
Únor 1948 i dnes ukazuje křehkost demokracie a ničivou sílu lži a manipulace
K 25. únoru 1948 mám osobní vztah. Moje maminka byla jedním z demonstrantů pochodujících toho dne na Hrad. Zde se poprvé, nikoliv však naposled střetla s nastupujícím komunistickým režimem, který průvod studentů surově rozehnal. Toho dne byly pohřbeny veškeré naděje na svobodu a demokracii pro Čechy a Slováky.
Ozbrojené Lidové milice i policie byly už od konce války pod kontrolou Komunistické strany Československa.
O 41 let později, přesně 17. listopadu, jiná demonstrace studentů předznamenala konec tohoto zločinného režimu, byť i tyto studenty policie brutálně zbila.
Sliby blahobytu pro všechny
25. února je datum, kdy byl završen komunistický státní převrat, den, kdy komunisté s podporou stalinistického Sovětského svazu převzali veškerou moc ve státě a dovedli k naprostému ekonomickému, kulturnímu a morálnímu úpadku prosperující a demokratickou zemi, jíž Československo před válkou bylo.
Tato tragická událost byla výsledkem dlouhodobého procesu, posíleného během druhé světové války Benešovým podpisem smlouvy o spolupráci se SSSR v roce 1943, a přijetím Košického vládního programu v roce 1945, který již jasně nasměroval naši zemi do područí Sovětského svazu.
Ani tyto dva dokumenty nedokázaly vyburcovat demokratické strany k boji o záchranu svobody a demokracie v zemi. Přetrvávala řevnivost, v předvolební kampani každá ze stran prosazovala své politické programy a cíle, ani hrozba komunistického převratu politiky nestmelila do jednotné fronty.
Komunisté byli naopak nesmírně aktivní, jezdili do okresů, mluvili s lidmi, slibovali blahobyt pro všechny. Lidem se to líbilo, nevadilo jim, že to jsou plané sliby, nepřemýšleli, jen tleskali a opakovali jednoduchá hesla.
KSČ zároveň dokázala výborně využít poválečné sympatie vůči sovětské armádě. Po válce již sice bylo známo, co doopravdy se děje v Sovětském svazu i jaké zločiny páchala jeho Rudá armáda na osvobozených územích, ale pravda se nikomu do volebního programu nehodila.
Ve volbách roku 1946 komunisté naplno zúročili svoji taktiku, získali neuvěřitelných čtyřicet procent. Předseda KSČ, neotesaný alkoholik a obratný politik školený v Moskvě Klement Gottwald se stal předsedou vlády.
Na základě výsledků voleb jmenoval prezident Beneš do vlády nejen komunisty, kteří ovládli silové rezorty, ale také kandidáty demokratických stran. Taková konstelace nevyhovovala ani Gottwaldovi, ani Kremlu.
Stalin vedení KSČ kritizoval, že dosud plně naši zemi neovládli a vyslal Gottwaldovi na pomoc další poradce, posily z řad tajné policie a zvláštní brigádu KGB. Naše odmítnutí Marshallova plánu v roce 1947 proběhlo přesně dle instrukcí z Kremlu, osud země byl zpečetěn. Komunisté stupňovali provokace i nátlak na prezidenta.
Společnost se již štěpila
Vládní únorová krize roku 1948 byla zahájena nehoráznými požadavky komunistů na složení vlády. 20. února podalo demisi dvanáct nekomunistických ministrů na protest proti čistkám na ministerstvu vnitra, jež nařídil ministr Nosek.
Demokratičtí politici předpokládali, že prezident jejich demisi nepřijme, a že dojde k předčasným volbám, to se ale nestalo. Naopak, Gottwald svůj tlak stupňoval, naléhal na prezidenta Beneše, aby demisi přijal, a na uvolněná místa jmenoval kandidáty KSČ.
Neváhal vyhrožovat prezidentovi zatýkáním i vojenským zásahem Sovětského svazu, pokud tyto podmínky nepřijme. Hrubý nátlak, výhrůžky a vydírání nakonec zvítězily, nijak statečný prezident demisi přijal, a komunistické ministry do vlády jmenoval.
Na odpor proti hrozbě komunistického režimu se jako jediní ve společnosti postavili studenti, na den 25. února svolali pochod na Hrad na podporu prezidenta a na protest proti Gottwaldovým požadavkům.
Podle vyprávění mojí maminky, které v únoru 1948 bylo necelých 17 let a chodila do 2. ročníku Obchodní akademie v Praze, se o konání studentského pochodu dozvěděla od kamarádů z vedlejší třídy.
Spolu se svojí spolužačkou Vlastou se bez váhání rozhodly akce účastnit, musely ale dávat pozor, komu dalšímu o chystaném protestu řeknou, protože společnost se již štěpila. Ve třídě působila skupina „pokrokových“ studentek, které přijaly komunistické praktiky, slídily mezi studenty, kdo má jaké smýšlení a pilně donášely vedení školy.
Sraz byl na nábřeží u Palackého mostu, studenti nenesli žádné transparenty, ani neměli žádné vedení, jen se sešli na smluveném místě a vyšli směrem na Hrad. Dorazili převážně studenti smíchovských průmyslovek, žádné učitele nebo jiné dospělé maminka neviděla.
Cestou se postupně přidávali další studenti z různých středních škol z okolí. Z Malostranského náměstí postupoval Nerudovou ulicí už téměř neprostupný dav, v jeho čele byli vysokoškoláci. Když moje maminka a její kamarádka došly pod Hradčanské náměstí, najednou se první řady otočily a lidé křičeli, že policisté jsou na koních a chtějí střílet.
Obě dívky se v hrůze snažily obrátit a utéct, ale v té tlačenici, která vznikla, neměly šanci, musely zůstat, jakmile největší tlak pominul, rozeběhly se a zastavily až u Seminářské zahrady, odtamtud maminka spěchala do Krakovské ulice, kde bydlela.
Studenti v přední části průvodu byli surově zbiti příslušníky SNB, téměř stovka demonstrantů byla zatčena a uvězněna, mnozí byli vyloučeni ze škol. Ještě před policejním zásahem se dostala na Hrad pětice studentů, které přijal jen kancléř Smutný. Ve stejnou dobu již Gottwald oznamoval davu na Václavském náměstí své vítězství: prezident všechny jeho podmínky přijal.
Lépe pochopit zlo komunismu
Převzetí moci komunisty neznamenalo vládnutí, ale hrůzovládu, pomstu za vlastní neschopnost. Komunisté bez prodlení rozpoutali teror ne nepodobný řádění gestapa za války.
Zabavování soukromého majetku, drastické personální čistky, drancování, zatýkání, kruté výslechy, dlouholeté žaláře, dokonce se neštítili popravovat své spoluobčany.
Veškerá lidská práva byla pošlapána, kolem Československa byla vybudována neproniknutelná ostře střežená hranice. Vše pod taktovkou Sovětského svazu a k jeho spokojenosti.
S určitým zadostiučiněním jsem proto přivítala schválení novely trestního zákoníku, která považuje propagaci komunistického hnutí za trestný čin.
Doufám, že výklad a uplatňování nového paragrafu přispěje k lepšímu pochopení zla, které v naší zemi komunistický režim a jeho poskoci napáchali.
Velice bych si přála, aby nás nejen výročí Února 1948 přimělo přemýšlet o křehkosti demokracie a o ničivé síle lži a manipulace.
Pop-up mobil Reload (397650)SMR mobil článek Mobile (207411)SMR mobil článek 2 Mobile (207416)SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)SMR mobil pouze text Mobile (207431)Recommended (5901)













119 komentářů
Ty číčo Kyjevský režim vyhrožuje Slovensku a Mad’arsku (EU) invazí. Je více než pravděpodobné, že Bruselu vyhrožují už dávno, když jim stále posílají miliardy na zlaté mísy. Jsem zvědav nyní na slova Pavla co na to řekne. Bude mlčet? To uvidíme.
