Tato stránka používá cookies ke sbírání statistik o návštěvnosti. Více informací

Švédský Aftonbladet: Jediná možná reakce je vyhazov managementu Primy

 -   - 

aftonbladed Autor: printscreen Aftonbladed

Po největším švédském deníku Dagens Nyheter se případem manipulace zpravodajství ve vysílání televize Prima zabývá i další list – Aftonbladet.

Připomíná, že česká televizní stanice je z poloviny vlastněná švédskou mediální skupinou MTG.

Popisuje i to, že MTG i její mateřská společnost Stenbeck´s už v minulosti čelily kritice za své mediální podnikání v zemích, kde je omezena svoboda slova – významné investice měla například v Íránu a v Rusku.

Aftonbladed cituje vyjádření MTG, podle nějž má společnost nadále důvěru v TV Prima, i když případ hodlá dále prověřit.

Švédský deník však na závěr konstatuje, že MTG projevuje jen malý zájem o fakt, že v TV Prima proběhla „aktivní sabotáž svobodné žurnalistiky“. „Není možná jiná akce než odchod managementu TV Prima,“ konstatuje švédský deník.

O autorovi

Autorem článku je -pes-

Komentáře

Komentářů (9)
  1. bětka.báthory napsal - dne 2.6.2016

    Díky, že jste čtenáře informovali o stanovisku Aftonbladet. Teď by to chtělo ještě zveřejnit odborný právnický názor vašeho stálého spolupracovníka, jehož komentářům k jiným otázkám poskytujete ochotně a často prostor na HP. Tentokrát se však k věci vyjádřil na Svobodném fóru. Proč asi? Že by HP o jeho text nestál?

    Aleš Rozehnal: Vedení televize Prima má na vlastní hodnocení informací plné právo
    http://svobodneforum.cz/ales-rozehnal-vedeni-televize-prima-ma-na-vlastni-hodnoceni-informaci-plne-pravo/

    • Robert Břešťan napsal - dne 3.6.2016

      Aleš Rozehnal publikuje opakovaně i na Svobodném fóru. Je to jeho rozhodnutí.

  2. Molan Tahovský napsal - dne 2.6.2016

    Je financován “Hlídací pes” Tureckem nebo Saudskou Arábií ?
    Komu slouží-k čímu prospěchu?

    • Robert Břešťan napsal - dne 3.6.2016

      Za čas, za nějž jste napsal ty dvě věty, byste požadované informace snadno našel.

  3. Jana Mazgulu napsal - dne 2.6.2016

    A neni vyhozeni managementu malo? Ja bych je potrestal nejak tvrdeji, protoze podryvaji evropske hodnoty.

  4. Rony napsal - dne 2.6.2016

    I mnohý hlídací pes se dá přesvědčit kouskem buřtu.

  5. Pavel Myslivec napsal - dne 3.6.2016

    To je krásný příklad, jak by měla vypadat aktivní svobodná žurnalistika. Autor z Aftonbladedu sice neví, co se vlastně stalo, neb se záležitost teprve vyšetří, ale už má řešení a jasno – vyhodit všechny. Nakonec – můžeme být rádi, že nehoruje pro trest smrti…

  6. Antonín Hlaváček napsal - dne 3.6.2016

    Jak může v České republice probíhat aktivní sabotáž svobodné žurnalistiky ? Ona tu snad nějaká svobodná žurnalistika / s výjimkou internetu/ existuje ? A pokud náhodou někdo napíše o něčem pravdu, tak se na něj uspořádá hon i za pomoci fízlovských metod. Ještě se pamatuji na výkřiky ” nejsme jako oni “. Řekl bych že hodně novodobých ” žurnalistů ” je daleko horších než oni!

  7. Petr Homoláč napsal - dne 3.6.2016

    Já se nedivím že nějací angažovaní svazáci z Primy se rozhodli upravovat pravdu k předem danému obrazu. Na to jsme z komunismu zvyklí.
    Já se jen divím, kolika lidem v Česku vůbec nevadí, že jim televize Prima říká ve svém vážně se tvářícím zpravodajství jen nějaká oblíbená klišé. Ok, pak by ale bylo férové aby Prima své “zpravodajství” nazvala třebe České pohádky pro dospělé.