Co nám připomíná Koněv: komunisty jako mistry světa ve falšování historie
KOMENTÁŘ. Komunistická strana si nikdy s realitou, fakty a historickou správností nelámala hlavu. Přesto se nyní při sporu o pražskou sochu maršála Koněva staví do role arbitra historie a vykřikuje, že se tu dějiny přepisují. Mistry světa v téhle disciplíně jsou přitom právě komunisti.
Není nutné chodit nijak daleko. Bývalá poslankyně KSČM a pražská zastupitelka Marta Semelová trvá na tom, že poprava Milady Horákové byla po právu, neb se Horáková k velezradě přece přiznala. To je tak odporné, že se nad tím pozastavují dokonce i někteří komunisté typu Jiřího Dolejše.
„Jestli budeme neustále ustupovat vandalům, tak můžeme přepisovat celou svoji historii, a to si myslím, že je špatně,“ zamyslel se nad Koněvem i první místopředseda ÚV KSČM Petr Šimůnek.
To jen potvrzuje, že komunistům byl odedávna bližší sovětský a ruský výklad dějin, ať už jde o válku, rok 1956 v Maďarsku nebo o rok 1968 v Československu. Níže v textu uvádíme několik reálných příkladů z komunistických učebnic. A je to po letech a se znalostí faktů věru odpudivé čtení.
První dělnický prezident
Přesto soudruzi a soudružky neznají stud a třeba na Cínovci prosazují stavbu repliky sochy hrdinného pohraničníka se služebním psem. Podporují tak výklad historie, kdy odhodlaný socialistický voják stál na stráži před vpádem kapitalismu… A jen tak mimochodem při tom, asi na obranu vlasti, střílel do lidí, kteří se z té komunistické klece snažili uniknout.
Člověk nemusí být zrovna ctihodný kmet, aby si z doby před rokem 1989 pamatoval, jak komunisté už z vlastivědy na prvním stupni základní školy šikovně vymazali Masaryka a výčet československých prezidentů začínali až „prvním dělnickým prezidentem“ Klementem Gottwaldem.
Konec války se připomínal až 9. května, o vlasovcích se mlčelo, stejně jako o Američanech v Plzni, případně se v dějepise psalo, že odmítli Praze přijít na pomoc.
Doslova takto (učebnice z roku 1950): „Nejblíže k Praze měli Američané – pouhých 83 km. Avšak anglo-americkým generálům a politikům nešlo o pomoc revolučnímu lidovému povstání, přáli si naopak, aby okupanti vyvraždili co nejvíc vlastenců, co nejvíc příslušníků revolučního proletariátu. Pokračovali tak v nepřátelských akcích záměrného ničení naší země, které zahájili několik týdnů před koncem války bombardováním měst a průmyslových závodů, jež nemohly již Hitlerovi nijak prospět.“
A dále: „Zcela jinak se zachovala Rudá armáda, vzdálená 350 km od Prahy. Generalissimus Stalin vydal přímý rozkaz tankovým sborům maršála Koněva u Berlína, aby osvobodily Prahu. Vedeny generál-plukovníkem Rybalkem a generál-plukovníkem Leljušenkem v rychlém pochodu za bojů a v nesnadném terénu včas dorazily do Prahy a osvobodily ji (9. května) od fašistických uchvatitelů.“
A tak jsme na náměstí Kinských v Praze na Smíchově měli tank číslo 23, po roce 1989 velmi trefně nabarvený narůžovo.
Výklad dějin 20. století se omezoval na komunistickou stranu a její historii. První republika byla vykreslována jako období, kdy lidé dřeli na kapitalisty „za jablíčko“, jako doba nezaměstnanosti a dělnických stávek.
Druhou světovou válku komunisté podávali hlavně jako zápas fašismu s komunismem. Mnichov jako zradu Západu a zároveň odhodlání SSSR za Československo bojovat. Dohoda mezi Hitlerem a Stalinem, pakt Ribbentrop-Molotov, od nějž 22. srpna uplynulo rovných 80 let, pro komunistickou historii vůbec neexistoval.
Důležité nebylo, zda tomu někdo věří (a že lidé si to lidé pamatují jinak), podstatné bylo, aby komunistický výklad nikdo nezpochybňoval.
Přepište dějiny!
Podobně to bylo s vyzdvihováním komunistického odboje, mlčením o tom západním, s vězněním pilotů RAF a dalších vojáků ze západní fronty… Nebo třeba vykreslováním husitů jako prvních komunistů.
Učebnice potlačovaly fakta o holokaustu, třeba v učebnici dějepisu z roku 1983 se o táborech smrti píše: „Nejvíce postihovala tato krutost komunisty a všechny pokrokové lidi, kteří stáli v čele protifašistického odboje.“
Nahlédněme i na další stránky komunistických učebnic. Je to truchlivé čtení.
„Únorové vítězství vzalo reakci legální základnu rozvratného boje proti republice. Buržoasie byla poražena, ne však doražena. Stáhla se do podzemí, aby se odtud pokoušela škodit. Ukázal to již sokolský slet v roce 1948, kdy se pokusila manifestovat své nepřátelství k lidově demokratickému řádu.“
„Marshallův plán „pomoci“ válkou postiženým zemím se ve skutečnosti ukázal jako prostředek, jenž měl zamezit růst krise v USA, podřídit hospodářství států, jež „pomoc“ přijaly americkým monopolům (…). Zmarshallisované země západní Evropy se staly koloniemi USA.“
Případně učebnice dějepisu z roku 1965: „Někteří boháči a jejich pomocníci uprchli do západních kapitalistických zemí, ale většina z nich zůstala v Československu. (…) Stáhli se do ilegality. Někdy i vraždili funkcionáře národních výborů a komunistické strany (např. v Babicích u Třebíče).
Takže přepište dějiny: komunisté bojují proti přepisování dějin. A není jim u toho ani trochu stydno.
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Alberte, umyjte si ruce! Po pražských stopách Alberta Einsteina
Shnilé brambory, rybí ocasy, hlavy slanečků. „Zavřete rypáky!“ křičeli bachaři
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
127 komentářů
Ten kdo se snaží přepsat – překroutit historii jste Vy, můžete se stydět, to je Vám ale zřejmě cizí. Plivete do tváře 180 tisícům padlých vojáků Rudé armády, kteří osvobozovali ČR pod vedením Koněva.
Z.U.
Klasická bolševická demagogie – spojovat zmařené životy prostých rudoarmějců s uctíváním odporných zločinců a vrahů, kteří povraždili více občanů SSSR než Hitler.
Jednostranný pohled bývalého režimu řešíte jednostranným pohledem Vašim, Váš zjednodušující pohled mi přijde více demagogický , stejně jako pana Břešťana. Ve věci vzdělávání v historii za předchozího režimu totiž nehorázně lže. Také jsem tehdy chodil do školy a o prezidentech Masarykovi a Benešovi jsme se učili jako o těch dalších. Nikoli však ve vlastivědě prvního stupně. A bombardování československých průmyslových základen před koncem války mělo sloužit k čemu? K obnově snad, či k motivaci přijímat např. Marshallův zadlužovací plán?
Nekecej! Proti nacizmu a Hitlerovi se nakonec museli spojit všichni, aby ho porazili. Hlavní tíži války nesl Sovětský svaz a Rudá armáda. Také má nesrovnatelně vyšší ztráty na životech v porovnání s USA a dalšími. Nebýt jeho skončili bychom všichni na Sibiři, ani pes by po nás neštěkl. Západní mocnosti zklamaly na celé čáře. Přečti si autorizovaný životopis Churchilla, víš koho považoval za největšího spojence a přítele? Posaď se – Stalina. Nebýt jeho odhodlání, neohlížet se na životy sovětských mužů a žen, hnal je všechny do hrozného krveprolití, Hitler, ta zrůda, by v životě poražen nebyl. Je naší morální povinností uctívat na věky hrdinnou Rudou armádu a všechny další, kteří se na osvobození podíleli.— doufám, že můj příspěvek má také právo na existenci a nebude smazán, jako ostatní, předešlé!
Bez dodávek zbraní a materiálu u USA, by USA (Udatná sovětská armáda) skončila na Kamčatce ty troubo. A hlavně, SSSR byl spojenec Německa, sám mu dodal například tolik kaučuku, že to stačilo na všechny pneumatiky použité při tažení do SSSR.
Pane, už váš nick a zdržuji se jakékoliv reakce.
Ti komunisti jsou opravdu odpad. Stalin a Hitler stáli při sobě a Stalin posvětil rozpoutání 2. světové války. Porcování Polska a útok na Finsko. A pak ho zradil Hitler. Stalin byl stejná zrůda jako Hitler a v mnoha ohledech ještě větší.
A evidentně se na Západě měli hůř, díky Marshallovu plánu a všichni celá západní Evropa chtěla k nám. Bože, to je tupost!
Zapomínáš na to kolik jich sami postříleli komisaři, a kolik jich padlo zbytečně při nepřipravených ofenzivách pěchoty proti tankům. Babička mi kdysi vyprávěla jak ve ve Svítkově u Pardubic zjistili rusové, že jsou v lese skovaní vojáci z SS, velitel tam poslal jednotku, ale nevěděl, že tam mají jejich Famo s flakem 20 mm. Ze 150 vojáků se vrátilo 30 a přivedli 20 němců 15 jich zabili. Když se děda veliteli řekl, že je to škoda, kolik mu tam zůstalo vojáků, mávl rukou a odpověděl NAS MNOGO, PRICHODIT DALŚIJ BATALIJON,
Pro ně nebyly 10x i20x vyšší ztráty žádnej problém.
