Dědictví Andreje Babiše a jeho vlády: ekonomika v rozkladu
KOMENTÁŘ. Ano, máme tady covid. Ano, kus ekonomiky je bohužel už dlouho nuceně vypnutý, stát má nepředvídané výdaje a nižší příjmy. Je pochopitelné a ospravedlnitelné, že je teď rozpočet v mínusu. Jenže se při tom všem nesmí zapomínat na zbytečné úplatky Andreje Babiše voličům, nesmyslnou změnu daní a nezodpovědný přístup jeho vlády k veřejným financím v dlouhých časech hojnosti.
Ne, tohle opravdu není apríl: hospodaření veřejných financí skončilo v roce 2020 schodkem ve výši -6,2 % HDP. Deficit veřejných rozpočtů byl v poměru k HDP nejvyšší za posledních sedmnáct let.
V časech před koronou – zdá se to už dávno, ale je to zatím jen rok – jsme zažívali skutečné časy hojnosti, kdy ekonomika utěšeně rostla, stát mohl bez potíží hospodařit s rozpočtovými přebytky, mohl myslet na horší časy a snižovat své zadlužení. Jenže to vůbec nedělal.
Sto miliard jen na obsluhu dluhu
Vždyť i v báječném roce 2019 (v období, kdy ekonomika rostla již šestým rokem v řadě) skončilo hospodaření státu – navzdory růstu 2,3 % HDP, což bylo v rámci EU nadprůměrné číslo – schodkem 28,5 miliardy korun. Výdaje určené na provoz státu se v témže roce zvýšily o 128 miliard korun, daňové příjmy byly o téměř 10 miliard korun nižší než předpokládal schválený rozpočet.
A to si vláda pomohla mimořádnými příjmy z takzvaného privatizačního účtu i vyšším inkasem z prodeje emisních povolenek v součtu za 22,1 miliardy korun. Nutno zopakovat, že tato vláda dokazuje, že byla vládou pro klidné časy, zato v krizi je zcela krizová.
KAŽDÉ RÁNO TO NEJLEPŠÍ Z HLÍDACÍPES.ORG
Můžeme se utěšovat (a vláda se tím pochopitelně ohání), že český celkový veřejný dluh je stále zatím jen ve výši 38,1 % (za rok 2020) a Česko je pořád jedna z nejméně zadlužených zemí EU. Jenže důležitý je trend.
Oproti roku 2019 dluh skokově narostl z úrovně 30,2 %. Už brzy se s jistotou přehoupne přes 40 %, na konci roku možná přes 45 % a do roku 2023 může překonat 50 % HDP. V absolutních číslech dluh letos může překonat 2,5 bilionu korun. Jen letošní schodek je naplánován na 500 miliard korun.
To se pochopitelně odráží i v nákladech spojených se správou dluhu, v ratingu země, výnosech z dluhopisů… Protože – stojí za to tu zdánlivou banalitu připomenout – právě odtud se peníze berou. Stát musí emitovat velké množství dluhopisů, jen letos to bude zhruba za 700 miliard korun. Už nyní analytici upozorňují na to, že výnosy českých dluhopisů vystřelily na začátku roku vzhůru a pohybují s v blízkosti dvouletých maxim.
Jak spočítala například ekonomka Danuše Nerudová, náklady na obsluhu českého státního dluhu budou brzo 100 miliard korun: „To je například 56 % celkového výběru daně z příjmu právnických osob nebo 46 % výběru daně z mezd zaměstnanců.“
Mimochodem příjem státu z daní z příjmu fyzických osob se podle čerstvých dat Ministerstva financí meziročně propadl skoro 0 40 %, inkaso daně z přidané hodnoty o 11,5 %, příjmy ze spotřebních daní o 20 % atd. Ty peníze pochopitelně chybějí.
Tvrdý náraz pro všechny
Problém je v tom, že až se snad zase jednou ekonomický život v Česku rozjede naplno, potvrdí se, jak Babišova vláda ekonomiku podvázala: tu propadem příjmů kvůli zrušení superhrubé mzdy, tu navyšováním mandatorních výdajů.
