Jan Urban: Putin v krizi svolává své evropské loutky, od Balkánu až po Prahu
KOMENTÁŘ. Pokud se Vladimir Putin rozhodne nebrat ohled na únorové olympijské hry v Pekingu, mohou být už příští týdny kritické. Pro nás je důležité sledovat, jak Kreml v krizi kolem Ukrajiny mobilizuje všechny svoje spojence v zahraničí, především na Balkáně, v Maďarsku, na Slovensku i v České republice.
Česká politika a média si toho v naprosté většině všímají se zpožděním. Prezident a současná opozice rovnou mlčí. Válka a sekundární konflikty na několika různých místech Evropy i Asie přitom mohou vypuknout kdykoliv.
Ruské a běloruské jednotky se přesouvají k ukrajinské hranici v rámci „nácviku obranných operací“. Ruská armáda už měsíce zvyšuje napětí po celé délce hranice s Ukrajinou. Množí se kybernetické útoky, námořní manévry na polovině zeměkoule i nácviky sestřelování těles, umístěných na oběžné dráze kolem Země.
Ruský diktátor, truchlící nad rozpadem vražedného monstra Sovětského svazu, za kterým zůstaly desítky milionů obětí, doma přepsal dějiny a ze sovětského Gulagstánu vyrobil symbol národní hrdosti. A pro snazší pochopení vězní a trestá všechny, kdo by se ještě odvážili chtít znát pravdu. Ruku v ruce se stále agresivnější Čínou je připraven i na válku.
Přesně podle ruských not
Pokud se Vladimir Putin rozhodne nebrat ohled na únorové olympijské hry v Pekingu, mohou být už příští týdny kritické.
Západ se ještě nevzpamatoval z porážky v Afghánistánu. Americký prezident Biden čelí doma mimořádné kritice a obě hlavní politické strany jsou oslabeny vnitřními rozpory. Britský premiér Johnson je už otevřeně vysmíván a jeho vlastní Konzervativní strana ho tlačí k rezignaci. Francie je pohlcena vnitropolitickým manévrováním před dubnovými prezidentskými volbami a zahraniční politika voliče nezajímá. Německo má novou vládu, která se ještě nerozhodla, jak bude reagovat na ruské energetické vydírání. Západ se tak vůči Rusku snaží alespoň získat čas novými a novými koly jednání.
V Praze byla konečně zveřejněna dlouho očekávaná zpráva senátního výboru pro zahraniční vztahy, obranu a bezpečnost o výsledcích vyšetřování postupu vlády a prezidenta v „kauze Vrbětice“. Je šokující.
Pro nás je důležité sledovat, jak Kreml v této krizi mobilizuje všechny svoje spojence a loutky v zahraničí, především na Balkáně, v Maďarsku, na Slovensku i v Praze. Jen pět dní před plánovaným termínem pětadvacátého ledna zrušil maďarský premiér Viktor Orbán dlouho plánovanou cestu do Bosny a Hercegoviny, prý s ohledem na „koronavirovou situaci“.
Přesně podle ruských not přitom už řadu měsíců pomáhá demontovat křehkou daytonskou mírovou smlouvu, která v roce 1995 ukončila nesmyslnou válku se statisíci mrtvých a s miliony uprchlíků. Maďarsko otevřeně podporuje srbské a chorvatské extremisty, požadující překreslení hranic a „výměny obyvatelstva“ – rozuměj etnické čistky.
KAŽDÉ RÁNO TO NEJLEPŠÍ Z HLÍDACÍPES.ORG
Orbán se v minulých měsících několikrát sešel s lídrem bosenských Srbů Miloradem Dodikem a zařídil pro něj půjčku sto milionů dolarů, podle některých zdrojů od ruských bank v Maďarsku. Navíc zcela vědomě přidal i neslýchanou diplomatickou urážku, když na prosincové tiskové konferenci označil „zajištění bezpečnosti státu se dvěma miliony muslimů“ za klíčovou otázku pro jednání Evropské unie.
Stejně rasisticky a provokativně vystupuje i jeho ministr zahraničí i maďarský eurokomisař Olivér Várhelyi. Třicet poslanců Evropského parlamentu proto požádalo předsedkyni Evropské komise Ursulu von der Leyenovou, aby se jeho jednáním zabývala.
Akt mezinárodního terorismu
Předák slovenské opozice Robert Fico podpořil generálního prokurátora, který napadl připravovanou smlouvu s USA o využití dvou slovenských vojenských letišť, jako „ohrožení suverenity Slovenska“. Generální prokurátor Maroš Žilinka vzápětí odjel do Moskvy oslavit tři sta let ruské prokuratury.
Robert Fico asi zapomněl, že to byla jeho vláda, která podepsala s USA kontrakt na dodávku amerických stíhaček F-16, včetně doložky o zajištění amerických vojenských opravářů na slovenském území. Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová pak jen lakonicky oznámila, že podobnou smlouvu, jakou nyní opozice odmítá, má třiadvacet z devětadvaceti členských zemí NATO, a že Slovensko je dnes jedinou zemí na hranicích Aliance, která podobnou smlouvu ještě nemá.
Rusko nyní agresivně vydírá NATO a EU. Požaduje mimo jiné i návrat ke stavu před naším vstupem do NATO. Budeme se dál krčit? Budeme čekat, až se kvůli nedůvěryhodnosti naší politiky znovu bude jednat o nás bez nás?
V Praze byla konečně zveřejněna dlouho očekávaná zpráva senátního výboru pro zahraniční vztahy, obranu a bezpečnost o výsledcích vyšetřování postupu vlády a prezidenta v „kauze Vrbětice“. Je šokující. Nejen svým obsahem, ale ještě více tím, že na ni žádný z představitelů nové vlády či koaličních politických stran nereagoval.
Stačí pár výroků: Jedná se o „nejvážnější bezpečnostní a zahraničněpolitickou krizi v novodobé historii České republiky“, „ruský útok ve Vrběticích, při němž zahynuli dva čeští občané, byl aktem mezinárodního terorismu“. „Vláda i prezident selhali v tom, jak kauzu řešili“.
Pokud ji čtenář pročte pozorně, musí dojít k závěru, že prezident Miloš Zeman a tehdejší premiér Andrej Babiš provedli s pomocí ministrů vnitra a spravedlnosti Hamáčka a Benešové prakticky státní převrat a dopustili se vlastizrady.
Politicky zlikvidovali nepohodlné ministry a pokusili se informace o ruském státním terorismu na našem území zatajit, nebo aspoň oddálit jejich zveřejnění. Jejich cílem bylo dovézt v získaném čase neprověřené ruské vakcíny Sputnik a zároveň oslabit důvěryhodnost českých zpravodajských služeb. Vědomě navíc znemožnili vznik koordinované spojenecké reakce na ruskou agresi, a na dlouho tak oslabili důvěryhodnost České republiky mezi spojenci V NATO a Evropské unii.
Budeme se dále krčit?
Premiér Babiš podle zjištění komise dokonce raději nepřijal telefon britského premiéra Borise Johnsona, aby nemusel vysvětlovat, proč jeho vláda o společné stanovisko spojenců nežádá. Zpráva si všímá i vystoupení Václava Klause, Tomia Okamury a Vojtěcha Filipa, kteří otevřeně přes znalost faktů podpořili ruskou oficiální propagandu.
„Vláda byla nesrozumitelná pro veřejnost. Otevřela prostor dezinformacím. Mluvilo se o útoku na zboží. Vláda často dávala do veřejného prostoru různé varianty, například ústy ministryně spravedlnosti, které vlastně byly v rozporu s tou hlavní vyšetřovací linií i s poznatky služeb. Otevřela tedy prostor pro působení cizí moci.“ V normální zemi by tohle stačilo k zahájení trestního vyšetřování hned několika členů bývalé vlády – a v případě prezidenta k jeho sesazení pro velezradu.
Rusko nyní agresivně vydírá Severoatlantickou alianci a Evropskou unii. Požaduje mimo jiné i návrat ke stavu před naším vstupem do NATO. Budeme se dál krčit? Budeme snad čekat, až se kvůli nedůvěryhodnosti naší politiky znovu bude jednat o nás bez nás?
Opravdu se české politické strany budou za současné situace ve věci prokazatelné velezrady jen dívat stranou a snažit se co nejrychleji zapomenout? Přitom Ústava hovoří jasně a velezradu definuje jako „jednání prezidenta republiky směřující proti svrchovanosti a celistvosti republiky, jakož i proti jejímu demokratickému řádu“. Prezidenta je navíc možné stíhat kromě velezrady i pro „hrubé porušení Ústavy nebo jiné součásti ústavního pořádku“. Kdy jindy, než teď?
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Líbil se vám tento text? Pokud nás podpoříte, bude budoucnost HlídacíPes.org daleko jistější.
Přispět 50 KčPřispět 100 KčPřispět 200 KčPřispět 500 KčPřispět 1000 KčPlatbu on-line zabezpečuje Darujme.cz
Recommended (5901)
Čtěte též
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
164 komentářů
Dobrý den , prosím jediná věc mi vadí na článcích , dnešních novinářích i vy to děláte , moc silné hlavní titulky , kam se podívám tak je titulek jak by byl konec světa , prosím titulky ke článkům dělají z článku to co není , po přečtení se vždy zjistí že je to vlastně článek o ničem , je to zavádějící a klamavé , možná by stálo za to se nad tím zamyslet a mírnit tak nápisy a titulky článku celý článek to pak degraduje a čtenář má pocit -HOAX
Myslím že naopak jsou titulky moc slabé a měli by přitvrdit aby čtenář pochopil že jsme ohrožováni ruskou rozpínavostí a válkychtivostí.
Můžete mi Vy všeználku říct kdy Rusko vyvolalo naposled válku a kam se za poslední léta rozpínalo? Jen neoperujte Kymem, který byl od nepaměti ruský.
Víte co je pro ty Rusy nejhorší, že je nikdo nemá rád kromě vás Pepo.
Tak to není pravda,já na ně nedám dopustit,lepšího přítele jsme nikdy neměli.
Inu, Vítku, Váš pocit, že Rusy má rád jen Pepa, je dost sebestředný. Copak sám sebe a antiRusy považujete za všechny a zbytek lidstva za Pepu? Tak nějak to přece viděli kdysi Hitlerovi Němci, když si příáli, aby nikdo neměl rád Židy. Přemýšlejte trochu o sobě.
Ano, stbáci a jejich konfidenti a komunističtí aparátčíci nikdy lepšího přítele než rusy neměli, josefe. TO jsi na omylu radomíre, hitlerovi němci byli s rusy ti nejlepší kamarádi, dokonce si i Evropu rozdělili rukou společnou a nerozdílnou. Popřemýšlej trochu o sobě a o svých pokusech falšovat historii.