Pane super obrovská pravda dnes je už málo slyšet já jsem nečekal že demokracie je takový zlo 🤮
Máte ůplnou a vyčerpávající odpověď a je dobře , že jsou ještě takoví čtenáři , jinak už nám tvrdí , že asi ani válka nebyla .
Děkuji.
Já jsem se v žádném z Churchillových životopisů nedočetla, že by považoval Stalina za svého nejlepšího spojence a přítele. Kdo je autorem toho životopisu, který jste četl vy? Churchill byl odhodlán spojit se proti Hitlerovi dokonce i se Stalin Em a před jednáním v Postupimi Trumena a ostatní před Stalinem důrazně varoval. Není jeho chyba, že to nevzali vážně a podlehli Stalinovi šarmu, stejně jako dnes podléhají Češi Babišovi.
A jinak si přijdeš v pořádku? 1, neosvobozovali ČR – ta neexistovala.
2, osvobodili nás proto aby nás mohli také ukupovat, ždímat, zabíjet…Vážně skvělá záchrana
Slovo osvobození, znamená přínést svobodu. Rudá armáda svobodu nepřinesla, pouze změnila totalitu nacistickou, za totalitu komunistickou a uvrhla tuhle zemi zpět na dalších 40 let
Generace českých a ruských občanů, kteří celý život slepě veří komunistickému výkladu dějin a navíc jim nevadí celá jeho zrůdnost musí nejdříve vymřít. Pak teprve přijde ta pomyslná tečka za celou touto odporností.
A potom teprve nastoupí generace která bude věřit tomu, že nás (potažmo Evropu) osvobodili Američané, kterým trochu pomohli Rusové. Plán na otevření druhé fronty jim trval min, 2 roky o kterých panují dohady jako, počkáme, až se rusové vysílí ap.
Tedy, po válce toho rusové napáchali dost, na druhé straně Anglie naúčtovala tehdejšímu Československu i tkaničky do bot padlých českých vojáků. Nejlépe tedy, když si lidé přečtou o jedné i druhé straně, udělají vlastní úsudek a neposlouchají demagogy ani jedné z několika stran.
A co dělal Stalin do r. 1942? Čekal na to, až se dva poperou a potom přijde jeho chvíle. Bohužel pro něj ho Hitler zradil.
Opravdu ta pomatená generace s naroubovanými lživými rádobydějinami v hlavě musí odejít a už tu víc neškodit. Začínám to vidět taky takhle. Ta demagogie a ochota věřit lžím je až neuvěřitelná…
A ja bych rekl, ze v roce 1942 uz rok bojoval s Hitlerem.
Máte pravdu těm lžím a demagogii tedy opravdu věříte až neuvěřítelně
Oceňuji tvůj názor, můj je naprosto stejný
Ne, my pliveme do tvari vojaku Rude armady, ktera osvobozovala Madarsko v roce 1956 a Ceskoslovensko v roce 1968 pod vedenim Koneva.
Ty myslel to fasisticky madarsko kde i po valce bylo vic fasistu nez komunistu , proto taky ty kandelabry sipovci nezapomneli
Mně se líbí, jak vždycky, když komunisté obhajují Rudou armádu, tak píší o padlých vojácích RA, ale každý napíše jiné číslo. 🙂 Už jsem viděl 120 tisíc, 150, 140 a teď Vy píšete 180. 🙂 Tak kde je pravda soudruzi, už se konečně mezi sebou domluvte. Správný počet je samozřejmě 120 tisíc. Jinak ten Váš ukřivděný komentář jen svědčí o tom, čemu do teď věříte a na jaké straně stojíte. Na straně lží a manipulace. Stydět byste se měl hlavně Vy, i když už je u Vás vidět, že Vám chybí jakýkoliv zdravý úsudek a schopnost se zamyslet vůbec nad tím čemu věříte a co píšete, či si to nějak ověřit. .Dějiny po komunistech přepisuje i Ruská federace, to byste ale o historii, jejich literatuře musel něco vědět. Nejuvolněnější to bylo v 90 letech až 2005, pak už zase začali dost zamlčovat a se poslední dobou k některým lžím vrátili ( např. že rok 68 byla bratrská pomoc).
Ztráty : 140 000 Sovětů,[1]
66 495 Rumunů,[1]
11 700 Čechoslováků,[zdroj?]
1 302 Poláků,[1]
351 Američanů[1]
Zdroj : [1] Reference Podíl jednotlivých armád na osvobozování Československa – Reflex.cz [online].
Komentář snad netřeba, v roce 1945 mně bylo 12 let a komouši mně nic nekecali a ani dnes mně nikdo nepřesvědčí, že to bylo jinak, než jsem to zažil, to osvobození, byli to Sověti a nikoliv Američané..
Upravuji : …Komouši mně nic nenakecali …
To jsi nas nedostal bylo jich presne 129864.
Chcete říct, že někde v článku lhali? Ta historie byla 40 let překrucována, ano teď se přepisuje, čím se ale naopak narovnává. A 180 tis. vojáků rudé armády nikdo do tváře neplive, ale pamatujte, že kdyby Stalin s Hitlerem nerozpotali II. světovou, nemuseli vůbec padnout. Ad mnichov… prý nás západní spojenci podrazili… a co dělali naši východní bratři? pomohli? taky zradili. navíc napadli poláky – zrada na druhou. a materiálně podporovali Hitlera až do r. 42 – zrada na třetí.
Ještě jste zapomněl zradu na čtvrtou. Když se Stalin dohodl s Hitlerem, tak toho jako první využili Poláci a hned nám obsadili Těšínsko!
Jen bych upřesnil, že to ale nebylo po dohodě Stalina s Hitlerem, ale už po mnichovské dohodě z roku 1938 – a vlastně to vycházelo z dohody, paktu, který s Hitlerem v roce 1934, ještě za maršála Pilsudského, uzavřelo Polsko, a který byl, vzhledem k předchozí linii polsko-německých vztahů, možná nebo skoro tak překvapivý, jako pakt Hitlera se Stalinem z roku 1939.
Do roku 1942 nemohl Stalin podporovat Hitlera, protože 22.61941 napadl Hitler SSSR. Máte v těch datech trochu guláš.
Vážený pane, než zde začnete filozofovat v otázkách dějin, měl byste si něco nastudovat zejména o Mnichovské dohodě a hlavně dobu postmnichovskou…
Ale tak ta historie se začala narovnávat už před skoro 30-ti lety, což je docela dlouhá doba i v konfrontaci s těmi předchozími 40-ti lety… Že tak najednou začíná až tolik vadit maršál Koněv…??? Člověka může napadnout, jestli to třeba není součást nějakého širšího trendu nebo módy, kdy i třeba v USA najednou (a to po ještě větším časovém odstupu od života dotyčného) začal vadit generál Lee, apod. (???)
Máte plnou pravdu nyní je to in.
Pane Ulč,článek je naprosto přesný.Jen lidé vašeho zcestného názoru nám normálním,kteří tu dobu prožili stále otravují život.
J.Calvera
nevážený soudruhu, jestli někdo na někoho kdy plival, tak to byly komunistické zrůdy, které zdeformovaly několik generací lidí v této zemi. u vás je ta deformace tak zásadní, že vám zabránila normálnímu porozumění textu.
Nikdo do tváře tisícům padlých vojáků neplive, naopak, před každým z nich, ať už z Rudé armády či ostatních se hluboce skláníme. Pouze není nutno adorovat a vyzdvihovat jednoho problematického velitele. „Pod vedením Koněva“ – ten byl ovšem „pod vedením Stalina“, takže dle této logiky bychom tam mohli mít místo památníku padlým vojákům (proti kterému samozřejmě nikdo nic nemá) sochu velkého Vissarionoviče?
Paní Lado, analýzy, úsudky se mohou ubírat různými cestami a problematický je úplně každý, ani nemusí vyhrát Velkou Vlasteneckou válku. Pomníky nejrůznějších hrdinů a vojevůdců jsou všude na světě. U nás se nesmí od I.republiky vystavovat sochy Habsburků, důsledek I. svět. války. Dodržuje se to? Nikoliv. Socha patří vítězi. Šťourat se v jeho anamnéze je ošidné. Nebo byl Napoleón bez chyby? Kolik je všude jeho soch. Socha maršálu Koněvovi právem patří. Pan Kolář, který se jí snaží z Prahy vystrnadit, by měl někdo vysvětlit obyčejnou lidskou mravnost, slušnost. Když už se mu jí nedostalo doma, ve škole!
Ano, pro Rusy typické, na dobytém území stavět pomníky těch, kdo dobývání vedl. Správně. To myslíš vážně, soudruhu?
Ano, je pravda, že zde padlo 150 tis vojáků Rudé armády. Zde v květnu 1945 byla německá Shernerova armáda, v počtu 1 milion vojáků, plně vyzbrojených. A nyní se zde někdo snaží říci, že Praha byla svobodná a že Rudoarmějci přijeli do svobodné Prahy. Co se prodraly přez Krušné hory, dobře bráněné Němci. Mladá generace neví žádné dějiny. Rusové osvobodili celé Československo. Jasně, že Plzeň Američané. To nikdo nebere. Ale hanobit a zakrývat sochu Koněva, je ubohost a hloupost čechů.