Důsledek by měl být jasný každému. Čeká nás růst daní a škrtání výdajů, rozuměj vládních investic (hlavně těch, na které nám nepřispěje Brusel). Je tedy prakticky jisté, že bez zvýšení daní se české veřejné finance neobejdou, navzdory tomu, že se Andrej Babiš tváří, že problém není a velkoryse zaměstnancům od letoška snížil daň z příjmu.
Letošní podzimní volby budou tedy rozhodovat o tom, kdo stát v tomto ekonomickém stavu přebere a co s ním pak udělá. Dědictví to nebude hezké. Nelze samozřejmě vyloučit, že to sám po sobě převezme opět Babiš, tím spíš, že lze očekávat, že v rámci volební kampaně ještě otevře poslední rezervní kohoutky a mezi (marketingově dobře zacílený) lid vypustí nové předvolební dárečky.
Nevyhnutelně nás však dostihne ekonomická realita a tvrdý náraz pocítíme všichni. I ti, kdo žijí v bláhovém pocitu, že se jich koronavirová krize finančně zas tak moc netýká.
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Jak Národní muzeum neuctilo Karla Kryla a ten pak skončil ve sklepení
Robert Břešťan: Alláhu akbar cézet a kriminalizace blbosti
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
58 komentářů
No hlavne by se mel vyrovnat vyber dani zamestnanec/osvc tak jak je to vsude jinde, dalsi co lze udelat je zdanit vlastnictvi nemovitosti tak aby se rozhejbal trh, zamezit zahranicnim lidem kupovat nemovitosti pokud zde neziji. Furt se rika jak se malo stavi, ale to neni uplne potreba ceska populace roste minimalne. Zrusit vyplaceni vypalneho neziskovkam, zrusit dotovane najmy duchodcum v centrech mest atd.. proste poradnej kapitalismus a ne evropskej socialismus kde se pomaha vsem kdo krici nejvic.
prvni co by se melo udelat je vyhazet 70tis zamestnancu placenych statem, ktery nabral babis, i kdyz tvrdil, ze je bude snizovat, a snizit mzdy zamestnancu placenych statem pod uroven platu lidi v podnikatelsky sfere kteri na ne vydelavaji. vloni meli zamestnanci placeni statem o 9% vyssi mzdy nez byly platy podnikatelsky sfere,, letos bude rozdil uz 13%.
a samozrejme, soucasne zrusit dotace firmam, ktere maji dane platit a ne cerpat dotace jak to delal babis, ktery nacerpa vic dotaci, nez zaplati na danich
mzda vs plat obracene
zamestnanec v podnitaleske sfere – mzda
zamestnanec placeny statem – plat
Těm vyhozeným budete platit sociální dávky a oni nebudou odvádět daně ani zdravotní a sociální pojištění!
prislo by to levnejc nez jem platit v prumeru 40tis mesicne + 13tis odvody zametnavatele + stul + pocitac + topeni atd.
z jakych jinych penez nez z vybranych dani z podnikatelske sfery se plati ZP a SP statnich zamestnancu tondachu?
a proc by si vyhozeni statni zamestnanci nemohli najit praci v podnikatelske sfere, nebo rozjet vlastni podnikani, aby do statni kasy taky neco prispeli misto toho, aby ji vysavali?
No, Tondachu, určitě ty dávky budou menší než jejich stávající plat.
Tondachu nemáte pravdu.Z těch dávek se žít nedá a ti propuštění by si velmi rychle našli práci odpovídající jejich kvalifikaci.
Tak ještě jednou pro nechápavé!
Těm vyhozeným budete platit sociální dávky a oni nebudou odvádět daně ani zdravotní a sociální pojištění!
To Tondach : Perpeetum mobile nefunguje. Jinými slovy…. To jsme u nepodmíněného příjmu. Taky hezká utopie. Ale jinak samozřejmě platí, že čím méně úředníků, tím méně jimi vymyšlených buzerujících předpisů a nařízení. A to se vyplatí!! Jestli Vy nebudete státní zaměstnanec Tondachu…..
V tomto se shodneme pane Martine.