Sice orbánistán a ficostán vyhrožují Ukrajině, soudruhu, ale jinak máš pravdu. EU orbánovi financuje zlatý hajzIíky a při tom ta maďarská (nebo spíš rusácká) svině Evropu vydírá.
Soudruhu Pavle, když nemáš co říci tak sem nelez. Tvoje komentáře jsou jako od desetiletého kloučka. 😀
Chápu, text pro desetiletého je pro tebe moc složitý, soudruhu. Přístě ti fakta zkusím vysvětlit pomocí piktogramů.
Tak vy mate teda zvlastny vyklad pod pojmom vyhrážanie. To že niekoho upozorňujeme aby upustil od konania ktoré bráni využivat vseobecne prospešné zariadenie menom Družba? Ani sa nečudujem ze vo svete je bordel, ked tu mame persony s nazorom vašho.
Už jste se taky nacpal do Čech?
A Česky… neumíte?
Vám zas evidentně nic neříká základní logika. Slovensko mělo čtyři roky na to, aby přestalo svým odběrem ropy a plynu financovat agresora. Neudělalo vůbec nic.
Smůla, trpělivost bránícího se a krvácejícího přetekla a šlus…
Já osobně bych to udělal mnohem dřív…
…jenže ty dva roky před Ficem tam byl kdo ? To byste měl tedy tady sdělit… A navíc ani u nás nám „premyjér“ nikdy neřekl, že kolik ta náhrada bude stát, respektive, kolik skutečně stála… A navíc my (ČR) – tak stejně ani v té době „otřesu“ neexistovaly žádné smlouvy na přímé dodávky z Ruska, tedy jinak pochopeno, že Fyjala se prsil, že byl ukončen dovoz z Ruska, aby tedy smluvně vůbec nebyl… Čili bylo to pro takové „chytré“ jako tady spousta diskutujících… Rozum EU už dávno byl takový, že státy nemají přímo obchodovat, že to mají nechat trhu.. Fyjalovo vládnutí dopadlo tak – jak dnes sdělovací prostředky uvádí, že celkové zadlužení minulý rok stouplo o 312 mld. – a to v celkovém součtu už dělá něco přes 3, 6 bil. Kč…
Koukám milovníku ocelových ptáků, že chceš být mylovník s tvrdým. Obávám se, že v tvém případě nepomůže ani doktor uzel natož bláboly o tom, že ti nikdo nic neřek (tobě fakt nikdo nic říkat nebude) nebo, že nebyly smlouvy (rusáci nedodrželi tolik smluv, včetně kontraktů na dodávky plynu, že jen dement jako fico nebo orbán by chtěl být na nich závislý). Tobě zbývá už jen nastavovat.
to co expremyjér Fyjala rád pouštěl do éteru – a naposledy opět dnes v Partii, tak on si snad myslí, že snad každý kdo ho poslouchá, tak že mu to žere s plným „na vyjákem“ – jako tady Pavluša Š…. Dnes on tam navíc překvapil i s poopraveným účesem, který ale na jeho nerozumu nic nevylepšil, je prostě stále stejný „jouma“…
Obávám se milovníku ocelových ptáků, že ty žereš srágory puťky vyskoče. Takže občasný výplach realitou v podání jednoho z mála kompetentních premiérů, které tato země měla, by tvoje zadělaná palice potřebovala jako loza drbání.
no on ten „kompetent“ Fyjala ale ty nedávné volby nevyhrál, že Pavlušo Š. ? Dostal tak vysvědčení od lidí….
Takže milovník ocelových ptáků míru kompetence posuzuje podle schopnosti kydat špínu. Drobné upozorněné milovníku ocelových ptáků, podle tvého měřítka mezi kompetentní politiky patřil taky hitler.
Jak všeobecné? Plynovody a ropovody z Ruska nejsou vůbec užitečné.
A to sis vycucal z kterýho prstu, že ropovod je všeobecně prospéšné zařízení? Ale jinak ses trefil. Genocidní rusácko brání jeho využívání. Pak je otázkou proč soudru orbán a fico vyhrožují Ukrajině místo toho aby tak činili vůči rusácku.
Při minulých volbách jste taky slibovali modré z nebe, fialový / to co jsi řekl o orbanovi jsi ty /.Od tebe si člověk ušpiní i montérečky.
Helemese, další co si nasraI do držky.
Kyjevský režim vyhrožuje invazí?
Nasdílejte odkazy na tyto informace. Pokud nemáte nic, pak to ukazuje spíše na to, že jste absolutně vymytý mozek.
Vaše jméno přesně vystihuje heslo pětihnusu a jejich voličů. Píši vám k těm lidem na Staromáku. Asi před týdnem byl na seznamu článek kde bylo napsáno protestující zaplnili Staroměstské náměstí a policie to odhadla na cca 8000 lidí. Na fotkách bylo náměstí zaplněno tak ze 2/3. Jak se tam tedy mohlo vejít 80 000 lidí? To si stáli na hlavách?
Takže místo odkazů, kecy…
A hlavně mimo to, na co byl tázán.
Odpovím lidově: „To víže jo, pepiku.“ 🙂
Hlavně mě baví, jak se „pepik“ pořád čílí, jak mu píšou urážky místo argumentů. Ale hnedka jedna z prvních reakcí na člověka, který mu nenapsal jedinou urážku a hele…
Vůbec nejsem překvapený, že jeden z hlavních osobnostních rysů Kučery je pokrytectví.
Ty mi tady ještě něco někdy vyprávěj, ty pinďo kučeravý.
Špíno, zmare a svrabe. Jakou jsem vám napsal urážku. Zatím urážíte vy. Nevím proč bych vám psal odkaz na ten článek který jsem zmiňoval. Vy patříte s ostatními přívrženci pětihnusu k těm nejchytřejším na světě a my ostatní kteří s vámi nesouhlasí tak jsme nejhloupější. Když jste tak chytrý, není pro vás problém si ten článek najít, když to našli podle vás hlupáci. Nebo je to obráceně. 4ím víc se prohlašujete za chytráky tak jste tím větší hlupáci kteří si to neumí najít. Jinak tu pindu si nechte pro svoji ženu.
Budu psát jen pod jeden koment:
Sociální retardace, což?
Ale to je v pořádku, člověk nemůže být všechno 🙂
Tak si ty své komentáře projdi kolikrát budeš potřebovat, dokud ji tam nenajdeš.
Pinďa… Moje žena pinďu nemá. Tvůj charakter je takový ekvivalent pindíka, dle toho co tady píšeš pod všemi články.
Dále si ušetři další žblepty.
BTW: Mentálně retardovaným, kterým se věnuji párkrát do roka na různých akcích a malým dětem také nevykám. To kdyby tě napadlo něco k soudruhům a podobně.
Byl jste někdy na Staromáku? 8000 lidí by vešlo i jen do loubí před kostelem. 8000 lidí by si mohlo na náměstí hrát na schovánou.
Špíno, zmare a svrabe. Jakou jsem vám napsal urážku. Zatím urážíte vy. Nevím proč bych vám psal odkaz na ten článek který jsem zmiňoval. Vy patříte s ostatními přívrženci pětihnusu k těm nejchytřejším na světě a my ostatní kteří s vámi nesouhlasí tak jsme nejhloupější. Když jste tak chytrý, není pro vás problém si ten článek najít, když to našli podle vás hlupáci. Nebo je to obráceně. 4ím víc se prohlašujete za chytráky tak jste tím větší hlupáci kteří si to neumí najít. Jinak tu pindu si nechte pro svoji ženu.
Jiříku. Než tady zase budeš lhát a pozorně si ho přečti a prohlídni fotky., tak si najdi ten článek na seznam.cz
Fotky jsem viděl i přímý přenos a Staromák znám do detailu. Vyrůstal jsem tam.
