019 přetiskly v rámci článku Dezinformacím se v Česku daří. Uvedla ho také Česká televize v dokumentárním filmu „Co dokáže lež“. Je dostupný i na Wikipedii.

Další organizace, které se zabývají odhalováním dezinformačních kampaní, fake news a ruskou propagandou, jako například Evropské hodnoty nebo Nelež.cz, na svých seznamech dezinformátorů Vinegret.cz nikdy neměly. Jak říká vedoucí programu Kremlin Watch Evropských hodnot Veronika Víchová, jejich bezpečnostní centrum se zaměřuje na weby v češtině:

„Server Vinegret.cz na našem seznamu není, jelikož, ač má českou doménu, publikuje primárně rusky. Ruskojazyčné zdroje jsme do našeho seznamu nezařazovali. Nicméně po povrchové analýze web nepůsobí jako dezinformační. Specificky třeba o Ukrajině v současnosti informují relativně nezaujatě,“ shrnula pro HlídacíPes.org Víchová.

O „propagandistické povaze“ Vinegretu.cz pochybuje také analytik Institutu pro politiku a bezpečnost Roman Máca, který dlouhodobě mapuje prokremelskou scénu v Česku: „Jde o portál pro ruskojazyčné cizince žijící v ČR, neřekl bych, že se angažuje politicky, že by se snažil někoho ovlivňovat k nenávisti například k Ukrajině nebo k Česku.“

Podle Mirzoeva tvoří Ukrajinci polovinu čtenářů Vinegret.cz. „Pokud bychom se skutečně zabývali proputinovskou propagandou, pak by nás Ukrajinci asi sotva četli. Pravidelně píšeme o demonstracích, které v Praze probíhají proti Putinovi a korupci v Rusku, nejednou jsme upozorňovali na lži ruských hromadných sdělovacích prostředků,“ říká šéfredaktor.

Divoké pole bez hranic

Podle Romana Číhalíka z platformy Nelež.cz k celému přešlapu mohlo dojít i proto, že v České republice stále chybí komunikačně-bezpečnostní strategie státu, která by jasně definovala, jaký typ informací a zpráv už je pro stát rizikem. Ze strany státu nejsou definované jasné hranice.

Problematikou dezinformací se v České republice zabývají občanské iniciativy, akademická sféra, think-tanky, které se snaží nějakou hranici nastavit, ale to v podstatě nelze bez legislativního rámce nastaveného státem. Dokud nebude ze strany státu definovaná komunikačně-bezpečnostní strategie, tak je to vlastně divoké pole, kterým se všichni nějak pohybujeme,“ říká Číhalík.

Spolek Nelež.cz mimo jiné apeluje na inzerenty a zadavatele reklam, aby omezili inzerci na dezinformačních webech. Stejně jako zadavatel reklamy často netuší, kde všude se jeho reklama objeví, ani webové portály nemusí mít ponětí, jaká reklama se objeví u nich. Nejen v případě Vinegret.cz, ale i například respektovaného zpravodajského serveru Aktuálně.cz, který vloni řešil problém se zobrazováním podvodných reklam na svých stránkách.

„Dodavatel aukční platformy svými automatizovanými systémy prověřuje a blokuje inzerenty a jejich podvodné či jinak závadné bannery. Pokud se takový banner i přes tuto kontrolu dostane na naše weby, máme možnost tyto inzerenty blokovat ručně, avšak až poté, co se na našich webech zobrazí. V případě velmi sofistikovaných podvodů, kterým nyní s našimi dodavateli čelíme, se daří inzerentovi obcházet automatizované kontrolní mechanismy,“ komentoval loni rizika zobrazování kontextové reklamy manažer inzerce vydavatelství Economia Karel Suk.

„Je třeba chápat, jak ten systém funguje. Reklamní bannery procházejí automatickou kontrolu Googlu, pak se hned začínají zobrazovat uživatelům. Tento proces probíhá bez naší účasti. Systém administrátorovi stránek nedovoluje, aby si předem prohlédl a vyhodnotil, jaká reklama se mu na stránkách zobrazí. Technicky ani nemůže kontrolovat každý kontextový banner. Má pouze možnost zakázat zobrazování reklamy až poté, co ji na stránkách uvidí, ale ani o ní nemusí vědět, “ dodává šéfredaktor Vinegret.cz Mirzoev.

Ten chce teď dosáhnout toho, aby byl jeho portál ze seznamu dezinformátorů vyřazen: „Trváme na tom, aby byl náš portál ze seznamu Neovlivní.cz zcela vyškrtnut.“

Bez šance na nápravu?