Děkuji. Zřejmě patříte ještě k slušné generaci.
Plzen ovsem byla nemecka cca 24 tisic plzenaku slo do odsunu
Pane Vladimíre, mluvíte mi zcela z duše.
To Vy plivete na těch 180 tisíc sovětských vojáků. Oslavovat jednoho lumpa a neoslavovat obyčejné vojáky, to je pro Vás asi normální? Pro náš národ nepředstavuje Koňev obyčejné vojáky, ale nepřátelský sovětský režim, který nám tady naistaloval nechtěný komunistický režim a později zabránil jeho svržení. A na tom pracoval právě Koňev, ne ti obyčejní vojáci. Proto, tady takový pomník nemá místo.
Nevím kde jsi k tomu číslu přišel, ale když řekneš A tak řekni i B.
Kolik tisíc lidí po válce ty Ruské hordy bezdůvodně zastřelili , znásilnily a odvlekli do Ruských gulagů o tom se už nezmiňuješ.
Jedinej kdo překrucuje jsi ty a tobě podobní.
Rusové zde v 45. zatýkali pouze lidi , kteří proti nim aktivně bojovali v občanské válce ! Znal jsem několik ruských emigrantů , nikdo se o ně v 45. nezajímal !
Vtip? Nebo miliony lidí si v gulagu dělali dovolenou? Jako ruští vojáci na Krymu nebo Donbassu?
Píšu o roce 1945 ! Co máte proti Krymu a referendu ?
Ale na osvobození Prahy měli zásluhu i Američané když na konci války, 14. února 1945 si „spletli“ Prahu a Drážďany a zabili 701 civilistů a 1184 zranili a zničili 184 domů a přes 200 poškodili (všechno civilní cíle). 25. března 1945 pak vybombardovali „strategické cíle“ a zabili dalších 295 civilistů a 417 zranili.
A když Koněv obrátil armádu z Berlína na Prahu vypuklo pražské povstání. 8. května pozdě odpoledne se pak Pražáci dohodli s okupanty, že podepíší kapitulaci a bude jim za to umožněn bezproblémový průchod Prahou do amerického zajetí. 9. května časně ráno pak vjely do Prahy tanky gen. Koněva. Přesto však při bojích v Praze a v nejbližším okolí s německými jednotkami, které to již nestihly, především s Waffen-SS, včetně tankové divize SS „Das Reich“ které pokračovaly v odporu, v masakrech padlo 692 sovětských vojáků.
Tolik nevyvratitelná fakta, ale dějiny se dají vykládat i jinak. Akorát, že ty vysvětlující dodatečné tabulky v Praze nenajdeme, resp. najdeme, ale vysvětlení na nich je podle aktuálního zadání!
Plzeň osvobodili Američané, 6.5.1945 ((Archiv JNV Plzeň, -7-1. plk. Noble), když ji když ji deset dní předtím naposled bombardovali 500 letadly. Také bombardování 17. a 18.4.1945 mělo smysl jen z pohledu způsobení škody budoucí možné konkurenci.
Neplácejte komunistiké nesmysly, do toho posledního náletu vyjížděly ze zbrojovky tanky a dělovka jela na plné obrátky!
Jen jste trochu soudruzi zapomněli, že se v Praze v ČKD a v Plzni ve Škodovce ještě v květnu 1945 naplno vyráběly tanky /stíhače tanků/ a letecké součástky pro Hitlera. Především proto zde Američané bombardovali.
Možná se vyráběly ještě v květnu , ale 25.dubna se už nevyrábělo nic a hlavně nefungovala doprava !
Vážení pánové, seberte se a běžte se zaptat škodováků z té doby, oni Vám to povi, jak to bylo s výrobou.
Je fakt, že máme mnozí z nás krátkou paměť, jak to bylo s osvobozováním, kde byli Američané, kde RA a proč byla Evropa rozdělená..Pokud tyto souvislosti nevezme autor článku či komentáře v potaz dopouští se účelové lži..a to se v životě člověka, národa vždy vymstí..
Vaše selektivní paměť je obdivuhodná. Nikdo nikomu nikam neplive, jen se nám nechce lézt Rusku tam, kam slunce nesvítí. Neustálé omílání komunistických frází v této zemi jen otravuje vzduch.
naprosto s Vámi souhlasím
Takze se nemuzeme bavit o masovem vyvrazdeni Polskych generalu po rozdeleni Polska,o tom ze ruske jednotky strileli do zad lidem kteri byli nuceni do utoku ve Stalingradu. Komunismus vyrobil spoustu obeti a to ze Vy SOUHU Zdenku Ulc jste se
stal jednou obeti jejich vrazd a lzi Vam jeste nedoslo.Prectete si Cernou Knihu Komunismu a potom se muzete ozvat.Jeste jeden priklad lzi,originalni fotografie dvou rusaku s jejich vlajkou nad Reichstagem byla retusovana protoze jeden z nich mel ukradene hodinky na pravem i levem zapesti.
Doporucuji uvadet fakticka cisla,fakta o pripravenosti prazanu neopustit barikady a predevsim nezpochybnovat hystorii faktu o krutostech spachanych sovetskou armadou pri postupu na zapad o sovetskych hranic. O tom,ze pod vedenim Koneva prisla RA do Prahy a at chcete,nebo nechcete prijmout fakt,ze RA prisla do temer osvobozene Prahy prazany umirajici na barikadach… Vetsina Nemecke vojenske elity jiz byla z Prahy,nebot strach a zbabelost je vyhnala smerem k demarkacni care a za ni… Boje to byly samozrejme krute a nelitostne,ale podsatne driv na barikadach a uskutecnene samotnyma prazanama …. A ne az 8 kvetna prichodem RA…
Zdeněk Ulč Když nevíš nic o dějinách, mlč. Chápu, že jako přesvědčený komunista budeš věřit jejich výkladu, ale ten je už dávno vyvrácený. Zkus si přečíst nějakou knihu a pak piš komentáře.
Demagogie. Třeba při posuzování sovětských ztrát při dobývání Československa nutno vzít v potaz fakt, že právě maršál Koněv, velitel 1. ukrajinského frontu, který osvobozoval Československo, byl nejbezohlednějším ze sovětských maršálů. O tom, že na oběti v řadách svých vojáků nikdy příliš nehleděl, vypovídají i statistická data. Ztráty jeho jednotek byly cekově o 20% vyšší než u Žukova, o ⅓ vyšší než u Rokossovského a o celou polovinu vyšší než v útvarech Malinovského.
Podobně jako osvobozovali Polsko, zejména Varšavu.
Bylo mi šest a šel jsem do první třídy. Bylo to v Plzni a psal se rok 1949. „Souška“ učitelka nám hned první den říkala, že Plzeň osvobodili rusové, převlečení za američamy ……přitom každý z kluků měl nějakou tu upomínku na US Army doma, plechovku od blended juice, obaly od žvýkaček a čokolády,miniatury letadel nebo džípů! Naštěsí jsem z domova věděl, že o tom nemám mluvit…..a potomci těch komoušů dnes rozhodují o rozpočtu a o ministrech! Je to smutný kino…..
A Prahu osvobodili Američani převlečení za Rusy ? Nepište hlouposti ! Spíš si zjistěte , jak to s tím osvobozením Plzně bylo , kolik padlo Američanů a jak se chovali k českým plzeňským politikům !
Je pravda, že povstalcům v Praze v květnu 1945 docházel dech svědčí o tom i zoufale volání pražského rozhlasu 7 května, aby povstalci neopouštěli barikády ! Vojenské vedení gen. Slunéčko a gen. Kutlvašr pochopili, že další odpor by vedl ke zbytečným ztrátám nevěděli jak blízko je Rudá Armáda ! Od počátku povstání vysílali žádosti o pomoc v angličtině a ruštině ,ale žádná nepřišla, několik hodin pomohli Vlasovci ! Proto se dohodli s velitelem Wehrmachtu Tuisantem o odchodu německé armády z Prahy! Ale i po příchodu Rudé Armády se bojovalo na území Prahy dokazuje to 8 května zničený tank T 34 a odpor fanatických skupin SS ! Dokazují to i archivní snímky sovětských vojáků padlo 400
Probůh – alespoň si slaďte data. Jeden píše, že v Praze při osvobozování padlo 692 Sovětských vojáků, druhý že 400. Asi vás oba zklamu, ve skutečnosti jich padlo „pouze“ 39.
To, že byl Koněv zatraceně rozporuplná osoba je holý fakt. Velel SMERŠi a je tím pádem plně odpovědný za odvlečení československých občanů do Gulagů po skončení bojových akcí(!).
Bombardování Prahy a Plně – inu víte nebo vlastně nevíte (?), že v ČKD v Praze byly zrovna tak jako v plzeňské Škodovce vyráběny zbraně pro Němce, a to až do poslední chvíle?