Opozice chce svrhnout vládu za kroky, které sama do politiky zavedla a prováděla:
– VYDÍRÁNÍ PREZIDENTA Zemana předsedkyní PS Pekarovou, Vystrčilem, Skopečkem, Ferjenčíkem,
– PORUŠENÍ ZÁKONA O ROZPOČTU nedodáním SFDI, mimorozpoč.půjčkou,
– PENÍZE NA OBRANU 2025 2,02%, 2026 2,07%,
– ODMÍTÁNÍ L-159 UKRAJINĚ ministryní Černochovou opakovaně od 2023 z důvodu zajištění naší obranyschopnosti…
Hele, soudruh si zase nasraI do držky.
Jste jen obyčejný provokatér.
Ve 48. nastalo Období temna které nemělo nikdy obdoby a různí šmejdi by si to nejraději zopakovali a proto volí Strany jako ANO.
Mátw to v palici řádně pomotaný. Kdo se nedávno na Staromáku pokoušel o bolševický puč? Nebyl to náhodou milionový chlívek který adoroval komunistu jako nejlepšího člověka. Je škoda že ten komouš nepřišel taky na tribunu a nepostavil se vedle hnědokošíláka alias nedostudovaného kostelníka. Mohl tam vyřvávat do mikrofonu jako jeho velký idol Kléma a říkat: Právě jsem se vrátil z hradu…
Ehmm… jasně, puč, „tak určitě“.
Sice bylo jasně řečeno, že volby vyhráli ti, co tam teď jsou, že mají tedy mandát na vládnutí a nikdo jim v tom nebrání, ale ok… puč, jasně, a ještě – jak říkáte – po bolševicku.
Vás bych chtěl vidět naživo.
Tys ses na staromáku o něco pokoušel teplý kučero. Tak to máš štěstí, že ses o to nepokoušel na rudým náměstí, protože by tě rusáci sebrali a znásilnili nohou od stolu… teď mi to došlo… tys měl na ten stůl teplý zálusk. Tak to mi je líto, že ti to nevyšlo.
Jste totální blázen. Jděte se pomodilt k obrázku Bolševika Babiše. Ten se ke komunismu stále hlásí.
Jiříku. Že obhajuješ komunisty je tvůj problém, ale máš smůlu. Nejsem příznivec Babiše , ale se rou mě lidi kteří vědomě lžou a jen uráží ostatní diskutující kteří nemají stejný názor jako lůza z ulice která se pokoušela o komunistický puč na Staromáku, stejně jako v roce 1948. Naštěstí se jim to nepovedlo protože tam bylo jen pár zoufalců s vypláchnutými kedlubnami.
Už vás začínám mít dost, Kučero.
Demonstrace Milionu Chvilek pro Demokracii 1.2.2026 na Staroměstském náměstí a zároveň Václavském náměstí a i v další městech zároveň, kde bylo jen na Staromáku a Václaváku podle médií mezi 80-90tisíci lidí (dle vás pár zoufalců?) nebyla proti vládě. Nikdo neříkal ať vláda odstoupí. Nikdo nepožadoval demise.
Demostrace byla v první řadě na podporu prezidenta v kauze nejmenování Turka, která zmutovala až do vydírání prezidenta Macinkou. ZA TO BYLA DEMOSTRACE.
Tady máte odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=EJfz3kPZ3GY
V čase 32:07 Mikuláš Minář říká: „…PROČ JSOU LIDE TADY…“
V čase 41:00 je řečeno proč demostrace byla.
Petice Stojíme za Prezidentem
https://stojimezaprezidentem.cz/
má 780.000 podpisů.
Mnohokrát zaznělo, že vláda byla zvolena, má mandát na vládnutí a nikdo ji v tom nebrání. Demonstrace NEBYLA ať vláda odstoupí. Nikdo z demonstrujících to nezpochybňoval. A nikdo z demonstrujících nezpochybňuje nezávislost soudů, na rozdíl od předsedy vlády a mnoha vládních ministrů. Nikdo z minulé vlády nezpochybňoval výsledek letošních voleb, narozdíl od sympatizantů ANO nebo přímo členů samotných představitelů ANO a příznivců voleb minulých, kdy vládu složila pětikoalice. To bylo keců!! Slyšíte byť jen v diskuzích, že by letos někdo nadával na to, že šestikoalice nemá právo vládnout, jako tomu bylo minule?
Takhle mohu pokračovat docela dlouho.
Nebudu vás nazývat tím, co si byť o vás chci myslet, protože jsem přesvědčený, že nejste hlupák. Ale otevřeně lžete buď vědomě, protože to, co vám tady pracně rozepisuji už víte A NEBO opakujete lži a stupidní narativy někoho jiného. To z vás ale dělá lháře tak nebo tak.
Jsem zvědav, zda budete tyhle kecy o puči šířit i nadále, i přes to, že jsem vám teď vypsal důkazy, že to není pravda.
Tak neser a nelži, troubo…
Tak snad dokonce SPD? No, stejná pakáž.
Bohužel díky voličům s IQ tykve nám nyní hrozí podobný scénář.Premierem je soudně potvrzený STBák slovenského původu,který ani neumí řádně česky a další jeho ochotní ,,kejvači “ ,kterým jde hlavně o to,aby si ve svých funkcích nahrabali na úkor státního rozpočtu.Že tyto dluhy budou splácet ještě i naše vnoučata je jim ,,šuma fuk “ a chovají se stylem ,,po nás potopa „.Mladí lidé nemají šanci dosáhnout na pořízení bytu,takže klesá populace a další generace budou se díky tomu důchodu ani nedožijí….Tohle vcydržet 4 roky,či ,,nedej Bože “ ještě déle,je ostuda celé země na mezinárodní úrovni,ale ti,kteří volili tyto rozkradače EU dotací si evidentně mysleli,že jim budou hlavně navýšené různé soc. dávky pro jejich bezpracný život,ve kterém si už nyní velmi libují a žijí na náš úkor…..
A teď fakta… Fialova vláda za 4 roky stihla:
– rekordní zadlužení 1190 miliard Kč (Babišova 780),
– rekordní inflaci 35%,
– propad reálných mezd a důchodů,
– rekordní počet 273 110 ukončených živností fyzických osob a 12 197 právnických osob v roce 2023.
No jo, ještě jste zapomněl , že prý okradl důchodce
Přiznej se soudruhu, kde jsi měl zastrčený ten prst, ze kterýho sis tuhle burešovskou srágoru vycucal.
Soudruhu nebo soudružko Rita. Vám nevadilo že 4 roky byla naše země všem pro smích kdy ž jí velel politolog a byl označen za nejhoršího premiéra ve světě. To bylo ostudy. Vláda byla složená z politologů, kostelníku, traktoristy , gymnazisty který nerozuměl ekonomii a dělal min. financí, nebo novináře.
Tak označil ho tak čtyřikrát soudně uznaný lhář Babiš…
Skrbku. Vy jste stejný magor jako teplý Pavel. Nejdřív si najděte fakta kdo označil Brněnského sedmilháře nejhorším premiérem na světě. Je vidět že jste jen obyčejný lhář.
Babiš, v předvolební kampani, polepil tou podlou lží půlku republiky
Helemese kučera by si to chtěl rozdat s burešovým pozadím. To je důvod proč přežvykuje vylhané srágory agenta bureše, té diletantské a zlodějské nuly. I úchyl průša by byl lepší premiér než bureš.
Mozkový chudáku. Ty lžeš jak rudé právo. Nedělal jsi tam redaktora. Nejhorším premiérem světa označila Brněnského sedmilháře Kanadská Morning colsunt v průzkumu global leader. Jestli umíš používat mozek tak si to snadno najdeš na netu.
Bez odkazu, když jsme tady všichni tak chytří 🙂
Přímo ze stránek:
Global Leader Approval Rating Tracker:
The latest approval ratings are based on data collected from time period.
Ratings reflect a trailing seven-day simple moving average of views among adults in each country surveyed.
Anglicky taky neumíš, ikdyž to tam máš nad grafem jasně napsaný – i v jejich metodice.
Ale pro sociálně retardované to přeložím, ju?