Právě fenomén kontextové reklamy je jedním z důvodů, proč například bezpečnostní centrum Evropských hodnot při přípravě seznamu dezinformačních médií v Česku vždy dané médium s případným problematickým obsahem konfrontuje:

„Servery, které jsou zařazeny na náš seznam, jsou vždy dotazovány na jejich editoriální politiku a podobně, takže pokud odpoví a zjistíme, že některých věcí, jako jsou například nevhodné kontextové reklamy nebo odkazy na dezinformace, si nejsou vědomi a pokud tuto situaci napraví, pak bychom je na seznam nezařazovali,“ říká Veronika Víchová z Evropských hodnot.

Na seznamu dezinformátorů webu Neovlivní.cz nicméně zůstává Vinegret.cz navzdory všem urgencím dál. U sedm let starého článku se pouze ocitl výše zmíněný dodatek, že už se portál nedá v současné době považovat za dezinformační.

Líbil se vám tento text?

Podpořte nás prostřednictvím Darujme nebo převodem pomocí QR kódu

Moc děkujeme za podporu!

QR kód
Líbil se vám tento text? Pokud nás podpoříte, bude budoucnost HlídacíPes.org daleko jistější.Přispět 50 KčPřispět 100 KčPřispět 200 KčPřispět 500 KčPřispět 1000 Kč

LockPlatbu on-line zabezpečuje Darujme.cz

Podpořte novináře

29 komentářů

  1. fusak napsal:

    Takže Slonková za pomoci protiruského média odvede nekvalitní práci, neomluví se ani když je konfrontovaná se skutečností, že se jedná o neutrální web, nicméně za „chybu“ podle obdobně smýšlejícího protiruského média může stát, protože nenastavil „komunikačně-bezpečnostní strategii“?
    No, novinářská ruka ruku myje a než aby prominentní novináři přiznali chybu, raději to hodí na stát.

    • Lidulína napsal:

      Paní Slonková se sice tváří nezaujatě, ale není. Kdyby se nezaujatě podívala zpět, co vše ve své profesi pokazila, asi by se jí udělalo nevolno.

    • vaclav napsal:

      Faleš a polopravdy jsou pracovní nástroje Slonkové , Když sem viděl její Dokumenty v ČT , které měli dehonestovat A.Babiše v jeho byznysu !? Styděl bych se za takovou přízemní mizerii , být jí , Jenže toho není schopna !

  2. Pavlos napsal:

    Smutné, že paní Slonková má tak malou míru sebereflexe a ochoty komunikovat ven. Jedním z ukazatelů nepoctivců se používá nedohledatelná redakce a odpovědná osoba. V tomto případě ale by to bylo úplně jedno, že redakce Neovlivní je dohledatelná, když s ní nic průkazného nevyřídíme. Měla by v článku doplnit pořádný kontext, který současnou situaci vystihne a omluvu že to trvalo tak dlouho. Majitel Vinegret by do té doby měl kauzu na svých stránkách víc rozmazávat a třeba to na Neovlivní vyvine silnější tlak než jen pár novinářských dotazů… Ale to by bylo moc pěkný takhle to určitě nedopadne :/

    • Toky napsal:

      Pohádka o zákeřných banerech které neumí chlapci zkontrolovat? Nevím nevím…

      • novalik napsal:

        Pohádka o bannerech? Takže podle Vás Aktualne.cz lže? https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/podvodne-bannery/r~ee6ca19654a311ebb408ac1f6b220ee8/

      • A. S. Pergill napsal:

        Ty nezkontrolujete, protože ty běží na počítači čtenáře. Já se onehdy díval po nabídce semen a teď se mi pořád zobrazují u všech článků Hlídacího Psa nejrůznější nabídky exotických semen, od rajčat až po tropické stromy. A redakce HP s tím nemá absolutně nic společného.
        To, že osoby s nulovou počítačovou gramotností tohle nechápou, na věci nic nemění.

        • Toky napsal:

          Pokud redaktor neumí napodobit čtenáře, tak nevím, jestli vůbec něco umí. Možná se mohl nějakého čtenáře zeptat, mohl si zjistit historii tvůrce baneru, kdo ho platí a úkoluje. Fňukat je ale snadnější.

        • Pavel Liška napsal:

          Jde o retargeting. Ten si jeho zadavatel objednává např. u Seznamu apod. No a správce webových stránek či serveru (např. ten HP) si může podle mne u toho Seznamu určit, že obsah reklamy z určité domény nebude na jeho stránkách zobrazován. I když obejít se dá vše…..

          • toky napsal:

            Obejít se dá jen po určitou dobu. Kdo si svoje stránky hlídá, za chvíli to srovná do latě. Nejde jenom inkasovat a nechat to v automatu.

