Čerstvá čísla z ruské ambasády: Kreml má v Česku 51 diplomatů a 87 členů personálu
Spolu s lidmi na generálních konzulátech v Brně a v Karlových Varech má ruský stát v České republice aktuálně celkem 138 lidí. Jde o suverénně personálně nejsilnější velvyslanectví v Česku. Vysoké počty diplomatického a administrativního personálu na ruské ambasádě v Praze se dlouhodobě příliš nemění.
Podle údajů českého ministerstva zahraničí, které si vyžádal HlídacíPes.org, je přesný stav ke konci dubna 2020 následující:
- Velvyslanectví Ruské federace v Praze: 43 diplomatů (včetně velvyslance) a 77 členů personálu.
- Generální konzulát v Karlových Varech: čtyři diplomaté a šest členů personálu.
- Generální konzulát v Brně: čtyři diplomaté a čtyři členové personálu.
Mínus tři po Skripalovi
Ve srovnání s údaji k červnu 2017 se počet mírně snížil jen na ambasádě v Praze. Před dvěma lety zde bylo 48 členů diplomatického personálu a 81 administrativně-technického. Dalších 11 lidí pracovalo na konzulátech v Brně a Karlových Varech. Těch je ale nyní o sedm více.
V posledních pěti letech se počet lidí na ruské ambasádě výrazně nezměnil a pohybuje se trvale kolem 140 lidí. Pro srovnání: USA mají v Česku přibližně sedm desítek lidí, Čína asi třicet.
Mírné snížení ruského diplomatického stavu v Praze odpovídá třem „solidárně vyhoštěným“ diplomatům z března 2018.
Tehdy Velká Británie obvinila Moskvu z pokusu o vraždu bývalého ruského agenta Sergeje Skripala a jeho dcery a použití nervového plynu novičok a vyhostila 23 ruských diplomatů, jež označila za zpravodajské důstojníky.
Díky tomu také vyšlo najevo, že v Británii, zemi s 65 miliony obyvatel a větším geopolitickým významem, než má Česko, bylo na ruském velvyslanectví akreditováno 58 diplomatů.
Evropské země poté též vyhostily několik ruských diplomatů, Česká republika zmíněné tři.
České ministerstvo zahraničí také na doporučení BIS od té doby několikrát neudělilo konkrétním ruským diplomatům souhlas s pobytem a víza. „Díky tomu se počet lidí na ambasádě v Praze nezvyšuje, spíše stagnuje,“ řekl pro HlídacíPes.org už dříve zdroj z českých tajných služeb.
Personální přebujelost ruského diplomatického zastoupení v Česku se řeší opakovaně.
Nyní opět i v souvislosti se spory kolem sochy maršála Koněva, pojmenování náměstí před ambasádou po zavražděném opozičním politikovi Borisi Němcovovi i vzniku památníku vlasovcům v pražských Řeporyjích a s tím, že trojice českých komunálních politiků má kvůli výhrůžkám spojeným s Ruskem policejní ochranu.
Bezpečnostní experti obecně odhadují, že na ruských ambasádách na Západě nejméně třetinu personálu tvoří příslušníci zpravodajských složek.
Na stále vysoký počet lidí pracujících na ruské ambasádě upozorňuje ve svých výročních zprávách pravidelně i česká Bezpečnostní informační služba.
Nasedněte do diplomatického vozu
Pravděpodobnost, že by česká strana podnikla aktivní kroky proti Rusku a vybrané pracovníky ambasády vyhostila, není velká.
„Vyhoštění diplomatů je skutečně ten poslední krok ve chvíli, kdy jsou důkazy o hrozbě pro bezpečnost našeho státu. My jsme k tomuto kroku v minulosti přistoupili, ale skutečně se jedná o velmi, velmi výjimečný krok v diplomatických vztazích mezi dvěma státy,“ řekl počátkem května ve vysílání Českého rozhlasu Plus ministr zahraničí Tomáš Petříček.
Podle něj je fakt, že je ruská ambasáda v Praze takto početná, „pozůstatkem devadesátých let“. „Snažíme se ty věci narovnat tak, aby odpovídaly naší velikosti, ale také podobě našich vzájemných vztahů,“ dodal Petříček.