Správně, poté co „vláda“ živnostníkům restrikcema zlikvidovala často jejich celoživotní práci, je potřeba ty svině nezdolný dorazit pořádnou daňovou bombou. Co třeba daň z úpadku. Živnosník by musel za každou korunu o kterou má letos nižší příjmy než loni zaplatit pětikilo daň. Jim to neublíží a nám to pomůže. Vy jste měl bý ministrem financí.
uklidni se, žádní osvč již skoro nezbudou po tomto ročním a více uzavření, kromě instalatéra, automechanika apod., kteří ti to pak to zvýšení pořádně naúčtují v servisu, neboj, namísto opravy za 10.000 budeš platit 25.000
Tak, tak ať si české fotbalové kluby (největší příjemci dotací), schopné se v mezinárodních soutěžích akorát ztrapnit, hrají za své. Taky by bylo třeba zrušit burešem zavedenou další sazbu DPH a vůbec sjednotit DPH na jedné sazbě.
Bude to chtít zlikvidovat dotace do „ekologie“, včetně výkrmu solárních baronů. A ti vyhození státní zaměstnanci (o kterých se tu taky diskutuje) by mohli dostat krumpáče, lopaty a kolečka, aby stavěli DOL nebo jaderné elektrárny. Klidně jen za stravu a střechu nad hlavou, jak v letech velké hospodářské krize (protože něco takového můžeme po skončení covid epidemie čekat.
zlatej Kalousek.
babis v dobe ekonomickeho boomu rozfrcal 140mld z rezervniho fondu, 21mld z FNM urceneho na likvidaci ekologickych skod po komunistech, shrabnul prijmy z dotaci EU z obdobi 2007-2013, ktere platila topolankova a necasova vlada z rozpoctu, a 5 roku zil z ekonomickych opatreni zavedene Kalouskem, z nichz spolu se sosanama a komousema mnohe rusil.
pomer duchodu k hrube mzde klesl za ministra financi babise z Kalouskovych skoro 44% v 2013 na 38% v 2017.
za letosni rok udela babis vetsi sekyru statniho rozpoctu nez Kalousek za 5.5 roku ministrovani z toho vetsinu doby za ekonomicke krize, pricemz ministerstvo financi prebiral po sosanech po nekolika letech rekordnich schodku.
zlatej Kalousek, kterej coby ministr financi statni sekyry mezirocne jen snizoval
Podzimní volby se rýsují jasně. Možná druhé Ano bude sestavovat vládu s proruskou stranou SPD a komunisty. O to už se prezident Zeman postará . Už kvůli jaderné elektrárně .Klaus junior odstoupil aby posílil SPD . Potom se škrtnou výdaje na armádu a oberou o peníze banky a pojišťovny. Daně se svedou na epidemii a EU. Je snad někdo tak naiivní , že Babiše zajímá nějaký dluh ?
tak tohle je naprosto cerny a desivy scenar -tato hgruzovlada by nas byla schopna vyvest nejen z EU, ale i NATO!! ted by vetsinu nedali podle aktualnich prefrenci a musime verit, ze se to uz do voleb prilis nezmeni, jinak dopadneme moc spatne. trochu kalkuluji s tim, e Buresovi nezabere ocekavana stvava a vylhana kampan na opozici, hlavne piraty, jak by potreboval, protoze to nebude jak se Socanama a castecne KSCM minule, tam uz nema co brat a tady by to nemelo tak fungovat. pokud se budou hlasy prelevat hlavne na strane ANO- SDP – KSCM tak to bude dobre, pokud se budou prelevat mezi opozici a Buresem, tak to dobre nebude, ale verim v jeho konec a Zemana taky, uz toho bylo moc!!