1949 – NDR
1956 – MLR
1968 – ČSSR
1978 – Afghánistán
1980 – těsně PLR
21,století
– Abcházie, Čečna,Gruzie,
2014 – Krym
Od nepaměti určitě ne, Rusko Krym anektovalo asi 100 let poté, co připojilo Ukrajinu.
Poslední rozpínání je asi na donbase, ale nejsem si jistý, Rusko je v posledních 15 letech dost aktivní.
SOUHLAS
Kam moje osobní paměť sahá, byl Krym ukrajinský, už jen vzhledem k tomu, že je s ní spojený pevninou a ne jen narychlo postaveným mostem.
A co Gruzie? A rozpínavost Ruska v minulých staletích? To že jim po rozpadu svazu trochu sklaplo ještě neznamená, že se vzdali svojí velmocenské a rozpínavé politiky.
No právě. Ani moje osobní paměť nesahá až do roku 1956, kdy byl Krym převeden z RSFSR do USSR.
Jednoduše proto, že jsem tehdy ještě nebyl na světě.
Vy zřejmě také ne.
Jelikož se jednalo o převod mezi dvěma svazovými republikami SSSR, tak na tom zas tak nezáleželo.
Po vzniku samostatné Ukrajiny dostal Krym v jejím rámci autonomní status a oddělení na základě výsledku referenda bylo v souladu s ústavou – tehdy jsem si to kontroloval na ukrajinských vládních stránkách v textu ústavy. Pokud si moje hlava děravá vzpomíná, týkaly se toho články 6,7, a 35-38. Tehdy jsem nepovažoval za nutné si text ústavy stáhnout a uložit, zas tak moc mi na tom nezáleželo a nevěděl jsem, že to bude po x letech stále někdo zpochybňovat.
Dneska už tam visí pouze upravený text ústavy v aktuálním znění, tak to nejde zpětně ověřit. Někde v netu by se určitě tehdejší text najít dal, ale tolik práce jsem si s tím zas nedával.
To je lež . Krym nikdy nebyl „od nepaměti“ Ruský . Právě naopak .
Krym byl v minulosti dlouhá staletí Řecký a poté Turecký .
Rusko okupovalo Krym až v roce 1783 Kateřinou velikou (mimochodem opět v rozporu s Rusko-Tureckou smlouvou z Küçük Kaynarca z roku 1774) Poté původní Tatarské obyvatelstvo buď vyvraždili nebo násilně depotovali do vyhnanství na Sibiř . Pak teprve poloostrov asimilovali Ruskými okupanty .
Tzn. že do zákoneho převedení Krymu na Ukrajinu v roce 1954 byl Krym „obýván“ Rusi pouhých 179 let .
Opětovně byl Krym napaden a poté okupován v roce 2014 , opět jak je u prolhanejch Rusů zvykem , v rozporu s Budapšťským memorandem který Rusové v roce 1994 sami lživě podepsali .
Krym byl původně byzantský a Rusko se prohlašuje za dědice Byzance. Můžeme si o tom myslet co chceme, ale ještě v předminulém století jsme byli alespoň formálně členy soustátí, které se hlásilo k Západořímské říši jako její legitimní pokračovatel.
Jižní část Ruska byla v jednom soustátí (či velmi volném státě) za časů „Zlaté hordy“ až do její eliminace civilizovanými Rusy. Tataři, kanonenfutter Zlaté hordy, při tom dostali na kokos, ale tomu se nelze divit, to byli islámští náboženští fanatici, srovnatelní s těmi, co před pár lety vyhlásili na území větším než ČR „islámský stát“ a rozpoutali vládu teroru, srovnatelnou se řáděním Rudých Khmerů v Kambodži. Poté už byl Krym pod vlivem Ruska.
Kateřina Velká pouze provedla formální změnu statu quo a usadila na Tatary nevyužívaná území Rusy. Navíc jich nebylo moc – viz známá aféra s „vesnicemi“ knížete Potěmkina.
Tataři dostali svoje za druhé světové války a po ní, protože se spojili s Němci. Byla to sázka na špatného koně a jejich problém. S kolaboranty se nepárali nikde, ani v „civilizovaných“ státech.
Ještě v 70. letech se na LF v Brně v anatomických pitvách pitvali kolaboranti s nacisty, popravení hned po válce a naložení do konzervačního prostředku.
Teprve pak nastalo ono „darování“ Krymu Ukrajině Chruščovem, o jehož legitimitě lze s úspěchem pochybovat. IMHO se potřeboval udělat hezkým, aby se zapomenulo na jeho zásadní roli v organizování státem řízeného hladomoru na Ukrajině, u něhož horní odhady počtu obětí převyšují počet obětí holokaustu. Podrobnosti se dají najít třeba na Wikipedii.
A podpora krymského obyvatelstva (i významné části těch Tatarů) k přeorientování se na Rusko byla vysoká, o kousek níž píšu, proč.
To, že ti fakta (minimálně o rusácké okupaci Krymu a agresi v na východě Ukrajiny) nejdou pod nos je jen tvůj vlastní problém.
Tak pane Pepo, když už teda chcete neoperovat tím Krymem. Jednoduchý pohled na Wikipedii…. https://cs.wikipedia.org/wiki/Krym
Možná pak v rámci zachování své důstojnosti stáhnete svůj příspěvek do diskuse.
Do roku 1492 byla Amerika domovem indiánských kmenů, od té doby byla a je okupována. Já jen když tu vytahujete Řecký Krym…
Příslušníci sibiřských kmenů by o okupaci a genocidě mohli vyprávět mnohem barvitěji.
Pavle, nesmysl.
Sibiřské kmeny byly násilně podřízeny carské moci a byli z nich naděláni carští poddaní. Nikdo neměl zájem a důvod k jejich vyhlazení.
Oproti tomu angličtí kolonisté čistili od domorodců „lebensraum“ naprosto stejně, jak to dělal Hitler, ale brutálněji, byť nikoli na stejné technologické úrovni (ten Zyklon B by se jim docela hodil, ale vymyslel ho nobelista Fritz Haber až někdy před první světovou válkou).
Rusové, podobně jako Španělé a Portugalci v Latinské Americe, si běžně brali domorodky za ženy a takto vzniklé děti nebyly nijak diskriminovány.
Ostatně i V. I. Uljanov byl z 1/4 Kalmyk (po jedné z babiček).
Tvoje dojmy o tom kdo na čem měl zájem, lžigrile, nic nemění na krvavé genocidě provedené carským režimem na sibiřských domorodcích. Cituji: „Populace Kamčadalů se snížila o 90 procent, Evenků a Jakutů o 80 procent, Mansijců o 50 procent, Jukagirů o 44 procent. Průměrná úmrtnost sibiřských populací při epidemii neštovic byla 50 procent. Tyto epidemie se přitom vracely ve zhruba dvacetiletých intervalech. Ruský archeolog a turkolog Nikolaj Jadrincev roku 1882 konstatoval, že dvanáct sibiřských národů bylo vyhlazeno zcela.
Obzvláště brutální byly postupy kozáka Pjotra Golovina proti Jakutům. Když nebyl spokojen s výší jasaku, nechal věšet domorodce na háky, metodou bylo i znásilňování žen a dětí. Až genocidní byla politika vůči Čukčům, proti nimž Dmitrij Ivanovič Pavluckij užíval masové vyvražďování a zotročování žen i dětí. Přitom právě Čukčové byli ve svém odporu patrně nejúspěšnější, porazili Rusy v povstání roku 1729 a 1731. To rozzuřilo carevnu Alžbětu Petrovnu a nařídila úplné vyhlazení a vyhnání Čukčů a Korjaků. „
Jenže to byl nechtěný efekt jejich kontaktu s civilizací (nemoci, alkohol, atd.). Rusové nikdy neprováděli cílenou genocidu etnik na dobytých územích, jako Britové na severoamerickém kontinentu (a po nich Američené), ale také v Austrálii, na Novém Zealandu atd. A Tasmánce se jim podařilo zgenocidovat totálně, snad neexistují ani míšenci.
Čím to lžigrile, že ignoruješ napsaené? Je to tvou nedostatečnou znalostí čtení nebo ideologickou zaslepoností? Tedy cituji znovu „Obzvláště brutální byly postupy kozáka Pjotra Golovina proti Jakutům. Když nebyl spokojen s výší jasaku, nechal věšet domorodce na háky, metodou bylo i znásilňování žen a dětí. Až genocidní byla politika vůči Čukčům, proti nimž Dmitrij Ivanovič Pavluckij užíval masové vyvražďování a zotročování žen i dětí. Přitom právě Čukčové byli ve svém odporu patrně nejúspěšnější, porazili Rusy v povstání roku 1729 a 1731. To rozzuřilo carevnu Alžbětu Petrovnu a nařídila úplné vyhlazení a vyhnání Čukčů a Korjaků.“
Tady je zase někdo chytrej. Rusko ovládalo Krym zhruba 180 let. Zatímco Čechy spadaly do rakouské sféry vlivu bezmála 400 let. Znamená to, že na nás mají nějaký nárok? 😀
Krym byl Od nepaměti ruský? Je to hloupost, podívejte se třeba do Wikipedie. Rusko po podepsání smlouvy s Hitlerem napadlo Finsko a Polsko, Litvu, Lotyšsko, Estonsko, potom krvavě potlačilo maďarské snahy o nezávislost, později napadlo a obsadilo Československo, potom Afgánistán. Z Krymu po druhé válce vystěhovali původní obyvatele Tatary. Potom vojensky obsadili Krym, který od roku 1954 přidělený Ukrajině a východní části Ukrajiny, kde neježe vyzbrojil separatisty, ale nasadil tam i svou armádu. O pokusech vývozu komunizmu do světa a represím proti svému obyvatelstvu se ani nebudu zmiňovat. Nevím, jste jen Neználek, nebo i něco jiného?
Seznam válek se zapojením Ruska
1919-1921 Sovětsko-Polská válka
1924 Srpnové povstání v Gruzii
1929 Čínsko-sovětský konflikt
1938 až 1945 Sovětsko-japonské pohraniční konflikty
1937 Muslimské povstání v Sin-ťiangu
1939 Invaze do Polska
1939–1940 Zimní válka
1940 Sovětská okupace pobaltských zemí
1941–1945 Pokračovací válka
1944–1945 Laponská válka
1939–1945 Druhá světová válka
1944–1956 Partyzánská válka v Pobaltí (Lotyšsko, Litva, Estonsko)
1950–1953 Korejská válka
1953 Východoněmecké povstání
1953–1972 Laoská občanská válka (Tajná válka)
1956 Maďarské povstání
1968 Invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa
1967–1970 Opotřebovací válka
1971 Indicko-pákistánská válka
1961–1991 Eritrejská válka za nezávislost
1975–2002 Občanská válka v Angole
to je pěkná pitomost, čísla nejjsou všechno a co USA, to je beránek, rok 1968to nebyl jen Rus.
