Forum Media: Proč volby vyhrálo Spolu, pozor na žvanily a komunikace v době války na Ukrajině
Ani obor komunikace není imunní vůči krizím a ekonomicko-politickým cyklům. Zasáhla jej jak celosvětové pandemie, tak krize globálního obchodu a nyní i válka na Ukrajině i energetická krize. Co to znamená pro komunikátory, marketéry i pro média?
Máloco prověří komunikační schopnosti a dovednosti v krizových časech jako válka; o své zkušenosti s tím, jak taková válečná komunikace reálně vypadá, se na pražské konference Forum Media podělí hosté z Ukrajiny.
Jedním z nich je Jurij Sak. Původně přednášel mezinárodní právo na britské univerzitě ve Wolverhamptonu a působil jako poradce v korporátní oblasti; od letošního roku je ale poradcem pro komunikaci a faktickým mluvčím ukrajinského ministerstva obrany pro zahraniční média.
Jak postavit nezávislé médium
Akci hostí ve čtvrtek 3. listopadu pražské centrum O2 universe. Na největší české konference o marketingu a komunikaci se sejde pět desítek řečníků ze třinácti zemí světa.
Forum Media proběhne ve čtvrtek 3. listopadu 2022 v konferenčním centru O2 universum v Praze. Pořadatelem akce je vydavatel týdeníku Marketing & Media. Více informací a celý program je k nalezení na adrese www.forummedia.cz. HlídacíPes.org je jedním z mediálních partnerů akce.
„Mezi vystupujícími najdeme marketéry, experty na komunikaci, reklamní tvůrce, špičkové komunikační poradce i politické stratégy, ale i novináře, spisovatele a univerzitní profesory,“ přibližuje akci majitel komunikační agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov a vydavatel časopisu Marketing & Media, který akci pořádá.
V mediálním bloku vystoupí například novinář Jeremy Iggers, expert na mediální etiku a občanskou žurnalistiku a autor knihy Good News, Bad news, která se v době svého vydání stala bestsellerem. Sám říká, že jeho hlavním zájmem je to, jak ekonomické a technologické síly proměňují zpravodajský průmysl a praxi žurnalistiky.
Iggers vystoupí s tématem „Budoucnost žurnalistiky v digitální éře“ o tom, jakou roli a jakou budoucnost má žurnalistika v éře Facebooku, fake news a ekonomiky pozornosti. „Pro návštěvníky Forum Media budu mít dobré i špatné zprávy, snad ukážu i světlo na konci tunelu,“ říká Iggers.
O své zkušenosti s budováním zcela nového zpravodajského média v Maďarsku se podělí Veronika Munk, spoluzakladatelka a první šéfredaktorka maďarského online deníku Telex.hu.
Munk byla v minulosti zástupkyní šéfredaktora největšího maďarského online zpravodajského deníku Index, odkud ale spolu s osmdesáti kolegy v červenci 2020 odešla kvůli neúnosnému politickému ovlivňování novin.
Před dvěma lety mimochodem rozjezd nezávislého média Telex přispěl vlastník českého mediálního domu Economia Zdeněk Bakala darem 200 tisíc eur. Dnes jde o přední maďarský nezávislý projekt, v němž působí sedm desítek novinářů.
Veronika Munk bude na akci mluvit nejen o mediální situaci v Maďarsku a také dalších zemích V4, ale popíše i to, jak crowdfunding a předplatné pomohly v posledních letech obnovit maďarskou žurnalistiku založenou na faktech.
Dalším ze zajímavých hostů má být například mediální expert, profesor Everette Dennis, který v minulosti spoluzakládal a vedl Centrum mediálních studií při Columbijské univerzitě v New Yorku. Byl i šéfredaktorem časopisu Media Studies Journal.
Kampaň Spolu i kult žvanění
Svět reklamy a velkých značek budou na akci reprezentovat mimo jiné proslulý švédský kreativní ředitel Jerker Fagerström nebo matador evropské reklamní scény Tobias Ahrens z německého Hamburku.
V odpolední části konference se představí i zástupci mediálních domů, kreativních agentur, plánovači a stratégové i specialisti na event management.
Letošní novinkou je samostatná workshopová scéna. Kupříkladu workshop o politickému marketingu povede Radek Hadj Moussa, který byl mimo jiné autorem politické značky „Spolu”, tedy vítěze posledních parlamentních voleb.
Program pak uzavře spisovatel, publicista a neuropatolog František Koukolík. Představí klíčové myšlenky ze své nedávno vydané knížky o Bulšitu, neboli o „žvanění v organizacích, médiích, politice a ve vědě”.
„Žvanění je staré jako lidstvo samo, nicméně jeho současný dosah je díky internetu a sociálním sítím globální a nesrovnatelně vyšší. Žvanění je dnes natolik rozšířené, že se stalo běžnou sociální aktivitou. (…) Žvanilové se nás snaží přesvědčit projevy, ohromit reklamou, propagandou, utáhnout pseudovědou a příliš se nezabývají skutečností,“ konstatuje ve své knize Koukolík.
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Média versus svatí spasitelé ze sociálních sítí. Demokracii chybí prostor pro debatu
Babiš kontra Řezníček. Hodinka nenávisti k České televizi jako výzva k lynči
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
2 komentáře
Mimochodem, otázka, „Proč volby vyhrálo Spolu „, do kteréžto volební koalice se účelově spojily tři strany, je dílem snadná pro žáčky obecní školy (sečíst předem jejich preferencce), a dílem dosti složitá diskuze pro politology – protože jim (aspoň těm poctivějším) musí být jasné, že tím pádem padají principy parlamentní demokracie – tímto způsobem se můžou účelově spojovat libovolné strany jak se jich zachce, a takové volby pak ani nemají smysl, Ono se dá docela předpokládat, že totéž udělá příště i levice.
Ovšem na druhou stranu, pokud se sečtou právě ty předvolební preference jednotlivých stran, tak se potom zjistí, že marketingová kampaň toho vlastně moc nezvládla, spíše naopak, málem té koalici ty volby prohrála, ten rozdíl oproti ANO na druhém místě byl pouhých šest desetin procenta..
Volby nevyhrálo Spolu, volby vyhrálo hnutí Ano. Ti, co dnes vládnou, se dostali ke svým korytům podvodem, posvěceným Rychetským. V podstatě jít k volbám je úplně zbytečné, nevládne ten, kdo vyhrál ale ti co se spojí proti vítězi voleb.