Osvobození již osvobozené Plzně – že by proto z Plzně jel rychlý posel 5.5.1945 do Klatov se žádostí o pomoc, protože od východu k Plzni prchaly německá vojska (Wehrmacht i SS)? US Army pak v Plzni likvidovala posledních několik ohnisek odporu. V Praze to tak bylo 9.5.1945 v podstatě totéž. Prostě několik SS-manů odmítlo vzít v potaz, že válka skončila a Německo kapitulovalo. Také je holý fakt, že Praha mohla být již 7.5.1945 ráno svobodná a nemuselo zbytečně zemřít cca 3150 Čechů. Když se 6.5.1945 Eisenhower ptal Žukova, zda by vzhledem k zoufalému volání Prahy o pomoc, neměla tedy US ARMY pokračovat v osvobozování Čech, tak Žukov srdceryvně lhal, že by US ARMY narušila Pražskou operaci Rudé armády, která ale ještě nebyla zahájena. Vojska, která postupovala od východu, stála na čáře Šumperk, Olomouc, Přerov, Kroměříž a ta, která dobila Berlím se teprve přeskupovala v prostoru mezi Berlínem a Drážďanami. Tady se ale Eisenhower zachoval ne jako voják, ale jako špatný diplomat a Patton tím pádem nepovtal rozkaz k dalšímu postupu dále do Čech (toho se velice báli naši komunistíčtí darebáci v čele s Gottwaldem).
Pardon – místo nepovtal má být – nedostal.
Myslíte, že by bylo spravedlivé, když Sovětský svaz a Rudá armáda nesli hlavní tíži války a zásluhy na osvobození Evropy od Hitlera a nacizmu, s obrovskými miliónovými ztrátami na lidských životech, aby smetanu, osvodit hlavní město Prahu, srdce Evropy, slízli Američani, kteří se do války zapojili lehce, v posledním tažení??? Třeba si i toto uvědomil vámi proklínaný americký prezident a ti „hrozní“ komunisté.
Nicku Betty von Bahnhoff, v prosinci 1941 byla válka v posledním tažení? V posledním tažení snad byli tehdy Japonci, kteří napadli Pearl Harbour nebo Adolf Hitler, který v té době vyhlásil USA válku? Když Američané válčili s Hitlerem v Africe, na Sicílii a v Itálii, tak Hitler rozhodně v posledním tažení nebyl, stejně tak nebyli v posledním tažení Japonci, kteří byli ještě o něco hroznější a odpornější, než Hitler a jeho armáda. Jestli se někdo zapojil do války v posledním tažení, tak to byl Sovětský svaz ve válce proti Japonsku. A že ve válce proti tak hroznému a odpornému nepříteli, jakým Japonci bezesporu byli, měli Američané podstatně menší ztráty, než Sovětský svaz proti Německu, je v případě Američanů jejich zásluhou a ne vadou. Svědčí to pouze o katastrofálních rozdílech ve schopnostech vojenského velení sovětského a amerického.
nemusím nic zjišťovat, vím to!
Dobrý den,
mám velikou radost,že je ještě někdo,kdo napíše pravdu.I muj bratr měl podobnou zkušenost ze školy
Opravený text : Proč tak hloupě lžete, v roce 1949 ještě nebyly „soušky“ učitelky, ale říkalo se zásadně paní učitelka a pan učitel. Soudruzi komunisté zásadně oslovovali nestraníky „pane a paní“, aby zdůraznili rozdíl mezi nimi a ostatními. Dovolím si podotknout, že si to dobře pamatuju, v tom roce právě totiž znárodnili firmy mých rodičů (a říkali při tom paní a pane) a mě poslali “seznámit se s dělnickou třídou“ v třísměnném provozu n.p. Baťa na tři roky, než soudruh vedoucí bezpečnostního referátu na ONV (s. Špička) se laskavě uráčil souhlasit s tím, že střední škola může přijmout moji přihlášku ke studiu.
A Váše blbecká poznámka („přitom každý z kluků měl nějakou tu upomínku na US Army doma, plechovku od blended juice, obaly od žvýkaček a čokolády,miniatury letadel nebo džípů! Naštěsí jsem z domova věděl, že o tom nemám mluvit….“), kterou chcete naznačit, že by Vás komunisti za skladování plechovek a obalů od žvýkaček snad zavřeli, je víc než trapná. Miniatury dautomobilů a tedy i džípů se začaly vyrábět až o desítky let později jako t.zv. „angličáky“ . modely letadel byla z německé a to z masivního polystyrenu a byly šedé barvy.
No vidíte.A dnes je trend,že vše osvobodili Američané.A jak vlastně Američané osvobozovali,?
Žádný takový trend není, neplácejte nesmysly!
Je to pořád stejné. Levice postupně postupně zavedla politickou ekonomii, politickou historii a dnes politickopu ekologii a energetiku. Vše s jediným cílem – rozvrátit občanskou společnost a zavést fašistickou diktaturu po vzoru Pol-Pota.
A když už jsme u toho falšování dějin – současný levičácký establishment úplně vymazal vznik českého státu před 1000 lety, Přemyslovce, většinu Lucemburků, Jiřího z Poděbrad a Jagellonce.
Soudruhu, a co bombardování moravských měst sovětskými bombardéry? Aha! O tom jste se neučili, že?
Nemyslím, že by to brali jako konkurenci, spíše jako předehru ke studené válce. A totální ochromení nacistické zbrojní výroby. Konec pro německé okupanty by přišel i tak velmi brzy. U nás (Kralupy nad Vltavou) američané také zbytečně bombardovali jako náhradní cíl, již prakticky nefunkční průmysl, neschopný výroby. Bohužel přistávat s municí nelze, tak zasypali „velmi přesně“ naše město pozdravy z USA, takže padlo téměř celé centrum města.
Rozhodně mě to ale nenutí velebit šílence Koněva. Pokud bude památník věnovaný sovětským vojákům, nikdo neřekne ani slovo. Nebo snad kvůli Vám vrátíme na Vítkov Stalina???
Rusové na Moravě bojovali proti německé armádě , která se pořád zuřivě bránila ! Zjistěte si, jak dopadla francouzská města po vylodění spojenců , zůstaly jenom ruiny !
Tak proč bombardovali obce, které už osvobodili ? Třeba Hrotovice ?
Jak vypadaji dnesni ucebnice dejepisu? Nemela nakonec BIS pravdu, kdyz tvrdila, ze se tady uci rusky/bolsevicky vyklad dejin dodnes?
1. Čs sbor , Zvláštní oddíl , Hlášení o situaci v Plzni 17.V.1945 Skupina ZO byla za úkolem dne 16.V.1945 v Plzni. Podáváme tímto toto hlášení o situaci ve městě. Obyvatelstvo je rozhořčeno proti chování americké armády a úřadů. Němci (vojsko) se volně pohybují, ne sice přímo ve městě, ale jsou koncentrováni na okraji lesů kde není možná nějaká jejich kontrola. Němečtí důstojníci se vozí s americkými auty na výlety, taktéž vojsko je dopravováno auty. Němci před očima Američanů ničí vozidla a všechny věci, které jsou pozůstalostí po německé armádě. Zatím co obyvatelstvo strádá, zajatci jsou velmi dobře zásobováni jídlem a cigaretami. policejní ředitelství a Národní výbor zatýkají lidi, Američané jim je vezmou a pustí domů. Na Němce a fašisty nesmí nikdo sáhnout jinak Američané zakročují. V Plzni se nachází spousta tvz. špiček (Němců, vlajkařů, fašistů) , kteří sami utekli k Američanům a jsou pod jejich ochranou. Informace podá policejní ředitelství v Plzni, Dr. Krbec. Obyvatelstvo hromadně žádá příchod Svobodovy armády, nebo Rudé armády. Svým přesvědčením se nikdo netají. Ze Škodovky byli propuštěni zaměstnanci a na jejich místo dosazeni kolaboranti. Fašisté a Vlajkaři dostávají kuráž a počínají vyhrožovat. Jakékoliv zákroky ze strany policejních úřadů jsou znemožňovány. Amerických vlajek je vidět velmi málo většinou jen ruské nebo naše. Stokrát jsme byli prošeni : Prosím, tlumočte někomu z vlády, aby konečně udělali pořádek, takto už není možno žít a dívat se na to, co se zde děje. Nakonec, abychom se ještě těch Němců a fašistů báli. Vyřiďte panu generálu Svobodovi, aby přišel do Plzně se svými chlapci, čekáme na něho, pomůžete nám udělat z Plzně zase starou českou Plzeň ( a hlavně vyhnat Američany) Velitel ZO por. Kilián L. v.r.
Zapomněl jste ještě dopsat, kdo je podepsán pod por.Kiliánem – je to Bedřich Reicin, agent NKVD, provokatér, spolutvůrce komunistických čistek a velitel. Jím řízená HS OBZ byla po celou dobu své existence poslušným mocenským nástrojem KSČ a on sám, coby vysoký funkcionář KSČ, společně s ministrem vnitra Václavem Noskem a ministrem národní obrany gen. Ludvíkem Svobodou veškerou svoji činnost ve funkci podřizoval snahám KSČ o ovládnutí armádních struktur. Tohle je zpráva Obranného zpravodajství OBZ, založeného na příkaz sovětů – je to jen důkaz toho, že komunisti od prvních chvil po válce pracovali na převzetí moci metodami sobě vlastními – tedy lží, překrucováním a vyvoláváním strachu.