Afgánistán. Z Krymu po druhé válce vystěhovali původní obyvatele Tatary. Potom vojensky obsadili Krym, který od roku 1954 přidělený Ukrajině a východní části Ukrajiny, kde neježe vyzbrojil separatisty, ale nasadil tam i svou armádu. O pokusech vývozu komunizmu do světa a represím proti svému obyvatelstvu se ani nebudu zmiňovat. Nevím, jste jen Neználek, nebo i něco jiného?
2014 Anexe Krymu!
od 2014 Válka na východní Ukrajině!
Pepa, ja dôvodne predpokladám, že taký totálne intelektuálne malomocný „týpek“ sa na objektívnu/pravdivú odpoveď nemá čín vzchopiť…!
Afganistan? Gruzie?
To si děláte srandu? Rusko válčí neustále!
1992 Válka v Podněstří
1992 Konflikt ve východním Prigorodném
1992–1997 Občanská válka v Tádžikistánu
1991–1993 Občanská válka v Gruzii
1994–1996 První čečenská válka
1999 Válka v Dagestánu
1999–2009 Druhá čečenská válka
2008 Válka v Jižní Osetii
od 2009 Povstání na severním Kavkaze
od 2014 Válka na východní Ukrajině
od 2015 Ruská vojenská intervence v Sýrii (Válka proti Islámskému státu)
Co z toho byly války útočné a co obranné?
Chybí Vám tam první světová válka a zejména DRuhá světová válka počty mrtvých nejen Rusů ale v celé Evropě a taky doby od kdy vedli válku Rusové, kteří měli uzavřenou smlouvu právě s Němci o neútočení a Němci smlouvu zradili. Pak Vám tam chybí počty lidí umučenách v Německých koncentračních táborech z celé Evropy a Ruska ! Nějak jste se učil asi jiné dějiny, než ty skutečné. Já to beru, jste prostě amerikanista a počet okupačních a válečných zásahů USA se asi u Vás nepočítá. Je jednodušší se vozit stále po Rusku !????
Ano, chybí tam první světová válka, kdy rusáci zaútočili na Rakousko-Uhersko, druhá světová válka, kdy russověti spolu s nacisty přepadli Polsko aby okupovali jeho východní polovinu, RUmunsko, aby okupovali Besarábii, pobaltské země, aby je okupovali celé a Finsko, kde se jim ve zločinné agresívní ale nekompetentně vedeé válce, která je stála 2 000 000 vlastních vojáků podařilo urvat jen kusy finského území. A ano, miliony obětí russovětských gulagů by jistě bylo třeba připomenout, jednoduchý po USA se vozící volksrusáku.
Jenže Rusko mělo smlouvu o vzájemné pomoci se Srbskem, a tak napadlo stát na Srbsko útočící. Nezachovali se prostě jako „civilizovaná“ Francie v Mnichově o 34 let později.
Začátek té šlamatyky začal v r. 1917 a to trvá dodnes. A pokud jde o Krym, ten byl Ukrajině darován. Vy jak vidím, rozlišujete mezi slovy prodat a darovat. Rozumná část světa (u nás pražská kavárna) v tom rozdílu nevidí. Pražská lumpenhospoda ovšem ano.
BLábol. Ukrajině nic darováno nebylo. Krym byl Chruščovem vyměněn s Taganrogskou oblastí. Jestli se covidovému zbabělci puťkovi tato výměna nelíbí, nechť vrátí Ukrajině Taganrogskou oblast. V opačném případě se jedná o rusáckou invazi a okupaci.
Souhlas a je to tak ale co naděláme. když jsme takový prcek ? Tady už bylo okupací……………
V 68 se poměrně roztahovalo … to by si asi měl v této zemi každý pamatovat ASPOŇ to .
Vychod Ukrajiny (Doneck, Luhansk) byl take odjakziva rusky??? Ruske jednotky v Belorusku, Syrii, Kazachstanu, Africe. To ze se stavi na stranu diktatoru a pomahaji jim udrzet se u moci neznamena, ze nevyvolavaji valku. Dale Rusko velmi aktivne utoci pomoci kybernetickych utoku na nemocnice, vladni instituce, apod., coz lze take povazovat za valku a vmesovani se do vnitrnich zalezitosti jineho statu. Realne rozpinani Ruska nastesti znemoznuje ekonomicky stav veci, Rusko je chude jak kostelni mys.
To dostal RUS zadarmo prostor od USA.Musíme si uvědomit,že USA nám dávají najevo,že již na to nemají dělat světového policajta,tak hoši bude se přepřahat
když neznáš dějiny, nepiš, že byl odjakživa ruský ….. vzpamatuj se a
vždy
Asi jsi zapoměl na okupaci Československa v roce 68. To ti nestačí proruskej všeználku
Jasně Karlovy vary jsou také ruské že ano.
Kde jste sebral, že byl od nepaměti ruský? Pouze si ho dvakrát vojensky přivlastnili (Kateřina, Putin). Dohledejte si, čí byl „od nepaměti“, ideologu.
Pokud jdeme do dávné historie, tak Krym patřil k Byzantské říši, a za jejího dědice se Rusko prohlašuje.
My jsme zase od nepaměti spadali pod Rakousko-Uhersko. Takže co s tím, mohou nás Rakušáci anektovat, všeználku Pepo?
Ještě k údajnému ohrožení Ukrajiny ze strany Ruska a její ochrany ze strany USA, že si každá země může zvolit kam chce patřit. Pak ale nerozomím hysterické reakci vlády USA v případě Karibské krize, když vláda Kubánské republiky chtěla na svém území rakety od SSSR.
Vážený pane mám pocit, že nejste z tohoto světa a nevíte co se děje. Jako občan České republiky nechci patřit k válečným štváčům, kteří velkou měrou přispívají této napjaté době aniž by znaly historická, ekonomická a politická fakta.
Svět se mění,musíme to vzít jako realitu.A to že RUS povstal z popela jako bájný fenix je také realita. Tak se čeká na to ,kdo na Ukrajině zradí ve prospěch Rusa.Samozřejmě že zrada příjde ,jen se neví kdy.Takový je svět !
Válkychtivostí?A jinak doma všichni zdrávy?
Ale to je velky omyl. Kdyby se nerostahovali amici a NATO, nic by se nedelo. To je prece uplne jasne.
Poslední jednání Rady bezpečnosti OSN ukázalo, že válkou hrozí a připravuje ji s pomocí NATO Ukrajina. Předseda ukrajinské Rady národní bezpečnosti a obrany Oleksij Danilov to přiznal, když v rozhovoru pro AP uvedl, že by Západ neměl Kyjev tlačit do plnění minských dohod o zastavení bojů na Donbasu. A Danilov dokonce otevřeně přiznal, že Rusko žádnou válku či invazi nepřipravuje a že se tedy Ukrajina napadení nebojí. Danilov doslova řekl: „Přípravná doba, které by si všiml celý svět, může trvat tři dny až týden. A to zatím nepozorujeme,“ řekl Danilov. Informované USA tedy válku provokují a podněcují Ukrajinu ke konfliktu.
Přemýšlím nad obsahem článku ne nad silnými písmeny ,nebo ,jak úderný je titulek ten má za úkol přivést pozornost ve vašem případě se to nepovedlo !!!A víte proč neznáte obsah ,nečetl jste,nebo naopak jste stoupencem Putina!Prosté ne??
Co se týče nynější politiky Ruska plně souhlasím s tím, že se Putinovi musí stanovit mantinely. Ale když EU příjme nějaké sankce, měly by je jednotlivé země dodržovat, ale Německo a Francie mají asi vyjímku a obchodují s Rusy i s válečným materiálem. Za druhé. Měli bychom všem měřit stejnou měrou. Nejen že tu máme zemi která si potajmu vyrobila atomové zbraně a neváhala je použít pokud by Arabské státy prolomili jejich obranu za 6-ti denní války. Vyhání původní obyvatele z jejich domů a ty pak přiděluje přistěhovalcům, anektovali ozbrojenou mocí velké části sousedních států… To je podle našich politiků v pořádku a je to náš přítel. Můj tedy ne stejně tak jako Putinovo Rusko. A pokud jedny stále omlouváme holokaustem, uvědom te si, že židů zemřelo 6 milionů ale Rusové přiznávají 20. A to nemluvím o řádění Japonců v Číně. Proto prosím objektivní reportáže a ne to co někdo určí aby se psalo. I když si vlastně můžete psát co chcete, ale nezapomínejte, že za to vděčíte hlavně Rusům, jinak by jste podle doktríny třetí říše vlepším případě okopával řepu na Ukrajině.
Vcelku máte pravdu, ale je fakt, že pokud jde o ty titulky, je to někdy tak a někdy onak. Hlavní je, že zatím informace dostáváme (momentálně mimo ty z pražského hradu)….. Což je vlastně taky informace.
Přesně tak,pravda a nic víc než pravda.
Máte pravdu a plně s Vámi souhlasím, pane Marek.
přesně tak , snaží se upoutak za každou cenu a pak ten článek je o něčem jiném nebo není úplně podložený …
O něj neměj starost,on ví jak to ve světě chodí,on se vždy zařadí do té správné party.
Nejde jen o titulek. Urban častěji používá poměrně arogantní agresivní slovník a ignoruje souvislosti, aby vylíčil svět účelově černobíle, tak, jak jej chce všem „předepsat“. Stačí jen zkusit jeho studenoválečnický slovník obrátit. Takže Urbanův atak na Rusko a Rusy ve stylu „Ruský diktátor, truchlící nad rozpadem vražedného monstra Sovětského svazu, za kterým zůstaly desítky milionů obětí, doma přepsal dějiny a ze sovětského Gulagstánu vyrobil symbol národní hrdosti. A pro snazší pochopení vězní a trestá všechny, kdo by se ještě odvážili chtít znát pravdu. Ruku v ruce se stále agresivnější Čínou je připraven i na válku“ by mohl naruby vypadat třeba jako:
„Americký diktátor truchlící nad slábnutím vražedného monstra Spojených států, za kterým zůstaly desítky milionů obětí, doma přepsal dějiny a z US vyhlazovacího impéria vyrobil symbol národní hrdosti. A pro snazší pochopení bombarduje, okupuje, obšťastňuje terorem své CIA a ekonomicky embarguje a trestá všechny, kdo by se ještě odvážili chtít mít neamerickou pravdu. Ruku v ruce se stále agresivnější Evropou krvavý strýček Sam dál provokuje a vede války a terorizuje svět“.