Hodnocení odrážejí sledování sedmidenního jednoduchého klouzavého průměru zhlédnutí mezi dospělými v každé zkoumané zemi.
Takže to nemá se silou leadershipu absolutně nic společného. Jen opakuješ plky nějakého jiného dezolátního pindíka.
PS: Nejsi ty A.S.Pergill? Nebo aspoň jeho brácha? Ten taky byl machr na všechno, ale angličtinu měl na štýru a jediné co uměl dokonale bylo urážet celý anglicky mluvící svět. Protože angličtinou vládl jako tvůj charakter vládne páteří.
K tomu se hodí přirovnání shořet jako papír od tlačenky 😀
Rito, na ten byt ale mladí nedosáhli ani za Fialy. Buďte objektivní.
Beneš přiklepl Gottwaldovi demisi,protože sám byl taky pokorný adorátor Ruska a na marasmus, kam díky jeho slabosti a zbabělosti doputovala tato země,doplácíme ještě i nyní. (viz STBák Babiš a spol.)
Beneš podlehl vydírání Gottwalda, který mu pohrozil agresívním davem shromářděným u Hradu, a demisi přijal…
U Hradu, agresivní dav? Asi jste v Praze nikdy nebyl a ve 48, už vůbec ne.
ne, Benešova koketerie s komunisty a potažmo russáky začala už před volbou prezidenta v roce 1936. Bez hlasů komunistů a sudetoněmecké strany by se prezidentem nikdy nestal. Češi ho nechtěli.
Paní Huňátová napsala, že „S určitým zadostiučiněním jsem proto přivítala schválení novely trestního zákoníku, která považuje propagaci komunistického hnutí za trestný čin“. Ale křehkost demokracie není jen v základech nacistického a komunistického hnutí. Ten zákon je psán pro současnost. Důležitost té novely je v tom, že nereaguje jen na tato zla, ale na aktuální hrozby. Proto je v ní nově, za čárkou, definován i trestný čin ŠÍŘENÍ ZÁŠTI. A to je to podstatné. Žijeme dnes, a musíme se bránit dnešním atakům zla. — Jistě souhlasíte, pane Okamuro —?
Autorka se nezmiňuje o vlivu hospodářské krize a druhé světové války na mínění lidí. Tento vliv byl ale určující. Křehkost demokracie, lži a manipulace měly jen podpůrný účinek.
Lidé si mysleli a to na základě svých životních zkušeností, stejně jako při vzniku ČSR, těsně po osvobození, po Únorovém převratu, po nástupu socialismu s lidskou tváří a konečně i po sametové revoluci, že nastává nová, lepší doba.
No a – jako obvykle to bylo špatně.
No, nevím jak Vy ale po Listopadu pro mě opravdu nastala výrazně lepší doba. Sice to bylo polovičaté, ale alespoň tak.
Zlepšení nastalo v ekonomice, zboží je dostatek a osobní svoboda je fajn. Můžete si žít tak svobodně, kolik máte peněz. Říkat si můžete co chcete, stejně vás nikdo neposlouchá – leda, že by jste se stal politickým sponzorem.
Další oblasti, např. růst počtu obyvatel, byty, obrana, války, kriminalita, … to je bída a utrpení, nic lepšího.
Růst obyvatelstva? Mladí nechtějí děti, to jsou starosti a o ty nestojí. Byty? Umělý problém zaviněný lidskou rozežraností. No a armáda? To je těžké když voliči armádu nechtějí ale chtějí důchody a byty. Bezpečnost je jim ukradená.
Problém s byty je zapříčiněný nenažraností těch bohatých. Jeden z důvodů, proč mladí lidé rodinu nechtějí, je určitě i nedostupné vidění. A taky to, že zabednění pravičáci jako vy pane Jiří, ten problém vidět nechtějí a bagatelizují. Pokud voliči chtějí byty, je to v pořádku. Lidé musí někde bydlet, a nemuseli by za to vypláznout 3/4 platu, jak je to v českých luzích a hájích zvykem. Pokud vy bydlíte v lesním krmelci, tak v pohodě, ale každý to tak mít nemusí. Možná jsou ty únorové převraty kvůli lidem jako Vy, pane Jiří, kteří odmítají řešit problémy, a jediné co umí, je povyšovat se nad druhé. Pak se nedivte.
„Mladí nechtějí děti, to jsou starosti a o ty nestojí.“
Z tohoto je mi jasné, že vám je 55+, odchovanec bolševikem, lehce sociálně ret*rdovaný (to si neberte osobně jako nadávku, můžete mít IQ třeba 200, ale EQ můžete mít na bodu mrazu).
Skutečné důvody, proč mladí NEMAJÍ děti (ne nechtějí, oni je prostě jen NEMAJÍ) vás vůbec nezajímají, protože svou hlavičkou jste si již dosadil důvody – své důvody – nikoli jejich.
Nu, takových, jako jste vy, je v ČR mraky. Padlo padesát, myslíte, že jste sežral všechen rozum, možná i občas spíte v knihovně, ale realita… 🙂 nu, realita vás obloukem minula.
Důvodů, proč nemít děti je více, než vlastní pohodlnost. A jeden z nejhlavnějších důvodů je ten, jaký příklad rodiny jste VY, lidé 50+, ukázali nynějším třicátníkům. Děs a hrůza. Nefunkčnost, rozvodovost, extrémní sobeckost. Jaká je nynější generace třicátníků je VAŠE zrcadlo, odraz vaší výchovy, vašich hodnot, které jste do této generace vložili. A čertíte se na ně „právem“ – ale je to VAŠE PRÁCE!
Tak si, miláčku, strčte ty vaše kecy tam, kde vám slunce nesvítí.
Zjistit skutečné důvody, proč mladí nemají děti je jednoduchý. Třeba se těch mladých zeptat. Dost byste se divil, jak by zrovna vaší generaci naložili.
Martine 2.
Položím Vám jednoduchou otázku. V ČR v současnosti žije zhruba stejně obyvatel jako před válkou. Od války se staví jako o duši. Kde ti lidé před válkou tedy bydleli, když neby sídliště a satelity a pod? Jednoduché , bydleli skromněji a neměli 2 dětské pokoje a tři koupelny atd. A o mě nemějte starost mám vlastní dúm 6+1 se zahradou.
Jiří, mluvíte opět úplně mimo. Mně vůbec nezajímá, kde bydleli lidé před válkou, to dnešní situaci vůbec neřeší. Podstatou problémů je nejen nedosažitelné vlastní bydlení, ale i předražené nájemní bydlení. Cílem by mělo buď zdostupnit vlastnické bydlení (aby také lidé měli kde bydlet v důchodu), nebo stavět dostupné nájemní bydlení tak, aby nájemné nesebralo přes půlku mrzkého českého platu. Mimo jiné také proto, aby ti, co ty děti mít chtějí, měli kde bydlet hned v mládí, kdy si ty děti pořídí, a utáhli. Ty ostatní k porodnost nepřinutíte. Ale mělo by se pracovat aspoň pro ty, co ty děti chtějí.
Generační spolubydlení je možné v dvougeneračním domě na vesnici, nikoli v 2+1 na pražském Chodově. Nikdo netvrdí, že má každý mít dva dětské pokoje, a ani to nikdo nechce, což jste si vycucal z prstu. Aby ta rodina o dvou dětech měla k dispozici za slušný nájem 2+1. Žádný luxus.
Víte, Jiří, vy jste typický zástupce boomerské generace. Já mám 6+1, vy si trhněte nohou, mně to nezajímá, a pokud volíte jinak než chci já, tak jste blbci, a máte mít omezené volební právo. Takhle přemýšlí většina Čechů nad 50, žába na prameni, no.