To není scénář, to je jistota! Zeman nenechá Babiše padnout a nikdo jiný s ním vládnout nebude!
no na vystoupení z EU by muselo být referendum – tak jako bylo referendum o vstupu do EU… No ale vystoupení z NATO by mělo být teoreticky snazší, protože při vstupu „tam“ to chtěl zejména Václav Havel a barbudos kolem něj. Jako důvod k vystoupení by se mohl uvést ten, že on Václav Havel – jako světový mírotvůrce, ještě v disentu, prosazoval zrušení obou vojenských paktů (tehdy Varš.smlouva a NATO), čili vrátili bychom se -jako stát- k odkazu, který by se neměl zpochybnit… Že by někomu z toho bylo velice špatně (kulantně napsáno), to si dovedu velice dobře představit…
no ohledne EU – pokud by bylo referendum, coz si teda nepreju, jsem rotzhodne pro EU, ale zaujimam kriticky postoj, ne hejtersky, tak bychom videlu tu dezinfo kampan zivenou z Ruska a podporovanou KSCM a SPD, pripadne 3k – a mohla by klidne rozhodnout. v pripade NATO – to by byla asi jeste vetsi tragedie, verim, ze se to nestane, ale kdyby se to nahodou stalo tak bych tady uz nejspis nechtel zit.
Ona by žádná kampaň nemusela být. Pokud by si každý udělal věcný rozbor „co nám EU dala versus to, co nám vzala“, tak s výjimkou ultralevičáckých týpků (co mají 66 či 666 pohlaví) budou všichni hlasovat proti ní.
Jenže tu jadernou elektrárnu potřebujeme jak prase drbání, protože bez ní, pokud nám EU zakáže uhlí a vnutí ruský plyn, budeme jednak na tom Rusku záviset daleko víc (palivo do ruských reaktorů nám dodá i ten Westinghouse, a rozhodně spolehlivěji než samotné reaktory), jednak budeme mít elektřinu šíleně drahou. A budeme, pochopitelně závislí i na Německu, které nám může utáhnout kohouty stejně, jako to svého času udělala Ukrajina.
Další možnosti jsou rozsáhlé výpadky elektřiny (až na úroveň její silně nepravidelné dodávky v dlouhodobém průměru dvě hodiny denně. Pokud to bude vypadat, že tendr na dostavbu Dukovan dostane některá z impotentních západních firem, vyplatí se asi investice do agregátu na benzín nebo naftu.
A nejpikantnější je známý výpočet, že při 3% úniku zemního plynu během těžby a transportu je skleníkový efekt pálení z dálky přiváděného plynu (čím delší trasa, tím větší úniky jimž nelze zabránit) stejný, jako z uhlí, páleného v blízkosti těžby (jak pálíme uhlí my). USA mají cca 2,5% úniky, pochybuji, že by v Rusku ty úniky byly pod ta kritická 3 %. Takže, jako v mnoha jiných případech, to, co prosazují zelené organizace v rámci „boje za klima“, ten skleníkový efekt ještě zvyšuje.
souhlasim, ze my jadro urcite potrebujeme, nemuzeme spolehat jen na vetrniky nebo solary, na to nemame podminky. a budeme potrebovat i ten rusky plyn, tomu se bohuzerl taky nevyhneme, ale prece jen plyn je surovina ten rusove radi prodaji, jaderna elektrarna je uplne neco jineho a je v soucasne dobe nebezpecne, aby to staveli rusove, to je naprosto jasne – protoze pak se zavislosti na jejich podpore pokud by byl nejaky vaznejsi problem tezko vyhneme, na coz upozornuje i Dana Drabova. proto by to proste stavet nemeli, at to staveji Korejci treba s Francouzi v konsorciu, to by bylo asi idealni reseni. a problem je uz v zadani te zakazky, ktera svymi parametry zvyhodnuje Rosatom..celej to proste spatne od zacatku a na to jeste doplatime, pristi vlada Rosatom stejne z tendru vyradi.
Jistě,kdosi může za všechno a snad i za to, že je dnešní (1.4.2021) denní nárůst nakažených ve Francii 50.659, Italie 23.649, Německo pak 18.615 a Polsko (po lyžovačkách v polských Tatrách) 35.215 lidí. Ekonomiky všech zemí koronavirus rozvrátil a dále rozvrací, Česko není a nemůže být, jako člen EU, výjimkou.