Zkrátka Urban je pamětník slovníku studené války a jednoduchého zákopového myšlení.
putin si nabeh na vidle
vylez s nesplnitelnymi podminkami a doufal, ze Zapad opet stahne ocas a apon na neco pristoupi.
navrat pred rok 1997 – pche – kdyby to myslel aspon trochu vazne – to by nejdriv odtahnul z krymu a z vychodu Ukrajiny, z gruzie, syrie, moldavska a konigsbergu, a omluvil se za okupaci a za sestreleni MH17 a nabid by valecne reparace.
Zapad ale ma vydirani od putina dost a tak mu to vse hodil na hlavu.
zeme NATO maj 6.5x vetsi pocet obyvatel a 27x vetsi HDP nez zubozene rusko, ktere je ze 40% zavisle na vyvozu ropy a zemniho plynu a opravnene se tak rusku rika benzinova stanice.
putinoj nezbejva nic jinyho, nez stahnout ocas mezi nohy a nenapadne ustoupit
Znalec s jednostrannými zdroji.
Asi tak, pokud Rusové přišli s nesplnitelnými požadavky, pak by měla EU a USA položit na stůl splnitelné požadavky na Rusko- např. aby jejich vojáci opustili okupované území v zemích svých sousedů a sice Jižní Podněstří v Moldavsku, Krym a východni Ukrajinu, Jižní Osetiji a Abcházii na území Gruzie, Kazachstán, Čečensko a všechny ty země, které obsadily v poslední době za Putina, zkrátka a dobře, pokud se ruská armáda bude nacházet na území Ruska a nebude ohrožovat a vydírat své sousedy, pak nebudou protiruské sankce. V poslední době sáhli Rusové dokonce i k energetickému vydírání celé Evropy s výjímkou zemí svých patolízalů jako jsou Bělorusko, Maďarsko.
Přidejte Německo.
Možná jednostranné názory, ale ty informace jsou jasné a nepopiratelné. To chcete diskutovat nad DPH nebo počtem obyvatel? A podívejte se na současnou rétoriku mimiku Lavrova, je jasné, že jsou překvapení ostrou reakcí západu.
Bojím se, že v Evropě není moc výrazných politiků, kteří by měli koule a schopnosti pustit se do nepříjemného střetu (myšleno politicky a diplomaticky). Většinou jsou to šedivé myši a ouřadové, kteří umí fungovat v rámci vyspělé civilizované Evropy, jak se říká „za dobrého počasí“. Nejsou ošleháni politickými zápasy na globálním hřišti, kde se musíte potýkat se společnostmi o několik levelů níže na civilizačním vývoji. V mnoha případech to nejsou příliš přítelské, demokratické země a nehrají podle pravidel, které my považujeme za daná. Situace si ovšem žádá rozhodé a tvrdé politiky, kteří vykáží tu kremelskou KGBáckou svoloč do patřičných mezí.
Ukazuje se, že byť relizačně budeme mít spoustu problému v krátko a středně dobém horizintu, z dlouhodbého hlediska je odklon od fosilnch paliv a snížení závislosti na Rusku jedinou správnou strategií.
Marek Loucký,
nože mi sprístupni/zverejni/popíš, z akého že to Ty spľundrovaného sionfašistického rodu pochádzaš?! Ja pochádzam obojstranne z rodu liptovských zemanov rodičia mojich rodičov boli do roku 1919 zemani…
Že bych ale opravil, do pomoci řešení tohoto konfliktu se ale už zapojila většina evropských lídrů, včetně Merkelové i Macrona. Je nutný si uvědomit,že tenhle konflikt už trvá od roku 2013. A nikdo ho zatím nedokázal diplomaticky zastavit,,
Martine,martine….kdyby jsi tak trošku přemýšlel,než něco napíšeš.
Proč tolik sebekritiky, radku?
K tomu by potřeboval mozek a právě ten mu chybí.Nakonec není sám,
v senátu je takových většina a jak si žijou,na rozdíl od těch,co na ně musej
otrocky pracovat.
To je projev jak od Pecharové. ˇo jací jste hrdinové a znalci poměrů. Ale ono to funguje jinak než PC hrách. I ukrajinský prezident se nedávno vyjádřll, že se vlastně nic mimořádného neděje. Jen potrhlí válečníci začínají chrastit zbraněmi a přesvědčovat ostatní, že mají delšího. Jen nevím, co májí delšího Pekarová s Černochovou. Prostě váleční štváči a štváčky se předvádějí.
Zelenský jen uklidňuje dovnitř, aby na Ukrajině nevznikla panika. To musí. Článek je výstižný a Vy to nemáte lehké, když musíte očerňovat současnou vládu. Někdo Vás platí?
Ukrajinský prezídent hlavně uklidňuje svůj lid…. Na oabranu se ale chystá, jestli jste si ráčil všimnout. Před kým, to si doplťe sám. Ostatntě kolik zemí světa má takový strach z NATO jako Rusko? Bojí se třeba Rakousko nás, coby člena NATO ?
no Rakousko se určitě nás nebojí, ale my jeho jo ( ono být v dnešní době neutrální je podezřelé, protože buď jsi námi nebo proti nám..).. Nevím jestli to stále trvá, ale donedávna jsme na naši jižní hranici (neviditelný) radar typu Tamara (možná už lepší typ), který měl rozsah až 45O km…
Martine Ha,ha,ha.Putin si na žádné vidle nenaběh,ten moc dobře ví co dělá.A německo se nám někdy omluvilo za okupaci a protektorát a zvěrstva která tady na našem území páchala?Naopak už zase vystrkují růžky i s celou EU a chtěli by zrušení Benešových dekretů.To by se jim tak líbilo a zapadalo do jejich plánů si nás znovu podrobit.
nemecko se nam omluvilo mnohokrat a jeste mnohokrat se omlouvat bude.
nemci se na skolach v nemecku uci, jaky hruzy napachal nemecky narodni socialismus i sovetsky internacionalni komunismus, coz je zakladni predpoklad, ze se to opakovat nebude.
na ruskych skolach se o hruzach sovetskyho internacionalniho komunismu neuci, naopak zminky o komunistickem teroru potlacuji, lidi co o nem pisou zaviraji a organizace ktere se tim zabyvaji zakazuji, takze hrozi, ze se to opakovat bude.
rusaci se nam za okupaci nikdy neomluvili a jeste ji zpochybnuji.
rusaci se boji svoji vlasni historie a tak ji zamerne zamlcuji.
dokud se rusaci nebudou o sve historii ucit pravdu a rikat pravdu, a neomluvi se za ty zverstva co napachali, tak se mezi civilizovane narody nezaradi a budou dal patrit do mongolske stepi
Německo se možná omluvilo, ale vždy dělalo všechno proto, aby nemuselo platit žádné kompenzace a aby nebyli dáni k souzení a potrestání Němci, kteří se na našem území dopustili válečných zločinů. Takové omluvy mají cenu cáru použitého toaletního papíru a žádnou jinou.
Československo dostalo jako část válečných reparací veškerý německý majetek na našem území – proto původně německé podniky dostávaly v poválečných letech tzv. národní správce, lidi, kteří byli státem pověřeni ty podniky řídit.
Proto sudeťáci u nás nemají nárok lautr na nic. Navíc nemuseli úplně všichni odejít, asi čtvrt milionu Němců u nás na vlastní žádost zůstalo.
Kromě toho jsme měli dostat vyplaceny i dost vysoké reparace v hotovosti, z toho jsme neviděli ani ň.
U vašeho příspěvku postrádám smysl ve statistikách o počtu obyvatel, o HDP a úplně zarážející je údaj o závislosti vývozu nerostném bohatství. Nerostné bohatství snad patří Rusku, tak snad mají právo ho vyvážet a prodávat, jako kterýkoli jiný stát. Co se týká reparací, nechápu komu by měli platit, snad jen Afganistánu, ale tomu je budou platit asi i Američané (nebo ti už jim zaplatili tím co tam zanechali). Jinak mě není známo že by Rusové v zájmu demokracie měnily státní uspořádání po celém světě. Hájí si svoji zem a nejsou jako naše republika, která si zničila v zájmu demokracie vše co tady bylo, ale to je na strašně dlouhou diskusi.
Ty chytráku, co myslíš, že se stane, když NATO napadne rusko? Za prvé je vojenská smlouva mezi Indií, Čínou, Iránem a Ruskem. Už to je víc vojáků, než má NATO i bez mobilizace. A za druhé když Rusko zaženou do kouta, tak použije atomové zbraně. A pá, pá v pekle. Dost bylo USA světového četníka. Ty můžou jen štěkat na Evropu ať se brání, protože zatím dostali přes hubu všude. Korea, Vietnam, Irák, Afgánistán, Sýrie, snad jsem na někoho nezapoměl.
proc by NATO napadlo rusko?
jedinej agresor tady jsou rusaci.
predlozili svoje nesmyslny pozadavky a kdyz na ne Zapad nepristoupil, tak vyhrozuji.
podobne se choval hitler a vime jak to dopadlo kdyz se mu ustupovalo – spojil se s komunisty z CCCP a rozpoutali spolu valku.
ted vsichni se bojime, ze rusaci napadou Ukrajinu a pak to dal preroste ve vetsi konflikt.
NATO, narozdil od ruska, nikomu nevyhrozuje.
putin evidentne prestrelil a jak se rika – kdo chce vic, nema nic.
staty, ktere rusko, resp. CCCP napad a okupoval od 17.zari 1939 na sve hranici od severu na jih:
Finsko
Estonsko
Lotyssko
Litva
Polsko
Cesko-Slovensko
Madarsko
Rumunsko
Moldavsko
Ukrajina
Gruzie
12 statu, z nichz 8 je v NATO, rusaci v minulosti napadli a okupovali. 3 z nich okupuji doted.
NATO a Zapad se brani ekonomickymi sankcemi, rusko vyhrozuje napadenim a vrazdenim.
tak kdo tady je agresor ??
predstava, ze by Indie sla proti NATO je uplne zcestna
Indie je soucasti indopacificke aliance USA-Indie-Australie-Japonsko, ktere se prezdiva asijske NATO a je zamerena na obranu pred imperialistickymi choutkami komunisticke chiny
ale rusko-china-iran jakozto totalitni staty ANO – ty se proti demokratickym statum klidne spoji
a prihodit k nim muzes belorusko, kazachstan, severni koreu, venezuelu a mozna jeste kubu
To máte úplně jedno, kdyby Rusko sáhlo k použití jaderných zbraní, tak je vymalováno tak jako tak. Proti poslední generaci jejich ICBM neexistuje ani teoretická obrana a po vyřazení vojenských cílů by staré Satany dodělaly zbytek.