Ono se taky klidně mohlo stát, že hodně lidí, kteří se mačkali za první republiky v žižkovském činžáku, toho měla tak po válce dost, že volila ve volbách 1946 komunisty. O těch, kteří vlivem hospodářské krize skončili v nouzových koloniích, ani nemluvě. V Praze je můžete pořád vidět. Vše má příčinu a následek, a pokud nechceme, aby se něco opakovalo, tak musíme společně řešit palčivé společenské problémy jako prevenci. To mi bohužel u Vás, a speciálně Vaší generace, která výhodně privatizovala byty za babku, chybí.
A bohužel mi to chybí v těchto článcích o únoru 48, kdy se řeší jenom lůza na náměstí, ale už se neřeší sociální problemy za R+U a za první republiky, což spolu úzce souvisí. Škoda.
Postavte se nohama na zem. Chcete luxusní bydlení, tak si ho zaplaťe a netahejte do toho stát. Co mě mý být do toho kde bydlíte? Třeba v přívěsu nebo nebo 1+0 na pavlači se společným záchodem. Na venkově je spousta volných domů ihned k mání. Chce to trochu máknout. Taky jsem se před 30 lety pustil do rekonstrukce a bydlím ke své spokojenosti. Chyba je , že dnešní generace chce vše a nejlépe ihned a bez námahy a argument mají, podívejte se oni mají a já chci taky.
Kdo by nechtěl mít zajištěné bydlení hned od mládí… Ta mladá generace jsou hrozní parchanti.
Byť je v republice bohatství pro všechny dost, generace 55+ řekla „nene, hoši usmrkaný. Budete trpět a dokud se nebudete plazit před náma 55+, tak nic nebudete mít. My se o to postaráme.“
Vy, generace 55+ v mnohém přípomínáte jezdce na oslu co má klacek s přivázanou mrkví na konci. Kde ti osli jsou mladí. Ale ono jim to už povětšinou došlo, přestali být osli, přestali žít tak, jak vy 55+ pískáte a jedou po svém. A jak jsem psal již nahoře. Vy, 55+, jste natolik odstrašující příklady rodiny, že s tímhle vším dohromady se stalo to, co se teď děje. Až tak jednoduché to je.
Nadáváte na generaci, kterou jste vy vychovali. To je jako opravit si svépomocí barák 6+1 se zahradou, a pak nadávat, že zdi jsou křivé a vlhké, okna profukují, dveře se nedovírají a na zahradě je jsou jen krtci a bodláky. Ale že to jsou plody vaší práce, to si nepřiznáte, přes své EGO nevidíte ani na konec své zahrady. Mimo vaši schopnost sebereflexe. Přestat si o sobě myslet „já udělal všechno dobře“ a přiznat si, že jste posrali, co jste mohli. Neboť následky, co mladým zbylo po vás, je vidět teď krásně v plné nahotě.
Jenže vaší generaci 55+ zoufale chybí sebereflexe. „My jsme byli zlatí, ti mladí jsou prostě nevydařený vrh, nikdo z nás nechápe, proč jsou takoví…“
Pane Jiří, politicky se možná shodneme, ale lidsky, sociálně, empaticky jsme jako voda a olej.
Jiří, psal jsem Vám o 2+1 jako startovacím bytě pro mladé rodiny, s rozumným nájmem. Nikde jsem nepsal o luxusu. Stále potvrzujete moji představu o sobeckém starci 50 +, kterému je budoucnost úplně ukradena. Co je Vám do toho, že někdo bude bydlet v přívěsu? Budete se divit, ale hodně. Buď chcete žít v lidské společnosti, a není vám ukraden její vývoj, a v tom případě ani porodnost. Co je do toho státu? Pokud chce mít stát další generace, tak by měl aspoň pro to vytvářet podmínky. To může pochopit jenom normální člověk, a na nadutý asociál jako Vy. Ne každý má na to, aby si koupil na venkově ruinu, a začal ji opravovat. Mně fascinuje na Vás tohle (a patří to přímo k naturelu českých boomerů, od kterých se tak rád povýšeně distancujete: já jsem to měl na H, vy musíte. Většina z Vás ani tu vojnu nechce kvůli obraně země, ale kvůli tomu, aby mladoši šůrovali rajony, a zažívali buzeraci jako vy.
O šikaně nemluvě.
Samozřejmě, že pokud si mladý pár chce postavit vlastní dům, musí mít trochu jiný příjem. Já mluvím o případu těch startovacích bytů.
To je přesně ono. Tato generace vyrůstala v plném bolševismu a režim ji nutil dělat „opičky“ aby se měla dobře (vstoupit do strany, májové průvody, „být vidět“, myslet politicky, atd., atd.).
„Oni“ to samé teď aplikují na mladou generaci. Je to přirozenost většiny lidí, že to, co se dělo jim, posílají dál v nezměněné nebo amplifikované formě. Jenže dnešní mladá generace má tu sovobodu, že jim na to může „hodit bobek“, a taky to dělá. No a tato generace 55+ se teď cítí především uražená a ublížená, že s ní nikdo jejich hru nehraje (když oni museli). A tak jsou dost často mstiví vůči mladší generaci.
Také je neuvěřitelně štve, že 55+ jako generace má/měla za cíl života nahromadit majetek – nic víc, obětovat tomu naprosto vše (tj. bolševbismus po česku) a tento příklad ale maldší generace prokoukla a uvědomila si, že jsou i jiné hodnoty a často hodnotnější. Jak často slýchávám od 55+, že mladí nemají vůbec zájem o ten rodinný domek, co „staří“ celý život budovali. Že si toho vůbec neváží. A že ohrnují nos nad tím, že by bydleli ve dvougeneračním domku na malém městě/vesnici spolu s rodiči. Přitom mladá generace to vidí jako noční můru. Protože „staří“ svou arogancí, blahoskloností vůči mladší generaci, ji dusí úplně ve všem. A tak se zase dostáváme k tomu, že „staří“ se cítí ublížení tím, že mladší nemají stejné hodnoty a na „jejich“ majetek jim kašlou. Slyšel jsem to tolikrát, že je to už snad generační stygma.
No, tak od státu jsme nedostali nikdy nic. Vždy nám jen brali. Málem i ten dům který jsem zdědil a rekonstruoval ( za své, bez půjčky). Jen se dvěma synovci( každý už bydlí ve svém). Zdi nemám křivé a vánice nefouká. Nicméně platí, že neuznávám kult bydlení. Když jsem se v 86. stěhoval na venkov, chodil jsem 3 roky na WC přes dvůr, nebyla teplá voda a topení byly kamna na uhlí a denně vymetat trubky. Takže ano jsem „sobec“ který vyznává“ jak si kdo ustele, tak si lehne“ a nemám žádný mravní závazek k mladé generaci co se týče bydlení.
Vůbec jste nepochopil tu metaforu… Nevadí.
Podívejte se… když „stará“ generace nenechá nit suchou na mladé generaci, je to dle nich v pořádku. Ale když se nedejbože mladá generace dotkne „majestátu“ staré generace, to lítají atomovky. To je keců o úctě a nevychovanosti.
Dnešní generace 55+ exceluje ve vynucování si respektu a úcty. Copak neznáte tu stěrku „hele mladej, nekecej do toho, nebylo ti padesát/šedesát/sedmdesát a v Rusku jsi taky nebyl“?
Nepochybuji, že jste to měl vy těžké. Jistě mnoho dalších. Ale šmahem smést ze stolu problémy mladé generace slovy „jóó, to za nás…“ bylo všechno horší, všechno těžší, všechno dražší, všechno stálo víc úsilí. Mladí mají vše na stříbrném podnosu.
A víte, že ty stejné kecy měla stará generace k vaší generaci, když jste byli mladí? To si už nepamatujete?
Místo oblíbené kratochvíle generace 55+ mazat shody mladším, by se hodilo jim přinejmenším aspoň neškodit.
Chce to jen vzájemný respekt a vzájemné pochopení. Stejně jako „to vy mladí nemůžete pochopit“ to platí obráceně „to vy staří nemůžete pochopit“. K tomu je zapotřebí trocha empatie a ta se dá naučit, natrénovat.