Nejde jen o lidi, ale i o diplomatický vozový park. Už od roku 2015 se česká strana s Ruskem snaží vyjednat omezení počtu vozů s diplomatickou značkou, leč neúspěšně.
„Co se týká počtu služebních vozidel, aktuálně jich je sedm desítek. Otázku snižování jejich počtu nadále s ruskou stranou řešíme,“ říká mluvčí ministerstva Zuzana Štíchová.
Podle loňských údajů bylo diplomatických aut při ruské ambasádě přesně 73. Dalších více než třicet aut s označením CD pak mají ruští diplomaté pro soukromé účely.
Auta s diplomatickou značkou požívají veškerou mezinárodní diplomatickou ochranu podle takzvané Vídeňské úmluvy. Nesmí být zastavována ani kontrolována nejen uvnitř státu, ale ani při přejezdu státní hranice.
Auty se speciálním označením CD (z francouzského corps diplomatique) se mohou – za běžných okolností – v rámci schengenského prostoru prakticky zcela nerušeně a bez rizika byť namátkové kontroly převážet osoby i libovolné zboží.
„Diplomatická auta jsou něco jako diplomatická pošta. Jsou v podstatě nedotknutelná. Dá se v nich převážet či pašovat v podstatě cokoli. Rusové v tom byli přeborníci a skutečně bych se divil, kdyby od svých zvyků upustili,” komentoval to vloni pro HlídacíPes.org bývalý ředitel české rozvědky Karel Randák.
Pop-up mobil Mobile (207451)
SMR mobil článek Mobile (207411)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-2)
SMR mobil článek 2 Mobile (207416-3)
SMR mobil pouze text Mobile (207431)
Recommended (5901)
Čtěte též
Rozhodněte o přesunu sochy okupanta. Místostarosta je brzda, vyzývá iniciativa
Jan Horník: Putin neustoupí. Nás čeká moment pravdy
Skyscraper 2 Desktop (211796-4)
52 komentářů
Ještě chybí pobočka na hradě. Pobočka asi NE
A také chybí srovnání s počty „diplomatického“ zastoupení USA.
kdyby jste si ten článek přečetla, tak to tam máte napsané….
To číslo osob zastupujících zájmy USA je potřeba povýšit o počet lidí placených BIS.
Tak to zkuste srovnat s počty lidí, placenými FSB a GRU.
USA jsou naším oficiálním partnerem, RF nás v r. 2014 přímo označila za nepřítele. Jsme-li dle Ruska jeho nepřítelem, jsou tito lidé spolupracovníci nepřítele a tedy vlastizrádci. Jste jeden z nich?
Každý agent ruské ambasády má (prý) za úkol okamžitě všechno otočit proti USA! Dokazujete, že to bude pravda!
Je vůbec nutné si v dnešní době pěstovat v České republice takové nebezpečné ruské klubko zmijí? Při úrovni našich současných kontaktů je vůbec nutné mít naši ambasádu v Moskvě a ruskou ambasádu v Praze? Nemohla by naše zájmy v Rusku zastupovat nějaká jiná ambasáda jiné země EU? Například ambasáda slovenská, případně jiná? Za situace, kdy náš vývoz do Ruska činí asi tak necelá dvě procenta a dovoz z Ruska se skládá takřka výhradně z plynu a ropy, přičemž Rusko je rádo, že ropu a plyn od něj evropské země odebírají, si myslím, že nepřítomnost naší ambasády v Rusku a ruské ambasády v Praze ba nám příliš neuškodila, ale spíše prospěla tím, že bychom se onoho nebezpečného a zákeřného klubka zmijí na našem území zbavili.
Naprostý souhlas.
Zredukovat na nejmenší počet ,stejně je to samej agent vyhodit ne vyhostit.
