Magdalena Roeseler / Foter / CC BY-NC-SA,

Penta se o požehnání nákupu Deníků u ÚOHS bát nemusí

Napsal/a Robert Břešťan 17. srpna 2015

Také vstup Penty do českých médií bude v rozhodování Antimonopolního úřadu spíše jen formalita.

Společnost Penta už sice potvrdila to, že od německé Verlagsgruppe Passau koupila 100 % podíl ve vydavatelství Vltava-Labe-Press, stále ale ve veřejch vystoupeních zmiňuje výhradu, že „reálně převezmeme Deníky plus ostatní aktiva až po stanovisku ÚOHS.“

Nic se nezměnilo

Je však krajně nepravděpodobné, že by měl Antimonopolní úřad proti transakci námitky.

Plyne to z vyjádření předsedy Antimonopolního úřadu Petra Rafaje. Když se jej HlídacíPes.org před časem ptal na Andreje Babiše a převzetí vydavatelského domu Mafra, vysvětlil, že „tam ani žádný problém být nemohl.“

„Poměry na mediálním trhu se tedy ani o procento nezměnily. Z hlediska hospodářské soutěže se nic nestalo,“ říká Rafaj. Ten zdůrazňuje, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je tu od toho, aby reguloval hospodářský, nikoli mediální trh.


Řeč čísel: Mogulové v českých denících


Nepoměřujeme sílu televize, rádia a tisku

„Pouze posuzujeme subjekty na trhu, to jak jsou propojeny. Jestli firmu vlastní František a koupí ji od něj Jožka, poměry na trhu zůstávají stejné. My regulujeme trh, ne vlastníky,“ říká Rafaj.

Při svém rozhodování, minulém ani budoucím, prý úřad neřeší ani „vliv nebo nevliv“ jednotlivých typů médií.

„Nešetříme, jestli je televize vlivnější než tiskové médium. Když někdo má 20 % trhu tištěných médií a přikoupí si dalších dvacet, budeme řešit, co se na tomto konkrétním trhu změnilo, do jakých pozic se dostali ostatní, pak se k fúzi vyjádříme a nastavíme trhu nová pravidla. Rozhodně nemůžeme posuzovat to, jestli má na lidi větší vliv televize, rozhlas nebo tisk,“ říká Petr Rafaj.

Nebyl vložen žádný komentář
Přidávání komentářů není povoleno
Vážený uživateli, tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. Více informací o cookies