Nikdo neupira rusum jejich zasluhu na porazce fasizmu stejne jako obrovsky pocet objeti na zivotech obcanu tehdejsiho Sovetskeho Svazu. Kdyz ale rekneme A, je treba rict i B, Prahu sovetske tanky neosvobodily, to Vlasovova armada podporila Prazske povstalce a jedine diky ji mohl kapitulaci nemeckyh vojsk v Praze podepsat jiz 8. kvetna 1945 – tedy den pred prijezdem rudoarmejcu – general Kutlvasr. General Konev je diskutabilni osobnost, pro mne si u nas pomnik nezaslouzi nebot krome roku 1945 zanechal v historii svou stopu i v letech nasledujicich ‚: 1956, 1960-61, 1968. Jestlize tedy rusove trvaji na zachovani pomniku, moje rada zni „Sundat, dobre zabalit a odeslat do Moskvy se srdecnym pozdravem a doporucenim at si sveho „hrdinu“ vystavi kde jim libo!“
Vypadá to, že v soutěži o pohár krutitelů historie si většina dnešních mainstrémových vykladačů může smělě podat ruce s většinou tehdejších komunistických vykladačů.
Těm komunistickým se nehodilo osvobození jihozápadních Čech Američany, tak se o tom taktně mlčelo (nebo v případě blbů se vykládaly nesmysly).
Těm dnešním mainstrémovým se nehodí osvobození většiny našeho území Rudou armádou a tak se o tom taktně mlčí nebo bagatelizuje, nebo ti větší giganti vykládají, že Prahu osvobodili Vlasovci, taktně přecházejíc, že pokud by Rudá armáda nebyla na Moravě a v Berlíně, Vlasovci by se k pražskému povstání zachovali stejně, jako k tomu varšavskému.
Autor než začal psát tento článek si měl nejprve na Internetu zjistit některé informace o osvobození Československa. Je jich tam dost. Tam by se dočetl že:
Československo až na malou část západních Čech skutečně osvobodila Rudá armády. Praha byla skutečně osvobozena vojáky maršála Koněva, a padli zde ruští vojáci. Při osvobozování Československa padlo 144 000 vojáků Rudé armády, tisíce Rumunů a Poláků. Jejich hroby jsou na celém území Čech i Slovenska.
Část západních Čech podle demarkační čáry Karlovy Vary- Plzeň- České Budějovice skutečně osvobodili Američané. Ne však Plzeň. Tu osvobodili sami občané Plzně. 5. Května vypuklo v Plzni povstání vedené dělníky z Američany vybombardované a zničené Škodovky a do večera byla Plzeň osvobozena. Němečtí vojáci se stáhli do kasáren a zde si je 6. května převzala Americká armáda, která ráno dorazila do Plzně. Poté odzbrojila povstalce a zakázala odjezd dobrovolníků na pomoc Praze. Na území Západních Čech padlo 118 Američanů, v Plzni žádný.
Všechny tyto údaje jsou převzaty z Internetu, kde jsou i vzpomínky občanů Plzně.
Jen bych doplnil, že v Plzni přišel o život 1 (slovy: jeden) Američan, který opilý spadl z nákladního auta…
… a kolik jch padlo, než do Plzně došli?
No,, pokud jde jen o to že si komunisté za své 40 leté totality ideologicky upravovali jak učebnice, tak ale i další informační zdroje, média, filmy, divadla, atd.. podle svého výkladu, s tím samozřejmě souhlas. Ovšem věnovat se těmto konkrétním „opravám“ to by bylo na desetiletí práce. I ti co to neprožili zkrátka musí vzít na vědomí, že když ta společnost byla totalitní, tak i to platilo „all in one“, jak se říká. A pokud ne, tak si ať si pak nestěžují ve školách (i později) že jsou přetížení, kdyby je tam učili (možná učí) všechny zločiny komunismu jednotlivě a konkrétně…
No a otázka kdo vlastně osvobodil Prahu je složitější. Fakticky by se dalo říct, že nikdo, když tam k ránu 9.května 1945 dorazily ruské tanky, bylo už po válce, kapitulace už byla několik hodin platná…A taky většina německých jednotek dávno pryč – utíkaly do americké zóny.
Jestli jí mohl osvobodit Patton ze z Plzně? Nemohl, nedostal rozkaz, osvobození Prahy bylo skutečně předem určeno Rusům. Jenomže, ono to nebylo jen politické rozhodnutí. Z vojenského hlediska je osvobozování velkého města velice složitou a taky krvavou operací. Bojovat o Prahu – a ztratit na konci války třeba stovky amerických vojáků, za to by ho čekal doma leda vojenský soud..
Osvobození je nutné brát komplexně a ne ,kde někdo byl první a kde nebyl.Odezvy potom budou u naší společnosti rozdílné, přibližně 50 na 50. A k tomu přičíst ty zarputilé, kteří vůbec nemají žádnou soudnost ani objektivitu.Bohužel tak je to nyní v Česku.
Lhaní bylo a je charakteristickou vlastností každého komunisty. Co se zdá být dobré pro stranu, to je správné a pravdivé. Víš soudruhu, musíš se na to dívat stranicky. To je důsledné uplatňování stranického přístupu v praxi. Nějaká pravda, fakta, nehrají žádnou roli. Staří komunističtí revolucionáři se musejí obracet v hrobě, když vidí jak dnešní komunističtí oportunisté a revizionisté podporují oligarchu a vládu samoděržaví v Rusku. Kde jsou jejich revoluční ideje, jejich proletariát? To přece nikdy nemysleli vážně. Oni vždycky lhali a lžou a tak to dělali vždycky, takže nic nového. Od Fučíka až po dnešek.
Kdo tedy vlastně usmrtil 360 000 občanů ČSR (Československé republiky) a kdo osvobodil ČSR a kdo bombardoval Plzeň? Prý 25. dubna 1945 byla Škodovka těžce zasažena náletem 8. americké letecké armády; zdroj : RUKOJMÍ.cz). Kde je tedy pravda?
Ve filmu Nejdelší den vysvětluje francouzským jednotkám jejich velitel, že za chvíli jim dá rozkaz, aby stříleli a bombardování vlastní zem. Ale bez toho by se osvobozování Francie nemohli vůbec účastnit. Někdy je správné rozhodnutí velmi obtížné. Rusové, když utíkali před Napoleonem, spálili Moskvu.
Každé přepisování dějin je ukázkou hysterie dané doby a fanatismu jeho tvůrců – přepisovačů. Tenhle článek je toho klasickou ukázkou na stejné úrovni, jako osvobození Plzně Rudou armádou. Voják od maršála po vojína když dostane rozkaz musí jej plnit, to platilo dříve i dnes. Generálové byli většinou špatní politici to ukazují případy Žukova, Koněva i Pattona. 30 let po pádu socialismu jsou takovéto snahy projev těch, kteří se neumějí jinak prosadit, aby upoutali pozornost.
Tak a teď připomenout 1620, jak na naše území vtrhli vojska vídeňské smlouvy a krvavě potlačily naší snahu o nezávislost. Moment to se nehodí do krámu a už je to promlčené 😀
Všem kteří chtějí diskutovat o osvobození Prahy, tak navrhuji si nejdříve obstarat fakta
Např. jak to bylo s faktickým šéfem generální štábu sovětské Rudé Armády Antonovem:
a) jeho hlášení ze 4.2.1945, že Rudá armáda nedokáže bez pomoci US a Britské armády (letectva) porazit nacistické vojáky.
b) A další jeho hlášení pro spojence – odpověď na návrh US Army, že bude postupovat z Plzně do středních Čech: dle Generála Antonova z 4.5.1945 nemá US Army postupovat, protože sovětská armáda už začala operaci (není pravda, útok začal později) a bude útočit na všechny v Čech i kdyby došlo „k promísení vojsk“ tj. že bude útočit na všechny vojáky, protože nebude se namáhat rozeznáváním nacistických vojáků od amerických.
Zkuste např. historika Tomáš Jakla, který se specializuje na boje v Praze a okolí v 1945. Kromě knížek a rozhovorů letos byla zveřejněna jeho disertační (doktorská) práce na FF UK – je veřejně dostupná pod názvem Vytěsněná apokalypsa – česká reflexe ústupu německé armády Střed.
Tady bych měl jen takovou poznámku, že o T. G. Masarykovi se za komunismu v rámci školství zase také tak úplně nemlčelo – každopádně měli žáci vědět, že to byl „první prezident té buržoazní První republiky, která nenaplnila naděje pracujícího lidu, tzn. její vznik neznamenal vítězství socialistické revoluce“ – prostě zhruba v takovém duchu… Ale jistě, o něm samotném se moc nemluvilo, a ta První republika byla vykreslována jako stát pod vládou buržoazie, a jako období především bídy, nezaměstnanosti, sociálních nepokojů…
A pokud jde o J. V. Stalina, tak tomu se, v důsledku oficiálního rozchodu se stalinismem od roku 1956 (Chruščovova „kritika kultu osobnosti“ na XX.sjezdu KSSS), komunistické učebnice, samozřejmě po dřívějším kultu a adoraci, také relativně vyhýbaly… Jenom snad, že se stal nástupcem Lenina a že stál v čele SSSR za druhé světové války…
¨Komunisté by byli mistry ve falšování historie, kdyby ty lži nikdo nikdy neodhalil.