No, vymyslel jste si to opravdu znamenitě. Takže sice zrušíme naše diplomatické styky s Ruskem, ovšem současně zařídíme že je za nás budou řešit jiné státy EU. Tedy takovou důvěru v neochvějné přátelství sousedních států jsem už dlouho neviděl. Naposled snad blahé paměti v září 1938, když jsme nechali Velkou Británii a Francii aby za nás jednaly s Německem :))))
Že nenavrhnete, abychom s Ruskem měli rovnoprávný počet diplomatů? Rusům se do rovnoprávnosti nějak nechce a v tom je zakopaný pes …
Asi by stálo za to upřesnit údaje. Mezi „velvyslanectvími“ je ruské nepochybně personálně nejrozsáhlejší. Posuzovat by se ale mělo „diplomatické zastoupení“, a v tom případě jednoznačně hrají prim USA – když se totiž připočtou pracovníci RFE, zastoupení NATO, pracovníci pobočky FBI v ČR a některých dalších institucí, je jich mnohonásobně víc než ruských diplomatů. Obdobně to platí i o Němcích a Francouzích.
Přesně tak , navíc většina politiků jsou američtí poskoci , chodí si pro rozumy na americkou ambasádu , nebo jezdí do USA !
Proč by se mělo posuzovat diplomatické zastoupení USA, SRN a Francie??? Jsou to snad naši nepřátelé? Pro mě tady múže být třeba 1000 američanů, to mi nevadí, ale vadí mi tady třeba jen jeden Rus!!!!! Přemýšlejte proč???!!
Rusové jsou naši nepřátelé ? Vy těm našim západním “ přátelům “ věříte ? Co Mnichovská dohoda ?
A vy těm našim východním „přátelům“ věříte? A co přepadení v srpnu 1968 a následná více jak dvacetiletá okupace?
No máte okupaci a okupaci. V Německu jsou USA od II.sv.války a normálně odsud provádějí „své“ nálety na Afghanistán, na Irák a odsud (tj.SRN) v roce 1999 byla bombardována mj. i bývalá Jugoslávie (takové Rakousko si tehdy stěžovalo, že „mírová“ letadla USA létají přes „cípek“ jejich území – bylo jim to ale houby platné). Na území bývalé NDR se „nastěhovali“ do kasáren po vojsku SSSR, které tam bylo po II. sv.válce. Mají tam i jaderné zbraně, které možná „převezou“ do Polska, pokud Německo se usnese, že je už nechce (to chce část SPD, aby jaderný arzenál USA „zmizel“ z jejich země). Vojska SSSR u nás byla po r.1968 také, ale že by odsud byl prováděn nějaký „mírovo-válečný“ akt – jak píšu výše, tak nevím. Ale možná víte více. Rozhodně ale je možno trvat na tom, „že vojska Ruska zde nebyla“. Jako děti zde chodili do školy v tu dobu třeba bratři Kličkové z Ukrajiny. Dozajista zde byli i vojáci z Moldavska,Bělroruska,Lotyši,Litevci,Estonci, Gruzínci, Tádžikové, Turkmeni,Uzbeci, Kyrgyzové, Kazaši a Rusové dále další a další etnika tehdejšího SSSR. Čili“zplošťovat“ to dnes pouze a pouze na Rusko je jaksi bezduché a laciné, protože už třeba jen samotný Brežněv byl Ukrajinec…
Josefe, nějak jste opomněl, že už před mnoha lety se chtěly USA z Německa buď stáhnout úplně, nebo přítomnost v Německu silně omezit. Kdyby se německá vláda nerozhodla pobyt americké armády spolufinancovat, tak by tak USA učinily. Na spolufinancování pobytu amerických vojáků na území Polska přistoupila i polská vláda, protože americké základny na svém území velmi chtěla. To je ten obrovský rozdíl mezi pobytem armády americké a armády ruské, kterou na svém území nikdo nechce.