PS: Víte.. když umřel můj otec, žemřel jediný člověk na světě, který si přál, abych byl lepší než on.
Udělal spoustu hloupostí, spoustu bot, s některými se potýkám dodnes. Ale pořád platí co jsem napsal.
Já se pohybuji mezi mladými 15-20let, jsou jinačí než „my“. Obdivuji je za to, s čím vším se potýkají, co jsme jim my (ano, i moje generace) nadrobili. A snažím se jim být aspoň oporou, když už nic jiného. A mám s mnoha z nich skvělý vztah.
Místo toho, abych k nim přistupoval „tak teď se předveď, co dokážeš“, místo arogance a shlížení na ně dolů, přitupuji k nim „povídej, co tě trápí, třeba najdeme nějaké východisko“ a je mi jedno kdo to je. Jsme tu všichni dohromady v jednom hnoji a nemusíme si do svých cest s*át navzájem.
Jiří , to není ,,kult bydlení“, ale společenská nutnost, pokud chcete, aby se rodily děti, Jinak opět potvrzujete mé názory: když jsem chodil do kadibudky já, musí chodit i ostatní. Pokud nemáte mravní závazek vůči mladé generaci, tak se vlastně degradujete na voliče Babiše, kteří jsou kritizováni za to, že volí někoho, kdo zadlužuje zemi, a jim je to šumafuk. Děláte sám to, za co kritizujete je.
Ale vůbec ne. Klidně si žíjte jak se vám zachce, nechtějte ale aby vám to někdo zajišťoval. Chcete startovací byty? A kdo je má jako zajistit? Tady máte hromadu písku a cihel a pár pytlů cementu a snažte se, nebo zaplaťte někomu kdo to udělá za vás. Nechtějte to na tom stříbrném podnose a nechtějte to po státu. To je Vaše starost. Nechcete starý barák? Kupte si nový a nesomrujte, že na to nemáte. Jak říká syn mého kamaráda, generace cca 30 let. “ My nechceme žít jako vy, nechceme šetřit až, my chceme teď a žít dnes, ne zítra. Tak žíjte ale nic po nikom nechtějte. Nikdo vám nic nedá.
Jiří, proč by to někdo nemohl chtít od státu? Jde o základní lidskou potřebu. Nehledě k tomu, k čemu se platí daně, že. Pokud vy nechcete mladým pomoct při založení rodiny, tak se Vaše generace vnoučat nedočká. A to je dobře.
Nepochopil, do té kadibudky jsem chodil protože to byla moje volba. Klidně jsem si mohl zůstat v Praze ve 3+1 na Starém městě ale chtěl jsem jít do svého věděl jsem do čeho jdu. To jen vy máte naivní představu, že nám socík něco nadělil a zajistil. Takže jsme na začátku, starejte se a snažte se , budete mít. Ale za své.
Právě, že je to dneska bydlením tak, že i při snaze ti mladí na to bydlení nedosáhnou. Za své si to fakt nepořídí, to šlo před těmi dvaceti lety. Nechápete, chápat nechcete. Bohužel tu mladí musí žít s Vámi, no, a nést následky sobectví Vaší generace. Vy jste fakt případ, pane Jiří….
Omyl, bydlení se sehnat dá je jen otázka jaké a kde. Bydlím na malém městě na Vysočině a jen v naší ulici jsou 3 domy prázdné a jen chátrají. Už několik let. Majitelé zemřeli a mladí nemají zájem. Přitom jen o malý kousek dál vyrůstá nový satelit a zájemci o parcely se jen hrnou. Tak se nedivte, že můj názor na bytovou krizi je značně skeptický. Mladí nehledají byt nebo dům, hledají bydlení podle svých představ a to je veliký rozdíl.
Připadám si jako když mluvím ke zdi.
Chytrému… hloupého…
Tak narovinu. Ani nadprůmerně vydělávající vysokoškoláci (moji kamarádi Pharm-mgr a tech-ing) nedají hypo.
Tady jde spíš o to, že než vystavovat rodiny finančnímu tlaku (kdo má kde hranici, kdy už začne trpět manželství kvůli přesčasům, přepracovanosti, případnému vyhoření, pak rozvodu, a potomek ať „šlape vodu“ ať si zvyká na drsný život), jim zajistit trochu jednodušší existenci.
Pořád opakujete jak mlýnek „když my, tak ať i oni“, sice jinak, ale pořád dokola. Přátelé z příkladu „zvládnou“ jedno dítě, víc si dovolit nemůžou.
A vy máte furt kecy („mladí nechtějí děti, protože děti jsou starosti). Vážně, sociální retardace si na vás smlsla. Jako zcela na rovinu, IQ zřejmě máte a EQ jste nikoli lehce, ale poměrně těžce zaostalý, jemně řečeno. A to jsem se celou snažil vám to podat jako člověku. Nebudu do vás dál tepat, nemá to smysl. To je jako vysvětlovat diferenciální počty ve školce. Jeďte si dál svojí 😉
Ale já vůbec netvrdím, že to mají dělat jako já a moje generace. Říkám pouze, že je to taky možnost a to je podstatný rozdíl. Zařiďte si život jak chcete, to záleží na vás ale nechtějte aby ten život zařizoval za vás podle mínění “ já mám nárok protože jsem, někdo jiný. Jak jsem psal výše. Jestliže bydlení podle vašich představ podle vás vyžaduje váš společenský status, tak musíte to či ono přizpůsobit. Výhoda mládí ( obrovská) je v to, že život máte před sebou a můžete si ho naplánovat, naše je “ výhoda“ v tom, že už ho máme za sebou a víme co od něj čekat a žít z toho co “ máme“. Plánování 0. Přeji hodně štěstí,
P.S. Mám pochybnosti zda Vy jste vy. Ne pro názory, ale styl psaní a skladbu obratů. Nebylo by to poprvé.
Jiří, ještě poznámka, ono s těmi startovacími byty může jít o lidi, kteří dělají třeba učitele, zdravotní sestry nebo bratry, začínající lékaře, socialni pracovníky..čili jsou to lidi, které potřebujeme, a kteří z podstaty věci nebudou vydělávat velké peníze. Můžete to aspon vzít v potaz? I Vam někdo bude v nemocnici muset utřít zadek, a ten někdo bude muset mít kde bydlet. Evidentne Vam to nedochází…
Pro Martin 2. Jistě, ale to už funguje. Obce nabízejí byty nastupujícímu zdravotnickému personálu a finanční odměny. Nikomu se ale moc nechce, Jinak, navrhujete pořadníky a pod? To nikdy nefungovalo. Snad družstevní byty a stabilizační byty, to snad mohlo fungovat, ale to znamená závazek a to nevím, nevím.
Vidím to podobně jako Jiří.
Bydlení je tržní komodita, která je u nás relativně málo dostupná právě jen proto, že se nastupující generace, chová jako stádo sebestředných opic. Všichni chtějí to, co považují za jakýsi standart, tedy vlastní, v kontrastu s dobou před pár desítkami let, luxusní a samostatné bydlení.
A právě proto, že to všichni chtějí, dochází v tržním prostředí k převisu poptávky a extrémnímu růstu cen této komodity.
Odhlédnu od toho, že dřív bývalo standartem společné bydlení s generační výměnou…
Bydlet v dojezdovém okruhu města je z mnoha důvodů výhodnější, příjemnější a levnější, než bydliště přímo ve městě…
Mám svůj věk, ale kdybych chtěl začínat znovu od nuly a potřeboval pracovat dejme tomu v Praze, tak koupím pár set metrů nějakého sadu v okruhu padesáti km, starou maringotku, nebo kontejner a vše ostatní si udělám sám.
Luxusní a nízkonákladové bydlení se tak dá pořídit s přehledem do jednoho milionu korun…
A kdyby se tak začala chovat nějaká relevantní část poptávajících, začaly by se i ceny bydlení srovnávat na únosnější úroveň…
Jenomže, to by se právě většina nesměla chovat jako opičí stádo a musela by taky trochu myslet a máknout…
Omyl, pane Skrbku….jako stádo sobeckých a sebestednych opic se chová generace padesátníků typu pan Jiří. A uplne ve všem….úplně ve všem….v názorech na většinu společenských problémů, bydlení, životní prostředí…..