Konkretně Babiš, tentokrát s rakouským premiérem Kurzem a slovinským premiérem (Janez Janša) , mohou za to, že ČR nedostane vakcíny navíc, ale navíc vakcíny nedostane ani Polsko, ani Francie, či Itálie, kde jsou počty nakažených znovu na strmém vzestupu, za což může kdo? A podobně to je a bude, s těmi ekonomikami, ale i hospitalizovanými a zemřelými kvůli covidu-19.
Ještě jsem zapomněl dodat , že se ti pání jednající otm jak rodělit valší vakcíny z EUvycházeli nikkoli z počtu zemřelých na 100.000 nebo 1,000.000 občanůcelkem, ale na smrtnosti ze všech dosud nakažených covidem celkem, tedy % kolik jichz těch nakažených zemřelo. Pso smrtnost jsou dnečný čísla taková:
ČR 25
Opravený text: Ještě jsem zapomněl dodat , že se ti pání jednající o tom jak rozdělit další vakcíny z EU vycházeli nikoli z počtu zemřelých na 100.000 nebo 1,000.000 občanů celkem, jak udávají novináři, aby mohli určit jako nejhorší stát na světě ČR, ale ani ne ze smrtnosti, to jest kolik %, ze všech dosud nakažených covidem celkem, jich zemřelo. Pro smrtnost jsou dnešní čísla taková:
ČR = 1,73 %
Francie = 2,02 %
Německo = 2,69 %
Polsko = 2,28 %
UK = 2,91%
Itálie = 3,04 %
Ty státy co byli zvýhodněny pak mají smrtnosti:
Bulharsko = 3,85 %
Chorvatsko = 2,10 %
Estonsko = 0,85 %, nakažených k 1.4. = 107.253 osob, zemřelých = 908 osob
Lotyšsko = 1,85 %, nakažených k1.4. = 103.001 osob, zemřelých = 1.913 osob
Slovensko = 2,70 %
Je těžké pochopit, proč je potřebné Estonsko a Lotyšsko , když mají nejen nízkou smrtnost, ale také nízká celková dosavadní čísla. Nejspíš je v tom zase ten Babiš a ti dva – Rakušák a Slovinec. To všechno bude dědictví po Andreji Babišovi, jsem zvědav, kdo ho zdědí a co s tím udělá. Soudím, že bude hlavně poukazovat na to, že jde o dědictví a bude se na to do konce svého úřadování vymlouvat.
Dovoluji si upozornit, že čísla nejsou aprílová, ale vypočtená podle zdroje JHU, Baltimore, Maryland, USA.
Aprílové ale může být rozhodování jednajících diplomatů ze zůčastněných států.
Ještě jsem zapomněl dodat , že srovnáváte nesrovnatelné a vybíráte si jenom to, co se vám hodí ….
Francie má 67 848 156 obyvatel, tedy přibližně sedmkrát víc, než Česká republika! Ještě před několika dny jsme denně měli přes deset tisíc nakažených, aby tedy na tom byla Francie hůř než my, musela by mít přes sedmdesát tisíc nakažených denně!
A kolik má? A kolik má Německo? Mělo by mít přes osmdesát tisíc ….!
Tak neplácejte nesmysly!
A jestli jste si při svém fantazírování nevšiml, tak nejnižší míru smrtnosti má Estonsko, proto zřejmě dostalo 41 tisíc vakcín navíc.
Francie má dnes 2.4. v 0:49 – 46,677 osob čerstvě nakažených.
Co všichni blbnete??
Máme nejlepšího PREMIÉRA na světě…Máme nejlepšího prezidenta na světě..
A hlavně máme nejlepší ministryni financí na světě….
Tak co všichni máte??