Bohužel pohled dnešních (co to nezažili) k roku 1945 je „podložen“ rokem 1968…Vůbec neberou v úvahu že to bylo na konci války, v rámci které z našich obyvatel padlo různými způsoby přes 300 tis. lidí. Táta – ročník 1920 – prožil vlastně celou válku jako totálně nasazený (o tom se vůbec nemluví – v Brně v jedné skupině odjelo 50 mladých a po válce se vrátili dva…) v Danzigu (Gdaňsk) a pak v Hamburku a přežil zde v 1943 třídenní nálet … Tihle naši hoši byli u Protiletecké ochrany a likvidovali nevybuchlé pumy!) No a táta mi vyprávěl, jak v 45 po návratu už nikdo nechtěl jak válku, tak i to bylo za první republiky… Rudá armáda odešla na podzim 1945, volby byly za dva roky …, a jak dopadly je logické z předchozího. Po roce 1948 – jsme měli nakročeno v obnově …., ale … No a pak přišla válka v Koreji a svět se rozdělil. Postupně se vše ve světě měnilo z konfrontačního a byla tady šedesátá léta – velké uvolnění, podívejte se na kulturu. Rok 68 – ano, snaha jít vlastní cestou.., ale lze najít rozhovor redaktora Syručka s tehdejším minzahr USA Kossingerem myslím 1973 – proč nám USA nepomohly? On řekl, že byla čára v Evropě z Jalty (tu udělal Churchill..) a že stejně USA měly z vývoje u nás obavy, že to bude signál do celého světa. Najděte si to prosím. Tedy závěr – nelze na rok 45 se dívat brýlema z roku 68 a co bylo poté.. A pomníky jsou historie – podívejte se třeba do Vídně, kde socha rudoarmějce je bez problému a taky ve Finsku, které 2x vedlo válku se SSSR – a ruskou minulost nečerní. Myslím, že pan starosta asi začal tím přejmenováním Koněvovy ulice, vždy se najdou pochlebníci. Tak tam lze dát kamery a kdo něco provede, bude to. Myslím, že pan starosta nemůže mluvit jak to obyvatelé nechtějí – není žádný průzkum, ať se udělá i s roky narození. Dnešní lidé do 40 let vlastně o historii nevědí nic a jsou přímo vedeni plivat na východ. A poslouchejte třeba ve zprávách – za války do byli NACISTÉ. (tedy ne Němci…) .., a po válce RUSÁCI.., a máte tady tedy jasno.. Jen pro připomenutí z informací okolo : při hlasování o „bratrské pomoci“ v politbyru KS SSSR ze 13 přítomných bylo pro 11, vesměs Ukrajinců, předseda vlády Kosygin, Rus, byl proti. Prostě na historii není možné mít ani růžové, ani černé brýle. Stalo se to, zachyceno a berme to na vědomí…. Jen ještě připomenu naprostou absenci nějakých úvah v rámci osvobození kolem padlých Rumunů – místo, kde jsem v r 45 bylo osvobozeno právě Rumuny..
Tak – je třeba zpytovat vlastní svědomí, informace přebírat a hodnotit pokud možno tehdejšíma očima, ne dnešníma. A ještě poznámka – když se nechtějí komunistické symboly – tak na lahvích jednoho pivovaru ta rudá hzvězda nevadí?
Počítám ,že budete napaden nějakým občanem narozeným po roku 1989 ,který má ve všem jasno. Co Rus to nepřítel česka a hotovo jedině EU s Němci a Francouzi nás zachrání.
V souvislosti s vaším příspěvkem jsem si vzpomněl na jeden už trošku starší vtip: Jaký je rozdíl mezi ruským optimistou, ruským pesimistou a ruským realistou? Ruský optimista se učí anglicky. Ruský pesimista se učí čínsky. No a ruský realista sedí doma a čistí kalašnikov.
Nechapu, co 30 let po padu komunismu dela socha Koneva v Praze. Pomnik padlym Rusum ano, ale ne konkretnimu siriteli zrudne komunisticke ideologie, ktery mimochodem na to, kolik jeho lidi padne, moc nehledel.
Souhlasím s vaším názorem. Obyčejným ruským vojákům čest – ale Koněvovi? Tomu zločinci, který jako první počin v Praze zatýkal naše československé občany, měl připraven jejich seznam, byli to lidé, kteří přišli do Prahy po bolševické revoluci, získali zde občanství a byli okamžitě po „osvobození“ Koněvem odvlečeni do Sovětského svazu, kde se po nich ztratily všechny stopy. Nebyli to lidé, kteří proti Sovětům bojovali. Vím to, takhle se ztratil otec jednoho mého známého.
Hana
Pozvolna dochází k překrucování dějin. Poslední dobou se dovídám, že 2. světovou válku začal Sovětský svaz, dálé že Němci nás v roce 1939 obsadili, aby nás ochránili prod bolševiky, Rudá armáda nás v roce 1945 neosvobodila, nýbrž obsadila, dále to, že v roce 1945 jsme se osvobodili vlastně sami, též neustále čtu o tom, jak Češi, těsně po válce vyháněli a masakrovali hodné Němce v Sudetech, ale nikde nijak již nečtu, jaká zvěrstva prováděli sudetští Němci v roce 1938 v tehdejším Československu. Nějak zapomínáme na historická fakta, pliveme na našeme osvoboditele, odstraňujeme a hyzdíme jejich pomníky. .Komunisté sice bourali pomníčky amerických vojáků v západních Čechách ( to bylo nemorální ) , ale nikdo nikdy netvrdil, že Československo v roce 1945 osvobodila jen Rudá armáda. Chodil jsem v roce 1976 do 7. třídy a v učebnici dějepisu byla kapitola o osvobození Plzně americkou armádou. Též jsme měli Školní atlas Československých dějin, kde byly velmi podrobné mapy i s vyznačenou demarkační čárou a daty kdy a která armáda jaké město osvobodila. V zadní části atlasu byly i podrobné poznámky k jednotlivým mapám a tam byla i zmínka o tom, že již na začátku Pražské povstání dojela americká hlídka do Prahy, ale americká armáda musela zůstat na demarkační čáře a též tam byla zmínka o zapojení Vlasovců do povstání a jejích odchod 7.5.1945 z Prahy do amerického zajetí a řada další historických faktů. ………………………………………………………………………………………….. ……… ….
.
.V článku je vzpomínka pamětníka, která skutečně vypovídá, kdo Prahu osvobodil.
Jedna puška na tři povstalce
Povstání zažil v tajném skautském oddíle na Spořilově ve třinácti letech Vladimír Dvořák (87), jehož tatínka v roce 1942 umučili nacisté v Osvětimi. Odbojářům se podařilo 5. května bez výstřelu odzbrojit spořilovskou německou posádku. „My kluci jsme dělali spojky a nosili na barikády střelivo a jídlo,“ řekl Dvořák.
Ale dva dny nato začaly od jihu obléhat Prahu a také spořilovské barikády zbytky Schörnerovy armády s tanky a děly. A proti nim Spořilovští „s jednou puškou na tři povstalce“ neměli žádnou šanci.
„V noci ze sedmého na osmého května následovalo vyjednávání, při kterém němečtí důstojníci hrozili, že zaútočí tanky a nebudou nikoho šetřit a Spořilov srovnají se zemí,“ řekl Dvořák. Všichni povstalci se museli vzdát, odevzdat zbraně a na osvobození Rudou armádou čekat pod zámkem.
https://www.novinky.cz/…/503910-na-barikadach-umirali…
Opravdu si myslíte, že RA přivezla do Československa na tancích svobodu, že se jednalo o osvobození. Byla to anexe Československa do sovětské sféry vlivu definitivně stvrzená faktickou okupací v roce 1968. Chce mi snad někdo tvrdit, že se po květnu 45 nehrálo jen podle ruských not. A soudruzi? To byli přece vždy vděční, věrní vykonavatelé rozkazů z Moskvy. Udělají cokoli, aby se zavděčili, nejde jim o žádnou sociální politiku, jen o to získat moc. Dobře vědí, že bez Rusů to nepůjde. Pamatujte si, že komunistická strana, speciálně ta česká je stranou nenávisti a nenávistných. Jde o to, jak se vypořádat s nenáviděnými.
Co byl celý ten internacionalismus? Nic jiného, než věrnost všech národů sovětské vůli. A kdo se postavil, byl krvavý pes jako Tito. Je mi líto prostých ruských vojáků, kteří padli, co jim zbývalo, když jim velitelé při šturmu mířili pistolí do zátylku. O množství padlých mi vůbec nemluvte. Rusové si nikdy nevážili životů svých lidí. Nechali by padnout tisíce, aby to následně vydávali za největší ctnost a povinnost uctívání na věčné časy a nikdy jinak. Copak jsme nezaplatili dost za vyvezené technologie, suroviny – vyrabovaný jáchymovský uran – kam si ho zakopali? Za zbídačení prosperujícího hospodářství praktikováním východní kultury pod heslem zkušenosti sovětské? Domníváte se snad opravdu, že nás osvobodili z lásky k bližnímu. Bylo by zajímavé vědět, za co nás ti jejich generálové opravdu měli. Stalin českými soudruhy hluboce pohrdal, byly mu pod úroveň. Vyslechl jsem si v Rusku od těch dobrých lidí: Co vy jste za národ? Takij bědnyj. Vy jste takoví voříšci. Malý, nic neznamenáte. Nic pro ně neznamenáme a znamenat nebudeme, jde o to jak nás využít pro své cíle, k tomu jsme dobří. Ruská povaha je velice komplikovaná a svým způsobem nešťastná. Chtějí být mesiáši a spasit celý svět, bohužel spíš rozsévají zlo, pokud si myslí, že je to opravňuje lhát. Dobře bude až prostý Rus pochopí a přestane tu neuvěřitelnou manipulaci svým manipulátorům žrát. Jenže to musí vyjít z nich samotných, násilím je nikdo nepřesvědčí. 75 let po anexi říkám PRYČ S KONĚVEM.