          • A. S. Pergill napsal:

            Jenže to se děje mezi čtenářem a zadavatelem reklamy, nikoli na původním webu.
            Proto, když jsem hledal informace, zda je schůdnější kupovat novou automatickou pračku nebo vrazit větší obnos do opravy té staré, tak jsem měl skoro půl roku prakticky na všech webových stránkách reklamy na automatické pračky (včetně těch, které jsem zavrhl). Když jsme sháněli chladničku, měl jsem zase na každé webové stránce reklamy na chladničky. Když jsem se před cca 14 dny díval na nabídku semen, naskakují mi všude reklamy na semena. A to všude zaškrtávám povolení cookies jen „nezbytně nutná“.
            Asi se to nějak ovlivnit dá, ale musí to dělat čtenář, ne provozovatel webu.

          • Pavel Liška napsal:

            Nevím, myslím, že majitel webu může nechat zablokovat retargetingové reklamy z určitých zdrojů. Ale jistý si nejsem. Vím jen že tady na HP se reklamy mé firmy ( z retargetingu ) vyskytují. Pan Neumann a spol. zřejmě naši firmu považují za seriózní ( tedy pokud jak bylo řečeno na to mají vůbec nějaký vliv ) .Zrovna teď budu řešit přesnější zacílení kampaní a reklamy na naši cílovou skupinu, tak se na to přeptám a klidně to sem písnu.

          • A. S. Pergill napsal:

            Jo, a včera jsem se díval po nějakých svítidlech na přisvětlování sazenicím (máme dost zastíněná okna) a už mám plný počítač reklam na podobné instrumenty. Prakticky z každé webovky to na mě skáče.

        • petrph napsal:

          Ale no právě. tím se dostáváme k  problematice využívání cookies pro reklamní služby . Kterou naše drahá EU jako vše ostatní neskutečně zbabrala.
          Namísto toho aby tyhle metody buď zakázala, nebo se daly nastavit na jednom místě v prohlížeči. Tak vydala usnesení, že každý web na který člověk vstoupí, mu pokládá tu stejnou stupidní otázku, jestli mu povolí cookies, a ty sofistikovanější mu ještě dávají vybrat jaké (ovšem zda jsou pro reklamu samozřejmě stejně neřekne)
          Ono teď nejde o to zda ten člověk ví co konkrétně cookies a inzertní služby jsou, to mu konečně každej ajťak může vysvětlit během pár minut – i co s tím má dělat.
          Ono jde právě o to, že skutečně musí na ten dotaz odpovídat a rozhodovat na každém webu, na který vstoupí, což může dělat stokrát denně. Je to asi stejně nekonečná činnost, jako kdyby měl (jako radí i zde na HP) prověřovat každý (každý) článek na webu, zda to není fake news a teprve pak si ho otevřít pro přečtení..
          Zní to sice jako hloupost, jenže právě že v případě cookies s reklamními službami to EU udělala. ,,

  3. petrph napsal:

    Tedy díky za objektivní informaci, ovšem ten závěr je naprosto ale naprosto špatný. Už nyní je ta situace špatná a plná chyb, ale pokud by se do toho měl zapojit jak soudruh stát, tak dokonce Brusel se svými normami, tak pak už v tom bude takových chaos, že v něm bude udávat každý každého..Jak se to říkalo v té reklamě , 24 hodin, 7 dní v týdnu, všemi směry po celé EU

  4. Sámo napsal:

    Kreml prý poukazuje na to, že situace na východní Ukrajině je krajně nebezpečná. To je sice pravda, ale ta situace je nebezpečná díky Kremlu a ruské armádě na tomto území. V normálním světě by se 2 státy dohodly i v té situaci na ukončení nevyhlášené války. Stačilo by k tomu porovnat rozlohu Ukrajiny před anexí Krymu a počet obyvatel ukrajinské národnosti a ruské národnosti na území Ukrajiny. Pak by se spočítala procenta Rusů, kteří chtějí do tzv. Novoruska a vypočítala by se rozloha, kterou Rusové už okupují a tak by zjistili kolik můžou Rusové ukrojit z východní Ukrajiny. Ale tím to nekončí, protože Rusové svým zapojením do války ve východní Ukrajině způsobili mnoha miliardové ztráty, tak by museli tyto škody zaplatit a nebo se dohodnout, že tyto škody zaplatí tím, že bude Ukrajině dodávat zemní plyn bez platby po určitou doby tak dlouho dokud ty škody nezaplatí. Problém Ruska je v tom, že není schopné férově přiznat svoji vinu na současné situaci a bude i nadále zatloukat, že na Ukrajině není ani jeden ruský voják a také ruské těžké zbraně včetně raket, minometů, tanků a děl.

  5. A. S. Pergill napsal:

    V právním státě, ke kterému máme zatraceně daleko, by Slonková platila jak mourovatá. Možná i v tom Rusku 🙂

    Chyba se stát jistě může, ale její přístup k nápravě „na způsob Microsoftu“ (který také běžně neopravuje léta známé a opakovaně hlášené chyby) je prostě neomluvitelný.