Všichni zúčastnění si musí počínat tak, aby to tak daleko nedošlo.
Mnoho lidí plije na Putina, jaký je agresor, ale on ve skutečnosti drží na uzdě generalitu a snaží se řešit věci jednáním. Kdyby se tam místo něj ocitl například Žirinovskij, který obsazuje při prezidentských volbách stabilně pozice za Putinem, to by bylo podstatně horší.
A vy by jste si opravdu pral , aby jak Evropu , tak i Asii ovladli amici ? Opravdu si myslite ze je to demokracie? Opravdu si myslite , ze by nam tu bylo lepe? Vzdyt je to jen zpusob jak ovladnout co nejvetsi uzemi , ma diktovat si nsvoje podminky. Kdyz tak si neco prectete jak to vypadalo drive , a hlavne jak to dopadlo, vzdyt se to stale opakuje.
A ještě podotýkám že možná vám všem unikl jeden detail jako novinářům , o to žádný článek nevidím , článek s otázkou co plyn co zásobuje Evropu a dnes v zimním období .Možná právě ty státy co se s Putinem tet schází si dávají schůzky na zabezpečení dodávek plynu ,sám Orbán se nechal slyšet před tím než se setkal s Putinem že chce navýšit odběr plynu z Ruska , aby zabezpečil v případě jakého koli konfliktu svou zemi .Ano nezdá se vám že je Rusko země odkud bere čr plyn , a ano máme jiné trasy ale spočítejte si za kolik by Češi kupovaly ten plyn z jiných tras. nejsem pro ruský donašeč , ale svět není tak jednoduchý jak si někteří myslí .Možná by mělo stát v titulcích loutky se scházejí s Putinem aby si zabezpečili dodávky plynu tomu bych rozuměl , je možné že to české politiky nezajímá že jim je jedno že zrujnují české obyvatelstvo na cenách elektriky , která se propojuje s cenou plynu ale lidi to platí občané a otázka je kam se cena až vyšplhá aby to Česko uneslo svět je o diplomacii ale česko to jak si nezaregistrovalo , nemusím souhlasit s putinem ale obchod je něco jiného , v případě že pravdu nemám tak se ptám proč jeli naši olympionici do Číny na olympijské hry a tím podporují komouše ? toto nechápu , a takový článek jsem nikde nevyděl zajímavé , ano čína je komouš co porušuje lidské práva ale to nám nevadí a klidně s ní obchodujme a posíláme tam sportovce, o tom nikdo nepíše , tomu nerozumím buďme objektivní . A tet mi dáte nálepku po přečtení tohoto článku že jsem komouš a já nevím co ještě ale co jsem napsal tak strašného je pravdu , která se v čr nesmí psát jak vidím z článku různých vždy je to jen politicky zaměřený kdo koho platí a volí toto není svobodná žurnalistika pochopitelně to nemyslím na všechny novináře a články ale převažuje většina .
Ať si zkusí celý západní svět odpovědět na otázku, co se stane až jej Rusko a Čína vymaže ze svého obchodního spojení? Oni se z chudobou dokáži vyrovnat, západní civilizace určitě ne. A když Čína okamžitě bude po USA požadovat splacení dluhů, které mají USA v Číně? Prosím, politici včetně těch našich, přestaňte s rétorikou jakéhokoliv válečného konfliktu. Uvědomte si, že na něj doplatí 90% obyvatelstva, mimo možná 10% vyvolených. Na epidemiích a válkách vždy chudí zchudli, bohatí zbohatli
Jak se Rusové vyrovnají d chudobou? Vy máte rád totalitu, že?
Ale co je nejsmutnejsi , ze lidi veri ruznym zvastum a nejsou schopni ze zamyslet nad tim , co to pro prave obycejne cechy prinasi.
Za kolik brát plyn? No, prozatím americké dodávky snižují cenu plynu uměle vyhnanou rusáckými spekulacemi. Takže to vypadá, že nikoli české politiky ale rusáckého oligarchu nezajímá ruinování českého obyvatelstva. Naopak USA to zjevně zajímá.
… no to by se nechalo vysoce pochybovat. Zrovna dnes na ČRo v pořadu čtení ze světového tisku, byl příspěvek, že USA „odpískaly“ projekt dodávek plynu z oblasti Izrael-Kypr-Řecko.. Tímto plynovodem se měl dopravovat plyn do Itálie a dále do Evropy … Úvaha byla, že zřejmě by to ponížilo dodávky LNG plyny z USA…
ANo, i lidový rusák může mít pochybnosti. Realitu amerických dodávek plynu do EU a amerického jedná s Katarem o dalších dodávkách, to však nezmění, josef.
cena za tyto suroviny se přece stanovuje na burze, aby byla „férová cena“, čili žádné pochybnosti… Zpochybněním takto dosažených cen burzou bychom silně poškodili základní postuláty kapitalismu… A, že my ten trh máme vysoce liberalizovaný…
Přesně tak, a proto dnes dodávky plynu z USA snižují jeho cenu rusáckými spekulacemi uměle vyhnanou. Nebýt burzy, tak rusáci ze dne na den v rozporu se smlouvou administrativně zvednou cenu plynu na dvojnásobek, jak to udělali třeba Ukrajině.
Pavle, kecáte. Právě ta burza je jedním z faktorů, které ten plyn velice prodražují. Shodují se na tom prakticky všichni příčetní ekonomové.
Kdo konkrétně, lžigrile. Tebe nepočítaje, samozřejmě, protože nejsi ani ekonom ani příčetný. Realita je, že jen rusácké spekulace prodražují plyn.
Někdo píše za dolary, někdo za ruble!
Možné, že jste si pane nevšiml, že ruský plyn proudí z Německa opačným směrem. A kam? Do Ruska? To asi ne, když jej od tam dovážejí. Tak někam po trase? Na Ukrajinu? Asi ano, je to byznys, levně koupí, dráže prodá. Ale plyn je na tom klimaticky stejně špatně jako uhlí, takže žádná škoda.
Především jsem si nevšiml, co má tvé blábolení společného s tím, že dovoz amerického plynu snižuje cenu, která byly vyhnána díky rusáckým spekulacím.
Cenu vyhnal grýn dýl. S Ruskem nemá nic společného. V důsledku tohoto ekošílenství bylo nasmlouváno a nakoupeno málo plynu a zbytek holt nakupujeme dráž (protože jakž takž trh).
Tak znova lžigrile, burešem bez odporu podepsaný green deal je žhavá novinka, která se projeví až za čas. Teď cenu plynu ovlivňují rusácké spekulace, a to včetně jejich skupování kapacity zásobníků, které následně nechali prázdné.
O grýn dýlu se vědělo dlouho dopředu. Ostatně Německo jeho prvky prosazuje už víc než deset let.
Takže negativní očekávání (byť se nevědělo, jak se to bude finálně jmenovat, mohla to taky být klidně „totální válka za ekologii“) taky udělalo svoje.
A přestože „se o něm ví 10 let“ tak byla cena plynu celou dobu nízko a pak z ničeho nic vyletěla nahoru. To, že přesně v té samé době kdy vyletěla cena plynu rusáci omezili dodávky a skoupili kapacitu zásobníků, kterou nechali prázdnou je zřejmě jen náhoda.
Kupovat se dá z jiných tras ale stále je to ruský plyn.
Takže Američani, Katar, Norsko nakupují rusácký plyn, aby ho mohli dodat do EU. To máš odkud?
To není moc kvalitní překlad. Musíte se, příště víc snažit.
extremni ceny plyny z konce lonskyho roku srazili dodavky LNG z USA, ktere stale zachranuji evropu.
USA pro evropu navic dojednava dodavky LNG napr. z kataru.
tenhle stav z velke casti zpusobili germani, ktery svoji energetiku na pristich 20 let nasmerovali na rusky plyn, tak snad se z toho pouci.
nemci a rusaci k sobe meli vzdycky tak nejak blizko, aby se pak nenavideli – napr. spolu rozpoutali ww2, skoro 2 roky spolu kamaradili kdy spolecne okupovali evropu, aby pak proti sobe vedli valku na zivot a na smrt
spolehat se na dodavky z ruska muze jen blazen
jesli rusaci chtej vest konflikt proti Zapadu, tak cim driv rusaky dostaneme na kolena, tim lip.
a snad se pak z ruska stane normalni respektovana zeme, ktery se nebude bat pulka sveta
Mně by pane jane marku vadilo, kdybych byl označen za komouše. Rovněž by mi však vadilo, kdybych byl označen za hlupáka. Jen si kladu otázku, která z těch dvou množností je horší.
Vy ani nevíte jaká práva porušuje Čína. Proč tam naši sportovci jeli? Potože je to o penězích. Kdyby to odmítli tak by bylo férové jak říka Fiala peníze vynaložené na přípravu vrátit. Proč tam nepojedou politici ČR? Protože kdyby hloupost nadnášela tak ušetřili za letadlo. „A ještě podotýkám že možná vám všem unikl jeden detail jako novinářům , o to žádný článek nevidím , článek s otázkou co plyn co zásobuje Evropu a dnes v zimním období .“- opravdu si myslíte, že jste tak všímavý? Na co si hrajet?
Neunikl ,články jsou úvahy ,také i řešení!V krátkosti nesmíte číst jen ME Dnes!
Putin nikdy plyn nezavře, to by byla jeho sebevražda. A ty sportovci za to nemohou a komouše určitě nikdo nepodporuje. Makají na to léta, ale podle vás by asi měli sfárat na šachtu.
Putinovi stačí přesměrovat plyn na jihovýchod, do Číny a Indie. Případně dalších zemí, které se snaží rozvíjet a na nějaké nesmysl s bojem za klima hážou exkrement. Přijde si na své, a až evropští politici polezou po kolenou ve štrůdlu přes Rudé náměstí s prosíkem za plyn, tak jim leda nakašle. EU, v důsledku extrémistů v EK (řadě po sobe) nemá, co by za ten plyn nabídla, protože to, co by reálně nabídnout mohla, se dá laciněji a ve větší kvalitě sehnat jinde.
Ano na to se tesim. Za to co dnes zapad , bohuzel i my z Ruska delaji , tak bych jim to pral. Nejhorsi na tom je , ze to odprdnou obycejny lidi , a to i ti , kteri si nechali zapadni retorikou a medialnim hnusem vymyt mozky.