Kolem vás bych šel velkou oklikou aby mě nezavalila ta nenávist která z vás jen kypí.
Omyl, zadna nenavist, jen realisticky pohled na dejiny, ktery sdilim. A mam i stejnou zkusenost s mnohymi Rusy. Kombinace strachu z vrchnosti a nekritickeho pohledu na vlastni historii. Onehda jsem slysel pana Mitrofanova, ktery rekl neco v tom smyslu, ze Rusove jsou od evropskych narodu odlisni v tom, nakolik jejich vlastni individualitu determinuje politicky pohled na minulost a soucasnost sveho naroda.
Všem, kteří chcete diskutovat o osvobození Plzně vzkazuji, že to s těmi nálety a postupem američanů je TAKY JEN KOMUNISTICKÁ PROPAGANDA!
Je zajímavé, kolik lidí stále považuje tu výměnu okupantů za osvobození.
Výsledkem osvobození musí být skutečná svoboda, nikoliv další totalita. Osvoboditelé na osvobozeném území nevraždí, neznásilňují, nerabují, ani neodvlékají občany osvobozené země na Sibiř..
Na tohle „osvobození“ budeme doplácet ještě dlouho…
Uberte.
Doporučuji Vám jednou ročně si přečíst Heydrichův projev k velitelům SS. Tam je zřejmý ten rozdíl. Tam je důvod, proč v 45. Češi tak radostně vítali Rudou armádu. Tam je zřetelně znát rozdíl mezi německou okupací a pozdějším obsazením ČSSR „spřátelenými vojsky.
Nejsem zastáncem odstraňování pomníků, protože každý takový počin je vždy velmi diskutabilní. ALE Pamatuji, že v Praze býval ještě jeden pomník sovětského maršála, jehož zásluhy na osvobození Prahy a celé republiky byly nepochybně mnohem větší než zásluhy Koněvovy. Dnes ten pomník už neexistuje. Hádejte kdo jej dal odstranit ! Ano hádáte dobře, byli to komunisti, kteří jej prostě vyhodili do vzduchu. Ten maršál se jmenoval Josef Visarionovič Stalin. A dnes pláčí nad prostým nápisem, který navíc už byl odstraněn. Je to jen směšné a velmi pokrytecké
zapomělo se na STALINGRAD kde Madarsko stalo po boku Německa
Tak Maďarsko taky bylo jedním ze států, které se podílely od roku 1941 na tom německém tažení do SSSR, ale konkrétně u Stalingradu hrála roli významné síly na německé straně rumunská armáda. Je to o to zajímavější, když tady někteří připomínají, kolik i právě Rumunů padlo u nás o několik málo let později, tentokrát již samozřejmě ale bojujících na straně Rusů…
Maďarsko bylo ve II.sv.v. poražený stát. Takže ptejme se: Co by se stalo, kdyby v 56. vypuklo povstání v Německu. Bylo by také vojenské potlačení takového povstání hodnoceno jako zločin?
Tak přece ve Východním Německu (NDR) vypukla ta vzpoura dělníků už v roce 1953 a i když to nedosáhlo zdaleka dimenzí srovnatelných s maďarskými událostmi roku 1956, také to bylo potlačeno sovětskou armádou, a s řadou obětí na životech…
Jenom když jsme se tady dostali k tomu východoněmeckému povstání z června 1953, a že jsem si ještě našel čas… Ono to taky souviselo s určitým uvolněním atmosféry po Stalinově smrti, ale na rozdíl od situace v Maďarsku 1956 (kde můžeme hovořit fakticky o válečném konfliktu, a v bojích s těmi povstalci padly i stovky sovětských vojáků), tohle by se možná dalo spíše přirovnat k těm nepokojům, ke kterým jen těsně předtím došlo u nás, hlavně v Plzni (forma demonstrací, stávek)… Když se člověk podívá jen do takové všeobecné publikace (MÜLLER, H. Dějiny Německa), tak počet obětí na životech při potlačení toho povstání se odhaduje mezi 25 a 300, a cca 1200 osob bylo zatčeno… Takže to jen pro bližší ilustraci.
A jestli by to bylo hodnoceno jako zločin…? Tak taky se to občas u nás připomene – a třeba v Západním Německu to odezvu a projev solidarity s těmi východoněmeckými dělníky vyvolalo okamžitě…
30 let po revoluci se řeší koněvova socha? Proč asi? TOP09 se ze všech sil snaží odvrátit svůj konec, ale nemá nic, co by voličům moha nabídnout. Tak hraje na notu protiruské hyterie, to zabírá na ty hloupější občany dobře. Je to primitivní, nechutné a trochu i nebezepečné. Připomíná mi to třicátá léta v Německu a padesátá léta u nás. PS: naprostá většina osobnotí je kontoverzních
Ale to snad nemyslíte vážně. Jistě, osobnosti bývají kontroverzní. Ale nemají vždy krev na rukou (odvlečení našich občanů k likvidaci v Sovětském svazu, záslužný čin „osvoboditele“ Koněva hned po „osvobození“ Prahy.
Jsem pro pomník sovětským vojákům – kteří nejsou kontroverzní, padlo jich mnoho – i když ne zrovna v Praze.
Místo Koněva konev.
Socha vyjadřuje člověka, který byl ve své době uznávaný a má tuto informaci nést do budoucnosti. Tím, že někdo sochy zakrývá nebo ničí jen ukazuje svoji slabost a neschopnost historii porozumět. Na minulost se nelze dívat prizmatem dneška. Co bude příště? To nám v Praze začnou zabavovat a pálit knihy? To je teda demokratické. Koněva v žádném případě neobhajuji, ale stejní lidé dřív strhávali Masaryka a zakrývali sv. Václava, zvedali pravou ruku a říkali si soudruhu.
Pro začátek doporučuji shlédnout dokument BBC „Banking with Hitler / Kdo financoval Hitlera“ a za druhé dohledat si knihu „IBM a holokaust“… Pak se můžeme pobavit o zakrejvání Koněva plachtou a komunistech.
Je to smutný, skoro až tragický, že ještě dens se tady v mnohých reakcích projevuje pořád ta komunistická propaganda, že američani bombardovali plzeňskou škodovoku zbytečně, že přijeli do již osvobozené Plzně, že tady vraždili a znásilňovali, že nás snad neučili, že Plzeň osvobodili rusové převlečnení za američany a jiné nesmysly! Kdo z vás tu dobu zažil, že tak lžete? O američanech a francouzích a britech, dokonce o českých pilotech ve službách RAF se čtyřicet let nesmělo ani ceknout! A pořád se najdou jedinci, kteří tu dobu obhajujete? Tenkrát to bylo falšování dějin, ne teď! Pořád se mluví o obětech z řad sovětských vojáků Rudé armáda! Kolik set tisíc američanů, britů, francouzů, kanaďanů, australanů a Čechů padlo na západní frontě? Ta snad neexistovala, nebo co?
Pořád ta komunistická propaganda funguje…..
Samozřejmě , že bombardovali Škodovku zbytečně , 25.dubna již neexistovala doprava ani výroba !
Už jsem to tu napsal tolikrát! Pořád funguje komunistická propaganda ….!
Soudruhu, jinde se píše:
„Faktem zůstává, že Škodovka, která byla součástí koncernu Reichswerke Hermann Göring, patřila k nejdůležitějším článkům nacistické válečné mašinerie. Svědčí o tom průměrná roční produkce v období 1941 až 1945: 2 400 děl různých ráží, 2 000 tanků nebo jiných obrněných vozidel, 215 000 tun dělostřelecké munice a 25 000 elektromotorů. V době náletu podnik se 45 tisíci zaměstnanci představoval 30 procent zbrojní výrobní kapacity skomírající třetí říše,“ vysvětluje plzeňský badatel Karel Foud, který se touto problematikou zabývá déle než dvacet let. Od července 1944 se Škodovka podílela na výrobě tzv. stíhače tanků Hetzer.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/plzen-skoda-bombardovani.A150424_122045_vojenstvi_kuz
Nejchytřejší jsou ti , kteří z toho nic neprožili
Když započala 2. sv. válka, lidi se modlili k pánbíčkovi, aby ten strašnej masakr nějak ukončil. Pánbíček bohužel moc nereagoval a holt válku musel ukončit místo něj někdo jinej. Bylo by krásný, kdyby nás přišli zachránit andělé, ale holt nežijeme v pohádkách, a prozaicky museli přijít Rusové, Ukrajinci, Američani atd. A aby se to historicky pokud možno zopakovalo, tak zase lidem lžem, překrucujem a nezveřejnňujem zásadní informace, mnozí jsou prostě nepoučitelný a mamon zase vládne…
Nejvíc mně baví, jak superweb „novinky“ spolu se spřátelenými
pravičáckými webu šíří ty bajky o „potlačení maďarského povstání“.
