, Logo Free Czech media

Šafr, Klvaňa a Tachecí slibují dohlížet na „znásilněná média“

Napsal/a Ondřej Neumann 10. února 2015

Česká média prožívají po majetkovém vstupu Andreje Babiše do Mafry a Impulsu éru „soft“ normalizace. Proto budeme systémově monitorovat situaci v tuzemské žurnalistice.  Zakladatelé spolku Free Czech Media v úterý představili svůj projekt i internetový deník Svobodné fórum.

Cílem spolku, který vznikl loni v listopadu, je sledování „případů mocenské manipulace, skryté cenzury a zřejmé autocenzury, které se množí v klíčových českých médiích“. Předseda spolku Free Czech Media Pavel Šafr představil novinářům nový web i analýzu, kterou dokládá, jak se změnilo psaní Mladé fronty Dnes a Lidových novin o Andreji Babišovi poté, co si deníky v červnu 2013 koupil.

Spolek se nechce vymezovat vůči konkrétním novinářům, nýbrž proti nemravně nastavenému systému, kdy místopředseda vlády a úspěšný byznysmen Babiš zároveň ovládá vlivný mediální dům. „Jak se má novinář chovat, když jeho médium bylo znásilněno?,“ ptal se řečnicky bývalý šéfredaktor Lidových novin i Mladé fronty Dnes Šafr při představení analýzy, o jejíž existenci Free Czech media informovali dopisem předsedu vlády Bohuslava Sobotku.

Kromě Šafra jsou zakládajícími členy spolku bývalý mluvčí prezidenta Klause a vysokoškolský učitel Tomáš Klvaňa, vysokoškolský učitel a dlouholetý komentátor Jan Jandourek a televizní a rozhlasová novinářka a moderátorka a také bývalá šéfredaktorka stanice Českého rozhlasu 1 – Radiožurnál Barbora Tachecí. V deníku Svobodné fórum se v den jeho spuštění objevily články například od Jefima Fištejna, Jeronýma Klimeše, Josefa Kašpara či Petra Dimuna.

O aktivitách spolku Free Czech Media budeme na HlídacíPes.org brzy informovat podrobněji.

 

6 komentářů

  1. Petr Havelka napsal:

    A to ještě asi neznáte prodeje MF Dnes. Děs běs kolem 30 000!!

  2. Admirál napsal:

    To jsou tedy vskutku ti PRAVÍ. A ta „znásilněná média“ jsou ta nepotřebnější.

    Viditelně a slyšitelně mají permanentně roztažené nohy ČT a ČRO.

    Ale to není zřejmě problém.

    Tam by stálo za to říznou.

  3. dan m. napsal:

    ten safr, ktery jako vysoky manager blesku pustil den pred prezidentskou volbou do tisku hanlivy inzerat proti schwarzenbergovi? to je ten pravy dohlizec

  4. John_Pitralon napsal:

    A že zrovna Klvaňa. To je ten pravý, který vážně navrhoval vyhazovat z médií ty pracovníky, kteří zpochybní vládní propagandu. Velice vypečený bojovník za svobodu projevu.

    citace Klvaňa: „S hrůzou jsem naopak shlédl předvčerejší příspěvek Slovenské televize, která o teoriích spiknutí informovala, jako kdyby vznášely nějaké platné otázky a poukazovaly na podstatné pochybnosti. Za devět let, co sleduji události kolem atentátů, jsem neobjevil jedinou o důkaz se opírající pochybnost o takzvané oficiální verzi. Kdybych byl ředitelem Slovenské televize, stál by takový neprofesionální, skutečnost zkreslující a dezinformující příspěvek šéfredaktora zpravodajství okamžitě místo. Mečiarův stín je ve Slovenské televizi zjevně delší, než se zdálo.“

Přidávání komentářů není povoleno