Prostě jsme BEST cz.
dodavam pocet zemrelych na 1mil obyvatel – stupne vitezu – zeme EU:
1. 2496 czech
2. 2177 hungary
3. 1982 belgium
jsme first, first, first in covit a svoje prvenstvi si jen tak vzit nenechame.
i kdyz, madarsko, kam se babis jezdi ucit jak zatocit s cinskym virem, nam slape na paty.
kupodivu od pulky unora, kdy madarsko zacalo masivne ockovat sputnikem a sinopharmem (skoro polovina vsech naockovanych), se denni pocty nakazenych zectyrnasobily, a denni pocty mrtvejch ztrojnasobili.
to si toho zadnej novinar nevsimnul?
funguje vubec ten ruskej sputnik a chinskej sinopharm?
skoro to vypada, ze epidemii cinskeho viru tyhle 2 preparaty spis siri
A proto, že jsme první („first, first, first in covit“, jak jste krásně předvedl, že znáte několik anglických výrazů! Tleskám.), tak nám ti velvyslanci našich milých spoluúčastníků v EU, solidárně odhlasovali o 70 000 dávek vakcin méně, než na nás vycházelo (seznamzprávy.cz: „Česko si z jednání odváží 70 tisíc dávek, ale mohli mít podle deníku Politico nějakých 140 tisíc dávek“). Jde o množství dávek na 1,33 dne, podle čtvrtečního očkování – 1.4.2021 naočkováno 52 551 osob (zdroj zase seznamzprávy.cz).
Takže to není žádná hrůza.
Hrůza ovšem je, že máme objednáno prostřednictvím EU 24 milionů dávek, z nichž jsme zatím dostali necelých 10 % za 3 měsíce a 4 dny (počátek očkování 27.12.2020). Tedy, když jsme za 94 dnů dostali cca 2 miliony dávek, z objednaných 24 milionů, t.j. v aritmetickém průměru 21 276 dávek za den, tak za kolik dní dostaneme, při tomto tempu, ten zbytek, 22 milionů dávek?
Zkuste si to spočítat a budete se divit.
Kdy pak je šance, že budou vyočkovány, aby chránily potřebné?
A nejsou ta EU i s EK přímo „zlatíčka“, jak to všechno funguje při té pandemii covidu-19?
Poznámka: Z těch cca 2 milionů bylo k 1.4.2021, 24:00 hodin, naočkováno 1 762 007 dávek občanům.
Necucejte si ta čísla z prstů a nelžete jako Babiš! …
bud mas spatne informace oskare, nebo zamerne lzes. tak polopaticky
– mozna mame objednano 24mil vakcin, ale problem je v tom, ze velka cast tech objednanych vakcin je z lonskyho podzima s predpokladanymi dodavkami kolem letnich prazdnina pozdeji
– soucasne dodavky pochazi z prvnich objednavek, kdy vojtech a primula objednavali treba jen poloviny z moznych objednavek a objednali tak o cca 5mil davek nez mohli a ty chybi. nejspis to bylo pod vlivem babise, kterej tvrdil, ze druha vlna nebude, od zari zrusil rousky a vyzival poislance at resi zahradkarsky zakon a ne covid.
– pokud jde o humbuk kolem rozdeleni mimoradnych 10 mil davek vakciny, 19 clenskych zemi EU se rozhodlo, ze se solidarne vzdaji casti sveho podilu a venuji ho zemim, ktere pri objednavkach zaspaly nebo je u nich situace s cinskym virem mimoradne spatna
– solidarne se melo rozdelit 3mil davek mezi 6 zemi a zbylych 7mil se melo rozdelit pomerne podle poctu obyvatel.
– babis byl proti teto solidarte, takze cesko dostane svuj podil z 10mil davek vakcin, tedy cca 240tis davek ((10000000/245)*10,7)
– jak asi spravne tusis, mezi sestici nejvice postizenych zemi, ktere si meli prilepsit rozdelenim 3mil davek, melo byt i cesko, ale diky babisovi, kterej do toho hodil vidle, nedostaneme nic
– a jestlize slovaci, kteri maji proockovano vic nez my a maji mene mrtvych na milion obyvatel (1808/2505), dostanou 600tis davek navic, my vzhledem k dvojnasobnemu poctu obyvatel bychom meli dostat dvojnasobek. samozrejme ty 3mil davek by se rozdelovalo mezi vic lidi, tak by to nebylo 1.2mil navic, ale „jen“ cca 1mil navic.