Zásadní omyl. My máme to co jsme si vlastním úsilím vybudovali. Místo v životě, zázemí i postavení. Nikdo nám nic nedal. Žádný stát, to platilo jen pro vrstvu vyvolených. Dnes je to jinak , mladí většinou křičí “ My máme nárok a právo, chceme bydlení, dobře placené místo, čas na odpočinek“ a pod. Ta snaha nějak chybí. Jak už jsem psal, všechno hned. Včera jsem četl příspěvek o migrantech kde diskutující psal “ přece nebudu dělat za 23 000 čistého, to raději pracák“ Nikde ani zmínka co umí a proč by ho měl někdo zaměstnat. Vzpomínám na dobu kdy jsem vedl vlastní firmu ( 18 zaměstnanců) a potřeboval nabrat. Zašel jsem na pracák ať mi někoho pošlou. Přihlásilo se 25 uchazečů. Nikoho nezajímalo co bude dělat ani zmínka o zkušenostech, pouze okamžitě otázka “ kolik budu mít na hodinu?“. Z 25 zbyl s bídou jeden. Jednalo se o manuální práci s kovem. Takže , skeptik. Ukažte co umíte a jestli si na sebe vyděláte. A s tím bydlením je to stejné. Jo, sebevědomí až do nebes.
Martin_2 napsal:
1.3.2026 (12:57)
„Omyl, pane Skrbku…“
Ve vašem příspěvku jsem našel pouze výkřiky, argumentaci bohužel vůbec žádnou…
a kdo vás poslouchal za komunismu? Vůbec nikdo. Mám svobodu a volnost dělat co potřebuji, abych mohl žít tak jak chci. Nic z toho co dále uvádíte na můj život nemá nejmenší vliv. Žiji spokojený život a vám tu bídu a utrpení nepřeji :-).
Oni někteří vůbec nevnímali to, že je na ulici mohli sebrat „benga“ za nošení džín, za dlouhé vlasy… Že když si někdo pouštěl jistý druh hudby a uslyšela ho domovnice, tak mohl být vyhozen ze školy. Nedebože kdyby dělal kopie té hudby a distribuoval ji, to bylo na kriminál! Stejně tak to bylo s knihami a texty.
Ale proč se v tom babrat, že? Za komunistů bylo nejlépe… To tvrdí mnoho lidí, vyhovovalo jim to. Mohli svým působením zničit život někoho, kdo se jim znelíbil. A nestálo to ani moc úsilí, někdy stačilo opravdu málo… Jen se občas někde zmínit, občas pustit nějakou doměnku atd. To přesně vystihuje druh lidí, kteří volí to, co zvolili teď. Vynikající charaktery tihle obhájci minulého režimu.
No jo no. Bolševický puč po válce… začalo stalinistické šlechtění obyvatelstva.
Ti, co se vrátili z války, měli páteř a věděli co je SSSR zač (to věděl každý, kdo postřehl infromaci, že SSSR rozpoutal válku spolu s nacistickým Německem), byli povražděni.
Ti co se proti hromadnému zatýkání a čistkám chtěli bránit, byli sami povražděni nebo pozavíráni na desítky let.
A pak tu zbyli křiváci a zločinci, kteří chtěli zbytku pozůstalých, „plašším“ občanům, vládnout, aby si zajistili dokonalý život v „beztřídním“ státě kde by byli vládnoucí třídou (oxymoron čistě náhodný).
Ještě že ten režim byl natolik zrůdný, že se postupně začal požírat sám zevnitř.
Je mi upřímně líto, že to s bolševiky po roce 89 dopadlo sametově. Povraždit je určitě ne, ale označit je všechny. Ano, přesně! Označit je za druhořadé občany. Zamezit jim přístup k funkcím absolutně všude, zákaz vlastnictví firem a živností, pouze nízké dělnické profese či obecně prospěšné práce jako zametání chodníků, hrobaři, rasové, umývači mrtvol, bolševiky oblíbené kafilerie atd. Veškeré vládnoucí politiky bez pardonu zavřít na doživotí a odebrat nakradený majetek.
Tak, jak to bylo sametově, jsme se teď dobrali ke generační křivdě, která se táhne přes několik generací a brutálně poškodila celý národ a následky si užíváme doteď. A nyní jen zažíváme poslední záchvěv bolševiky vychované generace, která se snaží zvrátit zpět vše, co bylo v době temna.
Lůza, která se řídí mottem: „Soused má kozu. Já kozu nemám. Je mi jedno, že na ní dřel do úmoru. Já si přeju, aby mu chcípla.“
Šmejd se má prostě označit za šmejda a hotovo.
Špíno, zmare a svrabe. V něčem s vámi souhlasím. Všechny komunisty v politice i na soudech zavřít na doživotí. Můžete začít s nejvyšším komunistou na hradě a jeho matračkou.
Tak to, aby sis sbalil kartáček teplá matračko.
Zatím volební porážku ODS a Pirátů pražská kanalizace utáhne.
Na to je anonistů a pitomiovců moc málo, aby jejich zvratky někoho vzrušovaly.
Hrozí nebezpečná konstelace bolševika po boku sarajevského pučisty Koláře, který už svrhnul vládu Klause, a výročí Vítězného února, kdy bolševik s pomocí agresívního davu svrhnul demokraticky zvolenou vládu… pak musíme zopakovat Listopad 89 na obranu parlamentní demokracie a výsledků svobodných voleb !
Kterých svobodných voleb ? Míníte ty co Babiš uplatil přes hloupé důchodce a pobírače dávek? Taky pobíráte nějaké dávky?
Hloupý jste jen vy. Jak Babiš uplatil ty důchodce. Já pamatuji jak v roce 2021 jistý sedmilhář z Brna lidem sliboval že jim budou lítat pečení holubi do huby a když ho zvolili tak své voliče podrazil a všechno jim zdražil.
Takže teplému kučerovi se nechce makat a spoléhá na holuby do huby.. a při tom to do teď vypadalo, že chce jen nohu od stolu do … úplně jiného otvoru.
Blouzníte, mě tedy nic podobného nesliboval. Nejste z nějakého paralelního vesmíru?
Já jsem nic o pečených holubech apod. neslysel. Pokud si myslite, že vlada muze zdražovat, tak to jste asi zapomněl, ze uz nezijem v centralne planovane ekonomice. No naopak kdo rikal, ze Cesko bude nejlepsí místo na svete?
toho lůzra Klause nemusel nikdo svrhávat. Ještě teď si pamatuji na ten jeho brek po proslovu VH :-). Klausovo neumětelství je s odstupem času čím dál tím zřetelnější.
Co nedokázala celá Evropa, dokázal jeden chlapík z Aidaru. Brusel má nyní velký problém a i Pavel mluvil v roce 2019 jinak. Jsem zvědav co řeknou politici na ten akt teroru vůči EU a NATO.
To, že máš problém je jasný. Ale proč by si eu nebo nato mělo dělat vrásky z tvých mindráků.
Na Ukrajině zadrželi kvůli korupci vysoce postavené členy letectva a SBU (píše Seznam)
Tak to je asi rád, že není v rusácku soudruhu. Tam by mohl mluvit o štěstí kdyby ho kvůli korupci zadrželi ….. při letu z okna, odkud byl vyskočen fsb, za to, že se nepodělil.
To znamená, že protikorupční policie na Ukrajině funguje , ne?
Dobrá zpráva.