Covidový strašpytel puťka, by musel nejdřív postavit infrastrukturu směřující z poloostrova Jamal na ten jihovýchod. Což znamená položit tisíce kilometrů potrubí v extrémně obtížném terénu.
Četl jste „Daleko od Moskvy“? 🙂
Hlásíš se dobrovolně na práce na Sibiři, lžigrile? Každopádně stále platí, že je podstatný rozdíl mezi russovětskou vylhanou propagandou a realitou.
Prostě, Rusové by ten plynovod uměli postavit velice rychle. A Číňané by jim mohli jít z druhé strany naproti. Možná by pak měli plynovody dva.
Plynovod do Číny z východní Sibiře v mnohem civilizovanější krajině s účastí čínských firem měl být dokončen v roce 2019. Stále není. Jinými slovy tvoje tvoje fantasmagorie co by rusáci uměli v mnohem horších podmínkách a na mnohem delší trase jsou jako obvykle pro smích.
To není jenom Orbán a Maďarsko , ale i Zeman s celým osazenstvem Hradu, viz poslední zprávy o tom , že na Hradě došlo omylem ke skartování důkazů ke kauze Vrbětice a výbuchy skladu výbušnin, které jdou na triko 2 ruských agentů GRÚ.
Tito novináři patří ke skupině lidí, pro které je válka pouhou tiskovou událostí. Ve skutečnosti se podílejí na psychologické a ideologické přípravě války. A to války útočné. Když si spočítáme základny kolem Ruska, válečné výdaje a nyní snahu dostat na území států střední a východní Evropy armádu bezduchých vypatlanců, vypadá to jako příprava Německa v roce 1938 a 1940 na Drang nach Osten. Rusové si nemohou dovolit nechat hranice bez ochrany. tak jak už se jim jednou stalo.
§ 406Příprava útočné války
Kdo připravuje útočnou válku, na které se má podílet Česká republika, a tím přivodí pro Českou republiku nebezpečí války, bude potrestán odnětím svobody na dvanáct až dvacet let nebo výjimečným trestem.
§ 407Podněcování útočné války
(1) Kdo veřejně podněcuje k útočné válce, na které se má podílet Česká republika, takovou válku propaguje nebo válečnou propagandu jinak podporuje, bude potrestán odnětím svobody až na pět let.
(2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 na shromáždění, které podléhá oznamovací povinnosti, nebo
b) spáchá-li takový čin tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
(3) Příprava je trestná.
Ty budeš asi na hlavu a tok, že hodně. Jsou to Rusové, kteří se rozlézají po celé Evropě- vždyť jenom v Praze je jich hrubě přes 50 tisíc a spolu s Karlovými Vary a jinými regiony je jich na území Česka kolem 100 tisíc. Kolik je Čechů s trvalým pobytem na území Ruska, podle mne je maximum do 1 tisíce a když si porovnáš ty počty rozlohou Česka a Ruska, pak by jsi musel mít jasno, kdo má za lubem nějakou všivárnu, jako byly Vrbětice, navíc Rusové nemají tak velké území proto, že jsou mírumilovní, ale jsou to odjakživa bezohlední dobyvatelé nových cizích území.
Že se Rusové rozlézají po Evropě je fakt, ale ty paragrafy má kolega odcitovány správně.
Otázka je, co teď s tím.
Situace v Rusku není tak nahnutá, aby se rozpadlo nějakými vnitřními rozpory a vojensky ho porazit nelze. Kdyby se k tomu Rusové rozhodli, tak za pár dní obsadí jak Pobaltí, tak většinu Ukrajiny a nikdo tomu nedokáže zabránit, jejich převaha v prostředcích REB a PVO a ve zbraních RVD na daném bojišti je příliš velká.
Druhá věc je, co by následně dělali obyvatelé obsazených území a jakou cenu by za to Rusové zaplatili.
No a Západ by si musel hodit korunou, případně eurem nebo jinou vhodnou mincí, jestli do toho půjde s rizikem jaderné války nebo akceptuje status quo.
Podle vaší logiky nás chtějí zřejmě obsadit Ukrajinci s Vietnamcema. Ještě dotaz: rozeznáte Ukrajince od Rusa?
Ukrajinec tu většinou pracuje (a není tu jako turista či jinak za zábavou), snaží se lámat češtinu (s tím se Rusové většinou nezatěžují) a nebude vstřícně reagovat na ruštinu 🙂
Urban má jako ve všech ostatních naprostou pravdu, Rusko je v háji, neví jak kudy dál, proto svým občanům předhazuje recyklát stalinskobrežněvovského impéria, je mi těch lidí líto …, hlavně, a na to se moc těším, až z Hradčan za rok vypadne ta hnusná sebranka v čele s Pyžamákem …
Umíte se vyjadřovat jinak,než pouze urážet…?
Vy 2x podtržená 0..
Je to přesně naopak 😀 Jediný kdo je v háji je USA, která se snaží vyhrabat z rekordní inflace a proto potřebuj vyvolat v Evropě válku. Ukrajina jim spadla do lona jako dárek, který využije na rozpoutání pekla. Rusko válku nezačne, ale určite ji ukončí a tím zanikne i USA 😉
Jen blb si může myslet, že se ho dnešní situace kolem Ukrajiny netýká. Nevěřím, že se dnešním Rusům chce zbytečně umírat. Nevím kolik bomb je třeba na zničení 100 000 armády. Japonci si také tak dlouho vyskakovali až lehli popelem. Stačí k tomu nepatrný pohyb ruky.
– ty ovšem lehneš popelem s nimi generále Babočko ;). Esli to odpálí, tak se pod postelí neschováš. Trápí mě, že trotlové jako ty, ohrožují i mé děti. Ukrajina byla po staletí Rusko – a jestli mám volit mezi smrtí a tím, aby byla zase Rusko, volba je jasná. Nevěřím, že se chce umírat Ukrajincům. Mezi zdejšími gastarbeitery nějaké nadšení pro obranu vlasti neregistruji . . .
Víš prd a chceš pomník. Ukrajina byla například Velkolitevské knížectví, kus Rakouska, kus Rumunska, kus Uher, kus Československa, kus Polska atd..
no co k tomu dodat, ted dalsi skandal se „skartaci“ tajne zpravy k Vrbeticim, do toho dalsi linka v kauze Vrbetice na ruskeho vojaka s ceskym pasem Saposnikova a naprosto evidentniho rusackeho agenta v nasi zemi, ktery jim samozrejme pomohl tento zlocin uskutecnit..je to silene co se tady muze dit, ted myslim na hrade a kolem nej a ze uz jsme si tak trochu „zvykli“ pritom se davno melo neco stat – Zeman mel byt odvolan z funkce a Mynar minimalne mel stat davnou pred trestnim soudem, Nejedly samozrejme taky, ale ten je moc vycuranej…takze minimalne ten MYnar…doufam, ze se toho jeste dockame az hradni ostuda skonci ve funkci, kde uz davno nema co pohledavat!!
Jak můžete takhle hloupě oblbovat náš národ , že prý jednají o nás a bez nás ,Což si
již nikdo nepamatuje, jak o nás před válkou rozhodly / v dnešní době naší mládeží/ oslavované/ západní mocnosti o nás a bez nás? Zaprodali nás Hitlerovi .To co dnes tlačíte do myslí národa ,takto je opravdový HNUS: omlouvám se za tento výrok ale je to bohužel pravda a tu si obhájím .Možná mladým lidem. Nám pamětníkům dost vadí přetváření dějin. Myslím ,že nejsem sám zastávající tento názor.Děkuji.
Nejste Josefe
Králi Josefe, zapomněl jsi na podstatnou věc, že před 2. světovou válkou uzavřelo s Německem pakt o neútočení Rusko a vzápětí si rozparcelovali východní Evropu- viz rozdělení Polska, kdy Rusové získali velké území Polska, které jim zůstalo i po válce a připadlo dnešnímu Bělorusku. Byli to hlavně Rusové, kteří umožnili Hitlerovi jeho rozpínavost směrem na západ a do Afriky a zcela zákonitě na to později doplatili, tím, že hitlerovské Německo napadlo i Rusko. Jinak z českého pohledu, pod hitlerovským Německem bylo v Česku mnohem lépe než, kdyby jsme spadli do spárů Stalina a bolševického Ruska.
Oni si Poláci ten německý útok tak trochu vykoledovali svým chováním vůči Německu v otázce gdaňského koridoru. To za a).
Za b) Rusové si zabrali pouze to území, které jim přiklepla na začátku 20.let mezinárodní konference za účasti Francie a Británie, které předsedal tehdejší ministr zahraničí Velké Británie lord Curzon. Proto se té čáře, která určovala, které území zůstane Polsku a které připadne Rusku říká Curzonova linie. Ale Poláci tehdy odmítli jim to území odstoupit, Rusko nemělo tehdy sílu si ho vzít a Francii ani Británii to zas tak nepálilo, aby do toho zasáhly silou, jak by správně měly. Proto také po německém útoku na Polsko vyhlásily Británie a Francie Německu válku, ale Sovětskému svazu nikoliv, z jejich pohledu si prostě Sověti připojili ta území, která už jim byla dříve přiklepnuta, takže o nic nešlo, kdežto Německo se dopustilo agrese.
Za c) před první světovou válkou by jste na mapě Evropy nenašli ani Polsko, ani pobaltské země, ani Finsko. Všechna ta území dlouho předtím ovládalo Rusko.
Ta poslední věta už je naprosto mimózní. Stačí vzít výsledky šestileté německé okupace, extrapolovat je na období čtyřiceti let a výsledek je jasný.
Německo uzavřelo s tehdejším SSSR smlouvu o neútočení až jako poslední.. Předtím podobné smlouvy mělo Německo s Francií, VB. A nepřátelé tehdejšího SSSR bylo jak Německo tak i Polsko – to tehdy bylo mj. na území, které mu vůbec nepatřilo do I.sv.války, po vyhrané II.sv.válce SSSR ve „vrátil“ na území před I.sv.válkou a Polsku Stalin „věnoval“ území až k Odře a Nise – toto území předtím nikdy Polsku nepatřilo… A kolik ted bylo obětí našich občanů za protektorátu a pak do listopadu 89 ?
smlouva, co uzavrel Molotov s Ribbentropem, potazmo Hitler se STalinem, se absolutne neda srovnavat s ostatnimi smlouvami, tohle byl zaroven pakt dvou agresoru o rozdeleni sfer vlivu s tajnym dodatkem o likvidaci Polska a rozdeleni si jeho uzemi – mel byste to dobre vedet a urcite to vite, tak neplacejte!
