Tato stránka používá cookies ke sbírání statistik o návštěvnosti. Více informací

Psí týden: Osud “Paroubkovy” arbitráže, co provedli Čechoslováci Maďarům a objektivita? Ta je Prima

 -   - 

3429420933_c624f94591_zParou back button” Autor: ntr23 via Foter.com

Ekonomické zprávy – třeba o pozadí deset let staré arbitráže, kdysi ohrožující politickou kariéru Jiřího Paroubka. Pohled do historie – jak Čechoslováci vnímali 60 let staré události v Maďarsku, kde Chruščovovy tanky krvavě potlačily revoluci? Jak se po několika měsících vyvíjí naše zjištění o ohýbání objektivity zpravodajství TV Prima? Bylo toho mnohem víc, co v uplynulém týdnu čtenářům HlídacíPes.org nabídl. Pokud jste neměli čas, zde jsou původní zjištění redakce pěkně přehledně.

  • 323334750_e875889ff0_bTýden jsme zahájili publikací dvou ekonomických zpráv. Po deseti letech HlídacíPes.org zjistil přesnou částku, kterou Česká republika musela zaplatit v arbitráži v rámci vyrovnání s firmou K + Venture Partners (KVP) zaplatit. Případ, který ve své době ohrožoval nastartovanou politickou kariéru pozdějšího premiéra Jiřího Paroubka, je dosud živý. Mimochodem, okolnosti arbitráže jsou sice dodnes – na základě platného usnesení Paroubkovy vlády – utajené. „Z evidence Ministerstva financí vyplývá, že v rámci narovnání bylo KVP vyplaceno 1,5 milionu eur,“ potvrdil mluvčí resortu Michal Žurovec.
    Utajená arbitráž: stát vyplatil stovky miliónů firmě podezřelé z „odklánění“ peněz
  • Ve stejný den jsme rozebrali okolnosti, za jakých v Česku skončila ruská ERB bank, svého času největší ruský podnik v Česku. Dnes je ERB banka jen zkrachovalou skořápkou. Česká národní banka oznámila, že odebrala ERB bank povolení k činnosti i kvůli riziku praní špinavých poeněz a financování terorismu. „Banka nebyla ani dostatečně personálně a odborně vybavena a neměla funkční systém, který by bránil legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu a umožňoval dodržování mezinárodních sankcí,“ konstatoval mluvčí ČNB Marek Zeman. Vedle toho se ERB banka pouštěla i do nestandardních obchodů. Koupila kupříkladu dluhopisy emitované rakouskou společností v nominální hodnotě 60 milionů eur, čímž však mnohonásobně překročila limit stanovený pro pohledávky vůči jednomu subjektu.
    Tečka za ruskou bankou v Česku. ČNB odňala ERB bance licenci i kvůli riziku financování terorismu
  • 282887890_75984d3e33_zByli příslušníky speciálních složek americké armády a těšili se na nasazení v týlu nenáviděného nepřítele, za “železnou oponou”. Aby se jednou vrátili bojovat proti komunismu, bylo pro bratry Josefa a Ctirada Mašínovy hlavním důvodem dramatického odchodu do Berlína a za oceán. A pak přišel rok 1956: zejména krvavé potlačení revoluce v Maďarsku, od kterého na přelomu října a listopadu uplyne 60 let, ale i konec revolty v Polsku. Chladný přístup západních mocností byl pro mnohé zklamáním. “Naděje na porážku komunistického systému v dohledné době zmizela,“ vzpomíná Josef Mašín.
    Pasivita Západu v roce 1956 byla pro nás velkým zklamáním, vzpomíná na maďarskou “kontrarevoluci” Josef Mašín
  • Jestli ono hnutí ANO nemá smůlu na nevyřešené dluhy minulosti. Ta tentokrát dostihla krajského volebního lídra Josefa Pavlíka. Jak upozornil náš spolupracující server Občasník.eu, Pavlík zatajil členství v Komunistické straně Československa. Nepravdivé informace uvedené ve stranické přihlášce přitom mohou být důvodem pro vyloučení z hnutí ANO. Přesto se Pavlík, bývalý šéf asekretariátu nejvyšší státní zástupkyně Renaty Vesecké, v úterý stal náměstkem hejtmana Vysočiny.
    Lídr ANO zatajil komunistickou minulost, přesto se za hnutí stal vicehejtmanem Vysočiny
  • 9631469433_a7e410341a_zJe prima mít tu televize, které vykazují vysokou míru objektivity zpravodajství. A pak je televize Prima. Vysílací rada ji po skandálu s přístupem jejího vedení k pokrývání uprchlické krize požádala o podání vysvětlení u čtyř reportáží, které se týkaly reportáží o vystěhování irácké rodiny. “Mohlo by jít o porušení oddělení zpravodajských informací od hodnotících komentářů. Prima v sérii reportáží dokladuje, že měla u svých dřívějších reportáží pravdu a je jediná objektivní a podobně. K tomu chceme vysvětlení,“ řekl předseda RRTV Ivan Krejčí. Připomenout si můžete rovněž naše původní zjištění, jak se na Primě ohýbala objektivita v souvislosti s uprchlickou krizí.
    Televizi Prima jsme požádali o vysvětlení u čtyř reportáží o uprchlících, říká předseda RRTV
  • A ještě jeden materiál ke stejnému tématu: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zveřejnila novou analýzu, jak české celoplošné televizní a rozhlasové stanice pokrývaly migrační krizi. Analýza pokrývá období od 28. března do 17. dubna 2016 a sledovala vysílání České televize, TV Nova, TV Prima, rádia Frekvence 1, Impuls a stanici ČRo Radiožurnál. Problémy, které vyžadují další zkoumání, rada našla jen u FTV Prima.
    Analýza vysílání o migraci. Vysílací rada našla problémy pouze v případě televize Prima

Telegraficky ještě další původní zprávy a komentáře, které v uplynulém týdnu HlídacíPes.org nabídl:

O autorovi

Autorem článku je Robert Malecký

Komentáře

Komentářů (3)
  1. Oskar (hanák z Hané) napsal - dne 30.10.2016

    K + Venture Partners (KVP) – Jednatel
    Gijsbert Marten Boot, nar. 9.4.1953
    Jde o tuto firmu v majetku Nizozemců?

  2. jan rich napsal - dne 30.10.2016

    Jde o poněkud košatý příspěvek.Mne z přehršle zajímají Mašíni.Jejich názor na “maďarské události” v r.1956 je názorem loupežníků.Já je stále považuji za teroristy.Pokud to s odbojem mysleli vážně,měli odstřelit Gottvalda,Zápotockého či Slánského a nikoliv nezúčastněné občany.Spor státu o statek jejich uznávaného otce je sporem s vrahy,kteří napáchali spoustu škod.Proto by měl být tento zbylý majetek zabaven a z výnosu uhrazeny škody.Např. vdovám a dětem jimi zavražděných.

  3. PP napsal - dne 30.10.2016

    Hlídací pse, nechceš tu Primu dál rozvinout a investigativně se zahryznout do vztahu Zacha a Zemana? Řekněme od pádu IPB po současnost? Když se jsi to téma už tak hezky nakousl? Je to jedna velká neznámá a nikdo se tomu nejspíš nevěnuje.