odpověď pro : Skeptik 25.5.-19,44
Ano, zaznamenal jsem, že před několik lety probíhala v Německu diskuse o základnách USA u nich, která potom odezněla. Také jsem zaznamenal, že před několika měsíci reakci Sigmara Gabriela a Wolfganga Kubického (čelní politici SRN) na „nařízení velvyslance USA Richarda Grenella o tom jak se má SRN chovat“. Oba politici to uváděli jako : nařízení okupační mocnosti (volně řečeno)… . Také nedávno jsem viděl na ČT2 pořad o Okinawě, kde obyvatelstvo chce, aby armáda USA odešla,.. . Také i nedávné hlasování „parlamentu Iráku“ o odchodu všech cizích vojsk a hned k tomu reakci D.Trumpa, že oni „neodejdou pokud jim Irák nezaplatí všechny jejich investice tam… „, že by také druhá strana měla započítat všechny ty mrtvé občany a také všechny ty, kteří po invazi z r.2003 museli utéct do okolních států a i dále a také materiální škody Iráku, to ho asi nenapadlo, že … . A ještě nakonec, jak píšete o tom spolufinancování, je to výdaj na obranu nebo na útok ? Počítá se to do 2% ? A kdo to sleduje a kontroluje, že je to správně ?
A co srpen 1968?
A co 1968? Teď jsou jednoznačně našimi nepřáteli jednoznačně.
A co ještě připočítat americká kamna v domácnostech?
Z takovým počtem“diplomatů“ okupace v ČR proběhne stejně rychle jako v roce 1968. Samozřejmě samí to nezvládnou…, ale tady na každém sídlišti …, jako číňanů v Číně.
Už jste stím byl u lékaře? Existuje článek 5. (NATO).
Jak je na tom americká ambasáda?
A proč zrovna ta? Proč ne třeba zastoupení Burkiny Faso?
Paní Marta Justová sice příliš neumí číst, jinak by se v článku vše dočetla, ale umí alespoň psát. Jak v té povídce Šimka a Grossmanna.
A co tak pořádně číst dámo? Je vidět, že to neumíte, tak tady ani nepište…
…bolševici v 70 letech založili ambasádu neexistujícího státu „Palestina“ v Praze 6 Suchdole, která je nacpaná zbraněmi a bombami…PČR vyšetřila – nevyšetřila a vše odložila
CITUJI TISKU :
Vražda, atentát, nebo nešťastná náhoda? 1. ledna roku 2014 otřásl palestinskou ambasádou v Suchdole výbuch, který si vyžádal život velvyslance Džamála Muhammada Džamála. Přímo v rukou mu explodovala nálož, utrhla mu obě ruce a způsobila masivní krvácení. Policie vyloučila cizí zavinění a případ odložila, rodina velvyslance si však stála za tím, že šlo o teroristický útok. Jaké pochybnosti kolem případu panují?
Praha – Nová rezidence palestinské ambasády v pražském Suchdole byla zkolaudována, diplomaté a zaměstnanci se tak mohou nastěhovat. Jenomže proti ní protestují místní obyvatelé – na Nový rok totiž v objektu explodoval trezor a při výbuchu zemřel palestinský velvyslanec. Policie pak našla v budově i nelegální zbraně – dnes policie uvedla, že pocházely ze 70. a 80. let a nebyl s nimi spáchán trestný čin.
…a závěrem uvádím, že za první Republiky a vlády T.G.Masaryka jsme se SSSR neměli uzavřené žádné diplomatické styky
Oficiální styky navázány 1922 (jako jedni z prvních po VŘSR; oficiální diplomatické styky 1934. To nebylo za Masaryka?
To byste chtěl po mláeži trochu moc, ve škole jim to nikdo neřekne, učitelstvo (učitelky a učitelé) to samo neví a čtení historických pramenů, není zrovna koníček dnešní mládeže, ba ani občanů středního věku (je to už 30 let od „vítězného listopadu“). Není to ani IN, a máme na to, co bylo a co ne, novináře, absolventy mediálních studií na univerzitách, jako třeba je ta v Horní Dolní, kterou absolvoval třeba novinář a dnes už i politik Pavel Novotný, syn za totality velmi frekventovaného koferenciéra a estrádního humoristy (dnes označovaného jako bavič).
Ano, bylo to za Masaryka, který na rozdíl od současného prezidenta pokyny z Moskvy nepřijímal.
Oskar MARXISMUS-LENINISMUS jsme se na škole neučili. To máte pravdu!
Přeji si, aby předmět Dějepis na ZŠ dnes vyučoval Celé 20 století. Moc by to pomohlo dnešnímu stavu a volby nedopadaly tak jak dopadají!