Naopak, tehdejší russovětsko v čele se stalinem začalo hitlerovi lézt pod sukně jako první. K prvním pokusům fakticky došlo už v roce 1933 a pokračovalo v tom i za zády svého spojence Československa. V Mnichově nás zradila Franice a russovětsko. Přičemž krom německých nacionálních socialistů a russovětů si Evropu nikdo nerozparceloval a ruskou společnou a nerozdílnou nerozpoutal válku.
… a v tom Mnichově (myšleno zřejmě r. 1938) bylo také „russovětsko“ ? Na to tedy musel určitě nyní přijít slovutný ÚSTR a předpokládám, že to bude Koudelka „tlačit“ do osnov dějepisu už od 1.třídy… A já jsem si až doteď myslel, že tam byly Německo, Francie, Itálie a VB… Je vidět, že jak je někdy dobré počkat s rozumy i 😯 let..
Copak, fakta zjištěná ruskými historiky ti nejdou pod nos, josef. https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ribbentrop-molotov.A141106_181522_vojenstvi_kuz
Pan Urban by si měl uvědomit co se v západním světě děje. Progresivismus a neomarxismus je tam na vzestupu a ničí i ty poslední zlomky jakési demokracie. Západní civilizace je před krachem a strašit neustále Ruskem je anachronismus. Poradil bych panu Urbanovi aby se přestěhoval na čas do Kalifornie. Totální chaos způsobený idiocií nekompetentních a zkorumpovaných politiků. A tak je tomu v celé západní Evropě.
Dobré…
Souhlasím s Marek Jan. Nadpisy často přehánějí a v článku tu „senzaci“ pak marně hledám. Putin dle textu článku vlastně nikoho „nesvolává“. Možná by byl lepší nadpis „Tváří v tvář vážné ruské hrozbě je část Evropy stále nejednotná. Patříme mezi ně.“
K poslední větě Marek Jan bych měl malou výhradu, i když ten konec je trošku nesrozumitelný. Třeba to jen špatně chápu, ale žádný novinář nepracuje zadarmo, z čeho by žil? Každého platí nějaký zaměstnavatel, stejně jako každého nás. Z toho ale nelze automaticky dovozovat, že toto už potom není svobodná žurnalistika.
K Hlídacímu psu: pošlu nějaké koruny, ale rád bych vás současně požádal o pokračování, které by se zabývalo motivy „těch věrných Putinovi“. Vždyť dříve takové názory neměli. A nevěřím ani tomu, že je mají nyní. Jedná se o uplácení? Nebo vydírání? Mají na ně nějaké „kompro“? Natočené kdysi dávno bez jejich vědomí v nějakém Moskevském hotelu s nastrčenou „společnicí“? Nebo dokonce písemný důkaz o spolupráci s KGB? Je veřejnosti známo, že každý kdo byl kdysi na stáži v Rusku, byl na místě donucen k podpisu takové spolupráce? S tím, že je to pouhá formalita? A po 30 letech to vytáhli ze šuplíku a vyhrožují zveřejněním? Co by následovalo je jasné. Klause i Zemana by smetla vlna nespokojenosti někam na smetiště, za to že prodali svou zemi pro svůj prospěch. Pokud to tak je, tak jim není co závidět, jsou sevřeni v kleštích a neví jak z toho ven. Ale to proto, že jsou prospěcháři a nafoukaní egoisti. Kdyby byli hrdinové a opravdové morální autority, tak by řekli „JSEM VYDÍRÁN. ZA MLADA JSEM SELHAL A NYNÍ ZA TO PLATÍM. ODPUSŤTE“. A nebyli by smeteni oni ale třeba Putin. K tomu ale nemají odvahu a morální kredit.
No, když o tom spekulujete, otázka stojí, proč by je s takovými dokumenty vydírali až po 30 letech, kdy Klaus už je mimo politiku úplně a Zeman už má před sebou jen poslední rok. Notabene, při jeho zdravotním stavu, už mu asi na té kariéře tak nezáleží aby se vydírat dal. I kdyby to zveřejnili, tak si zaleze někam do špitálu a tam bude mít svatej klid
Ale spíš se ptejte proč je tím nevydírali, když se u nás jednalo o vstupu do NATO, o vstupu do EU. Tehdy by to jistě smysl mělo a ohromný…
Pro mne osobne je pozice pana Kluse a Zemana zahadou, proc jsou taci, jako jsou….jak je mozne, ze se objevi takova individua, jako Klaus mladsi, Okamura, Filip, jeho nastupkyne…kde je hajeni ceskych zajmu, zajmu domoviny, kde se narodili, kde maji sve dlouholete koreny…..jako kdyby na ne, specialne dvojice Klaus a Zeman, jako kdyby na ne nekdo neco vedel…….
To je ale ukol pro nekoho provolaneho, u mne je to jen pocit. Existuje ale analyze a ta je bud spravna, anebo je to hamotina. Je-li to seriozni dokument, je treba konat, jinak to prohloubi nas absurdistan a pak by bylo lepsi, kdyby ta smlouva vubec neexistovala . Toto je dulezitejsi jak statni rozpocet, Mila Vlado.
ano, jasne prokremelske a dnes uz muzeme naplno rici velezradna nebo vlastizradna pozice jak Zemana, tak Klause jsou do jiste miry zahadou, ale prece jen vic u toho Klause, ktery to drive bud maskoval, nebo jen otocil „kompas“, ja spis myslim, ze to maskoval, ale to je jedno, dnes je jeho pozice jasna a je ostudna, stejne jako Zemanova. u Zemana tam jsou ale ty duvody jasnejsi – at uz jeho chorobna touha byt „respektovan“ s vudci velkych, byt nedemokratickych a ne zrovna pratelskych mocnosti, to ho ale nezajima, podstatne je, ze ho podrbali za ouskem a poplacali po zadech, jak jim hezky posluhuje, a zeman to bral tak, jako ze ho uznavaji, coz je blbost, pak tu je samozrejme jeho okoli, predevsim rusky agent NEjedly a jeho zajmy a samozrejme i volby, predevsim v roce 2013, mozna i ty dalsi, kde jednoznacne hrali velkou roli ruske penize, no a je to..to je proste zeman, zaprodal se a zradil narod a za tu funkci…silene, ale je to tak, u Klause muzeme jen spekulovat, ale podstatne je, jak se chova a je to taky hnus..
Jirko,
ak ten svoj pocit prehĺbiš k objektívnemu poznaniu, potom určite dospeješ k poznaniu, že „prognostici“ Komárek, Klaus, Zeman, et cetera/atď. boli pripravovaní/vzdelávaní podobnými expertami ako Gorbačov a jeho svorka…
Autor článku v něm, mimo jiné, píše:
„Budeme se dál krčit? Budeme snad čekat, až se kvůli nedůvěryhodnosti naší politiky znovu bude jednat o nás bez nás?“
Proč tak horlivě nepíše o tom, jak servilně se krčíme před EU a Bruselem? Jak trapně se krčíme před farmaceutickým i firmami a Covidovou lobby? Jak potupně ohýbáme hřbet před diktátem evropských komisařů a necháme si vnucovat nesmysly jako Green deal a podobně…
Není mě jasná úvodní fotografie kde je Putin s Orbánem. Připadne mi, že se někdo snaží nasadit Orbánovi psí hlavu. Viktor Orbán totiž hájí zájem Maďarska a jeho spojení s Putinem, tedy vyznívá tak, že jsou to dvě osobnosti, které si hájí své. Kéž bychom mohli něco takové napsat o našich politicích.
Lidi vidím že většina občanu ví že je tu něco špatně , ať je to pokrytectví v tom že z Číny a Ruska berme co mají , plnými hrstmi , a na druhou stranu křičíme a píšeme o tom jak nás Rusko a Čína ovlivňuje a snaží se nás pokořit .Ano všemu rozumím , prachy ty nesmrdí , tak jedeme na olympiádu , hurá dále si čerpáme plyn z Ruska hurá máme teplo , ale miliony řečí o morálce a demokracii .Myslím že toto je každému jasné , ale každý to popisuje svými slovy Podstat je jasná , Česko plyn nemá , Amerika nám doveze plyn ale prosím , zadarmo to Amerika neudělá je to zase něco za něco , a buch ví co pak chce Amerika za dodávky plynu do Evropy za krásný modrý oči to nebude , to je jasné , a Čína ? podívejte se co máte doma každý od těch komunistu čínských výrobky a a součástky do těch výrobku každý to má doma od komoušů co porušují lidská práva . NEZDÁ SE VÁM že je někde jinde zakopaný pes , proč nás politici vedou na cestu stále a roky obchodu s Čínou a z Ruskem , a pak si stěžují jak je Rusko a Čína nehumánní ? proč ? je to politika politici nás vedou do náruče Číny a Ruska svými , zákony a obchodováním . Ujišťuji vás že toto dělá celá Evropa i Amerika dokud s toho mají prachy tak je ticho jak mile se prachy omezí tak je zle a už je to na pranýři otázka Ruska a Číny . jednoduše řečeno vše je z Číny a plyn je z Ruska , a co tet ? umrznou ? a nebo vše co máme doma made in China vyhodit do popelnice , TAK i auta čipy a různé věci prostě , Čína si v podstatě koupila celý svět ruku na srdce , tady celý svět zaspal a Čína si v klidu kradla patenty a dělal průmyslovou špionáž a tet je svět po zadu a Čína určuje chod , toto je to o čem mluvím , a ještě zase jeli sportovci do Číny jim předat své data s telefonu co mají U SEBE ZA PÁR ŠUŠNU zase budou špinit, lidstvo je nenapravitelné , Prosím nemám nic proti nikomu ale ruku na srdce je to tak prosté , přeji hezký den lidem co vidí dál než je patrno
Chcete napsat, jestli projde cenzůrou?
Tak to je ta vaše demokracie a svoboda slova. Jako svoboda obchodování po vzoru USA. Jak se jim nevyjde vstříc a mají konkurenci, tak uvalí embargo i na potraviny a pak hlásí do světa jak se tam lidem špatně žije, že mají hlad.
Amerika již dávno měla z Evropy vypadnout. Nechat Evropu svobodně dýchat. Nechat EU aby si mohla sama vybudovat svou, Evropskou armádu. Aby konflikty v Evropě si sama řešila a nikdo jí do toho nestrkal čumák.
Co je Americe potom od koho a kolik bude plynu brát?
Ta ať se stará o své bezdomovce aby jí nemrzli pod mosty. Ó, pardon, on tento život také spadá pod Americké chápání lidských práv a svobod.
