Fotografie z konference Forum Media (2022). Foto: se svolením Marketing & Media

Forum Media: Proč volby vyhrálo Spolu, pozor na žvanily a komunikace v době války na Ukrajině

Napsal/a -pes- 30. října 2022
FacebookXPocketE-mail

Ani obor komunikace není imunní vůči krizím a ekonomicko-politickým cyklům. Zasáhla jej jak celosvětové pandemie, tak krize globálního obchodu a nyní i válka na Ukrajině i energetická krize. Co to znamená pro komunikátory, marketéry i pro média?

Máloco prověří komunikační schopnosti a dovednosti v krizových časech jako válka; o své zkušenosti s tím, jak taková válečná komunikace reálně vypadá, se na pražské konference Forum Media podělí hosté z Ukrajiny.

Jedním z nich je Jurij Sak. Původně přednášel mezinárodní právo na britské univerzitě ve Wolverhamptonu a působil jako poradce v korporátní oblasti; od letošního roku je ale poradcem pro komunikaci a faktickým mluvčím ukrajinského ministerstva obrany pro zahraniční média.

Jak postavit nezávislé médium

Akci hostí ve čtvrtek 3. listopadu pražské centrum O2 universe. Na největší české konference o marketingu a komunikaci se sejde pět desítek řečníků ze třinácti zemí světa.


Forum Media proběhne ve čtvrtek 3. listopadu 2022 v konferenčním centru O2 universum v Praze. Pořadatelem akce je vydavatel týdeníku Marketing & Media. Více informací a celý program je k nalezení na adrese www.forummedia.cz. HlídacíPes.org je jedním z mediálních partnerů akce.


„Mezi vystupujícími najdeme marketéry, experty na komunikaci, reklamní tvůrce, špičkové komunikační poradce i politické stratégy, ale i novináře, spisovatele a univerzitní profesory,“ přibližuje akci majitel komunikační agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov a vydavatel časopisu Marketing & Media, který akci pořádá.

V mediálním bloku vystoupí například novinář Jeremy Iggers, expert na mediální etiku a občanskou žurnalistiku a autor knihy Good News, Bad news, která se v době svého vydání stala bestsellerem. Sám říká, že jeho hlavním zájmem je to, jak ekonomické a technologické síly proměňují zpravodajský průmysl a praxi žurnalistiky.

Iggers vystoupí s tématem „Budoucnost žurnalistiky v digitální éře“ o tom, jakou roli a jakou budoucnost má žurnalistika v éře Facebooku, fake news a ekonomiky pozornosti. „Pro návštěvníky Forum Media budu mít dobré i špatné zprávy, snad ukážu i světlo na konci tunelu,“ říká Iggers. 

O své zkušenosti s budováním zcela nového zpravodajského média v Maďarsku se podělí Veronika Munk, spoluzakladatelka a první šéfredaktorka maďarského online deníku Telex.hu.

Munk byla v minulosti zástupkyní šéfredaktora největšího maďarského online zpravodajského deníku Index, odkud ale spolu s osmdesáti kolegy v červenci 2020 odešla kvůli neúnosnému politickému ovlivňování novin.

Před dvěma lety mimochodem rozjezd nezávislého média Telex přispěl vlastník českého mediálního domu Economia Zdeněk Bakala darem 200 tisíc eur. Dnes jde o přední maďarský nezávislý projekt, v němž působí sedm desítek novinářů.

Veronika Munk bude na akci mluvit nejen o mediální situaci v Maďarsku a také dalších zemích V4, ale popíše i to, jak crowdfunding a předplatné pomohly v posledních letech obnovit maďarskou žurnalistiku založenou na faktech.

Dalším ze zajímavých hostů má být například mediální expert, profesor Everette Dennis, který v minulosti spoluzakládal a vedl Centrum mediálních studií při Columbijské univerzitě v New Yorku. Byl i šéfredaktorem časopisu Media Studies Journal.

Kampaň Spolu i kult žvanění

Svět reklamy a velkých značek budou na akci reprezentovat mimo jiné proslulý švédský kreativní ředitel Jerker Fagerström nebo matador evropské reklamní scény Tobias Ahrens z německého Hamburku.

V odpolední části konference se představí i zástupci mediálních domů, kreativních agentur, plánovači a stratégové i specialisti na event management.

Letošní novinkou je samostatná workshopová scéna. Kupříkladu workshop o politickému marketingu povede Radek Hadj Moussa, který byl mimo jiné  autorem politické značky „Spolu”, tedy vítěze posledních parlamentních voleb.

Program pak uzavře spisovatel, publicista a neuropatolog František Koukolík. Představí klíčové myšlenky ze své nedávno vydané knížky o Bulšitu, neboli o „žvanění v organizacích, médiích, politice a ve vědě”.

„Žvanění je staré jako lidstvo samo, nicméně jeho současný dosah je díky internetu a sociálním sítím globální a nesrovnatelně vyšší. Žvanění je dnes natolik rozšířené, že se stalo běžnou sociální aktivitou. (…) Žvanilové se nás snaží přesvědčit projevy, ohromit reklamou, propagandou, utáhnout pseudovědou a příliš se nezabývají skutečností,“ konstatuje ve své knize Koukolík.

Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)