Ve skutečnosti, když půjdete do té historie hlouběji, tak zjistíte že pan prezident Masaryk ty pokyny přijímal a dost, ale z Francie, v důvěře že nás tato jako velmoc ochrání. Což se nám pak v roce 1938 sestsakra nevyplatilo….
Aniž bych nějak hlouběji hodnotil tehdejší východo-západní vztahy, právě tehdy se zkrátka ukázalo, že ve skutečné krizi myslí každý stát hlavně na sebe a svoje občany – a už ne tolik na své slabší spojence. S tím ale musíme počítat i dnes. Jestli naši politici zablokují naše diplomatické (ale i ekonomické,. atd) vztahy s Ruskem, tak to bude na naší zodpovědnost a naše náklady. Nečekejme, že by nám s tím kdokoliv ze Západu nějak více pomohl, podpořil, nebo to udělal po nás…Spíše se dokonce může opakovat černý scenář z roku 1938, že se potichu dohodnou s Ruskem a nás označí jako příčinu sporu…
Fantazii máte pane petrph opravdu bujnou. Mnohé vaše příspěvky v diskuzích na HP o tom svědčí. Zkusil jste už navázat kontakty s nakladatelstvím Albatros? Tam mají pohádky rádi. Pokud by vás tam odmítli, zkuste nakladatelství jiné. Váš talent jistě někde využijí.
Nerozumim jedne veci. Je na nas, kolik diplomatu a “diplomatu” u nas dostane povoleni k pobytu. Kolik nasich diplomatu a aut je na nasi ambasade v Rusku, tolik jich bude u nas. Tecka. Neni se o cem bavit.
Aha.. opět se vracíme k té dnešní zpropadené politické korektnosti. Protože když se podíváme už jen na vysvětlení pana ministra Petříka ohledně vyhošťování cizích diplomatů, používá tam termín „hrozba pro bezpečnost našeho státu“,což je ovšem nálepka, kterou naše tajné služby častují kohokoliv, včetně – českých učitelů dějepisu..:))
Správnější by tedy byl termín “ nesporné důkazy o jejich trestné činnosti proti státu“, které ovšem tajné služby téměř nikdy nedodají. Ony totiž ani nejsou potřeba, vyhoštění diplomata není justiční řízení, čili stát (vulgo zamini) žádné důkazy nepotřebuje, může si diplomata (a třeba všechny) vyhostit kdykoliv chce.. Ovšem taky je fakt, že to pak velice naruší a zhorší diplomatické vztahy mezi těmi státy. Teď je otázka, zda právě a jen o to některým kruhům u nás (nejen u nás) nejde. Protože, když se podíváme dále do Evropy, tak zjistíme že jsou i některé státy na korektním jednání s Ruskem staví, protože je to pro ně výhodné. Třeba náš bratrský soused a vzor Německo, které si s Ruskem dohodlo a postavilo pro sebe nový plynovod :)))
Ropovod Rusko – Německo, bez zprostřekování Polske a Ukrajinou. No a to je jeden z těch hlavních důvodů, intenzivní protiruské propagandy v Česku.
Ano nováčku, na ropovodu Rusko – Německo odklonem mimo Polsko a Ukrajinu je Česká republika životně závislá. Asi jako vy jste závislý na dodávkách saharského písku.
Pravda. takže kdyby třeba naše politiky napadlo zablokovat diplomatické vztahy s Ruskem a Putin kvůli tomu zablokoval dodávky plynu k nám, tak Německo z toho těžkou hlavu mít nebude, protože má svou větev . A rozhodně nás nebude podporovat..
Kde berete tu jistotu, že nás Německo nebude podporovat? A proč by nám mělo Rusko zablokovat dodávky plynu? Poškodilo by tím především a prvním místě samo sebe. Rusko je rádo, že evropské země od Ruska plyn odebírají a dělá vše pro to, aby tomu tak bylo i nadále. V minulosti tak halasně propagovaný obchod s Čínou zdaleka nedopadl tak, jak by si Putin přál a i za ten plyn, který Čína odebírá, Číňané platí podstatně nižší cenu, než evropské země.