Ono už na té formulaci v perexu je vidět, jak se během dekád mění významy slovních spojení.
Protože pod spojením „..Kreml mobilizuje
všechny svoje spojence“ by si moje generace ještě představila že české marškumpačky pomašírujou jako spojenec Ruska, bojovat na Ukrajínu. A pomalu aby se jeden začal rozhlížet, kdy se objeví na našich ulicích vyhláška o mobilizaci.
Zatímco co se tam v článku popisuje dále, spíš evokuje vzpomínku na dobu,
kdy naše generace , ve škole i v práci na politických besedách, byly lektory poučovány , jak nás obkličují imperialističtí hrdlořezové.
A že jsem jen těsně minul tu dobu, kdy byli podobně mediálně označováni zrádci rovnou zatýkáni, a za jásotu poučeného proletariátu ortelováni. Dosti temné období, ke kterému bych už se nechtěl vracet, a ani bych to nepřál svými dětem
Je mi velice líto. Putin válku nechce a nepotřebuje. Putiin je, řečeno fotbalovou mluvou, v situaci týmu, hrajícího se soupeřem, který umí dávat akorát vlastní góly (a ještě je na to hrdý). Jemu opravdu stačí počkat, až se EU utluče sama do situace, kdy většina lidí na jejím území pochopí, že je lepší být gubernií rozvíjejícího se Ruska než pseudosamostatným a pseudodemokratickým členem EU, která jede podle hesla „Titanic náš vzor“. A s EU mu, pochopitelně, padne do rukou i Ukrajina, protože ta je natolik na EU závislá, že se bez její podpory nemá šanci udržet. Opravdu nepotřebuje zbraně, stačí mu pár let počkat. Chřestit zbraněmi potřebují ti druzí, aby odvedli pozornost lidí od zoufalé situace, do níž je dostali.
Je pravda, že ty nic jiného než vlastní ztrapnění nezvládneš, lžirgile. Ovšem s tebou puťka nehraje. Puťka nehraje vůbec. Ten jen hysterčí a ve své hysterii vymýšlí nesmysly, které mu zachovat si tvář nepomohou za to poškodí rusko, tedy jeho běžné obyvatele.
ty uz jsi doslova zesilel – jestli myslis vazne toto “ lepší být gubernií rozvíjejícího se Ruska než pseudosamostatným a pseudodemokratickým členem EU, která jede podle hesla „Titanic náš vzor“.“ tak ti uz neni fakt pomoci., to muze napsat jen blazen nebo placeny prokremelsky troll…a on je nakonec putka docela v pasti..na velkou ofenzivu si netroufne, takze bude muset stahnou nejspis ocas, a aliance je v tomto jednotna az na par vyjimek jako MAdarsko, ale to jsou proste Orbanovci, to nelze brat uplne vazne..jinak je to jasne, Putlerovi jeho spinava hra nevyjde a bude mit doma jeste z ostudy kabat..haha
Lidi budou chtít jíst, mít kde spát atd. Mít zabezpečeny alespoň na bazální úrovni své děti. Pokud jim tohle EU sebere (protože grýn dýl) a Putin jim to nabídne, tak za ním půjdou, a rádi. Klidně i přes mrtvoly.
Puťka nic nenabízí. Zkus si zajet do rusácka a podívat se na tamnější životní úroveň. Proč myslíš, že ty tisíce rusáků studují na českých univerzitách – protože na studium doma nemají.
Politika celé Evropy , jak je vidět na názorném příkladu je ekonomika , tet to bylo jasně vidět na názorném příkladu , Pan president Maďarska se vyjádřil že chce po Rusku navýšit dodávky plynu nedávno , po týdnu pak následně jel do Ruska jak se zmiňuje titulek článku o kterém debatujme , a tam se jasně dohodl že bude blokovat umisťování zbraní a vojáku na území Maďarska. jak se po pár dnech opět zmiňuje článek , pochopitelně mu Rusko navýší dodávky plynu za dobou cenu Maďarsku , a za to pan prezident nechce nato ,na svém území rozšiřovat , jak je to jasné , tak že jedním slovem peníze za Svobodu a lidská práva , je to už dávno jasné jen se neustále mlží , příklad : Česko a olympiáda v Číně , myslím že už nic nemusím psát , Česko nesouhlasí s Čínou a s lidskými právy tam , ale to nikomu nevadí když si tam mají jet pro peníze a nebo uzavírat obchody v tom případě se lidská práva odstraní a jakoby nic a v tichosti ,toto nikdo neřeší . jen tak dál v rámci mamonu lidská práva ustupují do pozadí , tak se ptám o čem neustále lidé po sobě nenávistně vykřikují a hádají se v různých debatách , vždyť toto je záměr odvádět pozornosti, od základního problému a to je obchodování s totalitními zeměmi a zeměmi co porušují lidské práva , lidé toto není dobrá cesta nespokojenosti , v podstatě jsou to politici co manipulují s národy mi poddaní za to nemůžeme , jaké nám dávají podmínky politici tak tak musíme žít jinak problém chápete , lidi hlavně klid a rozum v hrsti nenechat se ovlivnit máme přeci rozum přeji lidem hodně zdraví
Pokud bychom měli hrát kartou lidských práv, tak bychom museli přerušit jakékoli styky ve všemi islámskými despociemi, kde jsou lidská práva porušována daleko razantněji a v daleko větším rozsahu než v té Číně. Ten „útlak“ Ujgurů je v podstatě opatření, aby se v Číně nedostali k moci muslimové, proti nimž byl i soudruh Mao v době vrcholící kulturní revoluce jen čajíček.
Ano plně s vámi souhlasím pane P. Je to prostě boj o moc pod záštitou demokracie v podstatě , upřednostní se vždy co se politickým loutkám hodí a hlavně co vynese pro ně samotné, nějaký profit . Je jediná věc na tom ta nejhorší že lidská hloupost dovoluje vrchnosti to co vidíme kolem sebe všude na celém světě ,vysvětlím:
Když politik zklame voliče ,tak by se už vůbec neměl objevit znovu ve volbách jako kandidát , ono by se to vytříbilo , Jenže lid je tak slepí a nechci říkat na plno hloupí a volí ho znova toto nepochopím , zloděj krade , a já ho zase budu volit znova at krade ještě víc , toto nepochopím proč to lidé dělají , a pak si naříkají . Toto berte s nadsázkou nechci tím někoho urazit , ale demokratické pravidla o stranách a povolební různé sčítání ve stranách oni si do demokraticky vždy zloději dosadí toho krále zlodějů protože jim klepe taky dolu žluťásky a tak si v rámci demokracie ve straně zvolí opět do čela toho krále at lidé ho třeba nevolili tolik a to je to , a toto je stále dokola v rámci demokratických pravidel. toto je můj osobní názor , lidi hezký večer
Chtěl bych poděkovat , hlídacímu psu myslím tady té debatě toto se jen tak dnes nevidí , všude je cenzura dnes , tady na hlídacím psu píši své názory svobodně a nikdo mě nezakazuje mé glosy v debatách , prostě na seznamu .cz na in noviny mě zakázali vstupovat do jaké kolii debaty , a zdůvodnili to že píši moc velkých písmen a různé nesmysli mi odpověděli že proč mě dali zákaz na jaké kolii debaty u nich , prostě mě nedovolí diskutovat , hlídací pes je jak tak na to koukám zatím nejsvobodnější medium , jsem v úžasu že mě necenzurují a nezakazují mi přihlášení do debaty Děkuji .
nevím kdo vlastní hlídacího psa ale je to fér když nechá občany projevit svůj hlas úcta za to , Nemyslete si dnes je v mediích velká cenzura , a vždy to zdůvodňují zástupnými chybami , aby vám zakázali psát pravdu . v Mém článku víše jsem psal že president Maďarska dostane levný plyn od putina a také jsem psal za co to dostane , a je to pravda . sledujte vývoj , co bude dělat Česko už mu dochází v zásobnících plyn a zima teprve začíná , sledujte jak se naši zástupci volení straní o to aby jsme měli levnější plyn a potažmo elektriku sledujte , Těm našim voleným zástupcům je jedno jestli lid bude platit celé výplaty za energie oni vám dají na pracáku kompenzaci 3 stovky a tím to hasne a a občane klid , jo to bude tet v mediích další nastolený problém k debatě , ale to že tak trochu zvolený zástupci hodili český lid přes ,palubu v době krize energii , jak je vidět je nezajímá že se pomálu a jistě vyprazdňují zásobníky plynu v česku je jim to jedno , a pak nám poví že nakoupíme jako Česko plyn z Německa za to tál předražený ceny , toto bude demokratické ano , ale platit to bude český lid už tak vyždímaný , toto tet nikoho nezajímá , ale toto bude v následující týdnech problém , no co už máme takové zvolené zástupce , toto je můj osobní názor a svobodný díky za to , lidem slušným přeji hodně zdraví a štěstí
Možná jednu věc k tomu Krymu:
Tam byly tři hlavní skupiny obyvatel. Ruskojazyční Slované, Ukrajinskojazyční Slované a Tataři.
Je vcelku jasné, že naprostá většina ruskojazyčných hlasovala pro odtržení a následující spojení s Ruskem. Výjimky jistě byly, ale zcela jistě ne moc.
Typoval bych, že ani všichni ukrajinskojazyční nehlasovali pro setrvání ve svazku s Ukrajinou, mezi nimi zcela jiste byli i nepřátelé nové vlády v Kyjevě.
Pokud se týká těch Tatarů, tak ti se za časů SSSR silně sekularizovali. A nestáli o to, aby jim životy začali organizovat islámští náboženští fanatici, kteří měli značnou podporu nové vlády v Kyjevě (a ani ta stará si nedokázala v tomto směru udělat pořádek). Takže vyjma silně religiózních nejspíš pro to odtržení hlasovali taky.
Aby bylo jasno, když jsem kdysi stážoval v SSSR, tak tam měl jeden kolega, Armén, za manželku Tatarku. Oblíkala se a chovala naprosto normálně. Rozhodně by v tehdejším Československu nevzbudila nějakou pozornost coby exot.
A dokážu si představit, jak by reagovala, pokud by na ni nastoupil nějaký náboženský aktivista, že má chodit ve stanu, má se nechat obřezat (a stejně jí ten zákrok udělají násilím, hned jak se dostanou k moci), a musí se rozejít s manželem, protože je nemožné, aby jako muslimka měla za manžela nemuslima atd. Zcela jistě by nehlasovala pro setrvání ve státě, kde měli tihle lidé v podstatě volnou ruku a reálně hrozilo, že své výhrůžky začnou plnit.