    Právě kvůli takovýmto případům jsou podobné projekty jako Neovlivni.cz silně problematické. Už jen proto, že početně malá redakce, pokud to vůbec není „one (wo)man show“, prostě tuto práci v principu nemůže dělat korektně, protože na to nemá čas (člověkohodiny) a měla by mít i prostředky k přístupu do placených archivů a podobných zdrojů za peníze. Sám jsem opakovaně zkoušel ověřit reálnost některých zpráv a proto na vlastní kůži vím, kolik to dá práce, má-li se to dělat korektně. A některé informace jsou z bezplatně dostupných zdrojů prostě neověřitelné.

  6. Lubomír napsal:

    Tady je vidět, co je Slonková zač. Jedině ona má pravdu. Ostatní lidé jsou pro ni póvl.

  7. petrph napsal:

    Bohuzel to co navrhujete už proběhlo. A jmenuje se to dohody z Minsku (2014,15). Na tech dohodach krom Ruska a Ukrajina se podileli i zapadni politici. DodneŠka nebyly dodrženy a to ani ze strany Ukrajiny protoze ta mela uznat v dalsich jednanich urcitou autonomii tem vychodnim oblastem, umoznit jim plebiscity apod. Takze misto se tam porad jen vede uz pres 5 let obcanska valka kde se pokousi ty mistni rebely porazit. Z historickeho pohledu, to ze v obcanske valce maji strany podporu z cizich zemi je bezne Takze to ze rebely podporuji Rusove nikdo nepopira, stejne jako ze munici i dalsi vojenskou podporu i pro tyto boje Ukrajine dodava Zapad, vcetne nas.To neni nic zac se stydet a tajit, to je zahranicni politika. Ale je pravda ze pokud ruska armada oficialne prekroci hranici, tak uz to bude oficialne valka a velkej prusvih..To ze Zapad Ukrajine vojensky nepomuze uz receno bylo a jasne. Cili pokud Ukrajina kapituluje, tak pak podminky tech dohod s Ruskem o kterych pisete budou pro ni mnohem tvrdsi..

  8. Frenky napsal:

    Paní Slonková něco napsala, ale že by si to neověřoval nikdo z HN, či z české televize? To se mi nezdá….

    • A. S. Pergill napsal:

      To je právě problém, že je tlak aby seriózní informační prostředky braly bláboly aktivistů jako „slovo boží“ a vůbec se je nesnažily ověřovat, nebo dokonce, ta hrůza (!), zpochybňovat.
      A je to i důvod toho, že v oproti nám řádně vedeném státě, Maďarsku, těmto aktivistům silně zaťali tipec.

  9. Josef napsal:

    Za mne p. Slonková ztratila ten kredit slušné novinářky už dávno …. Veze se s většinou … už se hraje pouze na nízké emoce… pravda a ověřená informace je minoritní

    • Eva napsal:

      Paní Slonková není slušná novinářka od doby, kdy si s panem Kubíkem hráli ve Švýcarsku na soukromá očka.

  10. občan ČR napsal:

    Nezvažovali jste tento Váš článek přidat na stránku https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_dezinformačních_webů_v_češtině?

  11. Robert Koperdák napsal:

    Slonková a kvalitní novinářka? To snad ne?

  12. Radomír napsal:

    Mám častější zkušenost, že zejména když redaktor nebo i šéfredaktor nějakého média udělají chybu a publikují nepravdivé informace, je skoro nemožné, aby čtenář, který je na to upozorní, dosáhl nápravy. Etický kodex novináře sice stanoví, že novinář si má informace ověřovat a že má bezodkladně napravit své pochybení, když se o něm dověděl a byl případně o nápravu požádán, ale často se tak neděje. Redaktoři a šéfredaktoři a další se buď vymlouvají, nebo i žádosti o nápravu ignorují. Ale to se týká nejen soukromých médií, ale i těch veřejnoprávních. A leckdy i ve velmi citlivých případech, které se odehrávají za spolupráce ČRo, ČT a například i pod „odbornou“ kontrolou ÚSTR Viz http://www.pametnarodalhava.cz

  13. williams napsal:

    Paní Slonková si dělá seznamy? Velice aktívní paní, asi nemá co dělat. Se divím, že není jako válečná zpravodajka na Donbase.

  14. Pavel Liška napsal:

    V Devadesátkách jsem si Slonkové docela vážil ( kauzy Srba, Štiřín apod.). Mladá, neohrožená. U mne skončila, jak vzala šéfredaktorku MfD u Babiše. Prodejná nájemná, tedy i ovlivnitelná …. osoba. A pak si založí server s názvem Neovlivní….. Vždyť je to směšné a smutné popření sama sebe. Od té doby ji nelze skutečně brát vážně. I vzhledem k angažovaným reportážím na Seznam Zprávy.

Přidávání komentářů není povoleno