Jak ale uvádějí tzv.energetičtí odborníci, tak pro nás ČR bude dodávka přes Nord Stream II výhodnější než stávající trasy . Odklon dodávek z Družby a Jamalu si ale „zavinily“ pouze jen a jen Ukrajina a Polsko. Polsko již deklarovalo, že nebude dále využívat energ.dodávky z Ruska a přiklonilo se trvale k dodávkám z USA, no a Ukrajina si to zavinila sama, protože „kradla“ dodávky určené dále do Evropy (viz Topolánkovo expozé v době našeho předsednictví EU). Bude to tedy bez zprostředkovatelů, ale s jejich vědomím..
No jo, jenom když zmiňujete ty české učitele dějepisu… Tak on i tady kdysi vyšel článek k tomu, jak BIS kritizuje výuku dějepisu na našich školách, což samozřejmě může vést k otázce, do jaké míry jsou to ve věci vlastně kompetentní lidé. Člověk může mít podezření, zdali nelze vystihnout situaci takovým úplně primitivním veršíčkem: „BIS jsou (skoro) diktátoři,
ale žádní vědátoři.“
1) Je existence CR jeste „pod dohledem“ nebo uz je to „pod dozorem“? 2) Nevim, proc tady diskutujici michaji v pripade USA lidi z ambasady, NATO, FBI a kdovijake dalsi spolky. Rusove se tady taky nevyskytuji jen na ambasadach. Jednoho mame i na Hrade. 3) Co kdybychom prerusili diplomaticke styky s Ruskem? Co by se stalo? Nic. Mohli bychom byt prikladem ostatnim zemim, ze se neni ceho bat. Diplomate rikaji, ze by se tak mohlo stat „jen v pripadech ohrozeni“, jenze Rusove nas ohrozuji porad. Od doby kdy jsme se v roce 1989 odpojili od bolsevickeho bloku, hledaji jakoukoliv zaminku, jak zpochybnit nasi samostatnost a pripojit si nas znovu jako „naraznik“. Kdybychom byli na miste Ukrajiny, tak v Beskydech operuji ruskojazycne separatisticke jednotky. 4) Nechapu, co to Petricek mele. Jake narovnani? Personalni pocty se prakticky nemeni.
Víte, odpověděl jste si sám už v první větě. Pod dohledem, dozorem musí být malé děti, které nemají rozum a dělají hlouposti při kterým si můžou ublížit. Ti dospěláci už prostě vědí co mohou i co dělat nemají.
Tudíž – i kvalitně řízené státy vědí že mohou a musí mít diplomatické vztahy – protože právě a jedině skrze ně mohou jednat s okolními státy, i s těmi se kterými nemají dobré vztahy…Bez toho se opravdu chovají jako zapšklí puberťaci, které nic jiného než řvát nadávat, plivat a sem tam někomu cizímu namlátit, neumí. Potom sice nebudeme mít vztahy s Ruskem, ale ani Západ o nás příliš stát nebude. Což ostatně, pokud dobře posloucháte, nestojí ani dnes
Nebo ještě jinak řečeno, pokud chtějí být naši páni radní evropští, nic jim přece nebrání skutečně oficiálně jednat a dojednat . Buď s Rusy (to by byla odvaha) – a nebo i se západními politiky – na nějaké společné formě odporu. Ani to ne?
No, na to kolik Čechů s Ruskem kolaboruje jich je ještě málo.
Kolaborovat můžete jen s tím , pod jehož kuratelou žijete , to RF rozhodně není !
Takové znalosti přece nemůžete dnes po nikom chtít, aby ještě mimo jiné znali věcný význam a obsah sloves s nečeským základem.
Naštěstí, ale chovají se k nám tak díky Zemanovi a jiným…
Kolaborovat, znamená spolupracovat a to můžete i s těmi, pod jejichž kuratelou nežijete ….
Jaképak kolaborovat. Soudruh Lenin to řekl naprosto jasně „..Kapitalisti sami nám prodají provaz, na kterém je my pověsíme.“- Kde vidíte nějakou kolaboraci, když se na tom dá kapitalisticky vydělávat? To by přece bylo proti svobodě podnikání chtít to omezovat. :)))
Zajímalo by mně, kolik máme lidí v Rusku my (ĆR), a přizpůsobit počty pracovníků velvyslanectví na stejný počet.