– takze shrnuti – diky neschopnosti premiera babise dostaneme navic jen 240tis davek, zatimco jsme mohli dostat cca 1.15mil ((7000000/445)*10.7) + 1000000) navic
– kolik lidi zemre kvulibabisovi, ktery „projel“ skoro 900tis davek???
a jeste dodatek oskare
s vakcinami to neni jako v alze, kde rano objednas a vecer vyzvednes v alzaboxu, nebo ti to druhej den prijde zasilkovnou.
vakciny nikde ve sklade nelezej, a necekaj az je nekdo objedna, ale nejdriv se musi vyrobit a ceka se na ne hodne dlouha fronta
Souhlas. Kdyby EU dělala co měla, tak dneska žádné takovéto nedůstojné tahanice o vakcíny nesledujeme.
Ovšem ti naši „komplici“, Rakousko a Slovinsko nenechali Babiše ve štychu a za těch nám nepřidělených 70 000 dávek vakcín, nám ze svého postoupili 30 000 a 10 000 dávek vakcíny ze svého přídělu, takže deficit je ve skutečnosti 30 000 dávek . To není úbytek, při stávajícím tempu, ani na jeden všední den očkování v ČR.
takze budeme mit 280tis davek (240+30+10), zatimco jsme mohli mit nejakych 1.15mil davek, tedy skoro o 900tis vic oskare
Bohužel, neexistuje nějaká mezinárodní metodika postupu, jak vytáhnout z úmrtnosti úmrtí na covid. EU selhala i v tomhle. Proto jsou i data z jednotlivých členských zemí vzájemně neporovnatelná.
Pamatuji, jak nám skokem, z roku na rok vzrostla o tisíce úmrtnost dětí během porodu. Nic se ve skutečnosti nestalo. Jen jsme přešli ze staršího (striktnějšího) kritéria živého novorozence na kritérium, u něhož je živý jakýkoli novorozenec, vykazující jakoukoli známku života (před tím musel mít těch známek víc a ještě ve stanovené intenzitě, jinak byl brán, že se narodil už mrtvý).
Pamatuji taky obrovskou epidemii otrav mořskými plody (v době, kdy to u nás nebylo k mání a o devizovém příslibu s výjezdní doložkou mohla většina populace leda snít). Změnil se číselník chorob a v tom novém starší číslo, snad chřipky, odpovídalo té otravě v novém. A spousta doktorů tu změnu nezaregistrovala a psala do výkaznictví čísla ze starého číselníku.
Rozvrácená je nejen ekonomika, ale především morálka! Je otázkou, co je větší tragedie!
V tomto s vámi souhlasím, byť ten rozvrat vidíme nejspíš každý jinde. Ale ono „O TEMPORA, O MORES“ má nadčasovou platnost 🙂
Již na začátku epidemie , když Babiš prohlásil , že žádný krizový štáb nepotřebujeme protože krizový štáb je on sám se svými poslušnými pejsky, jsem se lekl. Lekl, že tento člověk o kterém se říká že je psychopat, nás chce normálně vyhubit za podpory své voličské základny. Podle profesora Flégra jsme k tomu neměli daleko. A Babišovi úplatky prostě blbej kdo dává ještě blbější kdo nebere, že páni ohrožení senioři. Ńaše děti si snad v ruské kolonii poradí jako my. Stačí naslinit prst.
Proč pak nenávidíte ty seniory? Nebýt Vašich „seniorů“ nebyl byste tady ani Vy „nemec“ a nemohl byste urážet své i cizí předky svými sprostými nenávistnými žgryndy. Přeji Vám stejné stáří, jaké přejete seniorům Vy a ještě o trochu víc a houšť.