To jejich povykování jasně naznačuje na čí straně tak jasně
stojí.
Maďarsko jak známo, bylo spojencem Německa, Hortyovská armáda
bojovala na východní frontě, doma se maďarští fašisté starali
pečlivě o své židy a posílali je do koncentráků.
Jelikož po válce nemohli sověti všechny ty válečné zločince
pozavírat (moc maďarů by nezbylo), dalo se počítat že se pokusí o převrat.
„Povstání“ to bylo velkolepé. Samozřejmě kde jinde než v Budapešti. Bývalí hrdlořezi z fronty se ukázali v plné nahotě.
Věšení hlavou dolů, upalování a zběsilé ničení všeho co jen trochu připomínalo Rusko či komunisty.
Je zajímavé, že se nám teď maximálně ukazují dokumenty z časů
války, hlavně o našich spojencích ze západu. Existují také otřesné záběry z oněch časů z Budapešti. Zatím jsem nezaznamenal.
Dovolil bych si pár útržkovitých vysvětlujících poznámek: 1) Zatímco se po pádu Horthyho na podzim 1944 s německou podporou ustavila Szálasiho fašistická diktatura Šípových křížů, s postupem Rudé armády se v Debrecíně naopak vytvořila prosovětská, ale v jádru pluralitní vláda pod vedením bývalého horthyovského generála Bély Dálnokiho Miklóse (víceméně cosi obdobného naší vládě vzniklé v Košicích v dubnu 1945);
2) Procesy s hlavními předáky, obviněnými s válečných zločinů (včetně trestů smrti pro F. Szálasiho, ale i některé bývalé premiéry ze závěrečného období Horthyho regentství) se uskutečnily přímo v maďarské, tedy ne sovětské režii – i když Maďarsko zůstávalo od roku 1945, samozřejmě na rozdíl od nás, pod sovětskou vojenskou kontrolou a de facto okupací;
3) Stalinistická diktatura na přelomu 40. a 50.let (reprezentovaná hlavně M. Rákosim, příp. E. Geröm a dalšími) vytváří jistou diskontinuitu mezi koncem druhé světové války a událostmi roku 1956, resp. ta je faktorem události roku 1956 přímo podmiňující.
4) Je fakt, že povstání v roce 1956 se poněkud vymklo z kontroly toho, kdo celý ten liberalizační proces zahájil, tzn. reformního komunisty Imreho Nagye. Je fakt, že v Maďarsku fakticky začínala situace občanské války, a SSSR se tehdy, v atmosféře studené války, podařilo přesvědčit velkou část světové veřejnosti, že prostě jen vojensky zasáhl v destabilizující se zemi ve vlastní mocenské sféře (a nakonec ten sovětský zásah víceméně schválil i jugoslávský předák J.B. Tito, který předtím ale I. Nagye velice podporoval). Nakonec, bezprostředním strůjcem represí po porážce toho povstání nebyl SSSR (Chruščov, Koněv nebo někdo další), ale János Kádár, tzn. nový maďarský stranický šéf, který si později během desetiletí své vlády dost napravil svou reputaci mj. i svou určitou liberalizační politikou.
Takže, podtrženo a sečteno, maďarské povstání v roce 1956 bylo bezprostřední reakcí na předchozí léta stalinistické diktatury a bylo výsledkem procesu zahájeného reformním komunistickým proudem (tak nakonec, mezi popravené po roce 1956 patřil i Imre Nagy)… Na druhou stranu, v mnoha ohledech je chybné, jak se u nás dnes často dělá, klást úplné rovnítko mezi maďarské události z roku 1956 a naše z roku 1968 – protože, přes některé podobnosti, situace u nás se ani zdaleka nezvrhla do nějakého násilného chaosu nebo k pokraji občanské války, jak se stalo v Maďarsku, a SSSR tady postrádal argument, který užil v Maďarsku. A že na ten sovětský argument, použitý v případě Maďarska, Západ, a hlavně USA, přistoupily, mohou možná svědčit události ve světě koncem roku 1989 – kdy pád komunismu ve východní části Evropy se přece v Rumunsku zvrhl do ozbrojeného povstání proti N. Ceauseskovi a USA presidenta Bushe seniora tehdy Gorbačovovi přinejmenším naznačily, že by měl v Rumunsku, nejspíš jako nějaký arbitr, vojensky zasáhnout; zjevně proto, že samy byly tehdy zaměstnány vojenskou intervencí v Panamě, a proto, aby ta nálepka „mocnosti, násilně se vměšující do záležitostí cizích států“, nezůstávala momentálně jen na nich.
Jen bych měl dodat, že pokud jde o ty události v Maďarsku, neopírám se o žádný ruský, ale maximálně se snažím opírat o maďarský výklad dějin – např. László Kontler, který mj. také uvádí, kterak Maďaři vnímají Jánose Kádára podobně jako právě admirála Horthyho nebo hlavně (a což zase může být dost bezprostřední pro nás) císaře Franze Josefa I. Posledně jmenovaný jako mladík také (a shodou okolností, také s ruskou vojenskou pomocí) potlačil uherskou revoluci v roce 1849 – a přesto, jako už za starce za něj (nebo možná spíš zdánlivě za sebe, za Uhersko, než za něj) v roce 1914 Maďaři s nadšením rukovali do první světové války.
Já to vidím takto.
– Na Mnichovské konferenci 1938/9 byla ČSR předhozena do sféry vlivu Hitlera. Jednající evropské státy nás tak na dlouhá léta vyloučily z Evropy. Nechtěly se rovněž zaplést do většího vojenského konfliktu.
– Na Jaltské konferenci 1945/2 se vítězné mocnosti dohodly na poválečném uspořádání Evropy. Tady ČSR spadla do sféry vlivu Stalina.
– Při osvobozování ČR (Plzně) nemohl generál Patton pokračovat a osvobodit i Prahu, protože jeho nadřízení byli vázání dohodami z Jalty a proto mu to nedovolili, přestože chtěl. A také hrozil vojenský konflikt mezi osvobozujícími armádami.
– A tak v roce 1948 tady vznikl režim, jehož počátky byly přímo zapříčiněny jednáními mocností v roce 1938 a 1945.
– V roce 1968 se SSSR předem dotazoval USA, jak se zachovají pokud obsadí ČSR. Bylo jim sděleno, že stále platí dohody z Jalty a je to jen jejich věc. Proto nám nikdo nepomohl. A zase se bály vzniku rozsáhlého vojenského konfliktu kvůli tak malé zemi.
– V roce 1989 se i Václav Havel dotazoval prezidenta Gorbačova, jak se vojenské síly SSSR zachovají v případě převratu v ČSSR. A tehdy mu už bylo řečeno, že dohody z Jalty padly. Vojenský zásah nebude. Tím pádem se teprve mohl uskutečnit sametový převrat.
– Komunismus nevznikl v Rusku, ale ve Francii. Lenina a jeho revoluci finacovali Němci.
– Že paní učitelka v Plzni učila žáky o převlečených vojácích RA v USA uniformách při osvobozování Plzně jsem za celou dobu socialismu (záměrně nepíšu komunismu, ten zde nebyl) v žádné škole na žádném stupni neslyšel.
A do školy jsem začal chodit 15 let po válce. Až v poslední době se to šíří jako vtip. Slova jedné učitelky ale nebyla většinovým ani oficiálním názorem. Stále se ještě pamatuji, co jsme v těch knížkách měli. Ale tyhle bláboly, co tady čtu, tam nebyly. Žižka nebyl komunista, ale v jeho Táboře se odehrál první pokus o beztřídní společnost. O Masarykovi se v učebnicích psalo i že byl tatíček prezident. Psalo se tam i o Duchcovské a Svárovské stávce a střelbě do stávkujících. Prostě tam bylo všechno. Nevím že by se něco zamlčovalo. I o ČS legiích se učilo.
– Socialismus byl v učebnicích charakterizován jako společnost, kde „každý bude pracovat podle svých schopností a každému bude rozdělováno podle jeho práce.“
– Komunismus byl v učebnicích charakterizován jako společnost, kde „každý bude pracovat podle svých schopností a každému bude rozdělováno podle jeho potřeb.“
Tak mě napadá, zda ten komunismus není až teprve dnes s těmi dotacemi z EU. Máš potřebu čističky, kotlíku dešťovky, dostaneš peníze. Je to tvoje potřeba. Žes na to nevydělal, to nevadí.
A ta kriminalita s dotacemi spojená !!!
Já začal chodit od školy čtyři roky po válce a ta učitelka se jmenovala ježková a vysvětlovala to, že se Němci raději vzdávali amíkům, než rusům a proto, že se převlékli …. žádnej vtip! I když je to dávno, pamatuju si to, protože jsem to zažil! Vy ne!
Tady je historiků jak na světové konferenci….. Nikdy mne nenapadlo, kolik vášní vyvolá socha jednoho komunistického generála. To je teda zase problém. A celá republika to řeší. Všichni politici se k tomu musí vyjádřit. A práce stojí….
Souhlas s Vámi. Všude okolo a i u nás se derou k moci nebo již mají zásadní vliv chod státu radikální ekologisté, multikulturisté a různí durchgenderisté řešit 30 let mrtvé komunisty je zhovadilost.