Pokud by podobně fungovala u nás, Babiš by z kriminálu nevylez…
jirásek:češi jsou národ husitský,masaryk :češi jsou národ socialistický,nejedlý:češi jsou národ komunistický! v r 1945 bylo v čsr s 12 mil obyv 1.5 mil .komunistů a v roce 1949 2.5 mil
beneš předal čsr stalinovi v1943 a gottwaldovi v 1945,tato dohoda byla potvrzena volbami 1945,
vítězný únor byla divadelní fraška pro stalina,který požadoval ozbrojenou revoluci a tak lidé z fabrik pochodovali pořád dokola prahou s flintami funglovkami bez nábojů,ono taky z funglovky nevystřelíš……
a tak i v poslední prezidentské volbě náš národ svobodně a demokraticky volil mezi dvěma komunisty,napraveným a nenapraveným,ale bývalý komunista stejně jako bývalý černoch neexistují….
Beneš udělal chybu. Měl nechat zatknout Gottwalda a jeho bandu a lůzu na Staromáku rozehnat armádou s ostrými.
Jiří, jak mohl proboha rozehnat Beneš armádou ozbrojené milicionáře na Staroměstské náměstí, když byla ta armáda pod komandem Ludvíka Svobody, který sice vystupoval jako nestraník, ale byl to v podstatě sovětský agent? Jak to mohl udělat Beneš, který byl starý a nemocný, navíc, když byl architektem tzv. Košického programu, a v Moskvě podepsal spojeneckou smlouvu se SSSR?
Jak to mohl udělat Beneš, který nehnul prstem za ruské emigranty, odvlečené do SSSR násilím po 12.5.1945, například Sergeje Vojechovského, který chtěl v roce 1938 bránit republiku?
Těžko mohl nechat zatknout Gottwalda, když Noskovo ministerstvo vnitra už bylo obšancované komunisty, a vlastně tam byla příčina únorové roztržky?
V únoru 1948 už bylo pozdě na nějakou změnu. Reicinovo OBZ a StB fungovala už od roku 1945, v témže roce založený Sbor národní bezpečnosti byl jednoznačně v rukou komunistů. Jak mohl být zatčen předseda nejsilnější strany Národní fronty, která už neměla s předválečnou demokracií nic společného?
Únorová tragédie už byla jenom dohra. Jiný odpor už by znamenal zákrok Rudé armády.
Nebyla už cesta ven….Chyba se udělala za války v Londýně. Pak už se to táhlo.
Ve 48. bylo ještě dost věrných důstojníků. Hlavní čistky začaly potom. Pravda, bylo by to obtížné ale proveditelné. Komunisté nebyli tak silní jak se tvářili.
P.S. Jen tam neměl být slaboch Beneš ale někdo jako Franco a nebo Pinochet.
No, je vidět, že Vám o nějakou demokracii vůbec nejde pane Jiří. Ani o řešení nějakých společenských problémů.
Chtít katolicky orientovaného španělského autoritáře, nebo chilského vůdce pravicové junty. To by Vám spíš prospělo, kdyby pokračovala druhá republika po Mnichovu, tam byste se dočkal, nebo byste býval mohl jít na Slovensko k Tisovi. Pak už moc nechápu proč Vám vadí krajně pravicový Putin, když adorujete Pinocheta a Franca, kteří k němu nemají vůbec daleko.
Putin je Ruský car a v podstatě rudý feudál nemocný touhou po obnově SSSR. Rusko je a vždy bylo mimo chápání Evropanů, prostě Asiat. Jo a Franca a Pinochteta si vážím protože svije země dokázali uchránit před morem komunizmu.
Jiří, tak si jich važte, ale pak si můžete vážit vlastně i Tisa na Slovensku. Ten také přece bojoval proti komunismu, ne? Ze stejného důvodu si můžete vážit i Mussoliniho a Hitlera, protože ti také k smrti nenáviděli komunisty.
Putin není rudý feudál, to je úplně mimo. Jeho strana Jedinaja Rossija je nacionalistická. Ruští komunisté dnes stojí úplně jinde než Putin. A jestli jako jedinou variantu proti komunismu vidíte fašismus Pinocheta, tak to strašně vypovídá o vaší osobnosti. Fuj.
Jasně, Putin celoživotní odchovanec KGB , který tvrdil, že nejhorší katastrofou pro svět byl rozpad SSSR není bolševik. Putin na rozdíl od Vás pochopil, že nová doba chce novou legendu a masku. Cíle metody jsou stejné, jen záminky se mění.
pro Jiří 27/2 – no zase si ten výrok Putina upravujete přesně tak, jak rádi píší kovaní chytráci jako vy… On ten celý výrok je, že “ Rozpad SSSR byl největší katastrosfou minulého století, protože zároveň 25 milionu občanů ruské národnosti se stalo menšinami v nových státech…“ . To je právě ten rozdíl mezi tou demagogií a skutečností toho celého výroku… To ale vy stejně nepochopíte, protože ty vaše příspěvky jsou „rozená genyjalyta“…
To ale na významu Putinova tvrzení vůbec nic nemění. Právě naopak, staví to do polohy, Kde je Rus je Rusko a to je pomalu ještě horší.
.. no to je jako když včera vyhlásil Trump, že „Irán ohrožuje bezpečnost USA ….“, aby my – tedy ti ušlechtilí, jsme na to přitakali … Takové cinty říkal už G.W. Bush v březnu 2003… Aby tedy z toho nebylo zase bolení hlaff… Místo abychom alespoň mlčeli, tak pronášíme moudra..
Kdo konkrétně „přitakal“ cintající milovníku ocelových ptáků. Vzhledem k tomu, že agent krasnov udrží pozornost asi jako měsíční štěně mu k dalšími pokusu si postavit sochu v nadživotní velikosti nepřitakal nikdo při smyslech. Zase uteče aniž by něco vyřešil.
Tedy, já jistě s řadou těch informací a argumentů v článku souhlasím. K tomu skutečně došlo a skutečně, hned po tom únorovém převratu skutečně komunisté převzali veškerou moc ve státě a skutečně jí začali skutečně brutálně používat proti občanům. Takže -a /až tento/ faktický krok je nutno zhodnotit a ptát se, zda je možné, aby byl zopakován dnes.
Takže – možná bych si dovolil jen krátce – 2 signifikantní doplnění.
1) Není tak úplná pravda že komunisté získali ve volbách v roce 1946 neuvěřitelných čtyřicet procent.“. Pravda je bohužel mnohem horší – že už předem v rámci dohod Národní fronty bylo politicky dohodnuto , že ti komunisté ve vládě budou – už tyhle volby 1946 byly blufem na voliče.
Že totiž bylo předem politicky dohodnuto, že všechny ty strany, kterým bylo povoleno v roce 1946 kandidovat, půjdou společně do vlády. A tohle občané věděli předem , Ale proti tomuto závažnému porušení principů demokracie, se tehdy žádné masivní protesty neděly. A že v rámci té předem nasmlouvané koalice získali komunisté těch 40 procent hlasů, to už zase takové překvapení nebylo.
2) Když už se napíše „..Demokratičtí politici předpokládali, že prezident jejich demisi nepřijme, a že dojde k předčasným volbám“.
Jenomže – a sorry, každý přece ví, že k těm volbám skutečně brzo došlo, už o 3 měsíce později, 30.května 1948. Je to skutečně pozoruhodné, co se tehdy podařilo komunistům v té vládě po únorovém převratu – „jenom během těch 3 měsíců“, si skutečně brutálně podřídit celou státní správu i silové složky, a zastrašit a zdecimovat opozici, včetně pravidel voleb, že rázem vyskočili z těch 40 procent, na potom v „totalitě obvyklých“ 99.999 procent.
Takže až tohle by se mělo dodnes analyzovat, a ptát se, zda je možné zda by se toto, s takovou brutální razancí nejen dít mohlo, ale jak by na to dnešní demo společnost dokázala zareagovat.
A až na to by se měl třeba i Milion chvilek připravit a tomu dokázat čelit. A hádám, že i když máme dnes mnohem rychlejší prostředky komunikace (všechny tyhle internéty), i dnes by to byla fuška, přesvědčit lidi nejen aby šli masově protestovat , a dokonce i na svou kůži jít proti policajtům..