Pravda vyděsí, co?
nebyt mnohych senioru, kteri budovali socialismus a komunismus a dopustili, aby tady komunisti plundrovali zemi, mohli jsme se mit jako v rakousku s trojnasobnymi mzdami, platy i duchody a hlavne svobodou i pred listopadem 1989.
podle toho, jak to tady ted plundruje babis se socanama a opet komunistama, tak na mnohy duchod uz nezbude
Britové a Američané nás v Jaltě a Postupimi prodali Stalinovi prakticky stejně jako Francouzi a Britové Hitlerovi v Mnichově. I kdybychom se vzbouřili, dopadli bychom jako Maďaři, kterým západní státy, ačkoli mohly, nijak nepomohly. Maximálně přijali odtud nějaké emigranty.
ale houby
v jalte bylo domluveno, ze v zemich osvobozenych rudou armadou probehnou svobodne volby a zeme se zvoli vlastni cestu.
prvni zemi kde to rusaci porusili bylo polsko, kam primo dosadili svoje politruky a ty co se tomu postavili nahaneli jeste v 560 letech nez je uplne zlikvidovali.
Neberte to tak tragicky nějak bylo nějak bude.
No a co všechny vlády utrácely některé i kradly děláte s toho vědu.
Od roku1989 se tu krade a najednou tu moralizujete.
Dobrá poznámka.
sekyru, co udelaly vlady za 30 roku od 1989, zvladne babis za 3 roky
Tak, tak, současný hradní čučkař byl v premiérském křesle stejný zloděj jako agent bureš. Ovšem kritizovali jsme hradního čučkaře pro jeho aféry a neschopnost, takže není důvod nekritiozvat agenta bureše pro ještě větší aféry a ještě větší neschopnost.
Každá živá duše vítá všechno, s čím si ví rady; to ostatní ignoruje nebo popírá.
Kdo zapomíná na své dějiny, je odsouzen je opakovat.
George Santayana
Každá vláda má svůj čas, který ji je dán, to platí i o Babisova vládě. Složitější to je co přenechá nástupcum. Obrovské zadlužení a deficitni státní rozpočet. To není pro levicovou vládu a jsme na křižovatce, kdy se musí ODS rozhodnout s kým bude vládnout. Jediná alternativa je Ano a ODS, kdy premiérem bude slabý a nezkušený profesor z Brna p. Fiala a silný min. financí A. Babiš.,tak se může řešit ekonomická situace státu. Zhruba v polovině funkčního období této vlády bude volba prezidenta a to je velmi složitá situace k její tajence není dobré řešení, jen horší a ještě horší. Tato situace je před námi za půl roku ve volbách PČR a za rok a půl volba prezidenta, ostatní volby nejsou tak důležité.
babis vedle sebe nesnese nikoho s vlastnim nazorem, takze tudy cesta nevede.
teoreticky ODS + ANO, ale bez babise.
otazka je, jestli poslanci z ANO, kteri babise stale kryji a spolcili se s komunistama, jsou ti, kdo by se mel dal podilet na rizeni statu.
podle me NE
navic babis patri na hrad
na hrad Mirov
Správná odpověď v poslední větě. Naprostý souhlas.
O něco málo výše jsem napsal „Rozvrácená je nejen ekonomika, ale především morálka! Je otázkou, co je větší tragedie!“ … po přečtení dalších příspěvků to musím doplnit, že rozvrácená je i inteligence!
Hodně draze zaplacený experiment u něhož ani nemáme jistotu, že na podzim skončí 🙁 Podle atmosféry ve společnosti a aktuálních průzkumů většina lidí stále nepochopila, jak velký problém Babiš představuje nejen pro nás, ale dnes je už jisté, že i pro generace, které ještě nejsou ani na světě.
21.století pro nás začalo hodně nešťastně, většině let lze přisoudit jednoznačně záporné znaménko a uklidit vzniklý svinčík bude práce na několik dekád. Je nejvyšší čas se probrat, přestat věřit babkám s roštím a prodavačům teplé vody a začít cíleně pracovat na obnově spálené země.
souhlasim, proklate draze, ty skody jsou obrovske a ucet za vladu BAbise a Socani za podpory KSCM a predevsim zradne hradni kliky se svymi pochybnymi zajmy gauneru kolem Mlhy, tak ten ucet bude obri. zadluzeni zeme roste raketovym tempem a pritom na covid jde jen zlomek z toho – to je naprosto silene a neodpustitelne vedle nezvladnute zdravotni stranky a spousty zbytecnych obeti..opravdu bude nuzne zem zgruntu obnovit, bude to bolet a bude to nepopularni..